باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

بهبود تعادل کودکان

تاثیر فوق العاده باله و ژیمناستیک در بهبود تعادل کودکان

در این مقاله مطالعه می‌کنید

حفظ تعادل مهارتی است که اغلب نادیده گرفته می شود مگر در صورت آموزش ژیمناستیک به کودکان یا دانش آموزانی که از نظر حرکتی دچار معلولیت هستند. اما حفظ تعادل برای تمام دانش آموزان ضروری است و باید جزوی از تربیت بدنی یا برنامه های ورزشی باشد. اضافه کردن چند حرکت مربوط به حفظ تعادل به نرمش زمان کمی می برد و برای سایر فعالیت ها سودمند است. اگر دانش آموز از نظر حفظ تعادل مشکل دارد، اختصاص زمان، تمرکز و تمرین بیشتر به بهتر شدن تعادل کمک می کند. تعدادی از این فعالیت ها و روش ها نه تنها در بهبود تعادل موثر است، بلکه عملکرد ورزشکار را نیز بهتر می کند.

تقویت تعادل و هماهنگی با ورزش

تقویت تعادل و هماهنگی با ورزش

روش های مختلفی برای بهتر کردن تعادل وجود دارد. روش اول انجام فعالیت هایی است که حین انجام حرکات مختلف از طریق تنوع روی این مولفه استرس وارد می کند. کودک در مراحل اولیه رشد مانند نوزادی، با انجام حرکات مختلف روی این مولفه تاثیر می گذارد. حرکات ظریف مانند صاف نگه داشتن سر، نشستن، سینه خیز رفتن، ایستادن، راه رفتن و دویدن به رشد کمک می کند.کودک با انجام فعالیت های تعادلی مانند ایستادن روی اسکیت، راه رفتن روی زمین ناهموار یا انجام فعالیت های ژیمناستیک ثبات و تعادل خود را بهتر می کند. می توان با حذف کردن سرنخ های بصری یا محدود کردن توانایی کودک در رسیدن به تعادل، این فعالیت ها را دشوارتر ساخت، مانند انجام کارهای تعادلی یا مهارت های حرکتی با چشم بسته.

اگر چشم ها بسته باشد، بدن مجبور می شود برای مقابله با مشکل تعادل از دیگر سیستم های تعادلی بهره ببرد. بدین ترتیب، وقتی کودک دوباره چشمان خود را باز می کند، تعادل بهتری خواهد داشت. اگر سیستم تعادل یا حس هوشیاری تحریک شود، بدن در شرایط و محیط های مختلف تحرک بهتری از خود نشان می دهد. از دیگر روش های تحریک سیستم دهلیزی می توان به ایستادن روی کوسن یا تشک نرم اشاره کرد. بدین ترتیب، گیرنده های پا و قوزک، گیج و تحریک می شوند.

افزایش تعادل و هماهنگی با ژیمناستیک

بالا بردن تعادل به تقویت هوشیاری و تحرک بدن کمک می کند. انجام ژیمناستیک در بلند مدت باعث می شود به طرق مختلف از قسمت های مختلف بدن استفاده کنید. به علاوه، کنترل و استقامت بدن هم بالا میرود. تحقیقات اخیر در زمینه تاثیر مثبت ژیمناستیک روی کودکان نشان می دهد افزایش تعادل، روی مهارت های حرکتی و هوشیاری تاثیر مستقیم دارد. همچنین آموزش از سن پایین در تسکین گرفتگی عضلات و شادابی و سرزندگی بدن موثر است.

تعادل در ژیمناستیک

هر نوع ورزش منظم مانند ژیمناستیک باعث تقویت سرعت و تعادل در کودکان می شود و به علاوه، زمینه ساز استقامت و چابکی بدن خواهد شد. تحقیقات حاکی از این است که انجام فعالیت هایی مانند پشتک و بارو به حفظ تعادل کمک می کند. ژیمناست ها برای تقویت تعادل و هماهنگی، فعالیت هایی مانند اسپرینت یا پروانه اجرا می کنند که به افزایش چابکی و تسکین پیچ خوردگی عضلات یا سایر آسیب ها کمک می کند.

بهبود تعادل کودکان با باله

باله به طرق مختلف در تقویت تعادل بسیار کمک می کند. تقویت قدرت هسته مرکزی بدن، اساس کار حفظ تعادل را تشکیل می دهد و باله برای تقویت قدرت عالی است. کنترل حالت ایستادن، بالا بردن پا، چرخیدن و حرکات کمر، همگی به تقویت قدرت هسته مرکزی بدن کمک می کنند که در عوض، در حفظ تعادل موثر است.

کودکان دچار به فلج مغزی، از باله کلاسیک به عنوان روشی برای توانبخشی فیزیکی استفاده می کنند. زیرا اصول آن برای کنترل حالت ایستادن با حفظ استقامت، تعادل ایستا و پویا و کنترل حرکات متمرکز هر مفصل مانند فیزیوتراپی عمل می کند و برای کودک، والدین و درمانگر سودمند است.

تعادل در باله

تمرین باله، چه روی میل بار چه روی صحنه، نیازمند تعادل است. هرچقدر بیشتر از توانایی حفظ تعادل استفاده کنیم، به تقویت آن کمک می کنیم. توانایی حفظ تعادل با تقویت عضله های مورد نیاز میسر می شود. مغز به طور همزمان به چند عضله پیام می فرستد تا کار حفظ تعادل و اصلاح و جبران حرکت را انجام دهند. هرچه تمرین و تکرار بیشتر باشد، بدن سریع تر یاد می گیرد و بهتر می شود.

تاثیر ورزش بر رفتار کودکان

✳️ بروز شخصیت اجتماعی

✳️ احترام به قوانین اجتماعی

✳️ بروز استعدادهای اجتماعی

✳️ قضاوت اجتماعی

✳️ احیای حس مسئولیت پذیری

کودکانی که در ابتدای شروع ورزش شرایط روحی و اجتماعی خوبی نداشته اند، با انجام ورزش شرایط اجتماعی بهتری پیدا میکنند. همچنین ورزش کردن از خودکشی جوانان جلوگیری میکند، احساس ناامیدی را از بین میبرد و آنها را از گوشه گیری باز میدارد.

تاثیر ورزش بر کودکان

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی