باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

معرفی ورزش زیبای باله با توپ

معرفی ورزش زیبای باله با توپ

در این مقاله مطالعه می‌کنید

تمرین باله شامل مؤلفه های تناسب اندام از جمله ترکیب بدنی سالم، استقامت قلبی عروقی، قدرت عضلانی، استقامت عضلانی و انعطاف پذیری می باشد. این ورزش برای انعطاف پذیری، قدرت و هماهنگی بدن بسیار ایده آل است و از سبک های مختلف رقص و برنامه های ورزشی منشأ گرفته است. باله سبک ها و تکنیک های مختلفی دارد که یکی از آنها باله با توپ است. در ادامه مطلب، به معرفی ورزش زیبای باله با توپ می پردازیم.

ورزش باله با توپ

برای انجام ورزش زیبای باله با توپ، زمانی که در کنار یک توپ تمرینی می ایستید، اندازه آن باید اندکی بالاتر از سطح زانوی شما باشد. بهترین راه برای انتخاب اندازه مناسب توپ، نشستن روی آن است. زمانی که روی توپ باله می نشینید، زانو ها باید با زاویه 90 درجه خم شده باشند و ران های شما موازی با زمین باشند.

توپ تمرینی می تواند بهترین دوست یک رقصنده باشد و برای کمک به توسعه ی قدرت هسته ی بدن فوق العاده است، گرچه بسیاری از مردم با نحوه ی استفاده ی صحیح از توپ باله آشنایی ندارند.

این تمرین برای رقصنده ها، با اصول پایه کنترل هسته ی بدن شروع می شود و به روشی آسان به تمرینات پیشرفته ای تبدیل می شود. ترکیب تمرینات روی توپ با اصول پیلاتس از طریق حرکات لگن و باسن، فعالیت، قدرت و پایداری هسته ی مرکزی بدن را افزایش می دهد. شما همچنین نحوه افزایش تحرک و کنترل ستون فقرات خود را یاد می گیرید و قدرت کلی شما برای کلاس رقص، به سرعت بهبود پیدا خواهد کرد. 

یک نوع توپ لاستیکی نیز برای این ورزش وجود دارد که باید همان قابلیت ارتجاعی لاستیک را داشته باشد. قطر این توپ از 18 تا 20 سانتی متر است و حداقل وزنی که باید داشته باشد، 400 گرم است. توپ می تواند به هر رنگی باشد. توپ باید در کف دست قرار بگیرد، نباید از حد مچ بزرگتر باشد و نباید آن را با انگشتان دست بگیرید.

عناصر پایه یک برنامه تمرین با توپ شامل، پرتاب کردن، برگشت زدن و غلطاندن توپ می باشد. ژیمناست باید از هر دو دست خود استفاده کند، روی سطح زمین کار کند و در عین حال حرکات روان و پیوسته ای را به نمایش بگذارد.

تمرین با توپ ریتمیک (برای کودکان 2 تا 4 سال)

هنرجویان، نحوه گرم کردن، کششش پا ها و پنجه های پا و بازی با توپ، حلقه و روبان را یاد می گیرند. این تمرین، بهترین راه برای ایجاد هماهنگی دست و چشم و آشنایی با این ورزش زیبا می باشد.

تمرین با توپ ریتمیک (برای کودکان 4 تا 7 سال)

سطح مقدماتی ما در این برنامه، تبدیل به یک تمرین گرم کردن کامل می شود، به طوریکه انعطاف پذیری هر دو پا و کمر و نیز قدرت هسته ی بدن را افزایش می دهد. حرکات آکروباتیک، با تأکید بر اجرای تکنیک به صورت صحیح، معرفی می شوند. ما همچنین به آموزش مهارت های اولیه کار با توپ، حلقه، طناب و روبان ادامه می دهیم.  ژیمناست ها با استفاده از این تکنیک، رقص آرایی های کوتاه را برای نمایش های زمستانی و پایان سال یاد می گیرند.

تکنیک پیشرفته باله PBT

تکنیک PBT در باله، یک برنامه نوآورانه برای تقویت و هماهنگی بدن است. یکی از عناصر مهم مورد استفاده در این روش، حافظه عضلانی است که به بهبود شناخت شاگردان از پایداری هسته ی مرکزی بدن، تناسب توزیع وزن و تراز بدن کمک می کند. 

تمام شاگردان برای ایمنی بیشتر، باید وسایل شخصی خود را به کلاس بیاورند و علاوه بر این قادر باشند این تکنیک را در خانه تمرین کنند. فهرست زیر، تجهیزاتی هستند که تمام شاگردان باید آنها را در کلاس به همراه داشته باشند:

شاگردان نکات زیر را آموزش می بینند:

  • توسعه ی حافظه ی عضلانی
  • به حداکثر رساندن انعطاف پذیری
  • افزایش قدرت عضلانی
  • تسلط بر تکنیک باله
  • افزایش طول عمر حرفه ی رقص

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی