باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

اریال یوگا را در خانه انجام دهیم یا باشگاه؟

اریال یوگا را در خانه انجام دهیم یا باشگاه؟

در این مقاله مطالعه می‌کنید

اریال یوگا، در سال های اخیر به یک تمرین محبوب تبدیل شده است و شاید دیدن آن هاموک های رنگارنگ کنجکاوی شما را برانگیخته باشد. این رشته از یوگا، به طور هنری فلسفه تمرین را با یک سری از ژست ها (آسانا) و حرکات اریال دنس، ترکیب می کند و از آن جایی که شما توسط یک هاموک ابریشمی در وسط هوا معلق مانده اید، به این ترتیب ارتباط بین ذهن و بدن شما تقویت می شود.

در سال ۱۹۹۱، کریستوفر هریسون، طراح رقص و ژیمناستیک سابق برادوی شهر نیویورک، ژمیناست هایی را مشاهده کرد که در حال تمرینات اریال که شامل اشکال مختلف یوگا، رقص، آکروباتیک، پیلاتیس و غیره، بودند، دید. هریسون، با الهام از آنچه دیده بود، چیزی را ابداع کرد که امروزه به نام ورزش های آنتی گراویتی شناخته می شوند.

اریال یوگا (Aerial Yoga)

ورزش اریال یوگا چیست ؟

به جای انجام حرکات یوگا بر روی تشک ، اریال یوگا از یک بانوج یا زنجیر ابریشمی که از سقف آویزان است برای انجام همان حرکات استفاده می کند. هدف از طناب های ابریشمی این است که از طریق جریان یوگای شما پشتیبانی کند و در عین حال انعطاف پذیری و دامنه حرکت را نیز بهبود بخشد. بانوج همچنین فشار را از قسمت های خاصی از بدن مانند سر و شانه ها کاهش می دهد و به شما این امکان را می دهد تا با سهولت بیشتری به موقعیت های چالش برانگیرتر مانند پایه های سر برسید.

بانوج به شما این امکان را می دهد که در هر حالت عمیق تر فرو بروید، که می تواند به تقویت قدرت و بهبود انعطاف پذیری کمک کند. همچنین اگر می‌خواهید ژست‌های چالش‌برانگیزتری را بدون وارد کردن فشار اضافی به سر، شانه‌ها یا ستون فقرات خود امتحان کنید، یک تکیه‌گاه عالی است. 

 

یوگا اریال چه فوایدی دارد؟

یوگا، از دیرباز به دلیل تاثیرات مثبتی که بر سلامت روان، جسم و روح دارد مورد استقبال قرار گرفته است. در واقع، مطالعات انجام شده، نشان می دهند که ورزشکاران، به فواید مشابه ای با تمرینات هوازی با شدت کم تا متوسط، دست می یابند. برخی از مزایای این ورزش، عبارتند از پیشرفت در اینورژن(که به جریان خون به مغز کمک می کند)، بهبود قدرت و انعطاف پذیری بدن. با برخی از مزایای دیگر این ورزش، آشنا می شویم.

افزایش انعطاف پذیری و قدرت کل بدن

این ورزش یک نوع حرکت تمام بدن است ، بنابراین تمام عضلات را تقویت می کند. خود بانوج به شما این امکان را می دهد تا در حرکات کششی و حالت ها عمیق تر بروید و انعطاف پذیری کل بدن را بیشتر کنید.

کاهش فشار کمر و گردن

نشستن یا ایستادن در طول روز به نیروی جاذبه اجازه می دهد تا ستون فقرات را سنگین کند ، اما وارونه بودن برخی از حرکات یوگای هوایی که او ادعا می کند می تواند به طولانی شدن و کاهش فشار ستون فقرات کمک کند.

تقویت سیستم گردش خون با اریال یوگا

به طور کلی، تمرینات یوگا می توانند به کاهش فشار خون، کلسترول، سطح گلوکز خون و ضربان قلب شما کمک کنند. تحقیقات نشان داده اند افرادی که فشار خون بالا دارند، انجام تمرینات یوگا با کاهش فشار خون در آن ها، مرتبط است.

کاهش استرس مزمن با اریال یوگا

 توازن بدن، برای سلامت مفاصل و ستون فقرات بسیار مهم است. بنابراین، باقی ماندن در پوزیشن های مختلف یوگا در زمان های طولانی، در حالی که تمرکز شما بر روی نفس های طولانی و آهسته است، باعث تحریک سیستم عصبی پاراسمپاتیک بدن شما می شود.

فواید اریال یوگا

بهبود سلامت سیستم گوارش با اریال یوگا

مطالعه ای روی بیماران مبتلا به سیستم روده تحریک پذیر (IBS) انجام شد و طی آن، بیماران به سه گروه، بیمارانی که تمرینات یوگا و درمان های محدود انجام داده اند، بیمارانی که تمرینات یوگا و درمان های معمول انجام داده اند و گروه سوم که گروه کنترل انتظار بودند، تقسیم شدند. این مطالعه نشان داد، انجام ۱۲ هفته تمرینات یک مدل یوگای درمانی تاثیر مثبتی بر علائم دو گروه اول داشت.

این مطالعه نشان می دهد که یوگا ممکن است به عنوان یک درمان مستقل برای بیماران مبتلا به IBS باشد یا اینکه می تواند در ترکیب با درمان های معمول استفاده شود. همچنین، این مطالعه اشاره می کند که وضعیت هایی که قسمت پایین شکم را هدف قرار می دهند می توانند باعث افزایش گردش انرژی در روده شده و به کاهش علائم کمک کنند.

ارتقای سلامت روانی با اریال یوگا

تحقیقات انجام شده روی اثرات تمرینات اریال، نشان می دهد که هر دو کلاس مبتنی بر مهارت و کلاس های مبتنی بر مهارت و عملکرد، بر بهبود نشانه های سلامت روانی بر روی شرکت کنندگان، موثر هستند. در هر دو گروه، شاهد تغییرات روانی مثبت و تجربیات اجتماعی در کنار تغییرات فیزیکی مانند افزایش قدرت، به ویژه در قسمت فوقانی بدن، بوده ایم.

بهبود تعادل با اریال یوگا

ورزش در برابر جاذبه ، تعادل و ثبات شما را در طول فعالیت های روزانه بهبود می بخشد. این امر به ویژه در سنین بالا بسیار مهم می باشد. زمانی که شما بیشتر در معرض تصادفات قرار میگیرید زمان بهبودی شما از صدمات بسیار طولانی تر می باشد. شما با این ورزش تعادل خود را بهبود می بخشید.

به تنفس کمک می کند

تنفس کنترل شده یکی از جنبه های مهم یوگا می باشد. اریال یوگا به شما این امکان را می دهد که با هر محدودیتی نفس عمیق بکشید. در حالی که در هوا معلق هستید می توانید کاملا استراحت کنید. اریال یوگا شما را قادر می سازد تا به راحتی هر حالتی را حفظ کنید. با گذشت زمان حتی می توانید انتظار داشته باشید که ظرفیت ریه خود را بهبود ببخشید.

کالری می سوزاند 

اریال یوگا فراتر از آرامش است . همچنین به سوزاندن کالری از طریق تعادل لازم برای حفظ کنترل در ابریشم کمک می کند. معلق بودن در هوا مستلزم یک هسته باثبات است زیرا شما موقعیت خود را به گونه ای تغییر می دهید که کلاس یوگای تشک نمی تواند . طبق تحقیقات اریال یوگا اثربخشی تمرینات هوازی را دارند به طوری که در صول یک جلسه ۵۰ دقیقه ای شما پتانسیل این را دارید که ۳۲۰ کالری را بسوزانید.

نکاتی برای مبتدیال ورزش اریال یوگا

به بدنتان گوش کنید اگر چیزی درست نیست استراحت کنید یا کمک بخواهید. قرار دادن طناب و زنجیر می تواند در طول این تمرین کلیدی باشد اما فقط شما می دانید که چه حسی دارید. اگر چیزی دردناک یا ناراحت کننده است از مربی خود کمک بخواهید تا به شما آسیبی وارد نشود.برخی از اشکال ممکن است در ابتدا دور از دسترس به نظر برسند به خصوص اگر شما کاملا تازه کار باشید. ممکن است کیج شوید اما اگر به یاد بیاورید که برای خوش گذرانی آنجا هستید هیچ کدام مهم نخواهد بود.

اریال یوگا در مقابل یوگا کلاسیک

یوگا به طور کلی یک تمرین عالی است که می تواند برای سلامت و رفاه کلی شما مفید باشد. یوگای هوایی ممکن است مزایای بیشتری داشته باشد زیرا عناصر هوایی را در خود جای داده است. در حالی که یوگای کلاسیک شما را بر روی تشک خود قرار داده است ، اریال یوگا به شما این فرصت را می دهد که پارچه های آویزان برای گسترس و بهبود وضعیت های خاص استفاده کنید.ورزشکاران هوایی دارای قدرت ، تعادل و انعطاف پذیری درجه یک هستند. بنابراین این احتمال وجود دارد که یوگا هوایی بتواند به شما کمک کند در این زمینه ها به طور موثرتری نسبت به یوگای مبتنی بر حصیر رشد کنند.

مقایسه ی اریال یوگا در باشگاه و اریال یوگا در خانه

یکی دیگر از مزایای اریال یوگا آن است که هم می توان آن را در خانه و هم در باشگاه انجام داد. هر کدام از آن ها مزایا و معایبی دارند. میشل دورتیگناک در این خصوص می گوید: وقتی شما اریال یوگا را در باشگاه انجام می دهید، با وجود مربی، می توانید مطمئن شوید که تمرینات را به طور صحیح و ایمن انجام می دهید.

علاوه بر این، بسیاری از حرکات یوگا ممکن است نیاز به تطبیق با نوع بدن یا توانایی های شما داشته باشند. اینجاست که داشتن یک مربی با تجربه، می تواند در انجام این اصلاحات به شما کمک کند. دورتیگناک می گوید: یک جنبه منفی از تمرین در باشگاه این است که وسایل اشتراکی هستند و اگر چه انتظار می رود به طور مرتب تمیز شوند، اما ممکن است مطابق با استانداردهای بهداشتی شما نباشند.

در اینجا، گزینه تمرین در خانه وجود دارد. فقط باید مطمئن شوید که هاموک شما به درستی نصب شده است.دورتیگناک می گوید: محیط خانه تان معمولا ساکت تر و راحت تر است، و کارهای بقیه کمتر باعث ناراحتی شما می شود و به شما این امکان را می دهد که در طول جلسه، تمرکز درونی داشته باشید.

همچنین، می توانید برای مدت طولانی تری در موقعیت آرام باقی بمانید، همیشه با هاموک خود دسترسی دارید و براساس انرژی و خلق و خوی خود می توانید با هر سرعتی حرکت کنید.دورتیگناک می گوید: از جنبه منفی، نصب این تجهیزات در منزل هزینه زیادی دارد، همچنین شما به فضای کافی برای این کار نیاز دارید.

آیا انجام اریال یوگا در خانه بی خطر است؟

بسیاری از شرکت ها دکل های مستقلی را می فروشند که می توانید آنها را در حیاط خانه خود قرار دهید تا اریال یوگا انجام دهید اما حتما برای آویزان کردن انها از یک متخصص کمک بگیرید زیرا چیدمان داخلی می تواند به سقف شما اسیب برساند و همچنین بسیار خطرناک باشد. اگر نادرست انجام شود اصلا توصیه نمی شود مگر آنکه یک پا روی زمین قرار بگیرد برای حرکت. پس بهتر است اریال یوگا را در باشگاه ورزشی و زیرنظر مربی انجام دهید.

اریال یوگا در خانه

اریال یوگا در باشگاه

اگر تصمیم دارید اریال یوگا را در باشگاه انجام دهید، باید به چند نکته توجه کنید. اگر می خواهید اریال یوگا را در باشگاه آموزش ببینید، باید دقت کنید که حتما اریال یوگا را آموزش می دهند و نه اریال اسلینگ را، زیرا هر دو تجهیزات یکسانی دارند.

با وجود تداخل این دو، اریال اسلینگ روی شکل هایی که ایجاد می کنید و بسته بندی های پیچیده پارچه اطراف بدن، تمرکز دارد. در حالیکه دورتیگناک توضیح می دهد که اریال یوگا، با هدف تمرکز درونی و رهایی از استرس، از تجهیزات برای توسعه و آموزش مکانیک تنفس صحیح استفاده می کند.

فراموش نکنید، که درباره جلسات آزمایشی باشگاه بپرسید. این گزینه به شما این امکان را می دهد که قبل از ثبت نام نهایی در باشگاه،  محیط باشگاه و کیفیت کلاس را بررسی کنید.

چگونه اریال یوگا را شروع کنیم؟

درست مانند یوگای سنتی، اریال یوگا برای تمامی سطوح و زمینه های تناسب اندام مناسب است.

لباس مناسب اریال یوگا

لباسی بپوشید که آزاد نباشد، در عین حال مانع حرکات شما نشود.دورتیگناک می گوید: شما باید لباسی بپوشید که زیر بغل، کمر و پاها را از باسن تا پشت زانوها بپوشاند، زیرا این نواحی مرتبا با هاموک در تماس هستند و ساییده می شوند.

لباس مناسب برای اریال یوگا

قبل ار اریال یوگا چه بخوریم؟

توصیه می شود که حداقل به مدت ۲ ساعت قبل از کلاس چیزی نخورید. در عوض، از نوشیدنی های سبک که انرژی شما را افزایش می دهند، استفاده کنید.

سطح مناسب برای ورزش

برای آموزش اصول و مبانی اریال یوگا، از کلاس مبتدی شروع کرده و با تقویت مهارت های خود وارد کلاس های پیشرفته تر، شوید.

نکات ایمنی یوگا اریال

اگرچه، یوگا سنتی می تواند به کاهش درد به ویژه در نواحی کمر و گردن کمک کند، اما تمرکز و فشار اریال یوگا بر بخش های دیگری از بدن از جمله مفاصل شانه ها است. دورتیگناک می گوید« به بدون خود گوش داده و یکباره بیش از حد ورزش نکنید». اگر در مفاصل فوقانی یا تحتانی درد حاد یا مزمن دارید، اریال یوگا ممکن است گزینه مناسبی برای شما مناسب نباشد.

وارونگی یوگا هوایی با فواید ذاتی ژست‌های وارونگی در یوگای سنتی همراه است، اگرچه اغلب اجرای آن کمی آسان‌تر و دوباره با پشتیبانی بسیار بیشتر است، اگرچه لزوماً مؤثرتر نیست. وارونگی با تجهیزات هوایی می تواند واقعاً کاهش فشار از ستون فقرات را افزایش دهد و برای کسانی که کمردرد مزمن دارند، تسکین زیادی به ارمغان می آورد.

باشگاه ورزشی اسپین

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی