باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

افزایش تمرکز دانش آموزان با ورزش

افزایش تمرکز دانش آموزان با ورزش

در این مقاله مطالعه می‌کنید

ورزش در زمان مدرسه باعث تمرکز بهتر و ارجاع های انضباطی کمتر می شود. گزارشات نشان می دهد که دانش آموزان در طی این برنامه تکانش کمتر و تمرکز و همکاری بیشتری دارند و تعداد مراجعات انضباطی کاهش یافته است. به عبارت دیگر، کودکان هنگامی که فعالیت بدنی دارند، رفتار و یادگیری بهتری دارند.

فصل امتحانات می تواند دشوار باشد و اغلب ممکن است سلامتی و تناسب اندام را در انتهای لیست اولویت های خود قرار دهید. اما آیا می دانید که ورزش مزایای قابل توجهی دارد که به طور مستقیم به افزایش تمرکز دانش آموزان و درس خواندن شما کمک می کند؟ در ادامه مطلب یکسری از مزایای ورزش برای دانش آموزان را ذکر کرده ایم.

وررزش برای دانش آموزان

تاثیر ورزش بر یادگیری دانش آموزان

شواهد مکرراً به فواید ورزش در کلاس درس اشاره می کنند. تخصیص زمان هایی در روز به ورزش کردن، حتی صرفاً انجام حرکت پروانه، حرکات کششی یا اسکات زدن، یا حتی رقصیدن به مدت دو دقیقه، واقعاً می تواند توجه و افزایش تمرکز دانش آموزان را تقویت کند.

در دوران پیش دبستانی، کودکان باید مدام در حال تحرک باشند. تمرکز کودکان باید بر تحرک و فعالیت باشد تا بر اعداد و حروف. فعالیت دانش آموزان دوره ابتدایی، شامل 45 دقیقه در سه روز هفته است. از دبستان تا دبیرستان، هر کلاس شامل 45 دقیقه زمان نشستن و 15 دقیقه بازی و ورزش است.

این تصور غلط وجود دارد که ورزش کردن بچه ها را هیجانی می کند. در واقع، ورزش به کاهش هیجان کمک می کند. بچه های فعال فقط انرژی اضافی را نمی سوزانند، بلکه آنها با تحرک، قسمت جلویی مغز خود را فعال می کنند. وقتی فرد مغز خود را به چالش می کشد، سیستم توجه فعال می شود. به همین دلیل است که تحرک داشتن تمرکز دانش آموزان مبتلا به بیش فعالی / تکانشی و اختلال کم توجهی را تقویت می کند.

تاثیر رقص باله برای دانش اموزان

فعالیت هایی مانند رقص باله، یوگا، ژیمناستیک و کاراته که بر تعادل و هماهنگی متمرکز هستند و بخش پشتی مغز ما یا همان مخچه را فعال می کنند، بسیار مفیدتر است. می دانیم که مخچه یکی از عناصر اصلی در سیستم توجه ما است که به ما کمک می کند تا تمرکز خود را حفظ کنیم.

مزایای ورزش برای دانش آموزان

از مزایای ورزش و انجام فعالیت های بدنی میتوان به افزایش تمرکز دانش آموزان و موارد زیر اشاره کرد که شامل:

تقویت حافظه

تحقیقات نشان می دهد که تحرکات بدنی پروتئین هایی را در مغز آزاد می کند که می تواند به بهبود حافظه و افزایش عملکرد ادراکی شما کمک کند. این به این دلیل است که هیپوکامپ، ناحیه ای از مغز که مسئولیت حفظ اطلاعات را بر عهده دارد، به طرز باورنکردنی نسبت به این پروتئین ها واکنش پذیر است. بنابراین، چه در حال مرور دروس امتحانی باشید یا به سخنرانی علمی گوش دهید، اگر به طور منظم ورزش می کنید، می توانید آنچه که دریافت می کنید را بسیار راحت تر به کار بگیرید و حفظ کنید.

مزایای ورزش برای دانش آموزان

تمرکز بهتر

انجام هر نوع فعالیت بدنی شدید، باعث هدایت جریان خون به مغز می شود. این مسئله نورون های شما را تحریک می کند و باعث رشد سلول ها، به ویژه در هیپوکامپ می شود. این بدان معناست که فقط 20 دقیقه ورزش قبل از مطالعه می تواند تمرکز شما را بهبود بخشد و به یادگیری شما کمک کند.

بهبود روحیه

با انجام برخی از فعالیتهای بدنی، سطح اندورفین خود را افزایش می دهید، ماده شیمیایی معروف به «احساس خوب» در بدن که توسط مغز و نخاع تولید می شود. این ماده شیمیایی همچنین سطح استرس شما را کاهش می دهد که به نوبه خود تأثیرات مثبتی بر عملکرد مغز شما خواهد داشت. بنابراین اگر احساس می کنید مسائل به شما فشار آورده است، برخی ورزش های منظم استرس را از بین می برد و به شما در حفظ ذهنیت مثبت کمک می کند.

افزایش سطح انرژی

متخصصان به این نتیجه رسیده اند که بین سلامت جسمانی و عملکرد آکادمیک قوی، ارتباط وجود دارد. این مسئله به این دلیل است که تمرینات سبک می تواند سطح انرژی ما را به میزان لازم افزایش دهد، که برای مطالعه طولانی بسیار مناسب است. مطالعات همچنین ثابت کرده اند که ورزش باعث افزایش تمرکز دانش آموزان، افزایش خلاقیت و انرژی ذهنی می شود. بنابراین اگر به انگیزه نیاز دارید، راه حل شما می تواند پیاده روی یا دویدن باشد.

ورزش سلامت جسمی شما را بهبود می بخشد

ورزش برای ارتقاء سلامت جسمانی شما یک روش اثبات شده است. متخصصان به این نتیجه رسیده اند که بین سلامت جسمانی و عملکرد آکادمیک قوی، ارتباط وجود دارد. این مسئله به این دلیل است که تمرینات سبک می تواند سطح انرژی ما را به میزان لازم افزایش دهد، که برای مطالعات پی در پی و خسته کننده بسیار مناسب است.

تاثیر ورزش بر سلامت روانی دانش آموزان

ورزش باعث تقویت مغز می شود

مطالعات نشان داده است که هنگام ورزش، بدن شما پروتئینی به نام FNDC5 تولید می کند که سپس به جریان خون منتقل می شود. این امر به مغز شما کمک می کند تا پروتئین دیگری به نام فاکتور مشتق نوروتروفیک مغزی را تولید کند، که بدن شما را به رشد اعصاب جدید وا می دارد تا سلول های مغزی موجود زنده بمانند. به عبارت دیگر، ورزش منظم مغز را قوی و افزایش تمرکز دانش آموزان را بالا می برد.

محتمل تر است که مناطق خاصی از مغز بیشتر از بقیه در این راه توسعه یابند، اما اتفاقی که می افتد این است که هیپوکامپ به این پروتئین ها واکنش بسیار بیشتری نشان می دهد. این بدان معناست که ورزش منظم می تواند به شما کمک کند آنچه که در سخنرانی می آموزید را راحت تر به کار بگیرید و حفظ کنید تا اینکه اصلا ورزش نکرده باشید.

ورزش روحیه شما را تقویت می کند

مهم این است که در طول تحصیل خود با انگیزه و سرزنده باشید، حتی زمانی که حجم کار زیاد می شود. تلاش برای حفظ ذهنیت مثبت به شما این امکان را می دهد که در سخنرانی ها و امتحانات متمرکزتر باشید، اما این کار همیشه ساده نیست. ورزش می تواند افسردگی خفیف تا متوسط را دقیقا مانند مصرف دارو (ولی بدون عوارض جانبی) درمان کند، بنابراین وقت گذاشتن برای ورزش قبل از مطالعه شما را در ذهنیت آماده برای یادگیری نگه می دارد.

تاثیر ورزش بر یادگیری دانش آموزان

ممکن است در مدرسه و دانشگاه روزهایی وجود داشته باشد که حجم کار کمی استرس زا شود، که می تواند بر روحیه شما تأثیر بگذارد و باعث شود تمرکز خود را از دست بدهید. وقتی استرس بر مغز و اتصالات عصبی آن تأثیر می گذارد، بقیه بدن شما تنش را احساس می کند. خوشبختانه این روند می تواند برعکس نیز عمل کند، بنابراین بهبود سلامت جسمانی شما از طریق ورزش می تواند تأثیر مثبتی بر مغز داشته باشد و به کاهش استرس کمک کند.

مغز سالم در بدن سالم است

در دوران تحصیل، پیدا کردن زمانی برای ورزش نه تنها سلامت جسمانی شما را بهبود می بخشد، بلکه تأثیر زیادی بر سایر جنبه های زندگی شما خواهد داشت. حفظ تناسب اندام می تواند خلق و خوی شما را بهبود ببخشد، استرس را از بین ببرد و قدرت مغز شما را افزایش دهد و به شما کمک کند از زمان خود در مدرسه و دانشگاه بیشترین استفاده را ببرید.

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی