باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

8 دلیل برای اینکه به کودکان خود اسکیت روی یخ یاد بدهید

8 دلیل برای اینکه به کودکان خود اسکیت روی یخ یاد بدهید

در این مقاله مطالعه می‌کنید

اسکیت روی یخ یکی از مفرح ترین و زیباترین رشته های ورزشی است که شامل حرکت سرعتی بدن همراه با کشش و حفظ تعادل می باشد و هیجان زیادی هم در تماشاچیان و هم در خود ورزشکار ایجاد می کند. برای شما که از بیرون به این ورزش نگاه می کنید، قطعا اولین چیزی که در مورد اسکیت روی یخ کودکان به ذهنتان می رسد، زمین خوردن، آسیب دیدگی سر و شکستگی استخوان ها است.

اما این را در نظر بگیرید که با وجود وسایلی مانند کلاه ایمنی و زانو بند و همچنین مربی حرفه ای در کلاس های اسکیت رو یخ احتمال صدمه به حداقل رسیده می توانید با خیال راحت لذت یادگیری این ورزش را به کودکانتان ببخشید. در اینجا می خواهیم

چرا آموزش اسکیت روی یخ به کودکان، ایده خوبی است

1.  اسکیت روی یخ نیاز به توجه و تمرکز دارد

وقتی کودک را در شرایطی قرار دهید که نیاز داشته باشد تمرکز کند، مهارت تمرکز کردن در او تقویت شده و در بزرگسالی نیز از این مهارت به خوبی استفاده می کند. تجربه نشان داده است که حتی بچه های کوچکی که هنوز درست راه رفتن را بلد نیستند، سعی می کنند در هنگام اسکیت بازی روی یخ به شدت تمرکز کنند.

چرا که می دانند اگر تمرکز خود را از دست بدهند، قرار است محکم با باسن به زمین بخورند. البته زمین خوردن در این ورزش عادی است. در کلاس های اسکیت، مربی به کودک می آموزد که چگونه به درستی زمین بخورند و چگونه در حین زمین خوردن خود را کنترل کنند تا آسیب نبینند.

تمرکز در اسکیت روی یخ

اگر با افرادی که تجربه زیادی در این ورزش دارند صحبت کنید، به شما می گویند که هنگام سر خوردن روی یخ، تمرکز کردن حرف اول را می زند. در اسکیت روی یخ همانند مدیتیشن مجبور می شوید از تمام چیزهای که ذهن شما را مشغول می کند و یا باعث حواس پرتی شما می شود دوری کنید.

این ویژگی اسکیت هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان مفید است. اسکیت روی یخ تمرکز و تعادل کودک را افزایش می دهد.

2.  برای کودکانی که توانایی سریع دویدن ندارند هم مناسب است

ممکن است به نظر برسد که اسکیت روی یخ درست مانند دویدن روی یخ است؛ اما در این ورزش کودکان از ماهیچه های پاهایشان به روش متفاوتی نسبت به دویدن استفاده می کنند. همچنین، برای رسیدن به سرعت بالا لازم نیست خیلی تلاش کنند و با چند بار گام برداشتن می توانند وزش باد را در لا به لای موهای خود حس کنند.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که یک جلسه ی تمرینی برای اسکیت بازی بر روی یخ می تواند یک تمرین عالی برای سلامت قلب باشد. همچنین، به دلیل این که برای اسکیت بازی نیازی نیست که زانوهای خود را به طور مکرر خم و راست کنید (چرا که حرکت در اسکیت به صورت باز کردن پاها به پهلو است)، دیگر فشاری به مفاصل زانو وارد نمی شود و این یک مزیت محسوب می شود.

اسکیت برای بچه ها

3.  سن و تیپ بدنی کودک در اسکیت روی یخ مهم نیست

همه بچه ها پس از تسلط بر اصول اولیه ی اسکیت روی یخ می توانند چرخش، مارپیچ و رقص روی یخ را یاد بگیرند. درست است که ورزشکاران خردسال این رشته در بازی های المپیک به طور کلی لاغر و کوچک هستند، اما بچه ها در هر سنی و با هر قد و وزنی می توانند یاد بگیرند که چطور چرخ بزنند و مارپیچ بروند و حتی برقصند.

کودکانی که اسکیت روی یخ یاد می گیرند، افراد مقاوم تر و پر تلاش تری می شوند.

4.  کودکان یاد میگیرند که بعد از هر زمین خوردن بلند شوند

پافشاری و مقاومت مهارتی است که بچه ها در کلاس اسکیت روی یخ یاد می گیرند. این ورزش به کودکان یاد می دهد بعد که از زمین خوردن باید بلند شوند! یاد می گیرند که باید دوباره و دوباره بلند شوند و تلاش کنند! این باعث می شود در آینده افراد مقاوم، با انگیزه و پر تلاشی در زندگی باشند.

فواید اسکیت روی یخ برای کودکان

5.  برای بچه های خیلی کوچک هم مناسب است

حتی بچه های کوچک هم می توانند اسکیت روی یخ را با اعتماد به نفس یاد بگیرند. خردسالان به دلیل کوتاه بودن قدشان به زمین نزدیک تر هستند و به همین دلیل از زمین خوردن نمی ترسند و این باعث می شوند خیلی زود این ورزش را یاد بگیرند. اکثر بچه ها می توانند در سه سالگی در کلاس های گروهی شرکت کنند و از اسکیت روی یخ لذت ببرند.

اسکیت روی یخ برای خردسالان

6.  شرکت در مسابقات اسکیت روی یخ، فرصتی برای رقابت کودکان

مسابقات محلی فرصت های تفریحی خوبی را برای اسکیت روی یخ کودکان فراهم می کنند. این مسابقات بر توسعه ی مهارت و سرگرمی کودکان تاثیر بسزایی دارد و در آن ها اهدافی مانند ایجاد مهارت ها و سرگرمی در کنار تعیین هدف و تلاش برای رسیدن به آن محقق می شود. نوجوانان خود را با ورزش اسکیت روی یخ سرگرم کنید تا میزان رفتارهای پرخطرشان کاهش یابد.

7.  پیست اسکیت روی یخ بهترین پاتوق برای نوجوانان است

اگر نوجوان به اسکیت روی یخ علاقمند شود، به طور خودکار زمان زیادی در پیست می گذراند. این نوع فعالیت ها بازدارنده ی خوبی برای بسیاری از رفتارهای خطرناک در سنین نوجوانی هستند. می شود با درصد بالای از اطمینان گفت که نوجوانانی که پیست یخی اسکیت را به یک پاتوق تبدیل می کنند، هنگامی که یاد می گیرند روی یک تیغه سه شانزدهم اینچی تعادل را حفظ کنند، توانایی حفظ تعادل در اخلاق را نیز یاد خواهند گرفت و رفتارهای پوچ و بی معنی در این گونه نوجوانان بسیار محدود می شود.

پیست اسکیت روی یخ بهترین پاتوق برای نوجوانان است

8.  اسکیت روی یخ را می توان خردسالی تا بزرگسالی دنبال کرد

اسکیت روی یخ یک ورزش مادام العمر است که می توان با در نظر گرفتن ایمنی از این ورزش از خردسالی تا دوران میانسالی لذت برد. شاید اسکیت بازهای بزرگ تر برای محافظت از بدن خود در برابر سقوط از وسایل محافظتی بیشتری استفاده کنند. یا شاید با سرعت زیاد اسکیت بازی نکنند اما اسکیت روی یخ ورزشی است که همیشه در همه سنین می توانید از آن لذت ببرید، مخصوصا اگر آن را در کودکی یاد گرفته باشید!

امیدواریم که توانسته باشیم توجه شما را به این ورزش شادی آور جلب کنیم تا به کودکانتان لذت سر خوردن روی یخ و همزمان انجام حرکات نمایشی را بدهید.

باشگاه ورزش کودکان اسپین | ژیمناستیک تخصصی | ژیمناستیک نمایشی | ایروبیک | اسکیت

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی