باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

حرکات کیک بوکسینگ

حرکات کیک بوکسینگ

در این مقاله مطالعه می‌کنید

ورزش کیک بوکسینگ و کاردیو کیک بوکسینگ (هوازی)، یک روش عالی برای سوزاندان کالری، تقویت مقاومت بدن و فشار آوردن به عضلات هسته ی بدن است. با وجود این که این ورزش ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما بعد از یاد گرفتن حرکت های پایه، شما به راحتی قادر به بالا بردن سطح تمرینات خود خواهید بود. در این مقاله به صورت تصویری حرکات کیک بوکسینگ را به شما معرفی می کنیم.

حرکات کیک بوکسینگ

کیک بوکسینگ ورزشی است که همچنان در حال افزایش محبوبیت در سراسر جهان است و امروزه کیک بوکسینگ بانوان نیز طرفداران خاص خود را دارد. چه در این ورزش تازه کار باشید و چه تجربه قبلی داشته باشید تعدادی از حرکات کیک بوکسینگ هستند که میتوانند بسیار موثر باشند. 

هماهنطور که از نامش پیداست تفاوت کیک بوکسینگ و بوکس در این است که از هر دو دست و پا در کیک بوکسینگ استفاده می شود. ضربات دستی کیک بوکسینگ مانند ضربات بوکس است اما ضربات کیک بوکسینگ برای کامل شدن نیاز به تمرین دارد. بیایید قبل از شیرجه زدن به تکنیک های موثر لیست جامعی از حرکات کیک بوکسینگ را نگاه کنیم.

انواع حرکات کیک بوکسینگ

با وجود اینکه یک ورزشکار حرفه ای، مثل یک سمفونی دقیق از حرکات جسمانی به نظر می رسد، در واقع ضربات کیک بوکسینگ تنها از چند حرکت تشکیل شده است. در ادامه با فنون کیک بوکسینگ آشنا می شوید.

ضربه ها در کیک بوکسینگ

ضربه ها ساده ترین گروه حرکات کیک بوکسینگ هستند. ضربه های مجاز در این ورزش، بستگی به سبک های کیک بوکسینگ دارند. روش های متفاوتی برای ضربه زدن به حریف وجود دارد:

جب (Jab)

ضربه ها ساده ترین گروه حرکات کیک بوکسینگ هستند. ضربه های مجاز در این ورزش، بستگی به سبک های کیک بوکسینگ دارند. روش های متفاوتی برای ضربه زدن به حریف وجود دارد:

جب (Jab)
کراس (Cross)

این ضربه معمولاً بعد از جب، با زاویه به حریف وارد می شود.

کراس
آپرکات (Uppercut)

این مشت، از پایین، رو به بالا، به چانه ی حریف حمله می کند.

آپرکات
هوک (Hook)

این ضربه، توسط بازو با زاویه ۹۰ درجه، با چرخش بدن، از بغل به حریف حمله می کند.

هوک (Hook)
مشت چکشی (Hammer Punch )

این مشت، برای ضربه زدن به حریف از وزن بدن کمک می گیرد. و متشکل از حرکت های نیمه چرخشی، و عمودی است.

مشت چکشی
آرنج

در این ضربه، به جای مشت از آرنج کمک گرفته می شود و بسیار قدرتمند است.

آرنج
زانو

معمولاً از پایین به بالا، یا با زاویه، به حریف وارد می شود.

لگد زانو

لگدها در کیک بوکسینگ

لگد در کیک بوکسینگ یک راه برای خنثی کردن حریف است.

لگد از جلو

این ضربه، لگد پایه شما بوده، و به وسیله ی پاشنه ی پا، صورت و سینه ی حریف را هدف قرار می دهد.

لگد از جلو
لگد از بغل

این لگد به حریف از بغل ضربه زده و با بلند کردن زانو شروع می شود.

لگد از بغل
لگد از پشت

این لگد، از پشت شروع به حرکت می کند.

همچنین بخوانید:
لگد هلالی

با یک حرکت برشی، با بالا، یا پنجه ی پا، به حریف ضربه می زند

لگد هلالی
لگد چرخشی

این لگد، از پشت شروع شده، و با چرخش پهلو رو به جلو، ادامه می یابد.

لگد چرخشی

حرکات دفاعی

تقریباً تمام ورزشکاران حرفه ای بر این باورند که بازی دفاعی، یکی از مهمترین اصول موفقیت است. این حرکت های دفاعی، از آسیب دیدن شما جلوگیری کرده، و حرکات کیک بوکسینگ تهاجمی شما را تکمیل می کند.

دفع

در این حرکت، شما با استفاده از دست، ضربه ی حریف را در میانه ی راه، منحرف کرده، و مسیر حرکت آن را تغییر می دهید.

دفع
جاخالی

اگر قرار باشد یک حرکت دفاعی یاد بگیرید، جاخالی بهترین گزینه است، که در آن با چرخاندن بدن در زمان مناسب، ضربه ی حریف از کنار شما رد می شود.

جاخالی در کیک بوکسینگ
گارد

اگر شما راست-دست هستید، پای چپ، جلو، و پای راست، کمی عقب تر قرار می گیرند. زانوهای شما نرم و آماده ی حرکت، و هسته ی بدن شما، آماده ی عکس العمل است. دست ها به حالت آماده باش، رو به روی گونه های شما قرار دارند. البته سبک های متفاوت، گاردهای متفاوتی دارند.

گارد در کیک بوکسینگ

حرکات پیچیده کیک بوکسینگ

هرچه شما در توانایی های خود مسلط تر شوید، شما برای حرکات پیچیده تر، آماده خواهید شد.

پرش با زانو

 در این حرکت، با بالا آوردن زانوی خود، سر حریف را هدف گرفته، و سعی می کنید او را خاک کنید.

پرش با زانو

لگد چرخشی از پشت

این حرکت، شامل یک لگد از پشت با یک چرخش ۱۸۰ درجه است.

لگد ناگهانی

با وجود اینکه حرکت دشواری نیست، اما می تواند در گرفتن سرعت حریف در زمان تصمیم گیری شما برای لگد بعدی، تأثیرگذار باشد.

لگد ناگهانی

لگد های پرشی

این گروه از لگدها، ترکیبی از پرش، با یکی از لگدهای ذکر شده است.

لگد پرشی

حرکات ترکیبی در کیک بوکسینگ

حرکات ترکیبی، در کیک بوکسینگ از اهمیت بالایی برخوردارند. زیرا با یاد گرفتن آنها، شما قادر به انجام غریضی زنجیره ای از حرکات خواهید بوده، و انجام متوالی حرکات در مبارزه ی واقعی، برای شما آسان تر خواد شد. حرکات ترکیبی کلاسیک، بسته به سبک های کیک بوکسینگ، متفاوت اند.

حرکات ترکیبی در کیک بوکسینگ
  • جب-کراس-هوک-آپرکات: این حرکت را آنقدر تمرین کنید، تا تمامی آنها را با سرعت و قدرت ایده آل اجرا کنید.
  • جب-کراس-لگد: لگد، در انتهای این حرکت، برای غافلگیر کردن حریف است.
  • جب-کراس-هوک-لگد: مانند حرکت قبل، لگد می تواند حریف را غافلگیر کند.
  • ضربه ضربدری: ضربه در پایان این ترکیب می تواند برای حریف شما غافلگیرکننده باشد و به شما برتری در مسابقه بدهد.

حرکات چالشی کیک بوکسینگ

همانطور که در توانایی های کیک بوکسینگ خود راحت تر می شوید ، به زودی آماده خواهید شد تا به حرکات دشوارتری روی آورید.

۱. زانو – پرواز : این حرکت ضربه زانوی شما را بالا می برد تا با سر حریف خود برخورد کنید و احتمالا آنها را ناک اوت می کند.

۲. ضربه به پشت چرخشی : این حرکت شامل یک ضربه به عقب همراه با یک چرخش ۱۸۰ درجه است.

۳. ضربات پروازی : این گروه از ضربات یک حرکت جهشی را با هر تعداد حرکات ضربه سریع ترکیب می کند و می تواند در برابر حریف بسیار کارآمد باشد.

تکنیک های کیک بوکسینک برای هر سطح تجربه

گاهی اوقات بهترین تکنیک ها کوتاه ، ساده و قابل اعتماد در یک مسابقه هستند. در حالی که حرکات زرق و برق دار می تواند برای هماهنگی تمرین مفید باشد ، ضربات ساده اغلب برای تمرین و کشیدن در مسابقات آسان تر است. در ادامه چند نمونه تکنیک کیک بوکسینگ به شما می آموزیم.

 

۱. قلاب ضربدری سرب- ضربه عقب:

 

از حالت جنگی ، بازوی سربی خود را از گارد خود بچرخانید و یک ضربه سریع به ارتفاع سر بزنید. به سرعت با یک ضربدر پاور ادامه دهید ، مطمئن شوید که در حین پرتاب پانچ ، پاها و باسن خود را بچرخانید.یک قلاب سربی پرتاب کنید و آرنج خود را در زاویه ۹۰ درجه نگه دارید در حالی که بدن خود را در جهت ضربه بچرخانید.

وزن خود را به پای جلوی خود منتقل کنید و در حالی که پای عقب خود را بلند کرده و به جلو می‌چرخانید، روی پای جلوی خود بچرخید – مثل اینکه خفاشی را جلوی خود می‌چرخانید.

همانطور که به جلو می‌پیچید، پای عقب خود را آنقدر دراز کنید تا فقط کمی در زانوی شما خم شود و با استفاده از ساق پا با هدف تماس برقرار کنید.

 

۲. ضربه جب – جاب – لید – ضربه عقب :

 

این تکنیک را با دو ضربه سریع پشت به پشت شروع کنید تا گارد حریف خود را بالا بکشید

روی پای عقب خود بچرخید تا به سمت هدف خود قرار بگیرید و پای اصلی خود را بلند کنید

در حالی که بدن خود را در جهت مخالف ضربه متمایل کرده اید، به پهلو با زاویه ۹۰ درجه بیرون بیاورید.

ضربه خود را به زمین برگردانید و به حالت جنگی معمولی بپیچید

با چرخاندن روی پای جلویی خود و چرخاندن پای عقب به سمت جلو و به سمت هدف – دوباره، تکنیکی شبیه به تاب دادن خفاش – تماس با ساق پای خود را درست در فاصله کوتاهی از کشش کامل پا، سریعاً یک لگد عقب پرتاب کنید.

 

تکنیک های کیک بوکسینگ بسته به سطح مهارت فرد قابل سفارشی سازی و تغییر هستند. ضربات فشاری، ضربات قلاب چرخشی، ضربات هلالی و موارد دیگر همگی نمونه هایی از انواع ضربه های پیشرفته هستند. با این اوصاف، هنگام شروع تمرینات کیک بوکسینگ، چند تکنیک اصلی را آهسته شروع کنید و کامل کنید.

ورزش پرطرفدار کیک بوکسینگ

کیک بوکسینگ، به یک ورزش پرطرفدار برای سلامتی و رقابت تبدیل شده است. هرچند از اصول مشابهی با کاراته تشکیل شده است، اما می تواند چالشی خاص برای افرادی که به مبارزه ی فول-کنتاکت علاقه دارند، باشد. اخیراً کلاس های کیک بوکسینگ، این حرکات را با موسیقی ترکیب کرده، و آن را به یک ورزش هوازی، برای لذت بردن بیشتر افراد با سطوح آمادگی جسمانی مختلف، تبدیل کرده است.

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی