باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

۹ حرکت عالی با دستگاه های بدنسازی برای خانم ها (تصویری)

در این مقاله مطالعه می‌کنید
ورزش هوازی برای بسیاری از افراد کار سختی است مگر اینکه مقاومت بدنی بالایی داشته باشید. بیشتر افراد برای انجام ورزش هوازی مورد نیاز روزانه که ۳۰ دقیقه میباشد هر روزه با خود کلنجار میروند و بسیاری از این افراد حضور در باشگاه و بدنسازی با دستگاه را بهترین راه حل برای انجام تمرینات هوازی خود می یابند.

نکته ای که وجود دارد این است که اگر شما در انتخاب وسایل مورد نظر برای انجام ورزش هوازی دقت کنید میتوانید در مدت زمان کمتری کالری بیشتری را بسوزانید. در این متن بعضی از این نکات و تکنیک های دستگاه های بدنسازی برای خانم ها برای شما بیان خواهد شد.

در اینجا ما لیست برخی از وسایل برای تمرین های هوازی را آورده ایم که بر اساس مفید بودن، کارآمد بودن و در دسترس بودن لیست شده اند.

 انواع دستگاه های بدنسازی

۹ روش بدنسازی با دستگاه برای بانوان

۱.تردمیل

 

مؤثر بودن: A

کارآمدی: A+

در دسترس بودن: A+

تردمیل همیشه برای ورزش هوازی یکی از بهترین انتخاب هاست. بر خلاف بسیاری از وسایل هوازی دیگر تردمیل به شما اجازه میدهد تا بدن شما آن طور که باید و میتوانید حرکت کند و هم چنین استفاده از آن نیز بسیار آسان است.

برای استفاده از آن کافی است دکمه شروع را فشار دهید و سرعت حرکت را تنظیم کنید. برای تمرین موثر تر بهتر است که هدفون های خود را از تلویزیون جدا کنید و با تمرکز بر دقایق دویدن خود تمرین خود را انجام دهید.

 

۲. دستگاه پله نوردی

مؤثر بودن: A

کارآمدی: A-

در دسترس بودن: A-

همه افراد معمولا استفاده از این دستگاه را دوست دارند.  چه چیزی میتواند کارآمد تر از بالارفتن از پله هایی باشد که هیچ گاه تمام نمیشوند ؟ برای بهتر شدن کارایی این تمرین بهتر است زمان های کوتاهی از وقفه نیز در حین تمرین داشته باشید.

فقط هنگام استفاده از دستگاه به مقدار زیاد از میله های اطراف برای کمک گرفتن استفاده نکنید چرا که باعث کمتر شدن مصرف کالری و کاهش کارآمدی تمرین میشود.

۳. دستگاه واتر رو

موثر بودن: A+

کارآمدی: B+

در دسترس بودن: B

معمولا هر باشگاهی دستگاه واتر رو ندارد. ولی به نطر ما این یکی از بهترین روش های انجام ورزش های هوازی میباشد. این یکی از روش هایی است که در آن تمام بدن به حرکت در می آید و تمام بدن باید انرژی صرف کند.

فقط بازه های زمانی ده دقیقه ای بر روی این دستگاه میتواند مقادیر قابل توجهی از کالری را در بدن شما بسوزاند. در صورتی که شما یک قایقران حرفه ای هستید نیازی نیست که این حرکت برای شما سخت انجام شود.

یکی از چیز هایی که میتواند باعث کاهش کارآیی این دستگاه شود عقب کشیدن ناگهانی بدن است. هنگام انجام این حرکت لازم است تمرکز کافی داشته باشد و از حرکات اضافی جلوگیری کنید.

۴. دستگاه ایر بایک

موثر بودن: A+

کارآمدی: B

در دسترس بودن: B

هنگام کار کردن با این دستگاه حتما متوجه خواهید شد که چقدر کارکردن با آن سخت و انرژی بر است. اما از نظر موثر بودن در سوزاندن کالری در بهترین درجه ممکن است.

هر چه شما سخت تر رکاب بزنید مقاومت دستگاه نیز بیشتر میشود.

برای کارآیی بهتری پیشنهاد میشود که بازه های ۳۰ ثانیه ای با تمام توان ممکن رکاب بزنید . سپس یک دقیقه استراحت کنید. 

۵. اسپینیگ

موثر بودن: A

کارآمدی: B

در دسترس بودن: A

این دستگاه بر خلاف دستگاه ایربایک کمتر نیاز به تنفس هوازی و انرژی دارد اما برای ورزش های هوازی هم چنان یکی از مناسب ترین گزینه هاست.

بهتر است رکاب زدن را برای مدت زمان های طولانی انجام دهید و از وقفه در حین تمرین پرهیز کنید البته کسانی که به تازگی شروع به استفاده از این دستگاه کرده اند باید به خاطر داشته باشند که رکاب زدن بر روی زین های نازک که خیلی راحت نیستند ممکن است باعث سوزش در ناحیه کشاله ران شود. 

۶. سیم کش

موثر بودن: B+

کارآمدی: C

در دسترس بودن: D

از این دستگاه برای حرکت های هوازی بالاتنه استفاده میشود. برای درگیر کردن پایین تنه میتواند حالت نیمه نشسته اسکوات به خود بگیرید.

در صورت دسترسی به این دستگاه مجموعه ای از حرکات موثر و کاردیو را میتوانید با این دستگاه انجام دهید که باعث افزایش تعداد ضربان قلب شما میشود. با همه این اوصاف انجام تمرینات این دستگاه اندکی سخت است و کمتر کسی پیدا میشود که بتواند همه آن ها را به درستی انجام دهد.

۷. دستگاه استپر

موثر بودن: C

کارآمدی: D

در دسترس بودن: B

 

شاید بتوان گفت یکی از سخت ترین دستگاه ها برای انجام تمرین های هوازی همین دستگاه میباشند. هنگام کار با این دستگاه بدن در وضعیت های غیر طبیعی قرار میگیرد و انجام حرکات آن بسیار سخت میباشد.

هم چنین افرادی که قد بسیار بلند و یا کوتاهی دارند نیز شاید با سختی بیشتری بتوانند از این دستگاه استفاده کنند.

۸. دستگاه الپتیکال

موثر بودن: D

کارآمدی: F

در دسترس بودن: A

شاید بتوان گفت این دستگاه از دستگاه های ARC نیز سخت تر باشند چرا که دستگاه های ARC فشار بیشتر بر بدن وارد میکنند.

بدن در وضعیت های غیر طبیعی قرار میگیرد. هم چنین برای کالری سوزی مؤثر باید دستگاه را بر روی بیش از ۱۰ درجه تنظیم کرد.

در صورت  آسیب در ناحیه زانو و یا هر گونه آسیب دیدگی دیگر بهتر است به جای استفاده از این دستگاه به شنا بروید و یا از دوچرخه ثابت استفاده کنید.

۹. دوچرخه 

موثر بودن: D

کارآمدی: F

در دسترس بودن: B

در این حالت خوابیده با مقاومت دستگاه کم و وضعیت پایین لگن هنگام استفاده از این دستگاه شما تقریبا هیچ کاری انجام نمیدهید. این دستگاه بیشتر برای فرم دهی به ران ها و پشت پا مناسب می باشد.

نتیجه گیری کلی

بر اساس یکی از مطالعاتی که در مجله علمی انجمن پزشکان آمریکا انجام شده است با مقایسه دقیق تمام دستگاه های هوازی موجود در بازار به این نتیجه رسیده اند که در میان تمامی این دستگاه ها استفاده از تردمیل باعث بیشترین کالری سوزی در بدن میشود.

در حقیقت محققان به نتایجی دست یافتند که نشان میدهد دویدن با تردمیل حدودا ۴۰ درصد کالری سوزی بیشتری از رکاب زدن دارد.

نکته دیگر این که تردمیل و دستگاه پارو زن قایقی تنها دستگاه هایی هستند که هنگام استفاده از آن ها تبادل اکسیژن در ریه ها به بالاترین حد خود برای استاندارد ورزش های هوازی میرسد.

در تحقیق دیگری محققان دانشگاه دوبلین ایرلند به این نتیجه رسیده اند که تردمیل، دستگاه پاروزن قایقی، و دستگاه شبیه ساز اسکی بیشترین کالری سوزی را نسبت به بقیه دستگاه ها دارند.

جدید ترین مقالات ما