باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

زومبا برای لاغری شکم و پهلو

ورزش زومبا برای لاغری شکم و پهلو [4 کیلو در ماه]

در این مقاله مطالعه می‌کنید

بسیاری از افراد برای چربی سوزی و لاغری شکم و پهلوی خود ورزش زومبا را انتخاب می کنند چرا که برخلاف بسیاری از ورزش های لاغری، یکی از پرانرژی ترین و با حال ترین فعالیت ها برای کاهش وزن، رقص زومبا است.

در این رقص ورزشی به جای زجر کشیدن بر روی یک تردمیل، فرد به مدت یک ساعت یا بیشتر با دوستان و افراد غریبه به رقصیدن با آهنگ های دارای صدای بلند می پردازد. از آنجایی که افراد این کلاس ها را مفرح می بینند به شرکت کردن خود در جلسات ادامه می دهند که این همان عامل موثر لاغری با ورزش است. یکی از بزرگترین مزایای زومبا برای کاهش وزن این است که یک تمرین هوازی با شدت بالاست.  این به این معنی است که می تواند به شما کمک کند در طول هر کلاس تعداد قابل توجهی کالری بسوزانید که برای کاهش وزن شما ضروری است.

رقص زومبا برای لاغری

تمرینات رقص زومبا با شدت متوسط تا زیاد ممکن است در یک ساعت ۳۰۰ تا ۹۰۰ کالری بسوزاند. تمرین زومبا ۲ یا ۳ بار در هفته ، جلسات تمرین قدرتی هفتگی و یک رژیم غذایی متعادل ممکن است به اهداف کاهش وزن کمک کند.

انواع جدیدی از رقص زومبا وجود دارد که شامل وزنه است و به تقویت عضلات کمک می کند. این باعث تشدید تمرین برای کالری سوزی بیشتر و تمرینات قدرتی می شود. 

چربی سوزی شکم با زومبا

چربی سوزی زومبا برای لاغری شکم و پهلو

زومبا یک نوع رقص سریع است. یک ساعت رقصیدن سریع میتواند 446 کالری در افراد دارای وزن 70 کیلو گرم و 532 کالری در افراد دارای وزن 83 کیلو گرم بسوزاند. برای از دست دادن حدود نیم کیلو وزن باید 3500 کالری سوزانده شود، به همین دلیل شرکت در سه جلسه یک ساعته آموزش رقص زومبا در هفته، ظرف مدت دو هفته نیم کیلو گرم وزن فرد را کاهش می دهد.

این مقدار در ماه نزدیک به 1 کیلو گرم است. در صورتی که فرد یک ساعت در روز رقص زومبا انجام داده و 500 کالری کمتر از نیاز روزانه جهت حفظ وزن خود مصرف کند، می تواند به صورت هفتگی 1 کیلو گرم کم کند که این مقدار در ماه به حدود 4 کیلو گرم می رسد. این عدد نسبتی سریع اما سالم از کاهش وزن است.

لاغری شکم و پهلو با زومبا سریع تر از ورزش های دیگر است و به این معناست که فرد به جای چربی در حال از دست دادن عضله است.

مزایای زومبا دنس

تمرینات دوره ای، تمریناتی هوازی بوده که بین شدت های متوسط و شدید تغییر می کنند. این تمرینات به فرد کمک می کنند تا نسبت به یک فعالیت با شدت متوسط کالری های بیشتری بسوزانند. زومبا شامل هر دوی رقص های سریع و آهسته شده به همین دلیل همانند تمرینات دوره ای عمل می کند.

زومبا تمام بدن را درگیر کرده و به تقویت تمامی گروه های عضلانی بدن مخصوصا کمر و شکم کمک می کند. این حرکات رقص همچنین می توانند وضعیت، تعادل و انعطاف پذیری بدنی فرد را ارتقا دهند.

در صورتی که جهت ورزش کردن با دیگران اعتماد به نفس کافی ندارید، فضای جشن مانند زومبا می تواند به از بین رفتن خجالت و دستیابی به اعتماد به نفس کمکتان کند.

رقص زومبا در خانه

زومبا یا ورزش های هوازی؟ کدام بهتر است؟

این مورد یکی از رایج ترین سوالاتی است که افراد در هنگام تماس با اکادمی از ما می پرسند. این افراد کسانی هستند که به دنبال ورزش های تناسب اندام بوده، اغلب هدف کاهش وزن داشته و گاهی اوقات هدف کلی حفظ تناسب اندام دارند. همچنین، ممکن است این افراد عاشق رقصیدن باشند.

1- کاهش وزن

کاهش وزن برای خانم ها و آقایان هنگامی صورت می گیرد که تعداد کالری های سوزانده شده بیش از  تعداد کالری هایی باشند که فرد مصرف می کند. فرد با خسته کردن خود چربی سوزی کرده و به بدن اجازه می دهد تا چربی های ذخیره شده را مصرف کند.

معمولا در باشگاه ها ورزش های هوازی می توانند بسیار خسته کننده و یکنواخت باشند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد به دنبال ورزش های تناسب اندام خارج از باشگاه می گردند.

هنگامی که افراد تصمیم بر کاهش وزن می گیرند، ورزش های هوازی و ورزش زومبا برای بانوان برای انتخاب شدن وجود دارند. یک جلسه یک ساعته رقص زومبا شامل حرکت مداوم بدن بر اساس حرکت های رقص آمریکای لاتین (مخصوصا انواع شدید و انتخابی آن) است که سبب تعریق، خستگی و کمک به چربی سوزی در فرد می شود

هیجان انگیز ترین آهنگ های رقص زومبا

شگفت انگیز تر از همه این است که فرد در تمام مدت در حال رقصیدن می باشد. ورزش های هوازی نیز به صورت مداوم بر اساس موزیک های تکنو و انواع تمرینات PT/PE بدن را به تحرک وادار می کنند.

از جمله این تمرینات می توان به حرکت پروانه، گام V، پرش و تک گام اشاره کرد. ورزش های هوازی یک روز از هفته را به تمرینات عضلانی اختصاص می دهند که برای تقویت تمامی اعضای بدن طراحی شده اند.

با این حال، از آنجایی که تمرکز بر تمرینات عضلانی و انواع تمرینات PT یا PE  و نه حرکات رقص می باشد، این ورزش مقداری سخت تر از زومبا به نظر می رسد. با این حال، این ورزش بر ورزش آهسته تمام بدن انسان تمرکز داشته و در زمینه کاهش وزن تاثیری خوب و معادل با رقص زومبا دارد.

زومبا نیاز به هماهنگی خوبی بین بدن و موسیقی دارد و افرادی که نمی توانند برقصند ورزش های هوازی را گزینه مناسب تری می یابند.

نظر نهایی: ما تصور می کنیم که ورزش های هوازی و رقص زومبا پای به پای هم پیش می روند. با این حال، هنگامی که صحبت از کاهش وزن به میان می آید، اگر هر دوی این موارد به تعداد روز های یکسانی در هفته انجام شوند زومبا عملکرد اندک بهتری را دارد.

توصیه ما این است که اگر به دنبال آب کردن چربی های شکم و پهلو بدون ورزش هستید، حتما زومبا را امتحان کنید. زیرا شما در واقع با یک برنامه رقص مفرح، به لاغری خود کمک می کنید.

2- سرگرمی و رقص

زومبا به لطف موسیقی های لاتینی که به دقت برای آن انتخاب شده اند ورزشی بسیار مفرح است و هنگامی که حرکاتی از سالسا، کومبیا، رگاتون، مرینگو، باچاتا، چاچا، تانگو، هنر های رزمی و حتی بانگرا در این رقص استفاده می شوند، هر جلسه به یک جشن تبدیل می شود.

فرد در این کلاس ها حرکت های جدیدی را یاد می گیرد که در صورت تمایل به یادگیری هر کدام از این رقص ها به او کمک می کنند. ورزش های هوازی نیز موسیقی بسیار خوبی داشته اما فرد در حین گوش دادن به آن تمرین می کند و نمی رقصد. همچنین، این موسیقی بسیار وابسته به ضرباهنگ است که در معیار هنری امتیازی کمتری از موسیقی زومبا می گیرد.

زومبا برای لاغری شکم

3- عضله سازی

زومبا یک رقص بوده و بدن را به طور یکسان تمرین می دهد. ورزش های هوازی به گونه طراحی شده اند تا بر روی هر بخش از بدن به صورت انفرادی کار کرده، شامل استفاده از دمبل ها و دستگاه های پله نوردی شده و به فرد قدرت بیشتری می دهند.

نظر نهایی: هنگامی که بحث عضله سازی به میان می آید ورزش های هوازی بدون شک برنده میدان هستند.

نتیجه گیری کلی: زومبا در زمینه سرگرمی برتری داشته و گزینه ای بهتر برای افرادی است که عاشق رقصیدن هستند. ورزش های هوازی از آن جایی که بر روی قسمت های مختلف بدن تمرکز کرده و جایگزین خوبی برای بدنسازی هستند، بدنی عضلانی تر به فرد می بخشند. هر دوی این ورزش ها حدود 600 تا 800 کالری در ساعت می سوزانند.

زومبا چه نواحی از بدن را هدف قرار می دهد؟

تمرین زومبا تمام بدن را درگیر می کند. این یک نوع تمرین هوازی است که به کاهش وزن کمک می کند. ممکن است برای کمک به تقویت و تقویت بازوها و مرکز بدن به حرکات تونینگ زومبا نیاز داشته باشید که شامل وزنه برداری می شود. زومبا پاها و عضلات باسن شما را تقویت می کند زیرا شامل پرش و بسیاری از حرکات دیگر برای تقویت عضلات چهار سر و همسترینگ می باشد. 

یکی از بهترین چیزهایی که زومبا دارد این است که برای افراد در هر سطح تناسب اندام مناسب می باشد. چه یک ورزشکار مبتدی یا یک ورزشکار با تجربه باشید می توانید شدت تمرین خود را متناسب با نیاز خود تنظیم کنید. 

چالش زومبا برای لاغری

تمامی کلاس های زومبا به صورت یکسان شدید نبوده و امکان دارد فرد به مقدار بسیار کمتری از دیگر رقصنده های زومبا ورزش کند. من نیز به دفعات زیادی رقص زومبا را انجام داده ام.

با اینکه طرفدار سر سخت این رقص نیستم ما این رقص می تواند شیوه خوبی برای شکستن یکنواختی باشگاه های بدنسازی باشد.

مربیان و باشگاه های مختلف شیوه های کلاسی، آهنگ ها و رقص های متفاوتی دارند که در هنگام به میان آمدن بحث مصرف کالری این موضوع منجر به متغییر بودن سطح شدت کلاس ها می شود.

به طور خلاصه، ممکن است در کلاس هایی شرکت کنید که یک ساعت و نیم عرق کرده و ضربان قلب تان بالا رفته باشد. این رقص احساس یک بدنسازی را داشته و نشاط آور است.

در صورتی که به دنبال کاهش وزن به وسیله شرکت در کلاس های رقص هستید، باید از میزان چالش برانگیز بودن آن کلاس برای سطح تناسب اندام خود آگاه شوید.

در صورتی که کلاس های زومبایی که در آن ها شرکت می کنید ضربان قلب شما را بالا نبرده و احساس چالش نمی کنید، انتظار نداشته باشید که به دلیل حضور داشتن به مدت 1 یا 2 ساعت در کلاس وزنتان کاهش یابد.

کلاس های این رقص نقاط شروع خوبی برای افراد تازه کار هستند اما باید توجه داشت که با افزایش سطح تناسب اندام نیاز به شدت بیشتری (بسته به دشوار بودن سطح کلاس) در حرکات می باشد.

برای کاهش وزن چند بار باید زومبا انجام داد؟

اینکه چند بار برای کاهش وزن نیاز به شرکت در زومبا دارید به اهداف سلامت و تناسب اندام شما بستگی دارد. به طور کلی شورای ورزش آمریکا موارد زیر را برای کاهش وزن واقعی توصیه می کند : هدف این است که برای سوزاندن ۳۰۰ تا ۴۰۰ کالری در هر جلسه تمرینی حداقل  سه روز در هفته به تمرین زومبا بپردازید.

همچنین به خاطر داشته باشید که بدن شما با سرعت به ورزش سازگار می شود. رژیم غذایی شما نیز عامل مهمی برای کاهش وزن خواهد بود. 

نکاتی برای کاهش وزن با زومبا 

شرکت در کلاس های زومبا به این معنی است که تمرینات قلبی عروقی زیادی خواهید داشت. برای رسیدن به اهداف کاهش وزن خود باید یک رژیم غذایی سالم نیز داشته باشید. هر روز بشقاب خود را با غلات کامل مانند کینوا ، برنج قهوه ای و جو پر کنید. از مصرف کربوهیدرات های خالی مانند نان سفید ، پاستا و کلوچه خودداری کنید. مقدار زیادی پروتئین بدون چربی مانند مرغ ، ماهی ، سفیده تخم مرغ مصرف کنید.

 

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی