باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

ورزش تی آر ایکس برای چربی سوزی و لاغری

ورزش تی ار ایکس برای لاغری و چربی سوزی

در این مقاله مطالعه می‌کنید

اگر به دنبال راه حل سریعی برای کاهش چربی شکم هستید،  TRX می تواند انتخاب خوبی برای شروع باشد. تمرینات معلق  TRX، تقریباً برخلاف تمام سیستم های ورزشی موجود،  بدن شما را در تمام صفحات حرکتی به چالش می کشند و سوخت و ساز زیادی در بدن ایجاد کرده و در ساخت عضلاتی قوی به شما کمک می کنند. بندهای TRX یک ابزار عالی برای کاهش وزن است و به شهرت زیادی به ویژه در باشگاه ها دست یافته است. تمرینات معلق TRX، یک تمرین تمام بدن مؤثر و سریع است که از تمام وزن بدن و نیروی گرانش برای تقویت، تعادل، هماهنگی، انعطاف پذیری و تثبیت عضلات استفاده می کند. این ورزش، نوعی تمرین مؤثر مقاومتی ست که به عضله سازی و سوخت چربی کمک می کند. بازیگران هالیوودی مانند جنیفر لوپز و بازیگران بالیوودی مانند مرونال تاکور، به تمرینات معلق  TRX علاقه دارند.از تی آر ایکس برای لاغری می توانید استفاده کنید.

هر حرکت باید به مدت 60 ثانیه انجام شود، سپس باید 30 ثانیه استراحت کنید و به حرکت بعدی بروید. زمانی که 5 تمرین را تمام کردید، یک بار دیگر به مدت 15 دقیقه، این زنجیره را تکرار کنید. برای دور اول، تمرین تک پا را با سمت راست بدن انجام دهید و برای دور دوم، پای خود را عوض کنید.

ورزش تی آر ایکس چیست؟

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

۱. اسکوات پرشی

اگر می خواهید باسن قویتری پیدا کنید و به انجام اسکوات علاقه ای ندارید می توانید تمرینات معلق TRX را به برنامه ورزشی خود اضافه کنید. روبه روی سیستم  TRX بایستید و با هر دو دست دو دسته را بگیرید. پاهایتان باید به عرض شانه ها باز باشند. حال، در حالت اسکوات پایین بیایید، به طوریکه زانوها و باسنتان در یک راستا باشند. حتی می توانید اسکوات خود را عمیق تر انجام دهید، به طوری که باسنتان از زانوهایتان عقب تر باشد. در زمان برگشت از موقعیت اولیه، قبل از فرود آمدن روی زمین در هوا بپرید.

۲. لانگ تک پا TRX

روبه روی نقطه ی لنگر  TRX بایستید و دسته های آن را با هر دو دست بگیرید. پای چپ خود را از زانو خم کنید. حال به پایین بروید، به طوریکه زانوها و باسنتان در یک راستا باشند و به هنگام انجام این کار، پای راست خود را به جلو دراز کنید. سعی کنید با تکیه به پای خم شده خود، به موقعیت اولیه برگردید.. به جای تکیه بر دستهای خود، مطمئن شوید که از پاهای خود برای بالابردن خود استفاده کنید. این کار می تواند ساق پا را قویتر کند. پس از انجام این تمرین مچ پای شما انعطاف پذیرتر خواهد شد. علاوه بر این، دیگر مزایای این حرکت، کاهش درد مفاصل نیز می باشد.

TRX single leg lunge

۳. جلو بازو TRX

روبه روی نقطه ی لنگر دستگاه بایستید و دست های خود را به طور کامل به جلو دراز کنید. دو دسته را با هر دو دست بگیرید و کف دست خود را به سمت بالا قرار دهید. حال، با ایجاد یک خط مورب با زمین، به کمر خم شوید. بدن خود را به بالا فشار دهید و در عین حال دستان خود را از آرنج خم کنید. دوباره بدن خود را پایین بیاورید و بلافاصله به طرف بالا فشار دهید. شما می توانید تمام مدت، آرنج های خود را در همان جا نگه دارید و از باز شدن آنها جلوگیری کنید. این کار چالش بیشتری ایجاد می کند و به جدا کردن جلوبازوها کمک می کند. تسمه دستگاه  TRX چالش خوبی برای جلوبازوها ایجاد می کند و به شما در آزادسازی چربی کمک می کند.

۴. پرس سینه TRX

روبه روی لنگر دستگاه یا نقطه ی میانی بایستید. دسته ها را با کشیدن بازوها به جلو بگیرید. حال به عقب برگردید تا به وضعیت پلانک بلند برسید. دستان خود را از آرنج خم کنید و قفسه سینه خود را تا حد آرنج خود پایین بیاورید. دستهای خود را کاملاً بکشید. منقبض کردن شکم و قرار دادن بدن در یک خط مستقیم از اهمیت زیادی برخوردار است. این تمرین، به جز کاهش وزن برای بهبود هماهنگی تمام بدن نیز مفید است.

پرس سینه trx

۵. شنای اتمیک TRX

در وضعیت شنا شروع کنید و پای خود را روی حلقه های جای پا درست در زیر نقطه ی لنگر قرار دهید و دستانتان را زیر شانه هایتان بگذارید. هسته ی بدن خود را محکم کنید و حرکت شنا را انجام دهید. زمانی که به بالاترین نقطه ی شنا می رسید، یک لحظه مکث کنید و با کشیدن زانوها به سمت سینه، حرکت کرانچ TRX را انجام دهید و مقداری باسن خود را بالا بیاورید. یک لحظه در بالا مکث کنید و سپس باسن خود را پایین بیاورید و پاهای خود را صاف کنید تا به حالت اولیه برگردید.

۶. لانگ های معلق TRX

روبه روی نقطه لنگر دستگاه بایستید و یک پای خود را از آن دور کنید و پای دیگر را با هر دو حلقه ی جای پا به صورت معلق قرار دهید. هسته ی بدن خود را محکم کنید و روی صاف ایستادن خود تمرکز کنید تا بتوانید پلانک تک پا را در حالت ایستاده انجام دهید. باسن خود را به پایین ببرید و به لانگ عمیق برگردید. ساق پای خود را در حالت عمودی قرار دهید و قفسه سینه خود را بالا نگه دارید. زمانی که زانوی در حال کار شما در زاویه 90 درجه قرار دارد، در پایین توقف کنید. پای جلویی خود را حرکت دهید تا به بالای حرکت لانگ برگردید. هسته ی بدن خود را درگیر کنید و سر و قفسه سینه خود را در تمام طول تمرین بالا نگه دارید.

۷.برپی TRX

روبه روی دستگاه  TRX بایستید و یکی از پاهای خود را در هر دو حلقه ی جای پا قرار دهید. پای معلق خود را به عقب ببرید و باسن خود را تا جایی پایین ببرید که پشت زانویتان دو سانت با زمین فاصله داشته باشد. دو دست خود را روی زمین قرار دهید و پای روی زمین خود را مستقیماً به وضعیت پلانک برگردانید. سپس یک حرکت شنا انجام دهید و پای روی زمین خود را به جلو ببرید و یک حرکت پرشی انجام دهید.

۸. حرکت اسکیت باز TRX

روبه روی دستگاه بایستید و دسته ها را با هر دو دست در جلوی خود بگیرید و پاهایتان را نزدیک هم قرار دهید. به سمت راست بپرید و روی پای راست خود فرود بیایید. بدن خود را با خم شدن زانو به هنگام فرود کنترل کنید و به سرعت از یک سمت به سمت دیگر بپرید.

باشگاه ورزشی اسپین

منبع :

https://timesofindia.indiatimes.com/life-style/health-fitness/weight-loss/lose-weight-by-doing-these-trx-fat-burning-exercises/photostory/91919871.cms?from=mdr

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی