باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

ورزش زومبا برای چه افرادی مناسب است

ورزش زومبا برای چه افرادی مناسب است

در این مقاله مطالعه می‌کنید

زومبا یکی از مفرح ترین و منعطف ترین سرگرمی های ورزشی است که در چندین سال اخیر به محبوبیت بالایی دست یافته است. کلاس های رقص زومبا در سطوح مختلف جسمانی ارائه می شود. با وجود اینکه اغلب حرکات زومبا، حرکات ناگهانی و قدرتی مثل پریدن و جهیدن می باشند، اما می توان این رقص را با توجه به نیاز ها و توانایی های فرد تنظیم کرد. اگر به دنبال یک تمرین قدرتی عمومی می گردید، باید یک کلاس آموزشی رقص زومبا پیدا کنید که برای افزایش قدرت بالا تنه ی شما، از وزنه های سبک در تمرینات ارائه شده استفاده می کند. در ادامه به توضیح اینکه ورزش زومبا برای چه افرادی مناسب است می پردازیم.

کلاس ورزش زومبا

ورزش زومبا ( رقص زومبا)

معروف ترین و محبوب ترین برنامه زومبا کلاس زومبا می باشد. این کلاس رقص دارای فواصل با شدت بالا و کم است که به بهبود تناسب اندام قلبی عروقی کمک میکند و در عین حال تعادل ، چابکی و تا حدی قدرت را از طریق استفاده از رقص با قابلیت دسترسی مبتدی افزایش می دهد.

هر تمرین شامل حرکات بسیار رقصی است که برای سالسا و موسیقی بین المللی شاداب تنظیم شده است. اساسا، زومبا یک تجربه تمرینی سرگرم‌کننده و پرانرژی است که شما را برای ورزش کردن و بازگشت بیشتر هیجان‌زده نگه می‌دارد. برای موفقیت در کلاس‌های زومبا به مهارت‌های رقص خاصی نیاز ندارید، اما آنهایی که ریتم طبیعی دارند ممکن است حرکات را سریع‌تر انجام دهند. با این حال، هیچ کس امتیاز را حفظ نمی کند، بنابراین فقط برقصید، رها کنید و لذت ببرید.

کلاس‌ها معمولاً از آهنگ‌های الهام‌گرفته از لاتین تشکیل می‌شوند که با آهنگ گرم کردن آهسته‌تر شروع می‌شوند، شدت تمرین در طول تمرین افزایش می‌یابد و با آهنگ خنک‌کننده به پایان می‌رسد. حتی اگر شما یک رقصنده قوی نیستید، رقص تکراری است و به گونه ای طراحی شده است که بر اساس آن ساخته شود، بنابراین اکثر مردم در حین حرکت به حرکات خود پی خواهند برد.

ورزش زومبا برای چه افرادی مناسب است؟

در صورتی که زندگی کم فعالیتی دارید، به انواع بیماری مبتلا هستید یا از دارو های خاص استفاده می کنید باید بدانید که ورزش زومبا برای شما مناسب است و منعی ندارد. اما، برای اطمینان از داشتن شرایط سلامت جسمانی مناسب انجام این ورزش، پیش از ثبت نام و آغاز تمرینات زومبا با پزشک خود مشورت کنید. همچنین، پیش از شروع کلاس با مربی زومبای خود در رابطه با سطح آمادگی جسمانی و انواع بیماری ها و مشکلات جسمانی های خود صحبت کنید تا مربی ملاحظات لازم را در تمرین های ارائه شده برای شما اعمال کند.

باشگاه زومبا بانوان در تهران

شما می توانید برای پیدا کردن یک باشگاه ورزشی خوب در تهران به صورت آنلاین سرچ کنید و باشگاه های نزریک محل خود را بررسی نمایید همچنین باشکاه ورزشی اسپین در تهران می تواند گزینه مناسبی برای شما باید اگر باشگاه ما به محل زندگی شما نزدیک است می توانید در کلاس های زومبای ما شرکت نمایید کافیست با ما تماس بگیرید و یا با مراجعه حضوری و دیدن فضای باشگاه ثبت نام خود را ورزش زومبا بانوان تکمیل نمایید.

شرکت در کلاس زومبا قبل از بارداری

اگر پیش از باردار شدن به این ورزش می پرداخته اید، بارداری بدون دردسری را تجربه می کنید و پزشک زنان شما اجازه ی چنین فعالیت های سنگینی را به شما داده است، می توانید به انجام تمرینات زومبای خود ادامه دهید. اما باید توجه داشته باشید که از انجام برخی از حرکات سنگین تر خودداری کنید تا ایمنی شما و جنینتان حفظ شود.

زومبا پر از حرکات ناگهانی و قدرتی می باشد که با شل شدن مفاصل در اثر تغییرات هورمونی در زمان بارداری می تواند دردسرساز شود. با مربی خود در رابطه با جایگزین کردن این حرکات جهشی و پرشی ناگهانی و همچنین، حرکاتی که تعادل شما را به هم می زند صحبت کنید. و البته، همواره به خاطر داشته باشید که به اندازه ی کافی آب نوشیده و طی زمان تمرین زومبای خود هیدراته بمانید.

شرکت در کلاس رفص زومبا

شرکت در کلاس زومبا با وجود بیماری زمینه ای

آیا با وجود داشتن بیماری زمینه ای نیز می توانیم در کلاس رقض زمبا شرکت کنیم؟ باید بگوییم که بله، شما میتوانید با این شرایت هم در کلاس رقص زومبا شرکت کنید و از این ورزش لذت ببرید

کلاس زومبا با بیماری آرتروز

در صورت ابتلا به آرتروز، کمر درد یا زانو درد، از انجام حرکات ناگهانی و شدید پرهیز کنید. حرکاتی را در دستور کار خود قرار دهید که فشار زیادی به مفاصل شما وارد نمی کنند.

کلاس رقص زومبا با وجود معلولیت

اگر دچار محدودیت یا معلولیت جسمی هستید، می توایند در کلاس های زومبا روی ویلچر شرکت کنید. این کلاس های بدون وزنه از مفرح ترین فعالیت های ورزشی روی ویلچر محسوب می شود.

شرکت در کلا زومبا با وجود بیماری دیابت

اگر مبتلا به دیابت هستید، رقص زومبا یک راه عالی برای کاهش وزن و ساخت هم زمان عضله می باشد. با اوج گرفتن سطح انرژی بدن، سطح قند خون شما پایین خواهد آمد. برای احتمال نیاز به تغییر برنامه ی درمانی دیابت با توجه به شرایط جسمانی جدید خود، با پزشک خود مشورت کنید.

 آیا ورزش زومبا برای بیماری قلبی مناسب است؟

اگر مبتلا به بیماری های قلبی عروقی هستید، ممکن است پزشک شما به جای انجام ورزش های سنگین تر مثل رقص زومبا، شروع تدریجی و آرام فعالیت های توان بخشی قلبی عروقی را تجویز کند.

هزینه کلاس رقض زومبا

مواردی که باید درباره ی ورزش زومبا بدانید

مناسب برای افراد مبتدی

بله، فارغ از سطح آمادگی جسمانی شما، تمرکز زومبا روی لذت از موسیقی و رقصیدن با آن می باشد.

قابل انجام در فضای باز

خیر، کلاس های زومبا در باشگاه های ورزشی ارائه می شود.

قابل انجام در خانه

بله، شما می‌توانید با کمک نرم افزار های آموزشی زومبا، کلاس های آنلاین یا آموزش های ویدئویی از پیش ضبط شده ی رقص زومبا در خانه به تمرین زومبا بپردازید.

تجهیزات مورد نیاز ورزش زومبا

هیچی! بجز کفش ورزشی، تمرین زومبا نیاز به هیچ تجهیزات خاصی ندارد.

انعطاف پذیری

بله، حرکات ورزشی زومبا به گونه ای طراحی شده است که منجر به افزایش انعطاف پذیری بدن شما شود.

آیا ورزش زومبا هوازی است؟

بله، نوسانات شدت بالا و شدت پایین در حرکات زومبا باعث شده تا این ورزش یک فعالیت هوازی ایده‌آل محسوب شود.

آیا ورزش زومبا قدرتی است؟

بله، تمرینات مرسوم و سنتی زومبا تمرکز ویژه ای روی تقویت قدرت عضلات مرکزی بدن دارند. همچنین گونه های مختلف زومبا، مانند زومبا استپ و زومبا تونینگ با به کار گیری وزنه، باعث تقویت عضلات بازو ها، پاها و باسن می شود.

شدت کلاس زومبا پایین است؟

خیر، کلاس های زومبا به شدت پر انرژی بوده و حاوی پرش، جهش و سایر حرکات شدت بالا و قدرتی می باشد.

در ورزش زومبا چه نواحی مورد حدف قرار می گیرد؟

عضلات مرکزی

بله، بسیاری از حرکات این رقص که در روتین های زومبا به کار گرفته می شود روی ماهیچه های پهلو ها و شکم تمرکز دارد که عضلات مرکزی بدن را تشکیل می دهند.

بازو ها

خیر، در زومبای مرسوم و کلاسیک عضلات بازو ها مورد هدف قرار نمی گیرند. از سوی دیگر، در کلاس های ویژه مانند زومبا تونینگ، با کمک وزنه، قدرت و حجم ماهیچه ای بازو ها ارتقا می یابد.

پا ها:

بله، پرش ها و جهش های انجام شده در روتین های مختلف زومبا باعث اعمال فشار عضلانی مثبت در پا ها می شود.

باسن:

بله، در زمان رقص زومبا فشار عضلانی را در ناحیه ی باسن خود حس می کنید.

کمر:

خیر، با وجود اینکه این تمرینات می توانند تمامی نواحی بدن شما را درگیر کند، فشار متمرکزی روی عضلات کمر شما اعمال نمی شود.

میزان شدت زومبا چگونه است؟

میزان شدت ورزش زومبا متوسط است. زومبا یک تمرین با شدت نوسانی است که طی آن، حرکات شدت بالا و شدت پایین به گونه ای چیده شده اند که ضربان قلب شما بالا رفته و مقاومت هوازی شما افزایش یابد. کلاس های پر انرژی زومبا با موسیقی ریتم تند همراه بوده و رقص های مورد نظر از پیش طراحی شده مانند حرکات موزونی هستند که شاید در کلاب های شبانه مشاهده کرده باشید!

 برای اینکه در کلاس زومبا احساس راحتی داشته باشید هیچ نیازی به تسلط به رقص های حرفه ای ندارید. شعار ما «به جای تمرین، برقص!» است؛ پس در باشگاه ما فقط با موسیقی برقصید و از جنب و جوش خود لذت ببرید. نیازی به رعایت چارچوب های خشک دقیق وزن و ریتم وجود ندارد.

انواع کلاس های زومبا

انواع متعددی از کلاس های زومبا وجود دارد؛ از تمرینات آکوا زومبا گرفته تا کلاس های زومبا تونینگ که در آن از وزنه استفاده خواهید کرد تا علاوه بر ماهیچه سازی، کالری بیشتری نیز بسوزانید. حتی کلاس های زومبای مخصوص کودکان نیز وجود دارد.شما میتوانید با ثبت نام کودک خود در کلاس زومبا از مزایای زومبا برای کودکان بهره مند شوید

رقص برای لاغری موثر است؟

یک جلسه 60 دقیقه تمرین زومبا به طور میانگین باعث سوختن 369 کالری در بدن می شود که بیشتر از انرژی مصرفی طی 60 دقیقه کیک بوکسینگ و تمرینات استپ آیروبیک می باشد. شما با رقص زومبا یک تمرین هوازی ایده‌آل خواهید داشت که چربی ها را آب کرده، قدرت عضلانی مرکزی بدن را ارتقا داده و انعطاف پذیری بدنتان را افزایش می دهید.

۷ مزیت زومبا برای سلامتی

اگر سوال شما هم این است که چرا زومبا جایگزینی عالی برای برنامه های تناسب اندام است باید بگوییم که در ورزش زومبا به شما خوش میگذرد. هرچه بیشتر از برنامه ورزشی خود لذت ببرید بیشتر به آن پایبند می شوید. بسیاری از مردم می گویند که در ورزش زومبا انقدر از رقصیدن لذت می برند که واقعا فراموش میکنند که ورزش می کنند. 

ورزش زومبا برای لاغری عالی است. شما در زومبا می توانید در یک ساعت ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری بسوزانید. این ورزش برای چربی سوزی بانوان عالی است. ورزش زومبا کل بدن شما را تقویت می کند و هم از ورزش هوازی و هم از بی هوازی لذت می برید.

ورزش زومبا به کاهش استرس شما کمک میکند و همچنین در کاهش خستگی ، هوشیاری و تمرکز مفید می باشد. هماهنگی را بهبود می بخشد و به دلیل ترشح هورمون اندورفین باعث ایجاد حال خوب و خوشحالی می شود.

ایا زومبا برای افراد لاغر مناسب است؟

افراد لاغر می توانند در زومبا ایروبیک یا یوگا شرکت کنند زیرا این فعالیت ها هوازی هستند و تاثیر مفیدی بر قلب و عروق و فشار خون و قدرت بدنی افراد می گذارند. هر یک از اشکال ورزشی مزایای منحصر به فردی را ارائه می دهد. زومبا و ایروبیک تمرینات پرانرژی و متمرکز بر قلب هستند و به تناسب اندام کلی کمک میکنند.

باشگاه ورزشی اسپین

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی