باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

بازی سرگرم کننده آب در فضای باز برای بچه ها

بازی سرگرم کننده آب در فضای باز برای بچه ها

در این مقاله مطالعه می‌کنید

با برنامه ریزی برای انجام این فعالیت های آبی برای فرزندان خود، بر گرمای تابستان غلبه کنید. با شروع تابستان، بچه ها می توانند تمام روز از آب بازی لذت ببرند. در این مقاله، سعی داریم چند بازی سرگرم کننده آب در فضای باز برای بچه ها در تابستان ارائه دهیم.

این بازی ها علاوه بر سرگرم کردن آن ها برای مدت زمان طولانی، می توانند فرصتی را برایشان فراهم کنند تا با دوستان خود وقت بگذرانند. می توانید این فعالیت ها را در حیاط یا بالکن انجام دهید و به ابزار و لوازم خاصی هم نیاز ندارند.

فعالیت های آبی

۱. (سرسره آبی)

چه کسی از یک اسلاید سرسره آبی خوب لذت نمی ‌برد؟ برای ساختن آن، فقط به یک رومیزی پلاستیکی یا یک ورقه برزنتی بزرگ نیاز دارید. رومیزی را در حیاط پهن کرده و مقدار زیادی آب روی آن بریزید، یا آن را در کنار یک آبپاش روشن قرار دهید.

به آب مقداری صابون اضافه کنید تا سطح آن لغزنده شود. ببینید که کی می‌تواند مسافت بیشتری را بدون اینکه  روی زمین بیفتد روی سرسره، سر بخورد.

۲. بادکنک های آبی

این بادکنک ها برای جشن تولدها یا مهمانی های تابستانی عالی هستند. چند بادکنک را با آب پر کرده و روی یک بند آویزان کنید. چشمان بازیکنان را ببندید و از آن ها بخواهید با یک چوب به بادکنک ها ضربه بزنند. در حین این بازی، ممکن است همه خیس شوند، بنابراین بهتر است لباس مناسب برای این بازی بپوشید.

۳. پرتاب بادکنک آب

بادکنک ها را به شکل توپ هایی پر از آب درست کنید. بازیکنان را به گروه های دو نفری تقسیم کرده و به هر گروه یک بادکنک بدهید. باید روبروی هم بایستند و بادکنک را بین خود پرتاب کنند. هر بار بادکنک را می گیرند باید یک قدم عقب بروند، اینکار را تا زمانی ادامه می دهند که یکی از طرفین نتواند آن را بگیرد و بادکنک افتاده و او را خیس می کند.

پرتاب بادکنک آب

۴. ظرف آب را رد کنید

این یک بازی است که همه را کاملا خیس می کند. برای انجام آن، از کودکان بخواهید در یک صف قرار گیرند. یک سطل آب و یک لیوان پلاستیکی را در ابتدای مسیر و یک سطل خالی در انتهای مسیر قرار دهید. بازیکن اول باید لیوان را پر از آب کند و آن را روی سر خود قرار داده و به بازیکن بعدی بدهد.

اینکار ادامه پیدا می کند تا به آخرین بازیکن برسد، اکنون او باید آن را از بالای سر خود در سطل خالی کند. بهتر است بچه ها را به دو گروه تقسیم کرده و بین هر دو تیم مسابقه برگزار کنید و ببینید کدام تیم سطل را با آب بیشتری پر می کند.

۵. دو امدادی با آب

برای شروع مسابقه، بازیکنان را به دو تیم تقسیم کنید. دو سطل را برای هر تیم در فاصله ای قرار دهید، یک سطل پر از آب و دیگری خالی. به هر تیم یک اسفنج بزرگ بدهید. از ابتدای صف شروع کنید، هر بازیکن باید اسفنج را با آب پر کرده و به سمت سطل خالی رفته و اسفنج را در سطل خالی بفشارد تا آب آن خالی شود.

سپس نوبت نفر دوم است و به همین ترتیب. در انتهای بازی، هر تیمی که آب بیشتری در سطل خالی بریزد برنده است.

۶. دو امدادی بادکنک آبی

بازیکنان را به دو تیم تقسیم کرده و چند بادکنک آبی درست کرده و در آن ها در دو سطل مجزا برای تیم ها قرار دهید. دو صندلی پلاستیکی را در فاصله ای از سطل ها قرار دهید. یک بازیکن از هر تیم باید یک بادکنک را از سطل برداشته و به سمت صندلی بدود، بادکنک را روی آن قرار داده و سعی کند با نشستن روی بادکنک آن را بترکاند.

پس از اینکار او باید به سرعت برگردد و با بازیکن بعدی دست داده تا او ادامه بازی را انجام دهد. در انتها تیمی که بتواند بیشترین تعداد بادکنک را بترکاند، برنده خواهد شد.

دو امدادی بادکنک آبی

۷. حمام حباب دار

کودکانی که حمام کردن را دوست ندارند، ممکن است از حمام های حباب دار خوششان بیاید. برای اینکار یک استخر بادی را در حیاط (یا حیاط پشتی) قرار داده  و آن را با آب و شامپو پر کنید تا به یک حمام پر از حباب تبدیل شود.

چند تا از اسباب بازی های مورد علاقه کودکتان ار آن قرار دهید. پس از آنکه کودک از بازی کردن خسته شد، می توانید او را با استفاده از یک شلنگ آب شسته و صابون ها را از روی بدنش بشویید. علاوه بر اینکه یک فعالیت سرگرم کننده برای کودکان است، می تواند جایگزین حمام معمولی باشد.

۸. ماهیگیری با انگشت پا

یک استخر بادی را پر از آب کرده و اسباب بازی کوچک در آن قرار دهید. بازیکنان باید با استفاده از انگشتان پا، ماهیگیری کنند و اشیاء را بگیرند. می توانید آن را به یک حمام حباب دار نیز تبدیل کرده و بازی را سرگرم کننده تر کنید. بازیکنی که بتواند اشیاء بیشتری را بگیرد، برنده است. جدا از اینکه یک بازی سرگرم کننده است، یک راه عالی برای رشد مهارت های حرکتی کودکان است.

۹. والیبال با آب

وقتی آب را به بازی والیبال اضافه کنید، خنده دار و سرگرم کننده خواهد شد. وقتی می دانید هر لحظه ممکن است توپ بترکد و شما را خیس کند، بسیار لذت بخش و هیجان انگیز خواهد بود.

برای این بازی، کافیست از یک تور به عنوان تور والیبال استفاده کنید و چند بادکنک پر از آب را آماده کنید. بادکنک ها را یکی پس از دیگری از روی تور به سمت تیم حریف پرتاب کنید، دقیقا باید همانند بازی والیبال بازی کنید.

والیبال با آب

۱۰. مسابقه سطل آب

به هر بازیکن یک سطل و یک لیوان پلاستیکی بدهید. سطل ها را در فاصله کوتاهی از خط شروع قرار دهید. حالا یک سطل پر از آب را در انتهای دیگر مسیر قرار دهید.

بازیکن باید به سمت سطل پر از آب دویده و لیوان خود را از آب پر کند، سپس به سمت سطل خالی بدود و لیوان را در آن خالی کند. در انتهای بازی، هر بازیکنی که میزان بیشتری آب در سطل خود ریخته باشد، برنده است.

۱۱. پرش با آب

این یک بازی پر پیچ و تاب و سرگرم کننده برای کودکان است و شبیه پریدن از روی طناب معمولی است. به کودکان یک لیوان آب بدهید و دو نفر دیگر دو طرف طناب را گرفته و بچرخانند، این کودک باید با لیوان آب خود از روی طناب بپرد. پیش از شروع بازی، شرط تعداد دفعات پرش یا محدودیت زمانی را برای خاتمه بازی، تعیین کنید.

بچه ها باید با احتیاط از روی طناب بپرند به طوری که آب از لیوان نریزد. در نهایت کودکی که بیشتری مقدار آب در لیوان او باقی مانده است، برنده خواهد بود.

۱۲. مبارزه با تفنگ آبپاش

برای بازی، بازیکنان را به دو تیم تقسیم کرده، از تفنگ آبپاش یا اسپری آب استفاده کنید. مبارزه را شروع کنید، هر تیم باید روی پیراهن اعضای تیم مقابل آب بپاشد. تیمی که بازیکنانش خشک ترین پیراهن ها را داشته باشد برنده خواهند بود.

پاشیدن آب روی پیراهن باید انجام شود، برای اینکه مطمئن شویم اشتباها چشم همدیگر را هدف نمی گیرند و همچنین انتخاب برنده آسان تر خواهد بود.

جدید ترین مقالات ما