باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

آسیب های ورزشی

کاهش آسیب های ورزشی با ژیمناستیک

در این مقاله مطالعه می‌کنید

امروزه، مشارکت در فعالیت های ورزشی میان کودکان بیش از پیش می باشد. ورزش می تواند در حفظ تناسب اندام و افزایش اعتماد به نفس، به کودکان و نوجوانان کمک کند. با این حال، والدین باید نکات مهمی درمورد پیشگیری از بروز آسیب های ورزشی را رعایت نمایند، تا فرزندانشان بتوانند تجربه ورزشی ایمن و بهینه را داشته باشند.

انواع آسیب های ورزشی

خطر آسیب دیدگی

خطر آسیب دیدگی در همه ورزش ها وجود دارد. خوشبختانه، برای اکثریت قریب به اتفاق جوانان، مزایای شرکت در ورزش بیشتر از خطرات آن است. به طور کلی، هرچه میزان تماس در یک ورزش بیشتر باشد، احتمال آسیب های ورزشی نیز بیشتر خواهد بود. با این حال، آسیب دیدگی در ورزشکاران جوان، غالبا به دلیل استفاده بیش از حد از اندام رخ می دهد.

کاهش آسیب های ورزشی با ژیمناستیک

از آنجا که ژیمناست ها نیاز به قرارگیری در موقعیت های خاص بدنی، برای انجام حرکات ورزشی خود دارند. ورزش ژیمناستیک بر انعطاف پذیری متمرکز است. ویژگی منحصر به فرد ژیمناستیک، میزان انعطاف بدنی لازم در آن است که این ورزش را از سایرین مجزا می سازد.

به نظر می رسد که بالا بودن سطح انعطاف پذیری بدن، می تواند به طور موثری در کاهش آسیب دیدگی اثرگذار باشد. افزایش انعطاف پذیری، از قرارگیری اندام های ورزشکارن، در موقعیت های حرکتی آسیب زا جلوگیری می نماید.

ژیمناستیک، سبب افزایش انعطاف پذیری در ورزشکاران می گردد. در ورزش هایی مانند بیس بال، بسکتبال، فوتبال و غیره، به ورزشکاران انعطاف پذیرتری نیاز است. ژیمناستیک، بیش از هر ورزش دیگری، سبب بهبود انعطاف پذیری شده و این امر به کاهش آسیب دیدگی کمک می کند.

انواع آسیب های ورزشی

از شایع ترین انواع آسیب های ورزشی، می توان به رگ به رگ شدن (آسیب به رباط ها)، کشیدگی (آسیب به عضلات)، و شکستگی تنشی (آسیب به استخوان) اشاره کرد. هنگامی که استرس بیش از حدی روی تاندون ها، مفاصل، استخوان ها و عضلات وارد شود، آسیب دیدگی ایجاد می گردد. در یک کودک در حال رشد، وجود حساسیت نقطه ای در استخوان، حتی زمانی که تورم و محدودیت حرکتی کمی ایجاد شده باشد، حتما باید توسط پزشک ارزیابی شود. در صورتی که سوال یا نگرانی دیگری در این مورد دارید، با پزشک اطفال خود تماس بگیرید.

توانبخشی ژیمناستها در آسیب های زانو، باسن و مچ پا بسیار پیچیده و اغلب آزار دهنده است. محققان ثابت کردند که در ژیمناستیک بیش از 71% آسیب ها در...

پیشگیری از آسیب های ورزشی

♒️ مرخصی بگیرید، سعی کنید حداقل 1 روز در هفته و یک ماه در سال را از تمرین یک ورزش خاص، مرخصی بگیرید تا بدنتان بتواند خود را ترمیم نماید.

♒️ از تجهیزات مناسب استفاده کنید، ورزشکاران باید از تجهیزات محافظتی مناسب، مانند بالشتک یا پد (گردن، شانه، آرنج، سینه، زانو، ساق پا)، کلاه ایمنی، محافظ دهان، محافظ صورت، کاپ محافظ و عینک استفاده نمایند. ورزشکاران جوان باید بدانند که تجهیزات محافظتی، در هنگام انجام فعالیت های خطرناک، نمی توانند از بروز تمام آسیب ها جلوگیری کنند.

♒️ تقویت عضلات، با انجام تمرینات آماده سازی حین ورزش، عضلات مورد استفاده در تمرین را تقویت نمایید.

♒️ افزایش انعطاف پذیری، انجام تمرینات کششی بعد از بازی یا تمرین، سبب افزایش انعطاف پذیری می گردد؛ این تمرینات باید در برنامه ورزشی روزانه شما نیز قرار بگیرند.

♒️ از تکنیک مناسب استفاده کنید، این مورد باید در طول فصل تمرین، تقویت شود.

♒️ استراحت کنید، وجود زمان های استراحت در طول تمرین و بازی ها، می تواند سبب کاهش آسیب دیدگی شده و از بروز گرمازدگی جلوگیری کند.

پیشگیری از آسیب های ورزشی

♒️ مطمئن و ایمن بازی کنید، قوانین سختگیرانه در مورد headfirst sliding (حرکت با سر به سمت جلو در بیس بال و سافت بال)، حرکت نیزه ای (spearing در فوتبال) و حمله (checking در هاکی) باید اجرا شود.

♒️وقفه در ورزش، هنگامی که درد دارید به بازی ادامه ندهید.

♒️ نوشیدن مایعات فراوان، قبل حین و بعد از ورزش یا تمرین، از بروز گرمازدگی پیشگیری کنید. انجام تمرینات یا مسابقات را در روزهای گرم و دارای رطوبت زیاد، محدود یا متوقف کنید. لباس خنک بپوشید.

♒️ مراقبت از کودکان هنگام بازی کردن، کودکان روی ترامپولین، باید تحت نظارت یک بزرگسال مسئولیت پذیر بوده و در هر زمان، فقط یک کودک روی آن قرار داشته باشد. 75٪ از آسیب های مرتبط با ترامپولین، زمانی اتفاق می افتد که بیش از یک نفر به طور همزمان روی آن بازی کنند.

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی