باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

یوگا چقدر کالری می سوزاند

یوگا چقدر کالری می سوزاند ؟ / آیا برای لاغری مفید است؟

در این مقاله مطالعه می‌کنید

یوگا یک ورزش عالی برای حفظ تناسب اندام و همچنین سوزاندن کالری برای کمک به کاهش وزن است. این ورزش همچنین یک تمرین عالی برای ایجاد آرامش، کاهش استرس و بازیابی سلامتی است. یک جلسه یوگای ۶۰ دقیقه ای، بسته به وزن ورزشکار و نوع یوگا، از ۲۰۰ تا ۶۰۰ کالری می سوزاند. مقاله ی زیر را بخوانید تا در مورد نحوه ی تمرین یوگای یک ساعته برای سوزاندن کالری زیاد اطلاعات بیشتری به دست آورید. پس در ادامه به بررسی آنکه یوگا چقدر کالری می سوزاند می پردازیم.

۱.یک ساعت یوگا چقدر کالری می سوزاند؟

حتی افرادی که ناسالم هستند، اضافه وزن دارند یا توانایی حرکتی محدودی دارند اغلب می توانند سبک یوگای مناسب خود را پیدا کنند. یک جلسه یوگای یک ساعت بسته به عواملی همچون نوع یوگا، طول و شدت کلاس یوگا، مرد یا زن بودن می تواند از ۱۸۰ تا ۴۶۰ کالری بسوزاند. برای مثال، فردی با ۷۳ کیلوگرم وزن، در یک کلاس هاتا یوگای ۶۰ دقیقه ای ۱۸۳ کالری خواهد سوزاند. مزایای سلامتی اصلی یوگا، کالری سوزی نیست، اما چه بخواهید چه نخواهید، در کلاس یوگا کالری می سوزانید. مقدار کالری که می سوزانید به متغیرهایی همچون سبک یوگا، سطح کلاس یوگا، مدت، سرعت و شدت کلاس بستگی دارد.

برای مثال، تعداد کالری سوزانده شده در هاتا یوگا، از تعداد کالری سوزانده شده دریوگای بیکرام بیشتر است. یوگای بیکرام در فضایی انجام می شود که دمای آن ۴۰ ° C و رطوبت آن ۴۰% می باشد. یوگای بیکرام متشکل از یک تمرین ۹۰ دقیقه ای با ۲۶ حرکت و دو تمرین تنفسی است. بسیاری از حرکات به استقامت، انعطاف پذیری و تعادل نیاز دارند. پژوهش انجام شده ای در سال ۲۰۱۴ نشان داد که به طور میانگین بعد از شرکت در یوگای بیکرام، مردان ۴۶۰ کالری و زنان ۳۳۰ کالری می سوزانند.

۱ ساعت یوگا چقدر کالری می سوزاند

آیا یوگا می تواند به کاهش وزن شما کمک کند؟

کاهش وزن از طریق سوزاندن کالری بیشتر با فعالیت بدنی و یا با مصرف کالری کمتر به دست می آید. اکثر افرادی که وزن از دست می دهند و آن را حفظ می کنند، از هر دو روش استفاده می کنند. بسیاری از فعالیت ها نسبت به ورزش یوگا کالری بیشتری می سوزانند. اما پژوهشی در سال ۲۰۱۶ نشان داد که یوگا تأثیرات مختلفی دارد که می تواند آن را به یک انتخاب مفید برای کاهش وزن سالم و پایدار تبدیل کند. برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند، جامعه ی یوگا حمایت اجتماعی و الگوسازی را فراهم می کند. همچنین توسعه ذهن آگاهی از طریق یوگا می تواند به افراد کمک کند تا:

  • در مقابل غذاهای ناسالم مقاومت کنند.
  • در مقابل راحت خوردن مقاومت کنند.
  • در مقابل پرخوری عصبی مقاومت کنند.
  • با بدن خود هماهنگی بیشتری داشته باشند تا متوجه شوند چه زمانی سیر هستند.
  • هوس های غذایی کمتری داشته باشند.
  • اشتهای کمتری داشته باشند.
  • روحیه و عزت نفس بالاتری داشته باشند.
  • درد کمر یا مفاصل را که مانع از ورزش های دیگر، خواب و کاهش چربی می شود، کاهش دهند.
آیا یوگا می تواند به کاهش وزن شما کمک کند

چگونه می توان برای کاهش وزن، یوگا انجام داد؟

یوگا از رشد فیزیکی، ذهنی و روحی پشتیبانی می کند و به ورزشکاران اجازه می دهد تا به بهترین نسخه ی خودشان برسند. همچنین یوگا به خصوص انواع گرم آن می تواند یک ابزار قدرتمند برای کمک به کاهش وزن باشد. بسیاری از مخصصان موافقند که یوگا برای کاهش وزن مفید است.

کدام نوع یوگا بیشترین کالری را می سوزاند؟

اکثر افراد در ابتدا به دلیل مزایای سلامتی کلی، جذب یوگا می شوند و تمرکز اولیه ی آنها روی توسعه ی ذهن – بدن آگاهی، بهبود استقامت، انعطاف پذیری و تسکین استرس است. از سوی دیگر، خیلی وقت ها از یوگی ها نمی شنوید که برای کالری سوزی یوگا انجام می دهند، گرچه، به این معنی نیست که کالری سوزی در یوگا بعید است. یک فرضیه غلط رایج در مورد یوگا وجود دارد که یک تمرین کم شدت است و به اندازه ی دیگر ورزش ها کالری سوزی نمی کند. در حقیقت، برای علاقمندان یوگا بسیار رایج است که احساس کنند در کنار این ورزش به تمرینات استقامتی بیشتری مانند دویدن نیاز دارند تا مطمئن شوند که کالری بیشتری می سوزانند. 

گرچه، فقط عرق کردن بیشتر در طول فعالیت های قلبی عروقی سنتی ضرورتاً به این معنی نیست که شما در حال سوزاندن انرژی بیشتری هستید. بسیاری از افراد از شنیدن در مورد مقدار کالری سوزانده شده در یک ساعت یوگا تعجب می کنند. البته مانند اکثر ورزش ها، مقدار کالری سوزانده شده در حین یوگا به شدت کلاس، سن، قد، جنسیت و وزن شما بستگی دارد. به طور کلی یوگا در هر ساعت می تواند از ۱۸۰ تا ۶۰۰ کالری بسوزاند. گرچه، برای آسان کردن موضوع ما فهرستی از انواع یوگاهای مختلف و تعداد کالری های سوزانده شده برای هر یک ساعت یوگا را جمع آوری کرده ایم.

کلاس یوگا برای چربی سوزی

وینیاسا یوگا:  

این یوگا که از آن به عنوان “جریان” نیز یاد می شود، شامل حرکت مداوم از یک حرکت به حرکت دیگر با سرعت بیشتر است. این سبک یوگا، در مقایسه با سایر انواع یوگا بیشترین میزان کالری را می سوزاند. زیرا یک تمرین تمام بدن است که از طریق حرکات مداوم و سریع، استقامت قلبی عروقی و تمرکز  ایجاد می کند. مطابق با ماشین حساب کالری سوزی، یک ساعت تمرین وینیاسا یوگا برای یک مرد ۳۵ ساله با ۷۷ کیلوگرم وزن، حدود ۶۷۳ کالری و برای یک زن ۳۵ ساله با ۵۹ کیلوگرم وزن، حدود ۵۱۵ کالری می سوزاند.

یوگای داغ: 

یوگای داغ یک یوگای قدرتی در یک اتاق گرم است. تمرین یوگا در یک اتاق گرم، ضربان قلب را بالا می برد که به نوبه ی خود کار بدن را سخت تر می کند. افزایش دمای داخل بدن همچنین باعث تعریق بدن می شود که با شست و شوی سموم از پوست به سم زدایی بدن کمک می کند و همچنین استقامت قلبی عروقی را افزایش می دهد. اگر می خواهید کالری بیشتری بسوزانید، یوگای داغ، انتخاب مناسب بعدی می باشد. مطابق با ماشین حساب کالری سوزی یک ساعت یوگای داغ برای یک مرد ۳۵ ساله با ۷۷ کیلوگرم وزن، حدود ۵۴۰ کالری و برای یک زن ۳۵ ساله با ۵۹ کیلو وزن، حدود ۴۱۳ کالری می سوزاند.

هاتا یوگا:

هاتا یوگا یک سبک آرام و با سرعت آهسته تر برای مبتدی هاست و برای دانش آموزانی مناسب است که می خواهند یک رویکرد آرام بخش تر را تجربه کنند و می توانند وضعیت های بدنی را به مدت طولانی تری حفظ کنند. با اینکه هاتا یوگا نسبت به وینیاسا و بیکرام، سرعت کمتری دارد، هنوز هم بعلت نگه داشتن وضعیت بدنی به مدت طولانی و استقامت بالای مورد نیاز آن، مقدار کالری مناسبی می سوزاند. مطابق با ماشین حساب کالری سوزی، یک ساعت هاتا یوگا برای یک مرد ۳۵ ساله با ۷۷ کیلو وزن، ۲۱۴ کالری و برای یک زن ۳۵ ساله با ۵۹ کیلو وزن ۱۶۴ کالری می سوزاند.

منبع 

جدید ترین مقالات ما