باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

آیا کراس فیت لاغر میکند؟

آیا کراس فیت لاغر میکند؟

در این مقاله مطالعه می‌کنید

کراس فیت ورزشی است که به شما کمک می کند تا با انجام دادن آن به تناسب اندام و لاغری برسید البته اگر تغذیه و رژیم غذایی خود را رعایت کنید. با ما همراه باشید تا در ادامه درباره لاغری با کراس فیت، کالری سوزی کراس فیت و اینکه آیا کراس فیت لاغر می کند، توضیح دهیم.

کراس‌ فیت چیست؟

کراس‌ فیت نوعی سبک زندگی است که در آن از تغذیه سالم و ورزش های بی خطر و موثر استفاده می کنند. بعضی از افراد برای رسیدن به اهدافی مانند سالم تر ماندن، کاهش وزن یا بهبود عملکرد بدن از این برنامه استفاده می کنند. این برنامه غذایی و ورزشی برای همه مناسب است، چه کسانی که تازه به این سبک زندگی روی آورده‌‌اند و چه کسانی که سال هاست ورزش می کنند.

ورزش کراس فیت برای لاغری

اگر سوال شما هم این است که آیا کراسفیت برای لاغری مفید است و می توان با کراس فیت لاغر کرد با ما همراه باشید. اکثر تمرینات کراس فیت به سبک تمرینات تناوبی با شدت بالا ایجاد می شود. یک تمرین کراس فیت معمولا شامل دوره های کوتاه تر با شدت بیشتر و دوره های استراخت متناوب دارد.

برای نتیجه بهتر باید تا جایی که می توانید در طول ست های کاری خود فشار بیاورید ، استراحت کنید و سپس به آن برگردید. تمرینات کراس فیت می تواند بین ۷ تا ۳۰ دقیقه طول بکشد و نسبت به بسیاری از تمرینات قلبی حالت ثابت ، دوره کالری سوزی طولانی تری را پس از تمرین ایجاد کند.

کالری سوزی کراس فیت

اگر کمی رژیم غذایی کراس‌ فیت را اصلاح کنیم، تبدیل به برنامه‌ ای فوق‌ العاده می شود همچنین کالری سوزی کراس فیت نسبت به بقیه ی ورزش ها بیشتر است. از مزایای برنامه کراس‌ فیت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کراس‌ فیت کالری ها را می سوزاند

انجام دادن تمرین های بدنی تناوبی مانند ورزش های کراس‌فیت، بسیار دشوار است. طبق گزارش شورای ورزشی آمریکا، با انجام این ورزش ها، آقایان در هر دقیقه بین 15 تا 18 کالری و خانم ها بین 13 تا 15 کالری می سوزانند. به علاوه، کسانی که با کمک اریتروپویتین انسانی (EPO) دوپینگ می کنند و با شدت بیشتری این تمرین ها را انجام می دهند، از این میزان هم کالری بیشتری می سوزانند.

کراس‌ فیت برای افزایش متابولیسم، ماهیچه می سازد

افرادی که برنامه کراس‌ فیت را دنبال می کنند، قدرت شان بیشتر می شود، ماهیچه های بدن شان ورزیده تر شده و عضلانی تر می شوند.

بنیان‌ گذار کراس‌فیت، گِرِگ گلسمن می گوید از زمانی که این برنامه را شروع کرده‌ ام، بزرگ ترین تغییراتی که متوجه آن شده‌ ام، توده های عضلانی و کاهش چربی های بدنم بوده‌ است. وقتی ترکیب بدن خوب باشد یعنی در داخل بدن به میزان مناسب چربی، ماهیچه، آب و مواد معدنی وجود داشته باشد، هم اندام خوش‌ فرم تر می شود و هم متابولیسم سالم تری خواهید داشت.

برای ثبت نام در کلاس های کراس فیت مدرن کلاب کلیک کنید:

باشگاه مدرن زعفرانیه

تمرین های ورزشی کراس‌ فیت سریع و موثر هستند

برای افراد سالم که می دانند چطور باید ورزش های کراس‌ فیت را انجام دهند، این تمرین های ورزشی بسیار سریع و موثر هستند. اگر فرد پرمشغله‌ ای هستید و می خواهید در کوتاه ترین زمان ممکن ورزش کنید و وزن کم کنید، تمرین های کوتاه کراس‌ فیت برای شما عالی هستند و به شما کمک می کنند به خاطر کمبود وقت از برنامه ورزشی روزانه‌ عقب نمانید، مثلا یکی از تمرینات کراس فیت در خانه، بارفیکس کراس فیت است که نتایج شگفت انگیزی دارد همچنین می توانید این تمرین را در کوتاه ترین زمان انجام دهید.

تمرین های ورزشی کراس فیت برای همه در دسترس هستند

استفاده از کراس‌ فیت برای تمام کسانی که به اینترنت دسترسی دارند و درمورد این برنامه کنجکاو هستند، به آن علاقه دارند یا شجاعت لازم برای شرکت در آن را داشته باشند، آزاد است. کسانی که این برنامه را دنبال می کنند، هم می توانند خودشان در خانه تمرین های روزانه را انجام دهند، این تمرین ها در وب سایت مدرن کلاب پست می شوند و هم می توانند به نزدیک ترین ورزشگاه کراس‌ فیت محل زندگی‌ شان مراجعه کنند. در بیشتر شهرها، هزینه باشگاه های کراس‌ فیت خیلی کمتر از باشگاه های ورزشی دیگر است.

انجمن کراس‌ فیت از شرکت‌ کنندگان خود حمایت اجتماعی می کند

یکی از خصوصیت های مهم برنامه کراس‌فیت این است که می توانید در آنجا، نتایج ورزش روزانه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. برای کسانی که می خواهند وزن کم کنند، این به اشتراک‌گذاری بسیار مناسب است زیرا باعث می شود حس مسئولیت بیشتری پیدا کنند، انگیزه بگیرند و به ورزش روزانه‌ شان ادامه دهند.

فواید چربی سوزی کراس فیت

با توجه به شدت بالا ، نشان داده شده است که تمرینات کراس فیت میزان متابولیسم را پس از ورزش با نرخ های بالاتری نسبت به سایر سبک های تمرینی افزایش می دهد. این افزایش متابولیسم به این معنی است که پس از پایان تمرین احتمالا کالری بیشتری بسوزانید.

 

تمرینات کراس فیت همچنین شامل تمرین مقاومتی می شود ، چه با هالتر ، دمبل  ، کتل بل و … برای کاهش وزن شما کامل می شود. این اضافه کردن وزنه با تکرارهای بیشتر می تواند به ساخت عضله بدون چربی کمک کند که ممکن است سرعت متابولیسم را در دراز مدت بهبود بخشد.

 

عملکرد بهتر :

 

تمرینات کراس فیت بر روی حرکات عمکلردی شما تاثیر می گذارد و میتواند آنها را بهبود بخشد. بنابراین حرکاتی که شما خارج از باشگاه انجام می دهید آسان تر و کمتر مستعد آسیب می شوند.

 

بهبود سلامت قلب :

 

تمرین کراس فیت قصد دارد ضربان قلب شما را افزایش دهد و با انجام منظم اینکار از طریق روزش می توانید به بهبود سلامت قلب و عروق کمک کنید.

 

از دست دادن چربی بدن :

 

تمرینات تناوبی با شدت بالا می تواند برای سوزاندن چربی مفیدتر باشد و همچنین می تواند در زمان کارآمدتر باشد. 

تغذیه در کراس‌ فیت

برای کسانی که به رژیم غذایی علاقمندند، یک برنامه غذایی توصیه شده که از سیستم 40-30-30 پیروی می کند. رژیم 40-30-30 حاوی 40 درصد کربوهیدرات، 30 درصد پروتئین و 30 درصد چربی است. اگر ورزشکاران، تغذیه خود را، با این روش رعایت کنند، حتما به موفقیت در کراس فیت و لاغری با کراس فیت دست می یابند.

برای دریافت رژیم غذایی آنلاین به لینک زیر مراجعه کنید:

دریافت رژیم غذایی

لاغری با کراس فیت

اگر یک سری اصلاحات روی برنامه های لاغری با کراس‌ فیت صورت دهید و سپس آن را دائما دنبال کنید به احتمال زیاد نتایج خوبی می گیرید و شاهد تغییرات مثبتی روی بدن خواهید بود اما اگر لاغری با کراس فیت را ترجیح می دهید، باید آن را به همراه یک رژیم غذایی خوب دنبال کنید.

کسانی که فعالیت های بدنی کراس‌ فیت را انجام می دهند و رژیم غذایی ندارند، وزن کم نمی کنند. بعضی از افراد خیلی مصمم، لاغری با کراس‌ فیت را دنبال می کنند و بیش از حد فعالیت می کنند ولی بدون رژیم غذایی مناسب، لاغر نمی شوند. شاید در میزان چربی بدن این افراد تغییراتی ایجاد شود ولی این برنامه ورزشی هم درست مانند ورزش های دیگر بدون رژیم غذایی معنایی ندارد و ممکن است حتی ناامیدکننده باشد.

اگر فردی فعال و ورزشکار هستید، تناسب اندام خوبی دارید و فقط می خواهید سایز کم کنید یا وارد رقابت شوید، فعالیت های بدنی کراس‌ فیت به تنهایی برای شما گزینه مناسبی هستند اما اگر خصویصت های بالا را ندارید، بهتر است یک رژیم غذایی مناسب هم داشته باشید و در کنار آن، ورزش های ملایم کراس‌ فیت را انجام دهید تا برای شما قابل تحمل باشد.

تمرینات کراس فیت در خانه

تمرینات کراس فیت در خانه، تمرینات متعددی هستند که شامل حرکت هلی کوپتر (Barbell Thruster)، حرکت بورپه، پرش از روی جعبه، جهش به سمت بالای سر با وزنه است. فراموش نشود که بعد از انجام تمرینات کراس فیت باید به وسیله تمرینات کششی، بدن را سرد کنیم تا دچار اسپاسم عضلانی یا گرفتگی عضلات نشویم.

کراس فیت یا بدنسازی برای لاغری

بدنسازی احتمالا برای هر کسی که هدفش از لاغر بودن بیش از هر چیز زیبایی شناسی است بهتر خواهد بود. در حالی که کراس فیت به کاهش چربی و عضله سازی کمک می کند ، اصول بدنسازی در بیشتر موارد نتایج زیبایی شناختی بهتری را در طول زمان به همراه خواهد داشت.

کراس فیت ممکن است برای افرادی که زمان ، انرژی یا جاه طلبی برای نوشتن تمرینات خود را ندارند و به طور مدام به میل خود در باشگاه حاضر شوند بهتر باشد.

تعداد جلسات تمرینات کراس فیت

میزان فعالیت بدنی لازم، برای همه یکسان نیست. میزان ورزش کردن به هدف شما از ورزش، شدت یا سختی ورزش، میزان استراحت ها، تغذیه و سطح فیتنس‌ شما بستگی دارد.

کراس‌فیت برنامه ورزشی پایه‌ ای را دنبال می کند که برای اکثر افراد جواب می دهد و ثابت شده که برای عموم مردم مناسب است.

سیستم ورزشی کراس‌ فیت شامل پنج روز ورزش در هفته می شود که به این ترتیب برنامه‌ ریزی می شود:

سه روز ورزش پشت سر هم، یک روز استراحت، دو روز ورزش و دوباره یک روز استراحت. به طور معمول، هیچگاه نباید بیشتر از سه روز یا کمتر از دو روز متوالی ورزش کنید. همچنین باید بین هر دوره دو تا سه روزه، حداقل 24 ساعت استراحت داشته باشید. در دوره 24 ساعته استراحت، فعالیت های معمولی، یوگا و پیاده‌روی بلامانع است.

چرا باید برای تمرین های کراس فیت پنج روز در هفته ورزش کنیم؟

جواب ساده است. اگر می خواهید تناسب اندام خود را بهتر کنید، باید بیشتر ورزش کراس فیت را انجام دهید (البته تا حدی). ورزش بیش از حد باعث خستگی و آسیب می شود، بنابراین باید برای ورزش برنامه‌ ریزی هوشمندانه داشته باشید و زمانی هم برای استراحت در نظر بگیرید.

از طرفی، بین کسانی که سه روز در هفته ورزش می کنند و کسانی که پنج روز در هفته ورزش می کنند هم تفاوت بسیاری وجود دراد. بدن به تداوم و استرس واکنش نشان می دهد. سه روز در هفته به اندازه کافی مداوم نیست و برای کاهش وزن و فیتنس کافی نیست.

البته اشتباه برداشت نکنید، حتی اگر سه روز در هفته هم ورزش کنید، شاهد تغییراتی در بدن خود خواهید شد ولی این تغییرات به احتمال زیاد خیلی دوام ندارند و کمی بیشتر طول می کشد تا خودشان را نشان دهند.

برای ایجاد هرگونه تغییر در سبک زندگی، تداوم حرف اول را می زند. اگر پیوسته و مداوم کاری را انجام دهید، احتمالش بیشتر است که به آن پایبند بمانید.

تمرین روزانه کراس فیت

تمرین روزانه کراس فیت شامل تمرینات اسکوات، شنای سوئدی و دراز نشست و… است. که تعداد تکرار و نحوه ی انجام در هر کدام از آنها متفاوت است.

برای لاغری با کراس‌ فیت باید چه غذاهایی بخوریم؟

برای کسانی که به دنبال بهتر کردن ترکیب بدن خود هستند یعنی کسانی که می خواهند چربی بدن را کم کنند یا از مصرف روزانه کربوهیدرات، شکر، غلات و نشاسته خود بکاهند، توصیه می شود تمام کربوهیدرات موردنیاز بدن را از سبزیجاتی مانند: کلم کالی، اسفناج، جوانه بروکسل، کاهو، کلم‌ پیچ، کلم بروکلی، مارچوبه و غیره تامین کنند.

غذاهای فرآوری شده را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید

غذاهای فرآوری شده ارزش غذایی زیادی ندارند و بیشتر حاوی مواد شیمیایی، مواد رنگی و افزودنی های مصنوعی هستند، همچنین مواد مغذی موجود در آن ها اصلاح شده یا دستکاری شده‌اند این یعنی این مواد مانند حالت طبیعی شان متابولیزه نشده‌اند.

وقتی دانه گندم تبدیل به آرد می شود، دیگر کامل نیست و نباید آن را بخورید. همچنین، پروتئین فرآوری شده هم از حالت طبیعی خود خارج شده‌است.

پس اگر می خواهید ترکیب بدن خود را درست کنید، باید از پروتئین خالص استفاده کنید که تغییری در ساختار آن ایجاد نشده باشد.

چربی های مفید بخورید

مصرف چربی های سالم برای حفظ ترکیب بدن لازم است زیرا چربی غذایی لایه لیپیدی سلول ها را تشکیل می دهد و در تولید ماهیچه و ساخت هورمون هایی مانند تستسترون نقش مهمی دارد.

رژیم های غذایی که شامل 30 تا 50 درصد چربی می شوند، نسبت به رژیم های کم‌چرب، هورمون تستسترون بیشتری در مردان تولید می کنند. این نتیجه بسیار خوبی است زیرا هرچه ترکیب بدن متعادل تر باشد، میزان ترشح هورمون تستسترون هم بیشتر می شود.

علاوه بر این، تحقیقات نشان داده‌اند رژیم هایی که شامل برخی چربی های سالم هستند، نسبت به رژیم هایی که چربی کمتر و کربوهیدرات بیشتر دارند، بدن شما را متناسب تر و چربی بدن را کمتر می کنند.

سعی کنید در رژیم غذایی‌‌ خود چربی های امگا 3 و امگا 6 را به نسبت مساوی مصرف کنید، همچنین بیشتر ماهی های غیرصنعتی که در دریا صید می شوند، گوشت گاوهایی که از علف های طبیعی تغذیه می کنند و گوشت حیوانات وحشی مانند: گوزن شمالی، بوفالو، شترمرغ، موس و گراز را بخورید. این حیوانات پرورشی نیستند، در طبیعت رشد می کنند و گوشت آنها سالم تر است.

آب زیاد بخورید

به جای نوشیدنی های مختلف، فقط آب، چای و قهوه بنوشید. در طول روز آب کافی بخورید و نوشیدنی های مصرفی‌ را به چای، آب و قهوه محدود کنید. هر نوع نوشابه، آبمیوه و نوشیدنی های الکلی را از رژیم غذایی‌ حذف کنید و از نوشیدنی های ورزشی پرهیز کنید.

باید به ازای هر میلی گرم از وزن بدن، 20 میلی لیتر (معادل 6/0 تا 7/0 اونس) آب مصرف کنید یعنی آقایی با وزن 90 کیلوگرم باید حدود 4 تا 5/4 لیتر و خانمی با وزن 54 کیلوگرم، حدود 2 تا 5/2 لیتر آب بخورد. البته این میزان بسته به میزان شکر مصرفی، میزان فعالیت و شرایط هر شخص متفاوت است. اگر به میزان آبی که باید بخورید نرسیدید، روزی چهار تا هشت لیوان آب بخورید تا آب بدن تامین شود.

چای سبز و قهوه هر دو میزان حساسیت به انسولین را افزایش می دهند و میزان سوخت‌وساز بدن را در زمان استراحت بیشتر می کنند. این دو ماده آنتی اکسیدان های فراوانی دارند و چای سبز به رفع سموم بد کمک می کند. برای اینکه نتیجه خوبی بگیرید، فقط چای و قهوه ارگانیک بخورید.

رژیم های پروتئین‌ دار را انتخاب کنید

برای اینکه بدنی عضلانی و ترکیب بدنی خوبی داشته باشید، یک رژیم غذایی با پروتئین زیاد و کربوهیدرات کم داشته باشید. به یاد داشته باشید که کیفیت مواد غذایی حرف اول را می زند بنابراین اگر از گوشت های ارگانیک استفاده کنید بهترین نتیجه را می گیرید.

وقتی نوبت به کم کردن چربی می رسد، کیفیت پروتئینی که می خورید اهمیت زیادی پیدا می کند زیرا باید به ازای هر یک واحد انرژی که مصرف می کنید یا کالری که می خورید، بیشترین میزان آمینواسید را جذب کنید.

پروتئین های کامل و باکیفیت، فقط از منابع حیوانی به دست می آیند زیرا الگوی آمینواسیدهای آنها مشابه با آمینواسیدهای موردنیاز بدن ماست.

پروتئین های گیاهی یک یا چند تا از آمینواسیدهای حیاتی برای بدن را ندارند. به همین خاطر کیفیت چندانی ندارند و برای بدن کافی نیستند. وقتی پروتیئن گیاهی می خورید، برای اینکه بتوانید تمام آمینواسیدهای موردنیاز بدن را تامین کنید و یک پروتئین کامل بسازید، باید غذای بیشتری بخورید و این باعث می شود انرژی دریافتی بدن شما بیشتر شود.

برای اینکه عضله ها تقویت شوند و چربی بیشتری از دست دهید، پروتئین های باکیفیت بخورید. صبح را با خوردن گوشت و مغزیجات آغاز کنید همچنین می توانید برای صبحانه از پروتئین آب پنیر و آمینواسیدهای شاخه‌دار استفاده کرده و این‌گونه پروتئین لازم بدن را تامین کنید.

کربوهیدرات های کم‌ گلیسمیک بخورید

مصرف کربوهیدرات را به سبزیجات و میوه‌ جات محدود کنید. تمام کربوهیدرات های گلیسمیک که باعث بالا رفتن میزان گلوکز یا قند خون می شوند را از رژیم غذایی‌ خود حذف کنید و فقط از سبزیجات و میوه های کم‌ گلیسمیک که گلوکز زیادی تولید نمی کنند، استفاده کنید. سبزی ها، به خصوص سبزی هایی که برگ سبز دارند، حاوی مواد غذایی سرشاری هستند، فیبر زیادی دارند و مقدار کمی انسولین در بدن تولید می کنند.

سبزیجات مملو از آنتی اکسیدان هستند. گیاهانی مانند: کلم کالی، بروکلی، گل‌ کلم و بوک‌ چوب (نوعی کلم برگ چینی) ترکیباتی دارند که بدن را سم‌زدایی کرده و به کاهش استروژن کمک می کنند، به همین خاطر است که می گویند این گیاهان ضدسرطان هستند.

بلوبری، توت سیاه، تمشک، توت فرنگی، کرن‌بری و بیل‌بری، همگی میوه هایی با خاصیت گلیسیمیک پایین هستند که آنتی اکسیدان زیادی دارند و با ترکیباتی مانند پلی فنول که باعث افزایش تولید آنزیم های بدن شده و سموم و رادیکال های آزاد بدن را دفع می کند و از ابتلا به سرطان جلوگیری می کنند. ترکیبات موجود در گیاهان سبز و میوه هایی که به دسته توت ها تعلق دارند، آرام تر هضم می شوند و به لوزالمعده کمک می کنند کمی انسولین تولید کند. انسولین هورمونی است که به گیرنده های سلول می چسبد و ورود گلوکز به سلول را راحت تر می کند، در نتیجه بدن راحت تر می تواند از آن برای تولید انرژی استفاده کند.

چقدر طول می کشد تا از کراس‌ فیت نتیجه بگیریم؟

نتیجه گیری از کراس فیت به چند عامل بستگی دارد، مانند: تعداد روز های تمرین در هفته، سبک بدن و میزان استقامت و قدرت بدن و همچنین برنامه غذایی. در ادامه به بررسی آن ها پرداخته ایم.

فواید آنی کراس فیت

هربار که ورزش روزانه‌ را به اتمام می رسانید، بنیه‌ شما قوی تر می شود و میزان قدرت، استقامت و انعطاف‌ پذیری‌ شما بیشتر می شود. مربیان تصدیق شده و باصلاحیت ما به شما کمک می کنند کارایی تمرین ها را به حداکثر برسانید و بنابراین باعث می شوند زودتر از زمان پیش‌ بینی شده به تناسب اندام برسید البته اگر برنامه غذایی خود را رعایت کنید. در عرض دو تا سه هفته انجام پیوسته تمرین های کراس‌فیت، باید تغییرات قابل‌ توجهی در مهارت های ورزشی و بافت ماهیچه ها رخ داده باشد.

نتایج لاغری با کراس‌ فیت در درازمدت

این برنامه قصد دارد به شما کمک کند تا در بلند مدت بدنی متناسب و یک سبک زندگی سالم داشته باشید. وقتی به تمرین های کراس‌فیت ادامه دهید و برای یک سال یا بیشتر در تمرین های استقامتی آن شرکت کنید، مزایای زیادی به دست می آورید، از جمله: کاهش وزن، ماهیچه های عضلانی و افزایش توانایی های ورزشی.

احتمالا بعد از دنبال کردن برنامه های کراس‌فیت، احساس می کنید از هر زمان دیگری در زندگی‌ خود، خوش‌ اندام تر شده‌اید!

پیشرفت صعودی

بدن هر فردی با دیگری متفاوت است. این یعنی نمی توانیم زمان مشخصی برای فیت شدن افراد مشخص کنیم و دقیقا بگوییم چقدر طول می کشد تا با کراس‌فیت به نتیجه مطلوب برسید.

خوشبختانه، ما در کراس فیت برنامه های تشویقی فراوان و تمرین هایی داریم که متناسب با توانایی های هر فرد طراحی شده‌اند، همچنین توصیه هایی که به شما کمک می کنند بیشترین تلاش خود را بکنید و به بهترین نتیجه از کراس فیت برسید.

کراس‌فیت یک تمرین ورزشی انعطاف‌ پذیر است به همین خاطر نتیجه‌ای که می گیرید دقیقا به میزان تلاش شما بستگی دارد. هرچه بیشتر تلاش کنید، روند پیشرفت هم به صورت صعودی بالا می‌رود.

 

آیا می توانید کراس فیت و بدنسازی را با هم انجام دهید؟

 

شما میتواند کراس فیت و بدنسازی را با هم انجام دهید ما هیچ کدام را به طور موثر انجام نخواهید داد. در عوض می توانید از تمرینات سبک بدنسازی برای عضله سازی در کراس فیت استفاده کنید . به این ترتیب ، این یک بخش مکمل تمرین است نه یک ورزش جداگانه.

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی