فواید حرکت گهواره در ژیمناستیک و نحوه انجام آن

حرکت گهواره در ژیمناستیک ستون فقرات را ماساژ داده و باعث نرم منعطف شدن ستون مهره ها می شود و این باعث می شود خواب بهتری داشته باشید. این حرکت کسالت و خواب آلودگی را کم میکند و باعث میشود که کل روز را سرحال و پرانرژی باشید. در این مقاله قصد داریم در مورد فواید حرکت گهواره در ژیمناستیک و همچنین نحوه درست انجام این حرکت صحبت کنیم.

فواید حرکت گهواره چیست؟

قبلا در مقالات دیگری گفته ایم که ژیمناستیک فواید زیادی برای کودکان دارد. از مزایای فیزیکی مانند بهبود قدرت و انعطاف بدنی گرفته تا فواید ذهنی مانند ایجاد روحیه ورزشکاری و بهبود توانایی های اجتماعی. حرکت گهواره یکی از حرکاتی است که در ژیمناستیک تمرین می شود. این حرکت مزایای زیادی برای سلامت بدن دارد که در زیر به آنها اشاره کرده ایم:

فواید حرکت گهواره
شاید این مقاله هم برای شما مفید باشد:

نحوه انجام حرکت گهواره در ژیمناستیک

  1. به پشت دراز بکشید (روی یک زیرانداز ورزشی) و زانوها را به سمت سینه بکشید و در همین وضعیت نگه دارید. زانوها را خیلی زیاد بر روی سینه نگذارید تا به راحتی بتوانید نفس بکشید.
  2. چانه را هم به سمت سینه خم کنید و سرتان را چند سانت از کف زمین بالا بیاورید. سعی کنید ستون فقراتتان را حس کنید و بالاتنه خود را به شکل حرف C انگلیسی دربیاورید.
  3. سپس به آرامی و مانند گهواره رو به جلو و عقب خود را حرکت دهید. فراموش نکنید که تنفس را حفظ کنید.
  4. بر حسب زمان یا تعداد میتوانید حرکت را تکرار کنید.

نکات مفید در مورد تمرین حرکت گهواره

باشگاه ورزشی کودکان اسپین | ژیمناستیک تخصصی | ژیمناستیک ریتمیک | ایروبیک | تغذیه کودکان

 شماره تماس شعبه : 09129171854

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

سایر موضوعات

محبوب ترین مقالات اسپین کلاب

Group 180

باشگاه ورزشی ژیمناستیک و باله اسپین

شما می توانید اسپین را در اینستاگرام با آی دی ESPINCLUB@ دنبال کنید

Group 180

وارد حساب کاربری خود شوید

یا ورود با

حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام

وارد حساب کاربری خود شوید

یا ورود با

تأیید نام‌نویسی به شما ایمیل خواهد شد.

حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام

تماس با ما