باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

5 تمرین برای توانبخشی زانوی آسیب دیده ژیمناست ها

5 تمرین برای توانبخشی زانوی آسیب دیده ژیمناست ها

در این مقاله مطالعه می‌کنید

اگرچه بعید به نظر می رسد، اما جالب است که بدانیم  ضربه وارد شده به پای ژیمناست ها بین 8.9  تا 14.9  برابر وزن بدن ثبت شده است.نیروی

توانبخشی ژیمناستها در آسیب های زانو، باسن و مچ پا بسیار پیچیده و اغلب آزار دهنده است. محققان ثابت کردند که در ژیمناستیک بیش از 71% آسیب ها در این قسمت های بدن اتفاق می افتد. بعضی از این آسیب های که ژیمناست ها دچارش می شوند، مانند پیچ خوردگی مچ پا یا آسیب های صفحه رشد، شدید نیستند. اما برخی آسیب ها بسیار شدیدتر هستند، مانند مداخلات جراحی برای ترمیم بافت، غده های اشکی ACL، یا پارگی آشیل.

آسیب دیدن زانوی ژیمناست ها

  اگرچه هر کدام از این آسیب ها پروسه درمانی منحصر به فردی دارند، اما یک چیز مشترک است- همه آنها به بازگشت تدریجی دقیق نیاز دارند تا به حالت عادی بازگردند. نیروی ضربه ای حتی در مهارت های اولیه ژیمناستیک نیز، نیروی ضربه ای بسیار بزرگ است. اگر ما به عنوان پزشک بتوانیم ظرفیت ضربه را به آرامی بالا ببریم، ممکن است افرادی را پرورش دهیم که هنگامی که به باشگاه برمی گردند، سردردهای زیادی داشته باشند. در ادامه تمرینات موثری برای توانبخشی زانوی ژیمناست ها معرفی می کنیم.

1- لی لی

اگر اندام تحتانی هر ژیمناست آسیب دیده باشد، اولین پیشنهاد ما برای تمرین، لی لی با مانع است. انجام این ورزش ها بسیار آسان است و هنگامی که ورزشکار به قدرت بدنی مناسب رسید، تمرین کردن ریسک بسیار کمی دارد. همچنین لی لی رو به بیرون و داخل را پیشنهاد می دهم چرا که لی لی پهلو به پهلو نیروی بیشتر از نیروی عمودی است.

لی لی با مانع

2- لی لی با مانع یک طرفه با چوب هاکی

 تمرین بعدی که می خواهیم معرفی کنیم، لی لی با مانع است. معمولا مانع ها ژیمناست را وادار می کنند تا نیروی بیشتری را به کار ببرد، که همراه با فرود آمدن و نیروی ضربه ای است که باید مدیریت شود. همانطور که در زیر می بینید، لی لی جلو و پهلو برای برنامه تمرینی مناسب هستند. اگر این تمرین را با چوب همراه کنید، به شما کمک می کند تا الگوهای پرش را دوباره یاد بگیرید، همچنین با ارتباط نداشتن پرش ها با برگشت، نیروی اتصال متحدالمرکز-مختلف المرکز را کاهش می دهید. این کار برای ایجاد ایمنی در برابر ضربه ناگهانی در تمرین های غیر منتظره ضروری است.

لی لی با مانع یک طرفه با چوب هاکی

3- پرش با جعبه

می توانید تعداد جعبه ها را متناسب با توان بدنی خود انتخاب کنید. نکته مهم این است که صرف نظر از تعداد جعبه ها، روش های مشابهی برای تمام جعبه ها استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که قدرت، مکانیزم وپایداری دینامیکی مشابه دارند. سپس در طول یک یا دو هفته، تعداد جعبه ها را افزایش دهید و دوباره به پرش عمیق برگردید.

پرش با جعبه

4- تمرین مانع سه طرفه با برگشت

این تمرین با توانایی هل دادن تا برگشت سریع آغاز می‌شود و به جهت های چندگانه ادامه می یابد. با استفاده از موانع  بزرگتر، از ورزشکار می خواهیم که نیروی بیشتری صرف کند و از همه موانع عبور کند. اطمینان پیدا کنید که تمام موانع رو به بیرون هستند. بنابراین می‌توانید به آسانی بدون این که انگشت شستتان  به آن برخورد کند از موانع عبور کنید.

تمرین مانع سه طرفه با برگشت

5- اسکات یک پا

این حرکت یکی از منحصر به فردترین ترین ها تمرین ها است که باید فقط در مراحل پیشرفته توانبخشی انجام شود.  ابتدا ما از بالا برگشت را انجام می‌دهیم و حداکثر ارتفاع تلاش را درخواست می‌کنیم. اما در مرحله دوم، روی یک پا می ایستیم و اینگونه مقدار زیادی نیرو به پاها، زانو و مفاصل زانو وارد می‌کنیم. پس از گرم کردن حرکتی، ابتدا این حرکت را انجام می‌دهیم بنابراین ورزشکار می تواند کاملاً تمرین تمرکز کند و صدمه نبیند.

اسکات یک پا

باشگاه ورزشی کودکان اسپین | ژیمناستیک تخصصی | ژیمناستیک ریتمیک | ایروبیک | تغذیه کودکان

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی