باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

ایده هایی برای خوردن شیر در کودکان

ایده هایی برای خوردن شیر در کودکان

در این مقاله مطالعه می‌کنید

کلسیم یک ماده معدنی مورد نیاز برای رشد مناسب و شکل گیری استخوان های کودک است. شیر بهترین منبع کلسیم به شمار رفته و در هر لیوان آن (250 میلی لیتر) حدود 300 میلی گرم کلسیم وجود دارد. این نوشیدنی خوش طعم همچنین از پروتئین، ویتامین دی و دیگر مواد مغذی سرشار است. بسیاری از والدین، از عدم تمایل فرزند خود نسبت به خوردن شیر نگران هستند.

در این مطلب چندین طعم دهنده خوش مزه، سالم و خانگی بیان شده اند که کودکان را به خوردن شیر تشویق می کنند. این نوع شیر های خانگی، از شیر های طعم دار تجاری و آماده بسیار سالم تر و مناسب تر بوده و به آسانی تهیه می شوند.

1- شیر به همراه پودر میوه خشک یا آجیل

این ترکیب حاوی مزایای خوب آجیل ها و میوه های خشک بوده و در افزایش وزن به کودکان و نوپایان کمک می کند.

2- شیر بادام

شیر بادام را می توان با استفاده از پودر بادام خانگی یا انواع آماده آن تهیه کرد. در صورت تهیه پودر خانگی، در هر بار یک قاشق چای خوری از پودر بادام را با مقداری شیر گرم ترکیب کرده و به کودک بدهید.

در صورت خرید شیر بادام آماده از بازار، هر بار مقداری خمیر بادام تهیه کرده و به آن شیر اضافه کنید. هر کدام از این دو، طعم مخصوص خود را داشته و در نوع خود خوش مزه هستند.

شیر بادام

3- شیر زردچوبه

شیر و زردچوبه هر دو سرشار از آنتی اکسیدان ها بوده و ترکیب آن ها برای درمان سرما خوردگی و سرفه بی نظیر است. شیر زردچوبه را می توان هر دو هفته یک بار یا در هنگام بروز علائم سرما خوردگی به کودک داد. این ترکیب بیشتر در فصول بارانی و سرد سال به مصرف می رسد. با این حال، در صورت سرما خوردگی کودک، مقدار اندکی از آن را در فصل تابستان نیز می توان میل کرد.

نکته: اطمینان حاصل کنید که کودک شما به زردچوبه حساسیت نداشته باشد.

4- شیر هویج

شیر هویج یک ترکیب خوش طعم و دوست داشتنی از شیر گرم، هویج پخته شده، آجیل و هل است. این معجون به ویژه برای کودکانی مناسب است که در خوردن سبزیجات سخت گیر و مشکل پسند هستند. همچنین، در صورتی که کودک نوشیدنی سرد را ترجیح دهد، می توان این ترکیب را سرد و به صورت شیک شیر هویج به او تحویل داد.

5- شیر هل

هل یک طعم دهنده فوق العاده است که به بهبود گوارش کمک می کند. نوشیدن یک لیوان شیر هل گرم، یک خواب شبانه آرام و انرژی بخش را برای کودکان به همراه خواهد داشت.

شیر هل

6- شیر ماسالا

شیر ماسالا یک نوشیدنی سالم، فوری، خوش مزه و تازه است که از ترکیب آجیل و ادویه ها به دست می آید. این معجون به آسانی هضم شده و مقادیر مناسبی از پروتئین و کلسیم را در خود جای داده است. شیر ماسالا جهت درمان گلو درد و داشتن خواب خوب شبانه در کودکان نیز، به کار می رود.

7- شیر شکلات

شیر شکلات خوش طعم خانگی، سرشار از آنتی اکسیدان ها بوده و جایگزین بسیار بهتری نسبت به انواع تجاری آن است. افراد می توانند هم با استفاده از پودر کاکائوی خالص و هم با استفاده از شکلات های مغز دار شیر شکلات مورد نظر را آماده کنند. برای تهیه شیر شکلات 1 تا 2 قاشق چای خوری برای هر فنجان شیر گرم کفایت می کند.

8- شیک شیر موز

شیک شیر موز همانطور که از نام آن پیداست ترکیبی از شیر و موز بوده که گاهی عسل نیز به آن اضافه می شود. این ترکیب غنی از مواد مغذی بوده و در افزایش مناسب وزن به کودکان و نوپایان کمک می کند.

شیک شیر موز

9- شیک شیر میوه خشک

در این نوشیدنی میوه های خشک و آجیل ها قرار می گیرند. از آن جایی که این شیک شیر دارای تمام مواد مغذی ضروری برای کودکان است، یکی از بهترین گزینه های افزایش وزن به شمار می رود. قبل از ترکیب میوه ها و آجیل ها، باید از عدم حساسیت کودک به هر کدام از آن ها اطمینان به دست آورد.

نکته مهم:

پس از گذشت یک سال، مادر می تواند شیر گاو کم چرب را به کودک دهد. در هنگام مصرف این شیر، باید از مناسب بودن طعم آن و عدم حساسیت کودک به لاکتوز یا دیگر خوراکی ها اطمینان یافت. تمام موارد بیان شده در این مطلب برای کودکان بالای 1 سال مناسب هستند.

حتما قبل از مصرف موارد بالا، با پزشک متخصص اطفال کودک خود مشورت کنید.

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی