باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

خوردن عسل قبل از خواب

فواید و مضرات خوردن عسل قبل از خواب

در این مقاله مطالعه می‌کنید

همه ما درباره فواید مصرف عسل در شب و قبل از خواب، شنیده ایم، اما آیا این مسائل حقیقت دارند؟ خوردن عسل قبل از خواب چه فایده ای دارد؟ عسل یک محصول طبیعی است که مصرف آن فواید زیادی برای سلامتی ما دارد. مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی فراوانی در عسل وجود دارند.

بنابراین، این شیرین کننده طبیعی نه تنها به ما انرژی می دهد بلکه بدن ما را نیز تقویت می کند. معمولا، ما عسل را همراه با محصولات دیگر مصرف می کنیم. مطمئنا تا به حال به شما هم توصیه شده است که بهتر است قبل از خواب، یک لیوان شیر را با عسل میل نمایید. در ادامه به شما خواهیم گفت که آیا خوردن عسل قبل از خواب مفید است یا خیر.

فواید مصرف عسل

آیا خوردن عسل قبل از خواب به ما کمک می کند که بهتر بخوابیم؟

هنگامی که می خوابیم، خستگی روزانه از بدن ما خارج می شود، نورون های موجود در مغز ما بازسازیی می شوند و متابولیسم بدنمان برای فعالیت روزانه جدید، استراحت می کند. عسل، به چندین روش مختلف می تواند به ما برای داشتن یک استراحت مفید، کمک کند.

در ادامه برخی از دلایل این موضوع، ذکر شده:

عسل، حاوی تریپتوفان است که ملاتونین (هورمونی که در تمام گونه های جانوری، از جمله انسان، یافت می شود) را تحریک می کند و به این ترتیب چرخه خواب و بیداری بدن ما را تنظیم می کند. تریپتوفان، فرآیند آرامش را آغاز می کند و وقتی زمان استراحت فرا می رسد، باعث بهتر شدن کیفیت خواب شده و خوابی مطلوب را برایمان ارمغان می آورد.

علاوه بر این، بر روی سروتونین، هورمونی که به تنظیم و کنترل خلق و خوی، درد و خواب کمک می کند نیز تاثیر می گذارد. به این ترتیب، مصرف عسل در شب به ما کمک می کند تا خوابی آرام و عمیق داشته باشیم، بدنمان استراحت کند و خلق و خوی بهتری داشته باشیم.

مصرف عسل در شب، باعث کاهش فشار خون می شود، بنابراین بدنمان آرام تر خواهد بود. از جمله ترکیباتی که می توانیم در عسل پیدا کنیم که به ما در داشتن خواب بهتر، کمک می کنند، می تواند به پلی فنول ها اشاره کرد. این که این مساله در کاهش افسردگی تاثیر دارد، کاملا شناخته شده است. به این ترتیب، استرس بدنمان کاهش می یابد و باعث می شود که بسیار پر انرژی تر از خواب بیدار شویم.

خوردن عسل قبل از خواب

مصرف چه مقدار عسل در شب توصیه می شود؟

همانند هر غذای دیگری، باید مراقب میزان عسل مصرفی خود باشیم. به منظور داشتن خواب بهتر، نباید مضرات مصرف زیاد عسل را فراموش کرد. توصیه می شود هر شب یک یا دو قاشق غذاخوری عسل را یک الی دو ساعت قبل از خواب، مصرف کنید.

اگر تمایل دارید که در ساعات دیگری به غیر از شب نیز، عسل مصرف کنید، می توانید مقدار عسل مورد نیاز برای بدن را بین صبح (صبحانه یا میان وعده) و شب قبل از خواب تقسیم کنید. عسل، محصولی است که حاوی مقادیر بسیار کمی قند است، همچنین برخلاف سایر محصولات فرآوری شده، عسل کالری پایینی دارد.

عسل را در شب با چه چیزهای دیگری می توانیم ترکیب کنیم؟

عسل، یک ماده غذایی است که به راحتی با انواع غذاها سازگاری دارد. در بسیاری از مواقع، این کار ارزش مصرف این محصول را بیشتر می کند و به چگونگی مصرف آن، کمک می کند. عسل را شب با یک لیوان چای آرامبخش یا یک لیوان شیر گرم مصرف کنید.

ترکیب این محصولات با عسل، به داشتن خوابی بهتر، کمک می کند. علاوه بر این، با رقیق کردن عسل، مصرف آن بسیار راحت تر از خوردن یک قاشق غذاخوری عسل خالی است. یکی دیگر از گزینه های محبوب برای این کار، زمانی است که می خواهید یک لیوان چای یا یک لیوان آب و لیمو مصرف کنید و می توانید با  اضافه کردن یک قاشق غذاخوری عسل به آن باعث شوید طعمی خاص تر پیدا کند.

همچنین، اگر هدف ما از مصرف عسل، داشتن خوابی آرام  است، می توانیم عسل را به  شام خود اضافه کنیم. برای این کار، می توان به برخی از انواع سالادها، میوه های خشک و یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنیم. نحوه مصرف عسل در شب نیز، به ذائقه هر فرد بستگی دارد، اما در آن شکی نیست که مصرف عسل بسیار مفید است و بهتر است که شب ها قبل از خواب مصرف شود.

مصرف چه نوع عسلی در شب توصیه می شود؟

توصیه ما این است که شب ها عسل ملایم تری انتخاب کنید تا هضم آن برای معده شما راحت تر باشد. عسل های جنگلی یا تک گل معمولا برای بهتر خوابیدن توصیه می شوند.

این نوع عسل  به عنوان شل کننده عضلانی عمل می کند و از زمان های قدیم از آن به عنوان راهی برای مبارزه با بی خوابی، استفاده می کردند. عسل شکوفه پرتقال هم یک گزینه فوق العاده است. شکوفه پرتقال، دارای خواصی باور نکردنی برای داشتن خوابی آرام است.


باشگاه ورزشی اسپین

جدید ترین مقالات ما