باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

رقص باله برای چه سنی مناسب است

رقص باله برای چه سنی مناسب است؟

در این مقاله مطالعه می‌کنید

یکی از سؤالاتی که اغلب اوقات از والدین هنرجوهای جدید می شنویم این است که بهترین سن برای شروع باله چه سنی است؟ پاسخ آن به هدف شما بستگی دارد. برای مثال، اگر هدف شما، یک رقصنده ی حرفه ای شدن است، پس بهتر است هرچه زودتر باله را شروع کنید.

زیرا کلاسهای مقدماتی باله می توانند به توسعه ی مهارت های پایه کمک کنند و توانایی های فرد را تقویت کنند. اما اگر هدف شما، انجام یک فعالیت مثبت و تقویت اعتماد به نفس فرزندتان است، پس هیچ سن درست یا غلطی برای شروع وجود ندارد.

بهترین زمان برای شروع باله چه سنی است؟

یکی از بهترین سنها برای شروع باله، 4 یا 5 سالگی است. این سن بهترین زمان برای شروع باله است، بنابراین شما یا فرزندتان می توانید نظم و انضباط، تکنیک درست و علاقه واقعی به رقص باله را در وجود خود پرورش دهید. گرچه، اغلب اوقات آموزش جدی در باله تا سنین 10-8 سالگی شروع نمی شود، زیرا در این زمان بدن قویتر می شود و می تواند تکنیک های سخت تر را تحمل کند.

شروع باله در سن 4 یا 5 سالگی، یک پایه قوی قبل از شروع تمرینات جدی در سن 8 سالگی فراهم می کند. گرچه، در بین بالرین های حرفه ای، شروع تمرینات باله در سنین بالاتر بی سابقه نیست. برخی از رقصنده های حرفه ای مانند میستی کاپلند تمرینات باله را در سن 11 یا 13 سالگی شروع کرده اند. بسیاری از رقصنده های دیگر در سنین میانسالی باله را صرفاً برای لذت یادگیری شروع کرده اند، بنابراین برای شروع باله، بهترین یا دیرترین سن وجود ندارد.

سن شروع باله

سن مناسب باله برای بالرین های حرفه ای

اگر هدف شما این است که یک بالرین حرفه ای شوید، هرچه زودتر این ورزش را شروع کنید، بهتر است. زیرا شروع زودهنگام باله، شما را در معرض تجربه ی تکنیک، نظم و عملکرد درست قرار می دهد. این تمرینات مقدماتی، پایه و اساسی برای تمرینات سالهای بعد شما هستند. اگر ورزش خود را با یک مربی خوب شروع کنید، می توانید مطمئن باشید هیچ تکنیکی را به طور غلط آموزش نمی بینید که در آینده نیاز به آموزش دوباره داشته باشد.

با این حال، آموزش جدی برای بالرین ها عموماً تا سن 8 سالگی یا بیشتر شروع نمی شود. زیرا شروع تمرینات باله زودتر از این سن، می تواند برای استخوان ها و اندام های در حال رشد مضر باشد. زود شروع کردن باله مانند زود رفتن به پیش دبستانی است. پیش دبستانی ضروری نیست اما در آشنایی کودک با مدرسه تأثیر زیادی دارد و زیربنای محکمی برای یک تجربه ی آموزشی اولیه بهتر فراهم می کند.

بنابراین بهترین پاسخی که به سؤال “چه سنی برای شروع باله بهتر است؟” می توان داد این است که “بستگی دارد”. برای یک بالرین باانگیزه، شروع باله در سن 8 یا 9 سالگی یا حتی 10 یا 11 سالگی هنوز می تواند منجر به موفقیت و حرفه ای شدن در رقص باله شود. گرچه این امر مستلزم تمرینات منظم و یک برنامه عالی است.

ما تلاش کردیم که به جای ایجاد یک لیست خسته کننده از اصطلاحات تخصصی، مواردی را که هر بالرین باید بداند را توضیح دهیم تا نقطه شروعی باشد برای کمک به آشنایی با زبان توصیف رقص باله.

حداکثر سن شروع باله

تا زمانی که هدف شما از باله فقط رقصیدن باشد و قصد نداشته باشید که یک بالرین حرفه ای شوید، هیچ سنی برای شروع باله خیلی دیر نیست، با این حال، شروع باله بعد از 18 سالگی گاهی اوقات می تواند چالش برانگیزتر باشد. زیرا اغلب اوقات پیدا کردن کلاسهای باله بزرگسالان در منطقه زندگی تان می تواند سخت باشد. گرچه، اگر هیچ کلاس باله بزرگسالی در پیرامون شما وجود نداشته باشد، می توانید در کلاس های کاردیو باله که ترکیبی از حرکات باله و تمرینات هوازی است، شرکت کنید.

چالش دیگری که بالرین های مسن تر با آن روبرو می شوند، مشکل در انعطاف پذیری و استقامت بدن است. در هر حال، اگر هدف شما انجام یک تمرین ورزشی خوب و دنبال کردن یک علاقمندی جدید است، تا زمانی که از آن لذت می برید، این مسائل اهمیتی ندارند.

حداقل سن شروع باله

هر زمانی که یک کودک کم سن به رقص علاقه نشان می دهد، یک زمان عالی برای شروع است. رقص هرچه زودتر شروع شود، بهتر است. سن ایده آل برای شروع تمرینات رسمی باله کلاسیک یا هر رقص دیگری، 4 یا 5 سالگی است. در این سن، کودکان قادرند دستورالعمل های ارائه شده را متوجه شوند، حرکات را به خاطر بسپرند و تکنیک های مقدماتی رقص را یاد بگیرند و اجرا کنند.

گرچه، این موضوع به این معنا نیست که لزوماً باید شروع کلاسهای باله را تا این سن به تعویق بیاندازید. رقصنده های علاقمندی که وارد سن سه سالگی می شوند، می توانند با برنامه های اختصاصی طراحی شده برای این سن، کلاسهای رقص، حرکات خلاقانه، موسیقی یا ژیمناستیک را شروع کنند.


باشگاه ورزشی اسپین

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی