باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

آموزش حرکات باله

آموزش حرکات باله با عکس و فیلم

در این مقاله مطالعه می‌کنید

هرآنچه باید در مورد انجام حرکات باله بدانید اینجا برایتان فراهم کردیم. برای یادگیری باله حرکاتی که در ادامه آموزش می دهیم، از اساسی ترین حرکات هستند. امیدواریم بتوانید از فیلم های آموزش رقص باله استفاده کنید و لذت ببرید.

آموزش رقص باله

باله یک رقص هنری زیبا است که برای بیان خود یا برای حفظ تناسب اندام استفاده می شود. در حالی که شرکت در کلاس رقص بهترین راه برای یادگیری باله است، اگر نمی توانید در کلاس ها شرکت کنید یا فقط تمرین اضافی می خواهید، می توانید حرکات اولیه باله را در خانه انجام دهید. قبل از رقص، بدن خود را گرم کرده و کشش دهید تا بدن شما آماده باشد. سپس، حرکات اولیه باله را تمرین کنید تا زمانی که به آنها تسلط پیدا کنید. وقتی آماده شدید، با دنبال کردن آموزش ها، انجام ویدیوهای آموزشی یا شرکت در کلاس، تکنیک خود را تقویت کنید.

حرکات باله

تسلط بر باله نیاز به تکنیک عالی و تمرین مداوم دارد. با دستورالعمل های مناسب، می توانید مراحل رقص باله را در خانه یاد بگیرید. این که آیا قصد رقص خصوصی دارید یا از مراحل در یک محیط رسمی کلاس استفاده می کنید، تنها چیزی که به آن احتیاج دارید نظم و اندکی الهام برای یادگیری و تکمیل آنهاست. در ادامه تعدادی از حرکات باله را اموزش دادیم

حرکت Plié

این حرکت یک تمرین آهسته است که وضعیت بدن شما را به خوبی آزمایش می کند، بنابراین مطمئن شوید که کمرتان را مناسب و صاف نگه می دارید و تمام تلاشتان را بکنید که به جلو خم نشوید و به پایین نگاه نکنید. سر و خط نگاه خود را بالا نگه دارید.

این چک لیست مراحل انجام حرکت Plié می باشد. هنگام آماده شدن برای انجام هر مرحله، موارد زیر را بیاموزید و به خاطر بسپارید.

حرکت پلی در باله

حرکت Tendu

این مرحله، جایی است که از پاهای خود بیشتر استفاده می کنید. پاهای خود را به آرامی در امتداد زمین تا زمانی که انگشت پایتان زمین را کاملاً لمس کند، بکشید.

مجدد این کار را تکرار کنید. این حرکت کاملا آرام و کند است. در طول زمانی که تلاش برای رسیدن به انگشت پای خود دارید، این تمرین باعث گرم شدن پاها و عضلات ران و ساق شما می شود. این کار باعث می شود بدنتان برای یک رقص خوب آماده شود و در طول انجام حرکات آسیب نبیند.

حرکت تندو

نکاتی که در بالا گفتیم بخاطر بسپارید. به این فکر کنید که وزن شما کجاست و کمرتان را در تمام طول حرکات صاف نگه دارید. حالا با ویدئوی زیر می توانید این حرکت را تمرین کنید.

پای حمایت کننده و پای عمل کننده

در عکس زیر افراد کلاس با دست راست خود میله را نگه داشته و پای راست خود را به نزدیک ترین محل به میله نگه می دارند. به این پا، پای حمایت کننده می گویند. زیرا بدن شما را حمایت می کند تا حرکت را با پای دیگر خود انجام دهید.

در این حالت، همانطور که در عکس هم پیداست، حرکت با پای چپ انجام می شود که پای عمل کننده نام دارد.

هنگامی که این تمرین را انجام دادید، باید بچرخید تا در جهت دیگر دست چپتان بر روی میله قرار گیرد، در این حالت پای حمایت کننده پای چپ و پای راست به پای عمل کننده تبدیل می شود.

پای ساپورت کننده و پای عمل کننده-min

بنابراین اگر با استفاده از صندلی به جای میله این حرکات را انجام می دهید، باید هر بار صندلی خود را حرکت دهید (یا هر چیزی که به عنوان میله از آن استفاده می کنید) به طوری که دست دیگر شما روی آن قرار بگیرد و بتوانید پای دیگر خود را حرکت دهید.

نکته قابل توجه در این مرحله این است که این باله کلاسیک است و ماهیت کلاسیک گرایی، تقارن می باشد. بنابراین در باله، حرکات همیشه متقارن هستند.

دو حرکتی که تا اینجا یاد گرفتید، یعنی پلی و تندو، پایه اصلی رقص باله می باشند و اگر به آن ها تسلط داشته باشید، انجام مراحل بعدی برایتان آسان تر خواهد بود.

سایر فیلم های آموزش باله در اسپین را اینجا ببینید:

حرکت Pirouette

از بین تمام حرکات باله، پیروت یکی از شاخص ترین حرکات است. این چرخش خارق العاده، که با تعادل و زمان بندی کامل اجرا می شود، زمان اجرا روی صحنه می تواند نفس شما را بگیرد. اگرچه رقصندگان حرفه ای انجام این کار را آسان نشان می دهند، اما در واقع ترکیبی از چندین حرکت کوچک است که رقصنده را برای سرعت و دقت چرخش و تعادل آماده می کند.

بنابراین قبل از اینکه با چرخش دست و پنجه نرم کنید (و خطر زمین خوردن یا ضربه دیدن را به جان بخرید)، باید بدانید که این حرکات کوچک که حرکت اصلی را تشکیل می هند، چگونه هستند. یادگیری این حرکت برای یادگیری و تسلط بسیار مهم می باشد.

قبل از اینکه شروع به چرخش کنید، یک نقطه مقابل خود انتخاب کنید که کمی بالاتر از خط چشم طبیعی شما باشد. به یاد داشته باشید که آن چیز چیست. آن چیز می تواند یک عکس روی دیوار، بالای قاب در و هر چیز دیگری که شما می خواهید باشد. فقط یک چیز واضح را انتخاب کنید.

هنگامی که شروع به چرخش می کنید، همچنان به آن نقطه نگاه کنید تا چرخش بدن این گونه باشد که سر خود را حرکت دهید. به محض حرکت سر، سریع تر از چرخشی که بدن انجام می دهد، آن را بچرخانید تا در اسرع وقت مجدد با انتخاب شده تماس چشمی برقرار کنید.

حرکت Pirouette

پرش در باله را بیاموزید

ما یک پرش ساده برای شما داریم. آموزش حرکات باله بدون این مورد کامل نخواهد بود. این یک پرش بسیار اساسی است، و فقط مستقیم باید به بالا و پایین بپرید. اما این کار بسیار سخت تر از چیزی است که فکر می کنید. فقط این نیست که شما به راحتی از جای خود بپرید و به راحتی فرود بیایید. ترفند این است که پاهایتان را در هوا قرار دهید.

در شکل زیر می توانید مراحل انجام این حرکت را ببینید.

پرش ساده در باله

باشگاه ورزشی اسپین برای آموزش راحت تر شما در خانه، پکیج های آموزش آنلاین باله را ارائه کرده است. این آموزش ها توسط مربیان حرفه ای انجام شده و در طول استفاده از این پکیج ها به صورت کامل توسط باشگاه اسپین پشتیبانی می شوید.

استفاده از پکیج های آموزش آنلاین باله بسیار ساده است. پس از کلیک بر روی دکمه خرید، از شما خواسته می شود تا یک حساب کاربری ایجاد کنید. این کار بسیار راحت انجام می شود. فقط آدرس ایمیل خود را وارد کنید و یک رمز عبور ایجاد کنید.

پس از پرداخت هزینه، بلافاصله می توانید به کلاس خود دسترسی پیدا کنید و آن را در گوشی یا لپ تاپ خود پخش کنید. همچنین می توانید ویدئوها را دانلود کنید و هر زمان که دوست داشتید ببینید. دسترسی شما محدودیت زمانی ندارد و تا هر زمان که بخواهید به این آموزش ها دسترسی خواهید داشت.

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی