ژیمناستیک کودکان بهترین روش تحرک بچه ها

ژیمناستیک کودکان یکی از جامع ترین برنامه های ورزشی برای سبک زندگی است که برای کودکان نیز در دسترس بوده و توانایی، انعطاف پذیری، سرعت، تعادل، هماهنگی، قدرت و نظم آن ها را افزایش می دهد.

کودکان از داشتن یک سبک زندگی فعال و شرکت در هر ورزشی سود می برند. آکادمی متخصصان اطفال آمریکا بر این باور است که شرکت در ورزش های سازمان دهی شده فرصت افزایش سطح فعالیت و همچنین رشد اجتماعی و جسمانی را به افراد جوان ارائه می کند.

صرف نظر از اینکه فرد به صورت تفریحی یا رقابتی به انجام ژیمناستیک می پردازد، مهارت های یاد گرفته در ژیمناستیک می توانند به توسعه کلی کودک کمک کنند.

انواع حرکات ژیمناستیک کودکان
حرکت ژیمناستیک کودکان

تأثیر ورزش بر بلوغ زودتر از موعد در کودکان

ورزش یکی از بهترین روش های مقابله با بلوغ زودرس است. متأسفانه چاقی و فقر حرکتی و تنبلی نوجوانان باعث بروز بلوغ زودرس می شود مشکلات قامتی و حرکتی، سبک تغذیه ای غلط، دیابت، چربی خون، فشارخون بلوغ زودرس را ایجاد می کند. بلوغ زودرس منجر به آن می شود که قد دختران رشد کافی پیدا نمی کند خیلی زود تغییر فرم بدنی در دختران را رقم می زند و در شرایطی که رشد عقلی کافی ندارند با مسائلی مواجه می شوند که خطرناک است. مطمئن باشید که مشکلات و نابهنجاری ها در میان دختران ورزشکار کمتر است.

ورزش وقت بچه ها را به خوبی پر می کند و انرژی آن ها را به خوبی تخلیه می کند. شرکت در ورزش های فردی و گروهی در دوران بلوغ به تندرستی جسمی و روانی و حل مشکلات رفتاری فرد مانند: کم رویی، گوشه گیری، اعتماد به نفس پایین و پرخاشگری تأثیر به سزایی دارد.

مزایای ژیمناستیک برای کودکان

سلامت عمومی

انجام ورزش ژیمناستیک کودکان به انها کمک می کند تا از نظر فیزیکی فعال شده و تندرست و متناسب بمانند. شرکت کردن در هر ورزشی به طور قابل توجهی خطر اضافه وزن، ابتلا به بیماری قلبی و دیابت را در دوران بزرگسالی کاهش می دهد. زیرا عاداتی که فرد در کودکی یاد می گیرد اغلب به همراه خود به دوران بزرگسالی منتقل می کند.

مشارکتی عادی در انجام ورزش ژیمناستیک می تواند چگونگی داشتن یک سبک زندگی سالم و همچنین باقی ماندن در این ورزش را همزمان با رشد به کودک آموزش دهد.

مزایای اجتماعی

با انجام ورزش ژیمناستیک کودکان کمک میکند تا بهتر خوابیده و جهت مواجه بهتر با چالش های جسمانی و عاطفی زندگی به مهارت هایی مجهز باشند. شرکت در یک کلاس عادی ژیمناستیک به کودکان کم سن این فرصت را می دهد تا با افراد هم سن خود ارتباط برقرار کرده، با یکدیگر به عنوان یک تیم همکاری داشته و با بزرگسالان معاشرت کند.

آکادمی ژیمناستیک بوستون بر این باور است که ورزش ژیمناستیک به کودکان فرصت یادگیری مهارت های اجتماعی را می دهد. از جمله این مهارت ها می توان به گوش دادن، پیروی از راهنمایی ها، رعایت نوبت، ساکت بودن و احترام به دیگران اشاره کرد. علاوه بر آن، کودکان نیز اوقات خوشی را سپری کرده، با دوستانی جدید آشنا شده و داشتن استقلال را یاد می گیرند.

نظم و تعهد

طبیعت چالش برانگیز ژیمناستیک نیازمند نظم و تعهد است. ساختار دروس ژیمناستیک، نتیجه دادن تلاش بسیار و داشتن تعهد را به کودک می آموزد. تجربه های مثبت در ژیمناستیک می توانند از طریق دست آورد ها در فرد اعتماد به نفس ایجاد کرده و برای کودکان روشن سازند که تعهد به انجام ورزش برای آن ها سودمند است.

قوانین و آداب رفتاری در ژیمناستیک به کودکان کمک می کند تا اهمیت قوانین مرتبط با ایمنی و احترام متقابل را فرا گیرند.

مهارت های حرکتی، هماهنگی و تعادل

با انجام ژیمناستیک کودکان به آنها کمک می کند تا برای خود یک محدوده حرکتی ساخته و مهارت های هماهنگی را به دست آورند. این ورزش همچنین در توسعه حس خوبی از تن آگاهی کمک می کند.

یک ژیمناست جوان چگونگی استفاده از بخش های مختلف بدن خود در روش های مختلف را خواهد آموخت. سازمان English Gymnastics مدعی است که شرکت در ورزش ژیمناستیک تن آگاهی، کنترل و هماهنگی فرد را افزایش داده که این موارد می توانند برای دیگر فعالیت های جسمانی، ورزش ها و زندگی روزمره مفید باشند.

باشگاه ژیمناستیک برای کودکان
باشگاه ژیمناستیک کودکان

توانایی

ژیمناست ها به سبب نسبت عالی توانایی به وزن خود، مشهور هستند. انجام ورزش ژیمناستیک در سنین کم می تواند به ساخت زمینه های توانایی، استقامت و قدرت عضلانی در تمامی نقاط بدن کمک کند. به گفته مدرسه بین المللی ژیمناستیک، ژیمناست ها با انجام تمرینات معمول قوی تر می شوند که این خود به عضلانی شدن بدن، سفت شدن عضلات، افزایش تعادل و داشتن وضعیت بدنی بهتر کمک می کند.

مهارت های لازم برای شروع ژیمناستیک کودکان در 13 سالگی

یک فرد تازه کار که به تازگی ژیمناستیک در سن 13 سالگی را شروع می کند، حداقل نسبت به ژیمناست های جهانی در زمینه ژیمناستیک هنری دیر اقدام کرده است.

اما با این حال، یک ورزشکار خوب می تواند اصول ورزش را تقریبا به سرعت فرا گیرد. جو پرسکات، داور سازمان British Gymnastics، در یک پرسش و پاسخ با سایت ((جوانان با استعداد)) بیان می کند:

قبل از شروع ژیمناستیک کودکان، نیازی به داشتن هیچ گونه مهارت خاصی ندارید و بسیاری از معیار های مورد نیاز از طریق تمرین کردن به دست می آیند.

🤸‍♂️مطالب مرتبط: 20 حرکت فوق العاده برای آموزش ژیمناستیک در خانه

انعطاف پذیری

ژیمناست ها از روز اول تمرین بر روی افزایش انعطاف پذیری خود کار می کنند. این افراد بدون داشتن انعطاف پذیری قادر به یادگیری مهارت های لازم، تسلط در انجام هر حرکت و انجام روتین های موفقیت خود نخواهند بود.

هر دوی انعطاف پذیری پویا و ایستا جهت رعایت تمامی قوانین ورزش الزامی می باشند. پرسکات بیان می کند که ژیمناستیک ریتمیک نیازمند انعطاف پذیری زیادی می باشد.

توانایی و قدرت

روتین های ژیمناستیک رقابتی، مختصر اما شدید هستند به همین دلیل توانایی و قدرت مهم تر از استقامت هوازی می باشند. داشتن یک نیم تنه بالای قوی در ژیمناستیک هنری مردان اهمیت ویژه ای دارد.

پرسکات می گوید: دارحلقه ها نیازمند سطوح بالایی از توانایی جسمانی هستند. ژیمناست ها باید توانایی عملکردی خود را توسعه دهند. ساخت عضلات جهت نمایش می تواند به اجرای ژیمناست آسیب برساند.

عکس ژیمناستیک کودکان
عکس حرکت ژیمناستیک خرک کودکان

هماهنگی

یک ژیمناست رقابتی باید در حین روتین ها با سرعت و روانی از یک مهارت به مهارت دیگر حرکت کند. حرکاتی که در آن ها از میله استفاده می شود مخصوصا دشوار هستند. وبسایت سازمان ژیمناستیک آمریکا بیان می کند میله های موازی نیازمند سطح بالایی از هماهنگی چشم و دست، زمان بندی و تعادل هستند.

بسیاری از حرکات باید به وسیله انعطاف میله ها هماهنگ شوند. منحرف شدن دید ژیمناست از میله ها در مهارت های سطح بالا، گرفتن دوباره میله ها و ادامه دادن حرکت به صورت روان را دشوار می کند.

 

جهش و پریدن به سمت بالا

افراد مسابقه دهنده در ژیمناستیک هنری، ریتمیک و هوازی باید پاهایی سریع و چالاک داشته باشد. عناصر موجود در رقص و حرکت غلت خوردن در ژیمناستیک کودکان برای بسیاری از حرکت ها ضروری هستند. بسیاری از ژیمناست ها قبل از رفتن به زمین فنری جهت تمرین کردن، در حالی که در حال یادگیری اصول ژیمناستیک هستند با ترامپولین ها تمرین می کنند. ژیمناست ها باید علاوه بر قدرتمند بودن، چالاک نیز باشند.

سازمان ورزش استرالیا بیان می کند امروزه ژیمناست های مرد نسبت به ژیمناست ها در دهه 50 میلادی جثه ای کوچک تر دارند. ژیمناست های مرد با اینکه به شدت عضلانی هستند اما انعطاف پذیری و چالاکی کافی برای اجرای مهارت های لازم در مسابقات برجسته جهانی را نیز دارند.

برای رزرو دوره، همین حالا با باشگاه ورزشی کودکان اسپین تماس بگیرید!

تلفن: 09129171854

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

سایر موضوعات

محبوب ترین مقالات اسپین کلاب

Group 180

باشگاه ورزشی ژیمناستیک و باله اسپین

شما می توانید اسپین را در اینستاگرام با آی دی ESPINCLUB@ دنبال کنید

Group 180

وارد حساب کاربری خود شوید

یا ورود با

حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام

وارد حساب کاربری خود شوید

یا ورود با

تأیید نام‌نویسی به شما ایمیل خواهد شد.

حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام

تماس با ما