باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

مقایسه ی زومبا با ایروبیک: کدام یک برای سلامتی بهتر است؟

مقایسه ی زومبا با ایروبیک: کدام یک برای سلامتی بهتر است؟

در این مقاله مطالعه می‌کنید

وقتی که صحبت از سالم ماندن می شود، روش های بسیاری وجود دارد. ایروبیک و زومبا دو مورد از روش های عالی برای بالابردن ضربان قلب و کالری سوزی هستند. موضوع مقایسه ی زومبا با ایروبیک، یک بحث داغ است. اما واقعاً کدام یک برای سالم ماندن بهتر است؟ این موضوع به اولویت های فردی و هدف شما از انجام یک فعالیت بستگی دارد. ورزش ایروبیک می تواند به چربی سوزی، افزایش ضربان قلب و سالم ماندن کمک کند. زومبا باعث می شود شما انرژی بیشتری را احساس کنید. این ورزش به کاهش وزن و تقویت عضلات شما کمک می کند. با وجود تنوع ورزش های تناسب اندام، انتخاب ورزش مناسب برای شرایط شما می تواند سخت باشد. گرچه، ترکیبی از سرگرمی و ورزش به افراد این امکان را می دهد که بدون تسلیم شدن، به ورزش کردن ادامه دهند و شروع ورزش را برای افراد آسان می کند. در این مطلب ما می خواهیم دو ورزش تناسب اندام زومبا و ایروبیک را با هم مقایسه کنیم.

زومبا چیست؟

زومبا، تناسب اندام را با سبک های متنوعی از رقص لاتین ترکیب می کند. جلسات زومبا همراه با موسیقی برگزار می شوند و افراد گام های هماهنگی را با مربی خود اجرا می کنند. این ورزش یک تمرین تمام بدن است و به شما اجازه می دهد کالری های بدن خود را بسوزانید و در عین حال اوقات خوشی داشته باشید. جلسات زومبا همچنین به افزایش استقامت و تقویت عضلات شما کمک می کنند. این ورزش همچنین انعطاف پذیری و سلامت قلبی عروقی بدن شما را افزایش می دهد.

مقایسه ورزش زومبا و ایروبیک

ایروبیک چیست؟

ورزش های ایروبیک یا هوازی شامل راه رفتن، شنا، دوچرخه سواری و غیره می شوند. نام دیگر این تمرینات کاردیو می باشد، زیرا سلامت قلبی عروقی را تا حد زیادی بهبود می بخشند. گرچه، ورزش هایی که به انرژی زیادی نیاز دارند مانند وزنه برداری، دوی سرعت و پرش، ایروبیک نیستند. ورزش های ایروبیک یا هوازی، سطوح کلسترول خوب را افزایش می دهند و برای کاهش سطوح چربی، حیاتی هستند. این تمرینات، جزء مهمی از هر برنامه ی کاهش وزن هستند. در ادامه به مقایسه زومبا و ایروبیک می پردازیم.

زومبا یا ایروبیک ، کدام یک برای شما بهتر است؟

با اینکه ورزش های زومبا و ایروبیک برای کاهش وزن و بهبود استقامت، عالی هستند، تفاوت هایی در رابطه با دیگر اهداف سلامتی دارند. اگر هدف شما عضله سازی می باشد، پس ایروبیک برای شما مناسب تر است. از سوی دیگر اگر به رقص علاقه دارید و می خواهید در طول ورزش، سرگرم شوید، زومبا می تواند انتخاب خوبی باشد.

کدام ورزش مناسب شماست زومبا یا ایروبیک

کدام ورزش را خودتان به تنهایی می توانید انجام دهید؟

تمرینات ایروبیک برای انجام دادن توسط خود شما آسانتر هستند، زیرا اکثر آنها ساده هستند و نیازی به کمک ندارند. شما می توانید به تنهایی به پیاده روی یا دو بروید. گرچه، برای شنا یا دوچرخه سواری شما به آموزش اولیه نیاز دارید. برخلاف اکثر ورزش های هوازی، شما باید از طریق شرکت در کلاس، تمرینات زومبا را با یک مربی آموزش ببینید. هم ورزش زومبا و هم تمرینات ایروبیک برای سلامت ذهنی شما عالی هستند. این ورزش ها در خارج از خانه انجام می شوند و به اجتماعی شدن شما کمک می کنند. این نوع تمرینات برای کنترل اضطراب عالی هستند و شما را از استرس خلاص می کنند. ورزش منظم به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند تا از بیماری ها در امان بمانید. تمرکز روی تناسب اندام همچنین ظاهر شما را بهتر می کند و به تقویت اعتماد به نفس شما کمک می کند.

تفاوت بین زومبا و ورزش های هوازی در چیست؟

زومبا، نوعی رقص است که می توانید در خانه انجام دهید. این ورزش، نوعی رقص بسیار معروف است که منشأ آن در کلمبیا می باشد و در سراسر دنیا انتشار پیدا کرده است. ورزش ایروبیک نوعی رقص است که  شما می توانید در خارج از خانه انجام دهید. این ورزش نوعی رقص معروف است که منشأ آن آمریکا است و در سراسر جهان طرفدار پیدا کرده است. افراد اغلب می پرسند تفاوت بین زومبا و ایروبیک در چیست؟ هردوی این ورزش ها کلاس های تناسب اندامی هستند که مشخصه ی آنها موسیقی هیجان انگیز و رقص آرایی می باشد. گرچه، تفاوت بین آنها فراتر از قوانین کلاس و موسیقی است. هردوی این ورزش ها شبیه به رقص هستند، ولی زومبا پر انرژی تر و سرگرم کننده تر است.

تفاوت زومبا و ورزش هوازی چیست

۱. کاهش وزن

وقتی پای کاهش وزن به میان می آید، شما باید کالری بسوزانید تا وزن خود را کم کنید و نسبت به کالری دریافتی خود، میزان کالری بیشتری بسوزانید. زمانی که چربی می سوزانید، شروع به کاهش وزن می کنید. شما باید تمرینات قلبی عروقی را امتحان کنید تا وزن خود را کاهش دهید، اما این تمرینات می توانند خسته کننده و یکنواخت باشند. وقتی می خواهید بدون رفتن به باشگاه، وزن خود را کم کنید، ایروبیک و زومبا هردو انتخاب هایی عالی هستند. در ورزش زومبا، شما از حرکات رقص آمریکای لاتین و کاردیو برای حرکت دادن بدن خود، عرق کردن و خسته کردن بدن خود برای سوختن چربی استفاده می کنید. این یک تمرین رقص کامل است که اکثر افراد از آن لذت می برند.

در ایروبیک نیز شما به طور مداوم بدن خود را حرکت می دهید. از موسیقی تکنو برای حرکات مختلفی مانند استپ  V و استپ a استفاده می شود. در ورزش ایروبیک، تمرینات قدرتی مبتنی بر عضله هستند. ایروبیک، یک روش عالی برای کاهش وزن با سرعت آهسته است. اگر می خواهید از بین این دو ورزش یکی را انتخاب کنید و به رقص علاقه ای ندارید، می توانید ورزش ایروبیک را انجام دهید. گرچه، زومبا برای کاهش وزن عالی ست و اگر این هدف شماست، می توانید به آسانی با هماهنگی بدن و موسیقی، عالی عمل کنید.

۲. عضله سازی

با زومبا، شما می رقصید و بدن خود را خسته می کنید. در ورزش ایروبیک، برای افزودن قدرت بیشتر، از استپر و دمبل استفاده می شود. این کار باعث می شود روی تمام بخش های بدن خود جداگانه کار کنید. برای تقویت عضلات بهتر، تمرینات ایروبیک انتخاب مناسبی هستند.

باشگاه ورزشی اسپین 

منبع :

 

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی