باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

لاغری با رقص در خانه

در این مقاله مطالعه می‌کنید

راه عالی دیگر برای از بین بردن چربی اضافی بدن، رقصیدن است. بسیاری از ما عاشق رقص هستیم. رقصیدن، طیف وسیعی از مزایای سلامتی را ارائه می دهد. این عمل، سرگرم کننده است و هنگامی که در یک محیط گروهی اجرا می شود، حس اجتماعی را القا و شما را با انگیزه نگه می دارد. آیا می خواهید بدانید که رقصیدن می تواند به کاهش وزن شما کمک کند؟ چه مقدار باید رقصید؟ آیا برای کاهش وزن نیاز به یادگیری رقص دارید؟ در این مقاله به تمام سوالات شما پاسخ خواهیم داد. در ادامه با مقاله لاغری با رقص در خانه می پردازیم.

چگونه با رقصیدن در یک هفته وزن کم کنیم؟

رقصیدن، فعالیتی هوازی همراه با فوایدی متعدد است که سلامتی شما را بهبود می بخشد. یک فرد با وزن 90 کیلوگرم وزن می تواند، تنها در 15 دقیقه رقصیدن با شدت بالا، مثل رقص بریک، 126 کالری بسوزاند. بنابراین، اگر می خواهید وزن خود را کم کنید، رقصیدن می تواند راهی سرگرم کننده برای سوزاندن کالری باشد.

برای کاهش وزن، باید کالری کم کنید. این بدان معناست که شما باید کالری کمتری نسبت به کالری که می سوزانید، مصرف کنید. به گفته متخصصان تغذیه، کمبود 3500 کالری در بدن منجر به کاهش 500 گرم در شما می شود. تلو تلو خوردن در رقص باعث سوزاندن کالری می شود و به شما در رسیدن به هدفتان کمک می کند.

مزایای لاغری با رقص در خانه 

بهبود سلامت قلب و ریه های شما

تقویت عضلات ، بهبود استقامت و آمادگی حرکتی

افزایش آمادگی هوازی

تون عضلانی و قدرت افزایش می یابد

کمک در کاهش وزن

استخوان های قوی تر و کاهش خطر پوکی استخوان

فواید رقص برای کاهش وزن و بهبود سلامت

مانند بسیاری از ورزش های هوازی یا کاردیو، رقص فواید بسیاری برای سلامتی از جمله کاهش وزن دارد.

رقص علاوه بر سوزاندن تعداد زیادی کالری، می تواند قدرت عضلانی شما را نیز افزایش دهد. ایجاد توده عضلانی بدون چربی ممکن است به شما در سوزاندن چربی و تقویت عضلات کمک کند.

برخی از مزایای سلامتی ورزش های قلبی منظم، مانند رقص، عبارتند از:

افزایش استقامت
تحرک و انعطاف پذیری بهبود یافته است
حس تعادل بهتر
بهبود جریان خون
سیستم ایمنی قوی تر
خواب بهتر
کاهش استرس
کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند دیابت و بیماری های قلبی
رقصیدن فواید سلامت روانی نیز دارد. ورزش هوازی ممکن است به بهبود خلق و خوی شما و کاهش خطر ابتلا به افسردگی کمک کند.

رقصیدن مزایای بیشتری دارد زیرا اغلب یک فعالیت اجتماعی است. رقصیدن با یک شریک یا در یک گروه می تواند حس اجتماعی را ایجاد کند و به شما کمک کند تا احساس ارتباط بیشتری با افراد دیگر داشته باشید.

آیا تنها با رقصیدن میتوان وزن کم کرد؟

وقتی صحبت از کاهش وزن می شود، همه چیز به دو چیز خلاصه می شود:

⚠️کالری هایی که مصرف می کنید و کالری هایی که می سوزانید.

رقصیدن قطعا به شما کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزانید، اما برای ایجاد کسری کالری که در واقع منجر به کاهش وزن می شود، باید رژیم غذایی خود را نیز بررسی کنید. اطمینان از وجود حداقل 500 کالری کسری انرژی در هر روز برای از دست دادن حدود 500 گرم در هفته ضروری است و رقصیدن، یک راه سرگرم کننده برای ایجاد این کمبود انرژی است.

اگر رژیم غذایی خود را به دقت دنبال می کنید، می توانید با رقص منظم، وزن خود را به طور پیوسته کاهش دهید، اما اگر می خواهید در مدت زمان محدود، وزن کم کنید، ترکیب رقص با ورزش دیگری، به ویژه تمرینات قدرتی می تواند سریعتر نتیجه بدهد. اگر می خواهید در مدت شش هفته بیش از 6 کیلو، وزن کم کنید، باید به دنبال مشاوره پزشکی باشید.

چقدر می توانید با رقصیدن وزن کم کنید؟

اینکه چقدر با رقصیدن وزن کم می‌کنید، کاملاً به مدت زمان رقصیدن و سرعت آن بستگی دارد. سبک های مختلف رقص، سرعت منحصر به فرد خود را دارند که سوزاندن کالری را تنظیم می کند. رقص‌ های دونفره رسمی، اغلب آهسته هستند و به طور طبیعی کالری کمتری نسبت به رقص‌های سخت‌تر مانند هیپ هاپ می سوزانند.

همچنین، میزان کالری که از طریق رقص می سوزانید به وزن شما بستگی دارد. فردی با وزن 90 کیلو نسبت به فردی با وزن 70 کیلوگرم برای رقصیدن در مدت زمان مشابه با همان شدت، کالری بیشتری می سوزاند.

یک زن با وزن متوسط حدود 80 کیلوگرم، اگر به مدت 45 دقیقه رقص باله تمرین کند، 304 کالری می سوزاند. اگر او طرفدار رقص بریک باشد، می‌تواند با رقصیدن در همان مدت زمان، ۳۵۸ کالری از دست بدهد. یک مرد با وزن متوسط حدود 100 کیلوگرم، اگر به مدت 45 دقیقه رقص باله انجام دهد، 357 کالری و برای همان مدت با رقص بریک 422 کالری می سوزاند.

بهترین سبک رقص برای کاهش وزن

درست مانند هر تمرین هوازی، هر چه سبک رقص سخت تر باشد، کالری بیشتری می سوزانید. رقص ضربان قلب را افزایش می دهد و همه انواع رقص ممکن است برای افراد مبتلا به مشکلات قلبی مناسب نباشد. هنگامی که نوع رقص را برای کاهش وزن اضافی و تناسب اندام انتخاب می کنید، باید وضعیت فیزیکی فعلی خود و آنچه را که به آن علاقه دارید را نیز در نظر بگیرید.

رقص به دلیل سرگرم کننده بودنش، اغلب بر سایر انواع ورزش ها ترجیح داده می شود. بنابراین، اگر سبک رقصی را که به آن علاقه ندارید، انتخاب کنید، ممکن است به زودی آن را ترک کنید.

با این اوصاف، اگر بخواهیم واضح تر بگوییم، برای کاهش وزن نیازی به انتخاب سبک خاصی از رقص یا پیوستن به کلاس رقص نخواهد بود. رقصیدن به تنهایی، در اتاقتان، برای مدت و شدت یکسان، نتایج مشابهی به شما خواهد داد.

همچنین می‌توانید از هر ویدیوی رقصی برای الهام گرفتن استفاده کنید و آن‌ها را خودتان تمرین کنید تا از تمام مزایای سلامتی برخوردار شوید. با این حال، هنگامی که به تنهایی تمرین می کنید، معمولاً روال رقص را از دست می دهید و در نتیجه پیشرفت زیادی نمی بینید.

اگر به دنبال چیزی ساختارمندتر هستید، پیوستن به کلاس رقص ایده آل خواهد بود. همچنین انگیزه شما را حفظ و مانع از هدر رفتن تمرینات می شود. در اینجا برخی از سبک های رقص محبوب برای انتخاب آورده شده است.

1_ رقص دونفره رسمی

این نوع رقص، شامل سبک های رقص دونفره مانند والس، تانگو، زومبا و … است. رقص دونفره رسمی، به طور معمول سرعت آهسته ای دارد و در مقایسه با سایر سبک های رقص سخت تر، کالری کمتری می سوزاند. این رقص، برای افرادی که به تازگی وارد دنیای رقص شده اند یا اینکه مشکلات مفصلی دارند و همچنین برای افرادی که هیکل سنگینی دارند، بسیار عالی خواهد بود.

این نوع سبک رقص به تقویت ماهیچه های پا، مرکزی و پشت بدن کمک می کند. همچنین برای بهبود انعطاف پذیری و تعادل، ایده آل است. فردی با وزن 85 کیلوگرم می تواند با 30 دقیقه رقص دونفره رسمی، حدود 134 کالری از دست بدهد.

2_ رقص باله

باله شکلی از رقص کلاسیک است که در آن حرکت رقص بر تکنیک، انعطاف‌پذیری و قدرت تمرکز دارد. در طول رقص، عضلات مرکزی، پاها، دست ها و پشت را به کار می گیرید. رقص باله، فرمی از رقص با شدت بالا نیست، کالری کمتری می سوزاند اما می تواند قدرت، انعطاف پذیری و چابکی عضلات را بهبود بخشد.

این رقص، اغلب برای افرادی با مشکلات مفصلی یا بدن سنگین مناسب نیست. سطوح مختلفی از آن وجود دارد و اگر مبتدی هستید، باید از سطوح پایه شروع کنید تا آسیبی نبینید. با 30 دقیقه رقص، حدود 202 کالری را در فردی با وزن 170 پوند می سوزاند.

3_ رقص عربی (رقص شکم)

رقص عربی، روشی سرگرم کننده است که به سوزاندن کالری قابل توجهی کمک می کند. این رقص، تمرینی با سرعت بالا برای عضلات شکم است و همچنین عضلات مرکزی، پشت و پا را تقویت می کند. این سبک آسان نیست، اما به عنوان یک تمرین کالری سوز بسیار موثر است.

رقص شکم، روشی عالی برای سوزاندن چربی شکم است. می توانید برای یادگیری این رقص منحصر به فرد، به کلاس های رقص عربی (شکم) بپیوندید.

4_ رقص هیپ هاپ

اگر قصد دارید لاغرتر شوید، رقص هیپ هاپ می تواند واقعا مفید باشد. دارای حرکاتی فشرده است و کالری زیادی را در حداقل زمان می سوزاند. این الگوی رقص شهری اغلب به صورت ترکیبی از حرکات رقص بریک، lock، فری استایل و پاپ ارائه می‌شود.

هیپ هاپ، تمرینی است که تمام بدن را در بر می گیرد. همراه با تقویت ماهیچه های مرکزی و پا، تعادل، انعطاف پذیری و چابکی را نیز بهبود می بخشد. یک فرد با وزن 80 کیلوگرم می تواند با 30 دقیقه رقص هیپ هاپ، 235 کالری بسوزاند.

مزایای رقص هیپ هاپ عبارتند از:

کالری سوزی بالا
قدرت عضلانی، به ویژه قدرت ساق پا و هسته
افزایش چابکی و هماهنگی
بسیاری از رقص های هیپ هاپ شامل حرکات تکراری هستند که بیشتر آنها تاثیر زیادی دارند. این حرکات می تواند

5_ رقص زومبا

زومبا در اصل یک برنامه تناسب اندام است و برای لاغری و تقویت بدن بسیار موثر است. این رقص، تمرینی است که تمام بدن را در بر می گیرد و همچنین الهام گرفته از رقص لاتین است. زومبا، شامل حرکات رقص با شدت بالا و کم است که به کالری سوزی کمک می کند. اشکال مختلفی از زومبا وجود دارد که به سوزاندن کالری بیشتر کمک می کند.

زومبا عضلات مرکزی، باسن و ساق پا را هدف قرار می دهد. می توانید به کلاس زومبا در باشگاه بپیوندید یا آن را از ویدیوهای موجود در وب یاد بگیرید و در اتاق خود تمرین کنید تا از مزایای مشابه بهره مند شوید.

۶- رقص سالسا

رقص سالسا به عنوان جایگزینی پر جنب و جوش و با طراوت هم برای سایر رقص های محبوب تر و هم برای تمرینات سنتی در حال ظهور است. ریشه های عمیق کارائیب و آفریقایی دارد و به ویژه در آمریکای لاتین محبوب است (8). کلاس های مختلفی بر اساس سالسا، مامبو، کامبیا و تکنیک های دیگر در همه جا در حال ظهور هستند و تجربیات پر انرژی و پرشور را ارائه می دهند. حرکات رقص سالسا به طور متناوب بین بسیار آهسته و بسیار پویا است. یک جلسه سالسا یک تمرین درجه یک است. سالسا تمرینات هوازی و بی هوازی را ادغام می کند و ثبات شما را بهبود می بخشد و پاهای شما را تقویت می کند. با رقصیدن سالسا به مدت یک ساعت می توانید تا 420 کالری بسوزانید.

آیا وقتی تصمیم به کم کردن وزن خود دارید، فقط رقصیدن راه خوبی است؟

رقص یک فعالیت فیزیکی است که به سوزاندن کالری کمک می کند و یک تمرین خوب برای کل بدن است. با این حال، باید بدانید که فقط سوزاندن کالری منجر به کاهش وزن نمی شود. شما باید یک کسری کالری ایجاد کنید، به این معنی که کل کالری سوزانده شده باید بیشتر از کالری باشد که مصرف می کنید.

آیا رقص باعث لاغری میشود ؟

رقص یک راه عالی برای ورزش کردن، سوزاندن کالری و کاهش وزن است. جدای از کاهش وزن، رقصیدن همچنین می تواند قدرت و استقامت عضلانی را افزایش دهد، انعطاف پذیری، تعادل، جریان خون و خواب را بهبود بخشد و استرس، افسردگی و خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند دیابت و بیماری قلبی را کاهش دهد.

رقص در مقابل سایر روش های کاهش وزن

راه حل های رایج کاهش وزن عبارتند از ورزش در باشگاه ، رژیم غذایی کاهش وزن ، مکمل های کاهش وزن و قرص ها. رقص به طور موثری تمام این روش های کاهش وزن دیگر را شکست می دهد. برای آن دسته از ما که به راحتی حوصله شان سر می رود یا تمایلی به ورزش ندارند ورزش کردن در باشگاه می تواند کاری زمان بر و سخت باشد. در مقایسه با باشگاه رقص می تواند سرگرم کننده باشد حتی اگر به موسیقی شادی آور گوش دهید و بدن خود را حرکت دهید.

رژیم های لاغری ، در بیشتر موارد متاسفانه به معنای گرسنگی دادن به بدن شما هستند و می توانند منجر به ضعف ، سردرد و احساس گرسنگی دائمی شوند ، جایی که مانند رقص ، کالری مصرفی خود را به سادگی می سوزانید . مکمل ها و قرص های کاهش وزن تنها عوارض جانبی مثبتی است که به زندگی روزمره شما تزریق می کند.

می‌توانید به تنهایی با آهنگ‌های مورد علاقه‌تان رقصید، یا می‌توانید با پیوستن به یک کلاس رقص یا جلسه گروهی در سالن بدنسازی یا استودیوی رقص محلی، قالب ساختار یافته‌تری را انتخاب کنید. همچنین این گزینه وجود دارد که ویدیوهای آنلاینی را دنبال کنید که بر حرکات رقص برای کاهش وزن تمرکز دارند.آنچه که بسیار مهم است، یافتن سبک و نوع رقصی است که بیشتر از همه از آن لذت می برید. اگر هدف شما کاهش وزن است، هر هفته بیش از 150 دقیقه رقص با شدت متوسط یا 75 دقیقه رقص با شدت بالا را هدف قرار دهید و می توانید لاغری با رقص در یک هفته را تجربه کنید.

 

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی