باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

ایده سورپرایز تولد کودکان

ایده های جالب برای سورپرایز تولد کودکان

در این مقاله مطالعه می‌کنید

روز تولد کودک شما در حال فرا رسیدن است. شاید همواره یک کیک درست می‌کنید، آهنگ تولدت مبارک را می‌خوانید و یک مهمانی برگزار می‌کنید؛ اما نظرتان چیست که اقدامات دیگری را در جشن تولد کودک‌تان انجام دهید تا او احساس بسیار خوبی را در این روز بزرگ تجربه کند؟ در اینجا ایده های جالب برای سورپرایز تولد کودکان  وجود دارد که احساسی استثنایی را به کودک‌تان در روز تولدش هدیه کنید:

ایده‌هایی برای جشن تولد کودکان

برای اینکه جشن تولد کودک شما تا سال‌ها در ذهن او باقی بماند، نیازی به خرج کردن پول زیاد ندارید. ایده‌های بسیار ساده برای برگزاری جشن تولد کودکان در خانه می‌تواند بسیار جالب و هیجان‌انگیز باشد.

برای کودک 1 ساله

در اینجا چند ایدۀ عالی ذکر شده‌اند:

1. کلاه اختصاصی مهمانی

شما می‌توانید یک جشن تولد با تم کلاه‌های دیوانه‌وار را برگزار کنید. سایر کودکان نیز می‌توانند به انتخاب خود کلاهی را بر سر بگذارند و به مهمانی بیایند.

2. مهمانی همراه با موسیقی

شما می‌توانید چند ترانه یا شعر کودکانه را پخش کنید و این امکان را برای کودکان فراهم آورید که به رقص و خواندن آن ترانه‌ها بپردازند.

مهمانی و جشن تولد همراه با موسیقی

3. کیک استثنایی

لحظۀ بریدن کیک می‌تواند مهم‌ترین بخش مهمانی باشد. شما می‌توانید کیکی را با توجه به رنگ یا حیوان مورد علاقۀ کودک‌تان طراحی کنید. همچنین می‌توانید یک کیک موزیکال نیز داشته باشید.

4. درست کردن حباب

می‌توانید به کودکان کمک کنید که حباب درست کنند یا خودتان این کار را انجام دهید. کودکان می‌توانند با اشتیاق زیادی به تعقیب حباب‌ها بپردازند و سعی کنند آنها را بگیرند یا بترکانند.

برای کودک ۲ ساله

چند ایدۀ هیجان‌انگیز برای برگزاری جشن تولد کودکان دو ساله می‌تواند شامل این موارد باشد:

1. مهمانی درخشیدن در تاریکی

شما می‌توانید با اضافه کردن چند دستبند یا برچسب شبتاب و چراغ چشمک‌زن اتاق نشیمن خود را به یک مکان هیجان‌انگیز تبدیل کنید. کودکان می‌توانند از رنگ‌آمیزی کردن خود یا صورت دیگران با استفاده از رنگ‌های شبتاب لذت ببرند. استفاده از خمیر شب‌تاب نیز می‌تواند هدیۀ خوبی برای بردن به خانه باشند.

2. بازی دویدن در گِل‌ها

شما می‌توانید چند فعالیت تفریحی مرتبط با گل‌بازی را برای کودک خود و دوستان او تدارک ببینید؛ زیرا بیشتر کودکان گل‌بازی را دوست دارند. شما می‌توانید در یک فضای باز چند مانع را نیز قرار دهید و اجازه دهید که کودکان با هم مسابقۀ دویدن بدهند و حسابی در گل غوظه بخورند.

جشن تولید با تم جنگل و نقاب

3. مهمانی دیوانه‌وار حشره‌ها

کودکان در این سن به حشرات علاقه دارند. شما می‌توانید با برش زدن کاغذ کادو به شکل بیضی و چسباندن آنها روی کارت دعوت، کارت‌های رنگارنگی را طراحی کنید. برای کشیدن یک حشره از قلم‌های رنگارنگ استفاده کنید و سر، شاخک و پاهای آنها را بکشید. کودکان نیز می‌توانند به‌عنوان بخشی از مهمانی با استفاده از چسباندن توپ‌های تزئینی یا برچسب‌های رنگارنگ بر روی آهن‌ربا مگنت‌های حشره‌ای ساده‌ای را بسازند. همچنین کودکان می‌توانند از چشم‌های عروسکی نیز استفاده کنند.

4. مهمانی راک اند رول

شما می‌توانید با چسباندن چند کپی رنگی از عکس کودک خود روی جلد کارت دعوت (در کنار اطلاعات مربوط به مهمانی)، یک کارت دعوت دست‌ساز درست کنید. بازی‌های ساخت‌دار و در عین حال آسانی همچون «بسته را بده» و «مجسمۀ موزیکال» نیز خوب هستند. می‌توانید کیک تولد را به شکل آلت موسیقی مورد علاقۀ کودک خود تهیه کنید. گیتار یا ساکسیفون بادکنکی کودکانۀ می‌تواند کادوی خوبی برای بردن به خانه باشد.

بازی «بسته را بده» یا Pass the parcel یک بازی کودکانه در بریتانیا است. در جریان این بازی، یک جایزه چندین بار کادو پیچ می‌شود. کودکان دور هم می‌نشینند و با پخش شدن موسیقی بسته را با سرعت به نفر کناری خود می‌دهند. هنگامی که موسیقی قطع شود، کودکی که بسته در دست او مانده باشد، می‌تواند یک لایه از کاغذ کادو را باز کند. برنده کسی است که به جایزه برسد.

بازی مجسمۀ موزیکال یا Musical statue یک بازی کودکانه در بریتانیا است. در جریان این بازی، کودکان با پخش شدن آهنگ شروع به دویدن حول یک محور می‌کنند. وقتی موسیقی متوقف شد، هر کودک باید مثل مجسمه در جای خود بی‌حرکت بماند. بازنده کسی است که از جای خود تکان بخورد.

جشن تولد برای کودک ۳ ساله

برای کودک 3 ساله

می‌توانید از ایده‌های زیر برای برنامه‌ریزی برگزاری جشن تولد برای کودک سه سالۀ خود استفاده کنید.

1. تم جنگل

برگزاری جشن تولد با تم جنگل همواره مورد توجه کودکان قرار می‌گیرد. شما می‌توانید از کودکان بخواهید که با لباس شبیه به حیوان مورد علاقۀ خود به مهمانی بیایند، غذاهای به شکل حیوانات را تهیه کنید یا حتی یک باغ وحش کوچک را تدارک ببینید. همچنین می‌توان نقاب‌های کاغذی به شکل حیوانات را در بین کودکان توزیع کرد.

2. نمایش عروسکی یا شعبده‌بازی

می‌توانید یک دلقک یا شعبده‌باز محلی را استخدام کنید تا برای کودکان نمایش اجرا کند. نمایش عروسکی نیز می‌تواند برای کودکان بسیار سرگرم‌کننده باشد.

نمایش عروسکی برای تولد کودکان

3. مهمانی با لباس‌های فانتزی

کودکان می‌توانند لباس‌های شخصیت‌های کارتونی، ابرقهرمانی و داستانی مورد علاقۀ خود را به تن کنند و به مهمانی بیایند. به خاطر داشته باشید تا در زمینۀ آماده‌سازی این لباس‌ها اطلاعات کافی را به مهمان‌ها بدهید. شما می‌توانید برای حدس زدن شخصیت مورد علاقۀ هر مهمان به بازی بیست‌سؤالی بپردازید.

4. رقص منجمد یا مجسمه‌ای

یک آهنگ را پخش کنید و به کودکان اجازه دهید که شروع به رقص کنند. هنگامی که موسیقی قطع شود، کودکان باید همچون یک مجسمه بی‌حرکت باقی بمانند یا به عبارتی «منجمد» شوند. همچنین می‌توانید یک سی دی از انواع مختلف موسیقی را تهیه کنید و از کودکان بخواهید که با توجه به هر سبک موسیقی، نحوه پا زدن خود را در حین رقص تغییر دهند.

برای کودک 4 ساله

مهمانی جشن تولد برای کودک 4 ساله می‌تواند شامل این موارد باشد:

1. مهمانی با تم کثیف‌کاری

مهمانی‌هایی با تم کثیف‌کاری در میان کودکان بسیار محبوب هستند. می‌توانید فضایی را با برف شادی، بازی با خمیر، نقاشی و ابزارهای تزئین کیک‌های فنجانی تدارک ببینید. کودکان می‌توانند به‌طور همزمان از کثیف‌کاری و خلاقیت لذت ببرند.

2. جست‌وجوی گنج

بازی‌های جست‌وجوی گنج همواره مورد علاقۀ کودکان هستند. سرنخ‌های مناسب با سن کودکان را تدارک ببینید و مواظب‌ باشید که پیدا کردن گنج پنهان بیش از حد برای کودکان سخت نشود.

3. مهمانی کاردستی

می‌توانید وسایلی همچون ظروف سفالی، بشقاب پلاستیکی، تیشرت، کیف، قاب عکس، چتر و وسایلی همچون ماژیک، برچسب، اکلیل، چسب و قلم موی نقاشی را در اختیار کودکان قرار دهید و از کودکان بخواهید که آنها را رنگ کنند.

مهمانی کاردستی

4. مهمانی درست کردن شکلات

بیشتر کودکان از درست کردن خوراکی‌ها لذت می‌برند. می‌توانید امکانی را برای کودکان فراهم بیاورید که شکلات‌هایی با طعم و شکل‌های مختلف را درست کنند. شما می‌توانید به کودکان کمک کنید که شکلات را در مایکروفر ذوب کنند و به آنها اجازه دهید که شکلات‌ها را در قالب‌های مختلف بریزند. کودکان می‌توانند خلاقیت خود را در هنگام تزئین و بسته‌بندی شکلات‌ها نشان دهند.

برای کودک 5 ساله

ایده‌های زیر می‌توانند برای برگزاری جشن تولد مناسب باشند.

1. جشن حیاط پشتی

می‌توانید با ایجاد چند ایستگاه در حیاط پشتی خود، همچون ایستگاه تاتو، تهیۀ پاپ‌کورن و پشمک، نقاشی روی صورت و هات‌داگ/همبرگر فضایی درخور یک جشن را فراهم آورید. همچنین می‌توانید بازی‌هایی همچون پرتاب حلقه به سمت بطری، گلف کوچک، پرتاب کیسه‌های شنی (بین بگ) و پرتاب حلقه به سمت خرطوم فیل عروسکی را تدارک ببینید.

سورپرایز تولد کودکان

2. چادر زدن

می‌توانید در چشن تولد کودک پنج ساله از چادر زدن نیز استفاده کنید. به این منظور، شما می‌توانید در یک فضای باز چادرهایی را به پا کنید و از کودکان بخواهید که در انجام فعالیت‌های هیجان‌انگیزی در فضای باز با شما مشارکت کنند. شما می‌توانید کودکان را به یک پیاده‌روی ماجراجویانه ببرید و در جریان آن، کودکان سنگ‌ها و برگ‌های جالبی را جمع‌آوری کنند و طبیعت را از نزدیک مورد کاوش قرار دهند. در نهایت، فراموش نکنید که برای تفریح بیشتر دسر اسمور را نیز با خود ببرید!

3. مهمانی رنگین‌کمان

می‌توانید یک مهمانی با تم رنگین‌کمان را برای کودک خود برگزار کنید. به این منظور می‌توانید یک مهمانی پرزرق و برق را با کاغذهای رشته‌ای رنگارنگ، بادکنک، کیک رنگین‌کمانی، ایستگاه نقاشی رنگین‌کمانی و شکلات‌های رنگین‌کمانی به راه بیندازید. کودکان می‌توانند با استفاده از رشته‌های رنگارنگ به ساختن دستبندها یا هدبندهای دوستی بپردازند.

4. مهمانی جشن تولد با لگو

در حال حاضر، لگو در بین کودکان بسیار مشهور است. می‌توانید با استفاده از قطعه‌های لگو چندین برج بسازید و از کودکان بخواهید که با یک ماشین عروسکی یا یک توپ آنها را خراب کنند. شما می‌توانید چندین قطعۀ لگو را در داخل یک ظرف دربسته بگذارید و از کودکان بخواهید که تعداد دقیق آنها را حدس بزنند. از قطعه‌های لگو می‌توان برای تزئین نیز استفاده کرد؛ همچون ساختن پایه‌ای برای کیک‌های فنجانی یا ظرف نگهداری دستمال کاغذی.

منبع :

https://parenting.firstcry.com

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی