باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

آموزش انواع چرخش در اسکیت نمایشی

آموزش انواع چرخش در اسکیت نمایشی

در این مقاله مطالعه می‌کنید

یاد گرفتن اسکیت روی یخ بی شک می تواند بسیار جذاب باشد. این ورزش نه تنها با لباس های بسیار زیبایی انجام می شود، بلکه شامل حرکت های پرشی و چرخشی باورنکردنی و خارق العاده است. حتما به عنوان یک تماشاچی و یا یک مبتدی برای شما این سوال پیش آمده است که اسکیت بازها چطوری در حین سر خوردن روی یخ می توانند چنین حرکاتی را انجام دهند.

انجام ورش اسکیت به تغذیه ی خوب هم بستگی دارد. بهترین غذای اسکیت چیست؟

قبل از این که بیشتر دچار تعجب شوید، بهتر است راهنمای‌ زیر را در مورد حرکت های اسکیت روی یخ بخوانید  تا هم بتوانید بهتر این ورزش را مورد ارزیابی قرار دهید و هم با انجام حرکت های مختلف از مبتدی تا پیشرفته آشنا شوید.

راهنمای خرید اسکیت

حرکت های چرخشی در اسکیت روی یخ

حرکت های چرخشی متنوعی در اسکیت روی یخ وجود دارد که اسکیت بازها از آنها در برنامه ی روزانه ی خود استفاده می کنند. با این که چرخش ممکن است به نسبت برخی پرش های پیچیده چندان هم هیجان انگیز نباشد، اما باعث ایجاد تعادل و افزایش جذابیت در انجام دیگر حرکات می شود.

البته چرخش ها به اندازه ی پرش ها امتیاز نمی گیرند، ولی از نظر فنی به اندازه ی سبک ظاهری یک اجرا ارزشمند هستند. چرخش ها به نسبت وضعیت بدنی اسکیت باز و از آسان تا دشوار دسته بندی می شوند. چرخش به نسبت جهت حرکتی جلوگرد و عقب گرد مورد ارزیابی قرار می گیرد، البته نه در رابطه با سمتی که اسکیت باز حرکت می کند، بلکه در رابطه با پایی که چرخش با آن انجام می شود.

یک چرخش موفقیت آمیز یعنی اسکیت باز بتواند در حالی که بدن خود را در یک وضعیت خاص حفظ کرده است، حرکت چرخش را با یک پا در یک نقطه انجام دهد. هنگامی که اسکیت باز در حال انجام حرکت چرخشی کامل است، می توان رد چرخش را بر روی یخ مشاهده کرد که تمامی چرخش ها بر روی یک دایره به طور مکرر تکرار می شود، اگر اسکیت باز نتواند بر روی نقطه ای متمرکز باقی بماند، به آن تراول گفته می شود.

چرخش ایستاده:

چرخش ایستاده یعنی این که اسکیت باز بتواند در حالت ایستاده حرکت چرخش را انجام دهد. چرخش ایستاده نیز شامل مدل های مختلفی است که یک اسکیت باز می تواند از آن ها در تمرینات روزانه ی خود استفاده کند و یا حتی در آن نوآوری و خلاقیت ایجاد کند. در زیر به چند نمونه از انواع مختلف چرخش های ایستاده اشاره شده است:

  • چرخش اسکراچ:

چرخش اسکراچ نوعی چرخش ایستاده است که در آن پای آزاد اسکیت باز رو به جلو باز و کشیده شده است.

چرخش اسکراچ

  • چرخش تک پا:

چرخش تک پا، پایه ی تمام چرخش های ایستاده است. اسکیت باز فقط روی یک پا می چرخد.

چرخش تک پا:

  • چرخش دو پا:

یکی دیگر از حرکت های پایه ی چرخش ایستاده است که در آن اسکیت باز بر روی هر دو پا می چرخد.

چرخش دو پا:

  • چرخش لی بک (چرخش برگشتی):

در این حرکت، اسکیت باز سر و شانه های خود را به عقب خم می کند و کمر او به سمت پشت قوس پیدا می کند.

چرخش لی بک (چرخش برگشتی):

  • چرخش بیلمن:

این چرخش با نام اسکیت بازی با نام دنیس بیلمن نامگذاری شده است. در چرخش بیلمن اسکیت باز پای آزاد را از بالا و پشت سر می گیرد و شکلی شبیه یک قطره با آن درست می کند.

چرخش بیلمن:

  • چرخش آی I :

در این حرکت، اسکیت باز در حالی که چرخش را انجام می دهد، پای آزاد خود را در جلوی بدن به طور قائم و به گونه ای نگه می دارد که شکلی مانند علامت تقسیم درست می کند.

چرخش آی I :

  • چرخش وای Y :

این نوع چرخش مانند چرخش آی است، با این تفاوت که پای ازاد به صورت عمود و در کنار بدن قرار می گیرد.

چرخش وای Y :

چرخش نشسته:

چرخش نسشته به حالت چمباتمه زدن انجام می شود و حالت های مختلفی دارد که می توان از آن به صورت های مختلف استفاده کرد، همچنین در این چرخش زاویه ی خم شدن زانو باید کمتر از ۹۰ درجه باشد.انواع متداول چرخش های نشسته در زیر ذکر شده است:

  • چرخش نشسته پایه:

در این چرخش، اسکیت باز  یک پای خود را خم کرده و پای آزاد را به جلو می کشد، که به آن وضعیت شلیک به اردک (shoot the duck) نیز گفته می شود.

چرخش نشسته پایه:

  • چرخش نشسته ی برگشته:

در این چرخش، اسکیت باز بر روی پایی چرخش را انجام می دهد که به طور معمول از آن پا برای انجام چرخش استفاده نمی کند. هنگامی که بلافاصله پس از یک پرش این حرکت انجام می شود، به آن قطره ی مرگ (death drop) گفته می شود.

  • چرخش پای شکسته:

در این حرکت به جای این که پای آزاد از رو به رو به بیرون کشید شود، پا به سمت کنار بدن کشیده می شود و زانو به سمت داخل چرخانده می شود، درست مانند شکل یک پای شکسته.

چرخش پای شکسته:

  • چرخش پنکیک:

چرخش پنکیک یک حرکت سطح بالا و دشوار است. در این حرکت پای آزاد یا بر روی زانوی خم شده قرار داده می شود و یا در نزدیکی زانوی خم شده و در راستای زمین کشیده شده است و اسکیت باز بدن خود را روی آن خم می کند و بازوها را به سمت بالا و پشت بدن خود می کشد.

چرخش پنکیک:

چرخش کانونبال (گلوله ی توپ):

این چرخش مشابه چرخش پنکیک است، ولی با این تفاوت که در آن بازوها پایین است و پای آزاد را می گیرند و شکلی شبیه یک گلوله ی توپ درست می کنند.

چرخش کانونبال (گلوله ی توپ):

چرخش کَمِل (چرخش شتری- camel):

چرخش کمل، آخرین و دشوارترین چرخش است. در این حرکت یک پای اسکیت باز کاملا صاف است و بدن او به جلو خم می شود و پای آزاد به طرف عقب و در راستای بدن کشیده می شود. 

انواع چرخش کمل شامل موارد ذکر شده در زیر است:

چرخش کَمِل

چرخش کمل پایه:

پای آزاد اسکیت باز به موازات بدن به طور افقی به پشت باز و کشیده می شود.

چرخش لی اُور:

در این حرکت، بدن اسکیت باز به سمت عقب خم می شود و پا رو به جلو و در موازات بدن باز می شود.

چرخش ایلوژن:

در این چرخش، تمام اصول پایه ی چرخش کمل رعایت می شود، فقط با این تفاوت که بدن اسکیت باز در این وضعیت ثابت باقی نمی ماند و در یک حرکت موزون به طور مکرر به سمت بالا و پایین حرکت می کند.

باشگاه ورزشی کودکان اسپین | ژیمناستیک تخصصی | ژیمناستیک ریتمیک | ایروبیک | تغذیه کودکان

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی