باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

سرگرمی کودکان در نوروز

در نوروز کودکان را کجا ببریم؟

در این مقاله مطالعه می‌کنید

اگر به دوران کودکی خود برگردید، به ‌احتمال زیاد خاطرات عید نوروز نقش پر رنگی دارند. عید نوروز و لذت لباس و کفش نو، سفره هفت‌ سین و عطر شکوفه ‌ها، تخم ‌مرغ‌ های رنگی و گل‌ های بنفشه، عید دیدنی و مسافرت نوروزی، همگی برای کودکان می‌ تواند بسیار لذت‌ بخش و هیجان‌ انگیز باشد.

اگر جزء کسانی هستید که سرگرمی کودکتان در نوروز برایتان در اولویت قرار دارد، نگران نباشید ما در این مطلب در مورد جاهایی که می‌ توانید کودکان خود را برای گردش و تفریح به آنجا ببرید خواهیم گفت. پس با ما همراه باشید.

جاهای دیدنی در عید نوروز

می‌ توان گفت کار و زندگی یک کودک بازی و تفریح است. چرا که وقتی کسی در کودکی از زندگی‌اش لذت ببرد، بدون شک با سلامت روان رشد خواهد کرد. سرگرمی کودکان در نوروز دغدغه بسیاری از خانواده‌ هاست. در ادامه به این اماکن اشاره می کنیم.

جاهای دیدنی در عید نوروز

باغ پرندگان تهران

یکی از موضوعاتی که برای کودکان بسیار جذاب است این است حیوانات و پرندگان را از نزدیک ببینند. آنها با دیدن پرندگان اطلاعات زیادی هم در مورد آنها به دست خواهند آورد. یکی از مکان‌هایی که برای سرگرمی کودکان در نوروز می‌تواند بسیار هیجان‌ انگیز باشد، باغ پرندگان تهران است. این باغ پرندگان رنگارنگی دارد از جغد، پلیکان و طاووس گرفته تا قوی سپید و فلامینگو.

علاوه بر این در باغ پرندگان یک مجموعه بازی برای کودکان احداث شده که یک گزینه عالی بعد از دیدن پرنده‌ها به شمار می ‌رود. برای رفتن به باغ پرندگان از دو مسیر می‌توانید استفاده کنید که در زیر به هر دوی این مسیرها اشاره می‌کنیم.

آدرس. مسیر اول: خیابان هنگام، خیابان ۳۵ متری استقلال، خیابان کوهستان. مسیر دوم: بزرگراه بابایی شرق بعد از خروجی هنگام، لاین کندرو شهرک امید، خیابان کوهستان.

پارک ژوراسیک

اگر دنبال یک سرگرمی برای کودکان در نوروز هستید که هیجان‌انگیز باشد، می‌توانید به پارک ژوراسیک تهران سر بزنید. پارکی که کنجکاوی کودکان را بر می‌انگیزد و هدفش جستجوگری کودکان است. این پارک در واقع یک بوستان بزرگ است که 30 گونه دایناسور با اندازه‌های مختلف دارد.

کودکان با شیوه زندگی و نام علمی هرکدام از این دایناسورها آشنا خواهند شد. علاوه بر این یک فروشگاه اسباب‌بازی هم در این مجموعه وجود دارد که می‌توانید عیدی‌شان را از آنجا خریداری کنید. همچنین رفتن به سینمای 4 بعدی این مجموعه، می‌تواند ایده جالبی باشد.

آدرس: سعادت‌آباد، انتهای بلوار پاک‌نژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق (پایین‌تر از پارک پرواز)

پارک ژوراسیک

باغ کتاب

در دنیایی که لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌ها جای خود را به کتاب‌ها داده‌اند، باید تلاش بیشتری کرد تا فرهنگ کتاب‌خوانی از بین نرود. از قدیم هم گفته‌اند یار مهربان کتاب است. پس چه خوب می‌شود کودکانمان را با کتاب‌های زیادی آشنا کنیم. هدف از احداث باغ کتاب هم همین بود؛ یعنی مکانی برای حفظ فرهنگ کتاب‌خوانی. باغ کتاب دقیقاً یکی از همان مکان‌هایی است که برای سرگرمی کودکان در عید نوروز، می‌توان روی آن حساب باز کرد.

چرا که علاوه بر پاتوق‌ های کتاب‌ خوانی، برنامه‌ های نوروزی جذاب هم تدارک دیده‌اند. این مجموعه فرهنگی برای کودکان امکانات و خدمات متنوعی را فراهم می‌کند. از جمله این خدمات می‌ توان به کتابخانه‌های عمومی، کتابخانه‌ های خصوصی، فروشگاه‌ های کتاب، کلاس‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی اشاره کرد. علاوه بر این می‌توانید از رستوران‌ ها و کافی‌ شاپ‌ های این مجموعه نیز استفاده کنید.

آدرس: تهران، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی، باغ کتاب تهران.

دریاچه چیتگر

اگر قصد این را دارید یک روز کامل کودک خود را سرگرم کنید، می‌توانید برای این کار روی دریاچه چیتگر حساب باز کنید. چرا که هرآنچه باعث سرگرمی و لذت برای کودکان می‌شود، در این مکان وجود دارد. از شهربازی سرپوشیده و جزیره‌های تفریحی بگیر تا بازی‌های هیجان‌انگیز، ماهیگیری و قایقرانی.

ناهار و شامتان را هم می‌توانید در رستوران‌های کنار این دریاچه میل کنید. اگر در شب به این مکان رفتید، پیشنهاد می‌کنیم تماشای زیبایی و درخشندگی نور ماه را که بر روی سطح آب دریاچه می‌افتد، از دست ندهید.

آدرس: همت غرب، شهید خرازی، خروجی دریاچه شهدای خلیج ‌فارس.

دنیای لی‌لی پوت

سؤالی که از کودکان زیاد می‌ پرسند این است که دوست داری در آینده چه‌کاره شوی؟ و معمولاً کودکان با یک ذهنیتی که معمولاً پدر و مادرها برای آنها به وجود آورده‌اند جواب می‌دهند. اما همان‌طور که می‌دانید در دنیای مدرن امروزه، بهتر است با شفافیت بیشتر در مورد یک موضوع فرزندان خود را آگاه کنیم و شغل هم یکی از آنهاست؛ بنابراین می‌توانید در یکی روز از روزهای نوروز، دست کودکان خود را بگیرد و به دنیای لی‌لی پوت وارد شوید.

دنیایی که کودکان با انواع شغل مثل پزشکی، مهندسی، آشپزی، نجاری و … آشنا خواهند شد. دنیای لی‌لی پوت یک آموزش غیرمستقیم و لذت‌بخش است. می‌توانید برای سرگرمی کودکان در عید نوروز، به رفتن به دنیای لی‌لی پوت فکر کنید که بسیار هیجان‌انگیز است.

آدرس: تهرانپارس، اتوبان باقری جنوب، خیابان ۱۹۶ غربی، خیابان اردیبهشت، جنب شهرداری ناحیه ۴.

دنیای لی‌لی پوت

موزه عروسک‌های ملل

همان‌ طور که از اسم این موزه مشخص است کودکانتان را با تفاوت‌ ها آشنا می‌شود. این موزه عروسک که تلاش زیادی برای برپایی‌اش کرده‌اند، با این هدف به وجود آمده است که دیدگاه کودکان را گسترش دهند. موزه عروسک ‌های ملل 540 عروسک مختلف از 53 کشور متفاوت دارند. کودک شما با عروسک هندی، اتریشی، عثمانی، روسی، افغان و … آشنا خواهند شد.

علاوه بر عروسک‌ های کشورهای مختلف، عروسک ‌های شهرهای مختلف ایران عزیز خودمان هم در آنجا وجود دارد. فعالین حوزه کودکی که در موزه کار می‌کنند برای بچه ‌ها، برنامه‌های قصه‌ گویی و نوروزی جذابی تدارک دیده‌اند؛ بنابراین می‌توانید یک روزتان را در نوروز، راهی موزه عروسک‌ های ملل شوید.

آدرس: تهران، دروازه‌ دولت اول، سعدی شمالی، کوچه فیات، پلاک ۲.

شهر کودک شاپرک

یکی از مکان‌های تفریحی کودکان شرق تهران، شهر کودک شاپرک در مجتمع تجاری شاپرک قرار دارد. این مجموعه تفریحی می‌تواند هیجان‌های کودکانه را در یک روز خالی کند و وقتی به خانه بر می‌گردید، کودکتان حتماً تا مدت‌ ها از آن روز صحبت خواهد کرد. شهر کودک شاپرک کشتی صبا، شن‌بازی، ترامپولین، چرخ‌وفلک، سرسره بادی، قطار و … دارد.

یک ‌بخشی از این مجموعه به بازهای دیجیتالی اختصاص ‌داده ‌شده است. علاوه بر این، رالی و ایس کستر و ماهیگیری رو هم می‌توانید در آنجا تجربه کنید. ناگفته نماند بااین‌همه بازی و تخلیه انرژی گرسنه خواهید شد، نگران این موضوع نباشید چرا که فودکورت ‌ها و کافی ‌شاپ ‌های این مجموعه، به طور منظم در حالت خدمات ‌رسانی هستند. مادرانی هم که کودک کوچکی دارند، می‌توانند از اتاق شیردهی این مجموعه استفاده کنند.

آدرس: تهران، بزرگراه رسالت، جنب مترو علم و صنعت، مجتمع تجاری شهر کودک شاپرک.

اُ پارک

یکی از بازی‌ های که همیشه برای کودکان جذاب است آب‌بازی است. خوشبختانه سال‌هاست که سرزمین‌های آبی، مکانی برای تفریح کودکان و بزرگسالان هستند. مجموعه آبی اُپارک، یکی از مجهزترین و بزرگ‌ترین مجموعه‌های تفریحی است. در ضمن شما با رفتن به این مکان تفریحی، با یک تیر می‌توانید دو نشان بگیرید؛ یعنی هم خودتان و هم فرزندتان می‌توانید کلی آب‌ بازی کنید. (این مجموعه دارای رودخانه خروشان، جکوزی، منطقه بازی کودکان، سرسره، استخر موج و … است).

و هم اینکه می‌توانید از سالاد بار، فروشگاه، فست‌ فود، کافی‌شاپ و … استفاده کنید. با این اوصاف برای سرگرمی کودکان در عید نوروز، می‌توانید به این پارک پر آب سر بزنید.
آدرس: تهران، اتوبان کرج، بعد از بزرگراه آزادگان، بلوار کوهک، انتهای خیابان شمیم، مجموعه تفریحی اُ پارک.

جمع‌بندی

سرگرمی کودکان در عید نوروز یکی از دغدغه‌های پدران و مادران است. اینکه بتوانند آنها را به جایی ببرند که لذت ببرند. خوشبختانه این روزها با توسعه و افزایش امکانات رفاهی این اتفاق رقم خورده است. به طور مثال باغ کتاب، دریاچه چیتگر، شهر کودک شاپرک و … از جمله مکان‌ های تفریحی پرهیجان و فوق‌ العاده برای کودکان به شمار می‌رود که در عید نوروز برنامه‌های ویژه‌ای هم دارند.

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی