باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

9 مزیت اریال یوگا برای کودکان

9 مزیت اریال یوگا برای کودکان

در این مقاله مطالعه می‌کنید

کودکان امروزی می بایست با عوامل استرس زای زیادی از جمله فشارهای بی پایان مدرسه، والدین پرمشغله، ورزش های رقابتی، بازی های ویدئویی، فشار همسالان و حواس پرتی های متعدد دست و پنجه نرم کنند. بسیاری از آنها ممکن است حتی استرس خود را بروز ندهند. علاوه بر این، کودکان هنوز مهارت های مقابله ای مورد نیاز برای کنار آمدن با این چالش های عاطفی، اجتماعی، روانی و فیزیکی را کسب نکرده اند.

خوشبختانه، اریال یوگا برای کودکان می تواند به تأمین آرامش مورد نیاز آنها کمک کرده و استفاده از تاب یوگا نیز باعث کاهش اضطراب و استرس آنها می شود. همچنین، اریال یوگا برای کودکان ممکن است به افزایش تنظیم هیجانی، انعطاف پذیری، آگاهی و هماهنگی بدن در میان موارد دیگر کمک کند.

در این مقاله، به بررسی 9 تا، از مهم ترین مزایای اریال یوگا (یوگای هوایی) برای کودکان می پردازیم. اگر به دنبال کلاس اریال یوگا کودکان هستید می توانید در باشگاه اسپین ثبت نام کنید.

اریال یوگا (سویینگ یوگا) چیست؟

به جای انجام حرکات یوگا بر روی تشک، اریال یوگا از یک بانوج یا زنجیر ابریشمی که از سقف آویزان است برای انجام همان حرکات استفاده می کند. هدف از بانوج این است که از طریق جریان یوگا شما پشتیبانی کند و در عین حال انعطاف پذیری و دامنه حرکت را نیز بهبود بخشد. بانوج همچنین فشار را از قسمت‌های خاصی از بدن مانند سر و شانه‌ها کاهش می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد تا با سهولت بیشتری به موقعیت‌های چالش‌برانگیزتر مانند پایه‌های سر برسید. اگرچه بیشتر عکس‌های اریال یوگا که می‌بینید به نظر می‌رسد که یوگی کاملاً معلق در هوا را نشان می‌دهند، بسیاری از ژست‌های اریال یوگا فقط به شما نیاز دارند که یک قسمت از بدن مانند پا یا پا را از روی زمین بردارید.

اریال یوگا یک تمرین سرگرم کننده و موثر برای کودکان است. مطمئن باشید  

اریال یوگای کودکان

اریال یوگا یک تمرین سرگرم کننده و موثر برای کودکان می باشد. مطمئن شوید که شما به عنوان والدین حواستان به کودکتان هست و یا از یک مربی با تجربه کمک گرفته اید. از آنجایی که بانوج ها متناسب با قد کودکان تنظیم می شوند این کار باعث می شود بچه ها راحت تر وارد آن شوند. فقط ایمنی را در راس همه برنامه های هوایی کودکان قرار دهید. اگر بانوج ها تحت نظر مربی استفاده نشوند ممکن است برای کودکان خطرناک باشد.

برخی از مزایای اریال یوگای کودکان عبارتند از :

۱. زمان ارتباط و بازی با سایر کودکان

۲. افزایش هماهنگی و مهارت های حرکتی

۳. توسعه اعتماد و عزم

۴. خلق و خوی بهبود یافته

۵. قدرت و انعطاف پذیری برای بدن در حال رشد

درگیر نگه داشتن بچه ها در هر کاری یک مسئله بزرگ در مورد هر نوع فعالیتی است که کودکان انجام می دهند. بازه توجه کوتاه تر آن ها به دوره های کوتاه تری از فعالیت ، یادگیری و استراحت نیاز دارد. این برای اریال یوگا که اغلب نیاز است قبل از اینکه کودک آن را امتحان کند حرکت را نشان دهید عالی است. ثبت نام در کلاس های اریال یوگا باشگاه اسپین یکی از بهترین انتخاب هاست.

اریال یوگای کودکان

1: بهبود عملکرد شناختی و تقویت حافظه

تمرینات منظم اریال یوگا، به دلیل تمرکز ذهنی و درونی می تواند به تقویت عملکرد شناختی و حافظه کمک کند. بر خلاف بسیاری دیگر از فعالیت های تناسب اندام، اریال فیتنس نیازمند تمرکز و توجه کافی بدن و ذهن با هم است.

حرکات مختلف سویینگ یوگا نیز می بایست به طور همزمان روی حرکت بدن و همچنین نحوه هماهنگی تنفس تمرکز کنند. 

همچنین برخی از حرکت های ضدجاذبه یوگا، به خصوص ژست های تعادلی (مانند ژست کمان معکوس و کبوتر معکوس) نیاز به تمرکز بیشتری نسبت به حرکت های دیگر دارند. بنابراین، کودکان هنگام انجام تمرینات اریال یوگا، اساساً بر توانایی تمرکز بر حرکت خاص خود مسلط می شوند. سپس آنها می توانند این تمرکز بهبودیافته را به حوزه های دیگر زندگی خود مانند مدرسه یا فعالیت های ورزشی خود منتقل کنند که منجر به عملکرد بهتر آنها می شود.

2: تقویت روابط اجتماعی

بیشتر افراد ورزش یوگا را فعالیتی فردی به حساب می آورند. این امر تا حدودی درست است اما اریال یوگا می تواند یک مولفه اجتماعی نیز داشته باشد. به عنوان مثال، زمانی که کودک شما در کلاس های سویینگ یوگا شرکت می کند، در جمعی از کودکان هم سن و سال خود قرار می گیرد و فرصتی را برای آنها فراهم می کند تا تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

 بزرگسالان معمولاً در کلاس های خود کم حرف هستند، اما کودکان عموماً بسیار بیشتر از بزرگسالان ابراز وجود می کنند. همچنین، جلسات اریال یوگا برای کودکان شامل مواردی مانند بازی، موسیقی و بسیاری از فعالیت های سرگرم کننده دیگر خواهد بود.

چنین فعالیت هایی، فرصتی را برای کودکان فراهم می کنند تا کارها را با هم انجام دهند، به یکدیگر کمک کنند، یکدیگر را به چالش بکشند و از یکدیگر یاد بگیرند. و بدون شک، این امر یک محیط اجتماعی ایجاد می کند که در آن کودکان فرصتی برای تعامل، تفریح، و حتی یادگیری اعتماد کردن به یکدیگر خواهند داشت. علاوه بر این، اریال یوگا برای کودکان می تواند به افزایش اعتماد به نفس و تقویت همدلی در آنها کمک کند که تأثیر بسزایی در بهبود نحوه معاشرت آنها با یکدیگر، با والدین، معلمان و دیگران می گذارد.

تقویت روابط اجتماعی با اریال یوگا

3: تقویت قدرت بدنی و ذهنی

برای انجام تقریباً تمامی تمرینات اریال یوگا، به مقداری قدرت جسمی و ذهنی احتیاج است. با تمرین منظم، شما متوجه تغییرات ادراکی فزاینده ای خواهید شد که از طریق افزایش قدرت بالاتنه و انعطاف پذیری کلی و همچنین افزایش وضوح فکری در فرزندانتان بروز پیدا می کند. در عین حال، تمرینات اریال یوگا به کاهش تنش عضلانی، افزایش تمرکز و کاهش پاسخ ستیز یا گریز آنها کمک خواهند کرد که همه این موارد اثرات مثبتی بر بدن و ذهن می گذارند.

بنابراین، هنگامی که کودکان در جلسات اریال یوگا شرکت می کنند، حرکت های مختلفی که انجام می دهند به ایجاد انعطاف پذیری ذهنی و قدرت بدنی در سنین پایین کمک خواهد کرد. تمرینات سویینگ یوگا برای کودکان علاوه بر افزایش قدرت جسمی و ذهنی آنها می تواند به کاهش احتمال چاقی، علائم افسردگی، اضطراب مداوم و غیره نیز کمک کند.

4: بهبود خواب کودکان با یوگای ضد جازبه

انجام فعالیت بدنی چند ساعت قبل از خواب می تواند به بهبود خواب کودک کمک کند. زمانی که آنها تحت فشار و استرس قرار می گیرند، ذهن آنها پر و بدنشان بی قرار می شود، در نتیجه به سختی می توانند به خواب بروند یا از خواب باکیفیت در شب لذت ببرند. کودکان ممکن است مانند ما در مورد کار کردن به موقع یا پرداخت صورتحساب ها استرس نداشته باشند، اما آنها با عوامل استرس زای دیگری مانند روابط با همسالان و کارهای مدرسه مواجه می شوند و با گذشت زمان، این استرس ممکن است به طور قابل توجهی بر جنبه های مختلف زندگی آنها تأثیر بگذارد.

اریال یوگا برای کودکان می تواند درمانی سالم برای تمام این مسائل باشد. در طول جلسات آن، کودکان یاد می گیرند که چگونه بر تنفس خود تمرکز کنند. این امر به آرامش ذهن و بدن آنها کمک می کند و در نتیجه سریع تر، بهتر و طولانی تر می خوابند.

یوگای ضد جاذبه

5: افزایش استقامت و اراده با سویینگ یوگا

اریال یوگا برای کودکان می تواند فعالیتی لذت بخش باشد، به خصوص زمانی که در یک محیط غیر رقابتی و سرگرم کننده انجام شود. در طول چنین جلساتی، کودکان حرکت های مختلف یوگای ضدجاذبه و همچنین تکنیک های تنفس و آرامش را یاد می گیرند. هنگامی که کودکان از چیزی لذت ببرند، می خواهند به انجام آن ادامه دهند و بیشتر یاد بگیرند. همچنین، وقتی کودکان در فعالیتی که فکر می ‌کردند خارج از دسترسشان است تسلط پیدا کنند، احساس خوبی خواهند داشت.

به عنوان مثال، وضعیت میمون آویزان ممکن است در ابتدا چالش برانگیز به نظر برسد اما با راهنمایی صحیح همراه با اراده و پشتکار، کودکان می توانند در انجام آن مهارت پیدا کنند. زمانی که یاد می گیرند که چگونه این کار را به تنهایی و بدون حمایت انجام دهند، بسیار هیجان زده خواهند شد. در نتیجه، کودکان یاد می گیرند که تقریباً می توانند هر کار سختی را با پشتکار، اراده و تمرین منظم به انجام برسانند.

6: پیشرفت در مهارت های برنامه ریزی حرکتی

برنامه ریزی حرکتی مهارتی است که انسان را قادر می سازد تا تمام مراحل حرکتی مورد نیاز برای تکمیل یک فعالیت خاص را برنامه ریزی کند و این کاری است که ما ناخودآگاه انجام می دهیم، بدون اینکه حتی متوجه آن شویم. به عنوان مثال، دوچرخه سواری، شنا، مسواک زدن و … همگی نیازمند مهارت های برنامه ریزی حرکتی ضروری هستند. همچنین هماهنگ کردن حرکات برای انجام ورزش هایی مانند فوتبال یا بسکتبال نیز به برنامه ریزی حرکتی نیاز دارد. با این حال، برخی از کودکان چالش هایی در زمینه یادگیری مهارت های حرکتی جدید دارند و برای چنین مواردی، یادگیری آنها ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد.

 همچنین، امکان دارد هنگام انجام بعضی فعالیت ها دست و پا چلفتی به نظر برسند. تاب های اریال یوگا برای کودکان می توانند به تقویت مهارت های برنامه ریزی حرکتی آنها کمک کند. همچنین به عنوان مثال، مربی می تواند از کودکان بخواهد که به تمیز کردن کلاس کمک کنند و تمام لوازم را بعد از جلسه مرتب نمایند. هرچند ممکن است این کار یک کار اساسی به نظر برسد اما کمک زیادی به افزایش مهارت های برنامه ریزی حرکتی آنها خواهد کرد.

اریال یوگا

7:بهبود مهارت های سازگاری و استقلال کودکان

همانطور که پیش تر گفته شد، اریال یوگا هم یک فعالیت فردی و هم اجتماعی است. به این ترتیب، یوگای ضدجاذبه کودکان می تواند به آنها کمک کند تا بین جنبه های فردی و جنبه های اجتماعی زندگی تمایز قائل شوند. با اینکه والدین کودک بایستی مراقب او باشند و کارهایش را انجام دهند، اما بایستی حتماً به آنها آموزش دهند  که چگونه بعضی موارد را به تنهایی مدیریت کنند. تمرینات اریال یوگا، روشی موثر برای آموزش استقلال به کودکان خواهد بود؛ هر زمان که آنها به تاب یوگا آویزان می شوند، می دانند که قادر هستند کارهای خاصی را به تنهایی انجام دهند و این امر به افزایش استقلال آنها کمک زیادی می کند.

با آموزش استقلال به کودکان از سنین پایین، احتمال زیادی وجود دارد که در آینده به افرادی مسئولیت پذیر و تأثیرگذار در جامعه تبدیل شوند. از طرف دیگر، اگر آنها استقلال را از سنین پایین یاد نگیرند، ممکن است به سختی با آن کنار بیایند، به خصوص در دانشگاه یا سایر موقعیت هایی که والدینشان دیگر آنجا نیستند تا همه چیز را برایشان انجام دهند.

8: دور بودن کودکان از فضای مجاری

امروزه همه ی کودکان درگیر فضای مجازی و برنامه های متنوع آن شده اند، که باعث می شود خلاقیت کودک از دست برود.یکی از کارهایی که میتوان برای جبران انجام داد ورزش کردن است که به سلامت جسمی و روحی کودک شما کمک می کند.

اریال یوگا برای کودکان یکی از بهترین ورزش ها محسوب می شود.

9: اریال یوگا قدرت و انعطاف‌پذیری را افزایش می‌دهد

اریال یوگا این ویژگی را دارد که، انعطاف پذیری بدن کودک شما را بیشتر بکند، به این دلیل که این ورزش همراه با حرکات کششی است. و مربی همواره در تلاش است که به بدن کودک انعطاف بدهد.

۳ ژست اریال یوگای وارونه برای کودکان

یوگا سیستم عصبی پاراسمپاتیک را از طریق تنفس عمیق و بهبود لحن واگ متعادل می کند. حرکات یوگا هوایی برای کودکان به مزایای یوگای سنتی می افزاید و هر ژست فواید مختلفی را ارائه می دهد. ژست‌های یوگای هوایی مختلفی برای بچه‌ها وجود دارد، مانند خم شدن به پشت، ایستادن و دراز کشیدن در بانوج هوایی، اما ژست‌های هوایی مورد علاقه آن‌ها ژست‌های وارونه است.

۱. ژست خفاش

حالت خفاش شبیه به پلو پوز در یوگای سنتی است. ژست خفاش یک ژست مبتدی برای کودکان 5 سال به بالا است. حالت خفاش عملکرد اجرایی را افزایش می دهد. هسته را تقویت می کند و ستون فقرات را طولانی می کند. حالت خفاش جوان کننده و آرامش بخش است. استرس و خستگی را از بین می برد.

۲. مدیتیشن وارونه

مدیتیشن وارونه نسخه هوایی Easy Seated Pose است که یک موقعیت مدیتیشن مورد علاقه برای کودکان و بزرگسالان است. شبیه به نسخه سمت راست، مراقبه وارونه سیستم عصبی را آرام و متعادل می کند. ستون فقرات را کشیده و باسن را باز می کند.

۳. ژست میمون

عشق بچه که وارونه آویزان می شود و وانمود می کند که میمون است، که خوب است زیرا یک ژست انتقالی برای سایر ژست های یوگا هوایی است. ژست میمون قدرت دست و گرفتن را افزایش می دهد و در عین حال برنامه ریزی و سازماندهی را ارتقا می دهد.

نکاتی برای تمرین اریال یوگا با کودکان

اگر قصد دارید اریال یوگا را با فرزندان خود شروع کنید در ادامه نکاتی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. آنها به شما امکان می دهند با ایمنی از اریال یوگا لذت ببرید.

۱. ژست های مناسب سن را انتخاب کنید : 

کودکان در گروه های سنی مختلف در سطوح مختلف رشد هستند. همچنین ، آنها در سطوح مختلف درک و توانایی درک مفاهیم را دارند. به عنوان مثال ژست تاب برای یک کودک سه ساله عالی است اما برای یک کودک هشت ساله نه. فرض کنید بچه های شما کوچک هستند و در مرحله اولیه یادگیری یوگا هستند شما باید با ژست های سبک و آسان شروع کنید. به عنوان مثال ژست تاپ برای یک کودک هشت ساله مناسب نیست.

۲. در صبح تمرین کنید

حتما متوجه شده اید که انرژی بچه ها از زمانی به زمان دیگر متفاوت است. اگر تازه از خواب بیدار شده باشند کاملا پر انرژی هستند و آماده بازی و حرکت بدن خود هستند. در صورتی که بعد از ظهر ها ساکت می شوند و تقریبا خواب آلود و خسته هستند. 

۳. جلسات را سرزنده و سرگرم کننده کنید 

بسیار مهم است که جلسات اریال یوگا را هیجان انگیز و زنده برگزار کنید. از روش ها و وسایل مختلف استفاده کنید تا این جلسات برای کودکانتان جذاب باشد. این کارها باعث می شود سرعت مهارت های اریال یوگای کودکان شما افزایش یابد.

۴. جلسه را با حالت های آرامش پایان دهید.

باید جلسه را با مدیتیشن به پایان برسانید. اگر چه ممکن است بچه ها برای مدن طولانی ساکت ننشینند در ابتدا  فقط با چند دقیقه شروع کنید و به تدریج زمان را افزایش دهید. از آنها بپرسید که بهترین قسمت جلسه کدام بود یا آنها این جلسات را دوست دارند یا خیر.

چرا اریال یوگا آسانتر از یوگای معمولی می باشد؟

اریال یوگا نوعی تناسب اندام در حالت تعلیق است. این سبک از یوگا یک بانوج ابریشمی را در کلاس یوگا سنتی گنجانده است. بانوج یوگا هوایی مانند معلم یوگای شخصی شما عمل می کند و به طور طبیعی بدن شما را با قرار دادن آن در تراز صحیح تنظیم می کند. اریال یوگا پشتیبانی بیشتری نسبت به یک کلاس یوگای کف معمولی ارائه می دهد و به معلمان اجازه می دهد مجموعه ای از کلاس ها را برای همه از مبتدی تا یوگای پیشرفته ارائه دهد.

در اریال یوگا بانوج یوگای هوایی نیمی از وزن بدن شما را پشتیبانی می کند و این کار را ۵۰٪ راحت تر از یوگای معمولی می کند. هنگامی که احساس کردید در تمرین خود قوی تر هستید می توانید وزن بیشتری را به بدن خود وارد کنید تا اینکه برای کمک فقط به بانوج اریال یوگا تکیه کنید. یوگا هوایی ساده‌ترین و مؤثرترین ابزاری است که می‌توان از آن در هنگام افزایش قدرت، استقامت و استقامت برای پیشرفت به سمت وضعیت زمین ایستاده استفاده کرد، اگر هدف شما این باشد.

اریال یوگا نیز نسبت به یوگای کف معمولی تأثیر و ساییدگی کمتری بر بدن دارد، بنابراین اگر در حال بهبودی از یک آسیب هستید، می‌توانید بدون فشار یا ضربه گرانش، در اریال یوگا عمیق‌تر بروید. شما می توانید برای ثبت نام کودک خود در کلاس های اریال یوگای کودکان با ما در اسپین کلاب در تماس باشید.

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی