باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

10 وسیله مورد نیاز در رقص باله

10 وسیله مورد نیاز در رقص باله

در این مقاله مطالعه می‌کنید

یک رقصنده باله همیشه به چندین لوازم جانبی برای بهبود، پیشرفت و تکامل رقص خود نیاز دارد. همچنین از لحاظ ایمنی، ما برای جلوگیری از آسیب به پای خود نیز نیاز به تجهیزات باله داریم. در این مقاله ما فهرستی از ده مورد از وسایل رقص باله که  برای تمرینات خانگی هر رقصنده ای لازم می باشند را به شما معرفی می کنیم.

وسیله کشش پا در باله

وسیله کشش پا یکی از وسایل رقص باله است که به انجام درست حرکات پیچیده پا و پوزیشن های باله کمک می کند. این وسیله، محصولی با کیفیت بالا با چوب بسیار مقاوم، بدون فنر یا پیچ ارائه می دهد و برای لمس پا بسیار نرم و خوشایند است.

وسیله کشش پا به شما برای افزایش زیبایی حرکات و نیز پیشرفت در تمرین ها کمک می کند. همچنین به انجام حرکات درست، تنظیمات پا و سازگاری درست و سریع کمک می کند و بدن شما به انجام حرکات درست عادت خواهد کرد.

صفحه چرخش

این وسیله جانبی برای افزایش تعادل رقصنده عالی است و  بموجب آن می تواند هم چرخش ها و هم حرکات دیگر را بدون نقص انجام دهد. علاوه بر این، با این وسیله باله، ما اعتماد به نفس و عملکرد خود را در رقص افزایش خواهیم داد.

بخش بالایی این وسیله ساخته شده از جنس نئوپرن ضدلغزش مقاوم می باشد، بنابراین استفاده از آن هم برای پای برهنه و هم برای پا با کفش، بسیار عالی است. برای خرید صفحه چرخشی می توانید برندهای مختلف را بررسی کرده و بهترین آنها را تهیه کنید.

باند کشی

باند کشی  هم برای رقصنده های حرفه ای و هم برای پیشرفت در برخی تمرینهای باله بسیار مناسب است. با این وسیله، ما در کوتاه زمان متوجه خواهیم شد که انعطاف پذیری بدن ما روبه افزایش است و محدوده ی حرکتی ما بهبود پیدا می کند.

جنس این طناب بسیار مقاوم و با دوام است. و برای استفاده بسیار نرم و راحت است و هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان فوق العاده است. با این باند کشی، شما به سرعت در کلاسهای خود پیشرفت خواهید کرد و بر روی ارتقای دیگر جنبه های رقص خود تمرکز خواهید کرد.

باند کشی

زیرانداز رقص باله قابل حمل و حرفه ای

یکی از وسایل باله که به دفعات زیاد به آن نیاز پیدا می کنید، زیرانداز قابل حمل باله می باشد. این وسیله بیشتر در بین رقصندگان حرفه ای استفاده می شود. به هنگام رقص در جاهای مختلف، ما نمی دانیم که کیفیت کف زمین به چه صورت است، بنابراین زیرانداز رقص قابل حمل، ما را از زمینی با شرایط ضعیف نجات خواهد داد. معمولا این وسیله دارای یک دسته می باشد، بنابراین حمل آن را بسیار راحت تر می کند.

جعبه خیاطی و کوک حرفه ای کفش باله

جعبه خیاطی راه حلی در رابطه با اتفاقات غیر منتظره ای که یک لحظه ی منحصر به فرد را می توانند خراب  کنند، به ما ارائه می دهد. جعبه ی خیاطی برای آن لحظاتی ایده آل است که در آن به هر دلیلی روبان های کفش پاره می شوند و نمی توانید آن را به طور صحیح ببندید و یا به راحتی حلقه ها را بدوزید.

این جعبه تمامی وسایل ضروری برای حل سریع مشکل اورژانسی را در خود جای داده است. از آن جا که این جعبه بسیار کاربردی و کوچک است، می توان آن را به راحتی به هر جایی حمل کرد.

جعبه خیاطی و کوک حرفه ای کفش باله

این مطلب را نیز بخوانید : انتخاب کفش باله مناسب

میله بار رقص باله

میله بار قابل حمل یک وسیله ضروری برای رقصندگی حرفه ای می باشد. وقتی که باید ساعت ها تمرین کنید، و گاهی اوقات به هر دلیلی نمی توانید به اندازه کافی به کلاس بروید، این وسیله برای تمرین حرکات در خانه می تواند به شما کمک کند.

اما این وسیله برای آن دسته از رقصندگانی که به تازگی وارد دنیای باله شده اند و می خواهند به سرعت پیشرفت کنند نیز بسیار مناسب است. قسمت پایین پایه ها لاستیکی است، بنابراین میله روی زمین نمی لغزد و ارتفاع آن قابل تنظیم است، به طوری که می توانید آن را تا ارتفاع دلخواه خود تنظیم کنید.

پدهای دایره ای شکل برای رقصنده باله

این پدها، یکی از وسایل باله است به کمک رقصنده ها می آید. دایره های کوچک این پد ها، بالرین ها را از زخم های دردناک و درد ناشی از انجام حرکات نوک پا نجات می دهند. این پدها برای آن رقصنده هایی مناسب هستند که چندین بار در طول هفته، رقص نوک پا را انجام می دهند.

وقتی که از نوک انگشتان هر دو پا استفاده می شود، بسیار طبیعی است که در نهایت پای ما دچار مشکل شود و این وسیله به ما در پیشگیری از درد و احساس راحتی بیشتر در حرکاتمان کمک می کند.

پدهای دایره ای شکل برای رقصنده باله​

رزین صخره ای برای رقص باله

شاید عجیب به نظر برسد، اما زرین صخره ای یکی از وسایل رقص باله است! این ماده یک لوازم جانبی عالی برای هر رقصنده ای چه بزرگسال و چه کوچک می باشد. رزینی که این وسیله  به ما ارائه می دهد، به رقصندگان کوچگ کمک می کند تا بدون فکر کردن به این که قرار است بلغزند، در انجام حرکات خود اعتماد به نفس داشته باشند. این رزین همچنین برای افراد حرفه ای که در انواع مختلفی از سطوح می رقصند، ضروری است.

رزین صخره ای برای باله

پیش از رقصیدن، مقداری از این ماده را روی نوک و کف کفشهای خود بزنید و سپس چسبندگی به کف زمین بهتری خواهید داشت. این رزین برای ژیمناست ها نیز ایده آل است، به طوریکه دستان آنها در انجام حرکات مختلف نمی لغزند.

پنجه ی ژل سیلیکونی

پنجه های سیلیکونی به جلوگیری از ضربه و زخمی که ممکن است در اثر ساییدگی نوک پا به وجود بیاید کمک می کنند. علاوه بر این، آنها راحتی بیشتری برای انگشتان پا فراهم می کنند، زیرا به طور مستقیم روی کفش ها قرار نمی گیرند. شما می توانید به طور همزمان از پدهای رقص و پنجه ژل سیلیکونی استفاده کنید تا به طور 100% از پای خود محافظت کنید.

پنجه ی ژل سیلیکونی​

تورِ مو

در نهایت، یکی از وسایل رقص باله که بیشتر مرتبط با زیبایی است و برای هر رقصنده ای اهمیت دارد، تور مو است. تورهای مو، برای هر رقصنده ای در هر سنی ضروری می باشد. این تورهای مو، سبک موی شما را تثبیت می کنند و از به هم ریختگی موی شما در حین رقص در کلاس یا روی صحنه جلوگیری می کنند.

پاین تورها در رنگ های مختلفی برای هر رنگ مویی موجود می باشند. بنابراین فراموش نکنید که تورهای مو را در کیف باله ی خود قرار دهید. وقتی که عجله دارید، این تورها، به داد شما خواهند رسید.

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی