باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

کاردیو باله

کاردیو باله

در این مقاله مطالعه می‌کنید

کاردیو باله همانطور که از اسمش پیداست، ترکیبی از تمرینات هوازی و رقص باله است. این نوع باله، تمرین رقص کم ضربه ای است که برای تحرک بدن، افزایش ضربان قلب و چربی سوزی طراحی شده است. این ورزش بیشتر در بین بزرگسالان محبوب است. زیرا افردی که به رقص باله علاقه دارند اما نمی خواهند تحت تمرینات سخت باله که از کودکی باید شروع شود قرار بگیرند، می توانند کاردیو باله را انتخاب کنند.

کاردیو باله چیست؟

کاردیو باله تمرینات هوازی ترکیب شده با حرکات زیبای باله است. هنگامی که در یک کلاس کاردیو با الهام از باله شرکت می کنید، از فرصت کشش عضلات و شرکت در یک تمرین خاص لذت ببرید. مربیان حرفه ای باله در باشگاه ورزشی اسپین به شما تکنیک ها و مراحل کلاسیک باله را خواهد آموخت و شما به طور همزمان از انجام چالش های وزنی و حرکاتی که برای تناسب اندام شما طراحی شده اند، بهره خواهید برد.

کاردیو باله چیست؟

شروع باله در بزرگسالی

همانطور که می دانید، انجام حرکات باله به انعطاف پذیری زیادی نیاز دارد و ایجاد این انعطاف پذیری در بدن کودکان راحت تر است. از طرفی، باله هم مانند هر رقص دیگر، اگر از کودکی شروع شود، بدن فرد فرم بهتری در آن رقص میگیرد و به اصطلاح عامیانه، فرم رقص در بدن فرد می نشیند. به همین دلیل، ممکن است شروع باله در بزرگسالی کمی کار مشکلی باشد. 

برای بزرگسالانی که به باله علاقه دارند، ورزش کاردیو باله بهترین انتخاب است. همانطور که در بالا توضیح دادیم، این نوع باله، با ورزش های هوازی ترکیب شده است. با یادگیری کاردیو باله همزمان هم حرکات ظریف و زیبای باله را انجام می دهید و هم با انجام تمرینات هوازی، از مزایای چربی سوزی این ورزش بهره مند می شوید.

شرکت در کلاس های آموزشی کاردیو باله

برای کلاس باله بزرگسالان ساعت های در نظر گرفته شده در باشگاه اسپین بسیار متنوع می باشند و شما می توانید کلاسی مناسب با سطح تناسب اندام و برنامه زمانی خود انتخاب کنید. با شرکت در این کلاس ها مانند یک بالرین ورزش می کنید و از تمرینات متنوع و زیبایی کاردیو باله لذت می برید. تمریناتی که هم مزایای چربی سوزی و تناسب اندام دارند و هم ظرافت و زیبایی باله در آنها پیداست.

کلاس های آموزشی کاردیو باله

مزایای کاردیو باله

تمرینات کاردیو انرژی زیاد و عضلاتی محکم تر برایتان به ارمغان می آورد. تمرین باله-کاردیو ضمن سوزاندن کالری و تقویت عضلات، بهترین حالت را از هر دو دنیای باله و ایروبیک، به شما می دهد. از طرفی اگر عاشق باله هستید اما بدنتان توانایی رسیدن به انعطاف لازم برای انجام رقص باله را ندارد، کاردیو باله بهترین ورزشی است که می توانید انجام دهید.

مزایای کاردیو باله

یک نمونه از تمرینات متنوع کاردیو باله

کاردیو باله همانطور که از اسمش پیداست، ترکیبی از تمرینات هوازی و رقص باله است. این نوع باله، تمرین رقص کم ضربه ای است که برای تحرک بدن، افزایش ضربان قلب و چربی سوزی طراحی شده است. این ورزش بیشتر در بین بزرگسالان محبوب است. زیرا افردی که به رقص باله علاقه دارند اما نمی خواهند تحت تمرینات سخت باله که از کودکی باید شروع شود قرار بگیرند، می توانند کاردیو باله را انتخاب کنند.

1 - شروع با تمرین پلانک:

با انجام پلانک عضلاتتان بیدار می شود و خون در بدنتان جاری می گردد. اگر انجام پلانک برایتان سخت است، می توانید پلانک را با بازوهای کشیده انجام دهید. سپس در حالی که در حالت پلانک قرار دارید، پاهای خود را به سمت بیرون بکشید و بازوهای خود را کشیده و بدن خود را به هر طرف بچرخانید.

پلانک

2- انجام حرکت Tendu:

در مرحله بعدی، با انجام چند حرکت Tendu، پاها و مچ پا را گرم کنید. (یک حرکت باله که در آن، در حالی که انگشتان پا را روی زمین قرار دارند، پاها به اطراف کشیده می شوند). هنگام انجام Tendu، پا باید در حالی که به سمت جلو کشیده می شود، تماس با زمین باشد و سپس فرد باید روی پنجه پا بایستد. این حرکت را با پای راست و چپ، برای فعال کردن عضلات هردو طرف، انجام دهید. برای حفظ تعادل می توانید از یک میله استفاده نمایید.

انجام حرکت Tendu

3 - انجام حرکت Plié:

در نهایت، یک حرکت plié انجام دهید. پاشنه ها را کنار هم قرار دهید، زانوها را خم کنید، سپس دوباره پاهای خود را صاف نمایید. به عنوان یک چالش، حین انجام این کار بازوها را بالای سر یا روی باسن قرار دهید. سعی کنید در این وضعیت بپرید. این یک حرکت کاردیو فوق العاده قدرتمند است.

حرکت Plié

ورزش کاردیو چیست؟

ورزش کاردیو، که گاهی به آن ورزش هوازی نیز گفته می شود، به هر نوع فعالیت ریتمیک گفته می شود که ضربان قلب شما را به منطقه ضربان قلب هدف شما افزایش می دهد. این منطقه ای است که در آن بیشترین چربی و کالری می سوزانید.

کلاس باله بزرگسالان در تهران

باشگاه ورزشی اسپین کلاب با دارا بودن مربیان مجرب و محیطی آرام و مناسب امکان ثبت نام دوستداران رقص باله برای کودکان و بزرگسالان را فراهم آورده است. شما می توانید برای ثبت نام در کلاس باله بزرگسالان در تهران با ما در اسپین کلاب همراه باشید و ثبت نام خود را انجام دهید.

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی