کیک بوکسینگ بانوان

کیک بوکسینگ علاوه بر فعالیت فیزیکی، جنبه دفاع شخصی نیز برای زنان دارد. بهتر است یاد بگیرید که چرا برخی حرکات را انجام می دهید و قسمت های خاصی از بدن خود را درگیر می کنید تا از آن ها در موقعیت های مناسب استفاده کنید. توانایی محافظت از خود بسیار با ارزش و مفید است و باعث می شود که اگر در موقعیت خطرناکی قرار بگیرید، دانش لازم برای کمک به خودتان داشته باشید. در ادامه با مزایا و مسائل مربوط به کیک بوکسینگ بانوان آشنا خواهید شد.

7 مزیت کیک بوکسینگ زنان

ورزش کیک بوکسینگ برای سلامتی مفید می باشد. همانند اکثر ورزش ها، در حین ضربه و لگد زدن، تعریق بسیاری خواهید داشت اما مزایای این نوع تناسب اندام فراتر از تمرینات قدرتی و کاردیو می باشد. با ابن که مطالعات زیادی در این مورد نشده است، اما یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که کیک بوکسینگ قدرت بالاتنه و هوازی، تناسب اندام بی هوازی، انعطاف پذیری، سرعت و چابکی را بهبود می بخشد. به عبارت دیگر، تمام جنبه های تربیت بدنی را ارتقا می دهد.

کیک بوکسینگ می تواند ترسناک باشد. اما اجازه ندهید که شما را از آن دور کند. به محض اینکه آن را امتحان کنید، هیجان زده می شوید. صحبت در مورد فواید و یادگیری تکنیک های ضربه ای در بوکس به افراد اعتماد به نفس می دهد. بوکس فواید ذهنی و جسمی دارد، و انجام آن به طور منظم آسان و بسیار سرگرم کننده است. اگر هنوز در مورد ورزش کیک بوکسینگ بانوان متقاعد نشده اید، این هفت مزیت کیک بوکسینگ را مطالعه کنید.

مزیت کیک بوکسینگ زنان

1. این ورزش باعث سوخت و ساز تمام بدن می شود

بازوهای شما هنگام چرخش و مشت زدن و پاهای شما هنگام لگد زدن انرژی بسیاری مصرف می کنند، اما برای ایجاد نیرو و اضافه کردن قدرت به هر حرکت، کل بدن درگیر می شود. نیروی پاها از هسته بدن می آید و سپس به بازوها منتقل می شود. همچنین، بیشتر تمرینات کیک بوکسینگ شامل گرم کردن بدن یا تمرینات هوازی، که شامل حرکاتی مانند اسکوات، لانجی، situps ، pushups یا burpees می باشد. بنابراین با انجام این تمرینات، کل بدن را تمرین می دهید.

2. می توانید با خودتان تمرین کنید

در حالی که با هر مشت و لگدی تمام بدن را تمرین می دهید، می توانید سرعت و شدت تمرینات را به راحتی تغییر دهید. این بدان معنی است که هر زمان که آمادگی آن را داشتید، می توانید شدت تمرینات را بالا ببرید، سرعت خود را افزایش دهید و نیروی بیشتری در مشت و لگد خود اضافه کنید.

مربیان نیز همیشه تغییراتی را برای مبتدیان و حرفه ای ها ایجاد می کنند، که بهترین مزیت آن می باشد. بنابراین، شما می توانید سریع یا در حد نیاز آهسته پیش بروید.

تمرین کیک بوکسینگ

3. کیک بوکسینگ شامل تمرین استقامت، سرعت و قدرت همزمان می باشد

کیک بوکسینگ تمرین تک جانبه ای نیست. در هر جلسه تمرین با شدت بالا و حرکات همه جانبه، قدرت خود را بهبود می بخشید. همچنین در طی تمرین که در حال حرکت هستید، استقامت خود را نیز تقویت می کنید. به همین دلیل بسیاری از بوکسورها با طناب یا کیسه های سرعت برای ایجاد استقامت و عملکرد بهتر تمرین می کنند.

با سرعت دادن به مشت و لگدها، سرعت خود را بهبود می بخشید. سپس، برای هدایت این سرعت، قدرت شما به کار گرفته می شود. برخی فکر می کنند، که فقط از بالاتنه خود استفاده می کنند، اما اگر حرکات را به درستی انجام دهید، قدرت از قسمت پایین و هسته بدن ایجاد می شود. روی این نیرو تمرکز کنید، از پاها شروع کنید و از طریق دست ادامه دهید، و یک تمرین کامل را انجام دهید.

4. با کیک بوکسینگ قدرت بدنی خود را افزایش می دهید

مشت یا لگد زدن به کیسه ای سنگین به قدرت زیادی نیاز دارد. برای پیروزی در این تمرین سخت نیاز به عضلات سفت و قوی دارید، از جمله شانه ها، بازوها، پشت، شکم، پاها و باسن. این ورزش یک ترکیب عالی از کاردیو و حرکات قدرتی است، که باعث فرم دهی سریع شما نیز می شود.

5. با کیک بوکسینگ همزمان مغزتان هم تمرین می کند

“همه چیز مربوط به آنچه پشت چشم ها و بین گوش های شما اتفاق می افتد، می باشد.” در کیک بوکسینگ، مغز شما یاد می گیرد که به سرعت پاسخ دهد، در حالی که به مشت ها پاسخ می دهد، به رفلکس های نیز تسلط پیدا کند و ترکیبات را حفظ کند. همه چیز مربوط به آنچه پشت چشم ها و بین گوش های شما اتفاق می افتد، می باشد. هرچه از داخل قوی تر باشید، در بیرون نیز می توانید عملکرد بهتری داشته باشید.

6. می توانید آن را در هر مکانی انجام دهید

اکثر اوقات افراد برای سلامتی روانی خود به این ورزش روی می آورند. این ورزش یک عنصر فیزیکی برای مقابله با مشکلات زندگی می باشد. اکثر افرادی که کیک بوکسینگ را انتخاب کرده اند، اظهار داشتند که این ورزش استرس آن ها را کاهش می دهد.

بیشترین چیزی که از این افراد شنیده می شود این است که احساس قدرت می کنند. آن ها برای قدرت ذهنی، شادی و رهایی از اضطراب خود می جنگند. بنابراین، افراد فقط در طول تمرین احساس خوبی ندارند، بلکه بعد از آن و در طول روز و هفته نیز احساس شگفت انگیزی دارند. اگر این یک مزیت سلامتی نیست، پس چیست.

کیک بوکسینگ برای بانوان

7. کیک بوکسینگ باعث کاهش استرس می شود

کیک بوکسینگ علاوه بر فعالیت فیزیکی، جنبه دفاع شخصی نیز برای زنان دارد. بهتر است یاد بگیرید که چرا برخی حرکات را انجام می دهید و قسمت های خاصی از بدن خود را درگیر می کنید تا از آن ها در موقعیت های مناسب استفاده کنید. توانایی محافظت از خود بسیار با ارزش و مفید است و باعث می شود که اگر در موقعیت خطرناکی قرار بگیرید، دانش لازم برای کمک به خودتان داشته باشید. در ادامه با مزایا و مسائل مربوط به کیک بوکسینگ بانوان آشنا خواهید شد.

کیک بوکسینگ باعث کاهش استرس می شود​

باشگاه کیک بوکسینگ بانوان

حالا که با مزایای کیک بوکسینگ برای بانوان آشنا شده اید، شاید دوست داشته باشید این ورزش پر قدرت و هیجان انگیز را امتحان کنید. باشگاه ورزشی اسپین با برگزاری کلاس های کیک بوکسینگ بانوان این امکان را برای شما فراهم نموده است که تحت نظر مربیان حرفه ای و متخصص به یادگیری و تمرین این ورزش بپردازید.

باشگاه ورزشی کودکان اسپین | ژیمناستیک تخصصی | ژیمناستیک ریتمیک | ایروبیک | تغذیه کودکان

  خیابان ولیعصر | بالاتر از زعفرانیه | خیابان یکتا | نبش فهمیده

 شماره تماس شعبه : ۲۲۷۵۹۶۸۱

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

[hamyar_faq]

محبوب ترین مقالات اسپین کلاب

Group 180

متن سربرگ خود را وارد کنید

شما می توانید اسپین را در اینستاگرام با آی دی ESPINCLUB@ دنبال کنید

Group 180

وارد حساب کاربری خود شوید

یا ورود با

حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام

وارد حساب کاربری خود شوید

یا ورود با

تأیید نام‌نویسی به شما ایمیل خواهد شد.

حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام

تماس با ما