باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

۴ میان وعده بدون قند بر پایه عسل طبیعی(گرانول، ماکارون، کوکی، براونی)

۴ میان وعده بدون قند بر پایه عسل طبیعی(گرانول، ماکارون، کوکی، براونی)

در این مقاله مطالعه می‌کنید

در دنیای پر از چالش امروز، هر روزه شاهد تغییراتی در الگوهای غذایی و سبک زندگی انسان ها هستیم. یکی از این تغییرات مهم، مربوط به مصرف بیش از حد شکر و قند و استفاده از، میان وعده بدون قند در برنامه غذایی انسان ها است. این مسئله، باعث ایجاد نگرانی هایی راجع به سلامتی و اضافه وزن در دنیا شده است. تقریبا یک سوم مردم کره زمین دچار اضافه وزن و سایر بیماری های مرتبط با مصرف بیش از حد قند و شکر هستند.

به گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO) سالانه بیش از ۱.۵ میلیون نفر به دلیل دیابت جان خود را از دست می دهند. دیابت، یکی از بیماری های مزمنی است که ارتباط مستقیم با مصرف قند و شکر دارد. البته، این تنها بیماری ای نیست که با مصرف بیش از حد قند و شکر مرتبط است، بلکه می توان به بیماری های دیگری، نظیر مشکلات کلیوی، ناراحتی های قلب، کبد چرب و… اشاره کرد.

استفاده از عسل به جای قند

عسل بهترین جایگزین برای قند

با افزایش آگاهی عمومی درباره تاثیرات مخرب مواد قندی بر سلامتی انسان، جستجو برای راه های جایگزین و سالم در تامین انرژی و مواد مغذی بدن افزایش یافته است. در این راستا، عسل طبیعی را می توان به عنوان یکی از منابع عالی غذایی نام برد که علاوه بر تامین انرژی، خواص پزشکی و درمانی فراوانی نیز دارد. از این رو، می توان عسل طبیعی را جایگزین قند در رژیم غذایی خود کنیم. به عنوان مثال می توان بسیاری از میان وعده ها و حتی شیرینی ها،‌کوکی ها و… را به جای شکر با عسل طبیعی درست کنیم.

در این مقاله ما قصد داریم راجع به چند میان وعده بدون قند و بر پایه عسل طبیعی صحبت کنیم. اما پیش از آن، کمی راجع به مضرات قند و شکر و همچنین فواید عسل، توضیح می دهیم.

مضرات مصرف قند و شکر

براساس آمارهای منتشر شده از سازمان بهداشت جهانی، بیش از یک سوم مردم کره زمین، دچار اضافه وزن هستند؛ که این مساله، در ارتباط مستقیم با مصرف قند و شکر قرار دارد. از مضرات اصلی قند و شکر، می توان به وابستگی شدید به آن ها اشاره کرد. مصرف قند و شکر مضرات دیگری نیز دارد که در زیر توضیح داده شده اند:

گرانول میان وعده ای مفید

مزایای عسل طبیعی

عسل، یکی از محصولات طبیعی و با ارزش است که به دلایل زیادی مورد توجه قرار گرفته است. از جمله:

میان وعده های بدون قند بر پایه عسل طبیعی

میان وعده های زیادی وجود دارند که می توان در تهیه آن ها، عسل طبیعی را جایگزین قند کرد. برخی از آن ها عبارتند از:

گرانول:

گرانول یکی از میان وعده های خوشمزه و پر انرژی است که می توان به جای قند و شکر در تهیه آن از عسل طبیعی استفاده کرد. این میان وعده خوشمزه، خواص زیادی دارد، از جمله:

کوکی های باشگاه اسپین

کوکی:

کوکی ها، شیرینی های محبوبی هستند که از ترکیب اصلی آرد و شکر و تخم مرغ، تهیه می شوند. کوکی ها، انواع مختلفی دارند که یکی از آن ها کوکی های نرم یا همان کلوچه است. در تهیه کوکی می توانید از سایر مغزیجات و دانه ها استفاده کنید. یکی از بهترین کوکی ها، کوکی های عسلی هستند. در تهیه کوکی عسلی، به جای شکر از عسل طبیعی استفاده می شود که عسل، طعم شیرین و فراموش نشدنی به آن می دهد. کوکی عسل را می توان به عنوان یک میان وعده مغذی در برنامه غذایی کودکان و نوجوانان، جای داد. همچنین به دلیل استفاده از عسل طبیعی در این نوع شیرینی، افراد مبتلا به دیابت نیز می توانند از آن استفاده کنند.

براونی:

براونی، یک شیرینی شکلاتی پر طرفدار است که در تهیه آن از کره، شکلات، شکر، پودر کاکائو و تخم مرغ استفاده می شود. در اکثر مواقع، این شیرینی خوشمزه با کیک اشتباه گرفته می شود. اما در واقع، براونی یک شیرینی شکلات است که از لحاظ طبقه بندی و ساختار، بین کیک و بیسکوییت قرار دارد. استفاده از عسل طبیعی به جای شکر در براونی، به آن طعمی خاص و دلنشین می بخشد.

ماکارون:

ماکارون یک شیرینی فرانسوی است که اولین بار در ایتالیا تولید شد. در تهیه این شیرینی های کوچک و خوشمزه از سفیده تخم مرغ و پودر قند زیاد استفاده می شود. در کنار خوشمزه بودن، این شیرینی ها به علت میزان قند بالایی که دارند، برای همه افراد مناسب نیستند. از این رو، بهتر است در تهیه این شیرینی خوشمزه به جای قند از عسل طبیعی استفاده کنیم. عسل طبیعی، به دلیل دارا بودن مواد مغذی و ویتامین ها، علاوه بر طعم جدید و فوق العاده به ماکارون ها، انرژی مورد نیاز بدن را نیز تامین می کند.

جدید ترین مقالات ما