باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

آموزش حرکت عقرب یا سوزن در ژیمناستیک

آموزش حرکت عقرب یا سوزن در ژیمناستیک

در این مقاله مطالعه می‌کنید

حرکت عقرب یا سوزن در ژیمناستیک، یک مهارت انعطاف بدنی مخصوص رقص های چیرلیدینگ یا موزون است که در آن، فرد روی یک پای خود ایستاده و پای دیگر را از پشت با هر دو دست به بالای بدن می کشد. حرفه ای شدن در این مهارت، نیازمند تمرین زیادی می باشد، اما در صورت داشتن پشتکار می توانید به این مهارت زیبا تسلط پیدا کنید.

رقص های چیرلیدینگ

زمانی که حرکت عقرب را یاد گرفتید، می توانید آن را به طور انفرادی روی زمین اجرا کرده، یا طی یک مانوور گروهی چیرلیدینگ (حرکات موزون) آن را به معرض نمایش بگذارید. به عنوان یک پرنده (عضوی از تیم چیرلیدینگ که روی شانه و دستان سایر اعضای گروه بلند می شود)، شما می توانید در حالی که تعادل خود را در ارتفاع حفظ می کنید و هم تیمی ها شما را نگه داشته اند، حرکت عقرب را به زیبایی هرچه تمام تر اجرا کنید.

آموزش حرکت عقرب در ژیمناستیک

حرکت سوزن در ژیمناستیک

1. صاف بأیستید و یک پای خود را از پشت بالا بیاورید

در ابتدا دست هایتان در دو طرف بدن بگذارید. به جلو نگاه کنید و زانوی پای عقب خود را خم کنید. معمولاً پای تکیه گاه شما باید پایی باشد که با آن راحت ترید. مثلا برای بیشتر افراد راست دست، پای راست پایی خواهد بود که وزن بدن را تحمل کرده و پای چپ به عقب خم می شود.

♒️ مطمئن شوید که روی سطح راحتی که بیش از حد سفت نیست این کار را انجام می دهید. زمین سخت می تواند به کف پای شما آسیب رسانده و انجام حرکت را برایتان دشوارتر کند.

♒️ اگر برای اولین بار است که حرکت عقرب را تمرین می کنید، باید با یک راهنما (بهتر است مربی یا یکی از هم تیمی های شما باشد) این کار را انجام دهید.

حرکت دوم عقرب در ژیمناستیک

2. قسمت خارجی پای عقبی را با دست موافق آن پا پگیرید

برای مثال، اگر پای چپ شما به عقب خم شده با دست چپ قسمت بیرونی مچ پا را بگیرید. شما می توانید برای انجام این کار دست خود را ابتدا رو به بیرون و سپس به عقب بچرخانید، تا در این حالت کف دست شما رو به ران پا قرار گیرد.

♒️ مطمئن شوید که کف دست شما روی مچ پا قرار دارد.

♒️ کمر شما باید کمی رو به عقب خم شود و پای تکیه گاه باید کاملاً صاف و محکم قرار بگیرد تا تعادل شما حفظ شود.

♒️ برای تعادل بهتر، دست آزاد خود را در کنار بدن یا روی پهلوی خود نگه دارید. همچنین، می توانید به طور موقت دست خود را برای حفظ تعادل روی دیوار بگذارید.

حرکت سوم عقرب در ژیمناستیک

3. پای پشتی را به سمت سقف بالا بیاورید

برای انجام این حرکت، از دست خود کمک نگیرید. در عوض، تمام تلاشتان را بکنید تا با قدرت پای خود، این کار را انجام دهید. تنها کاری که دست شما در این مرحله باید انجام دهد، راهنمایی کردن پا برای طی کردن مسیر درست و نگه داشتن آن در موقعیت مورد نظر می باشد.

4. پای خود را بالاتر برده و آرنج را رو به بیرون بچرخانید

 در حالی که پای خود را محکم گرفته اید، تا جایی که امکان دارد آن را به بالا بکشید. زمانی که مچ پایتان به ارتفاع گوشتان رسید، آرنج خود را رو به بیرون بکشید تا رو به جلو قرار گیرد. به خاطر داشته باشید که با ثابت نگه داشتن پای تکیه گاه در زمان انجام این مرحله تعادل خود را حفظ کنید.

حرکت چهارم عقرب در ژیمناستیک

♒️ همیشه پای خود را به بالا هل دهید، نه رو به عقب. با بالا راندن پا، شما راحت تر می توانید آن را با دست خود بگیرید. اگر پای خود را زیاد عقب برده باشید، دست شما به مچ پا نخواهد رسید.

 حرکت عقرب در ژیمناستیک

5. پای پشت را با دست دیگر بگیرید

 در حالی که همچنان پای خود را بالا می کشید، دست دیگر خود را آماده ی گرفتن پای عقبی کنید. تا جایی که می توانید دست را به عقب برده و پای بالا آمده را پشت بدن خود نگه دارید.

♒️ اگر در رسیدن به مچ پا به مشکل بر خورده اید، ابتدا مچ دست دیگر خود را گرفته، سپس دست خود را به پا برسانید.

حرکت چهارم عقرب در ژیمناستیک با بند بدلکاری

6. انعطاف پذیری حالت ایستادن با  بند بدلکاری

بند بدلکاری یک بند محکم و بلند است که به شما در انجام حرکات چیرلیدینگ کمک می کند. استفاده از بند بدلکاری راهی فوق العاده برای افرادی است که در آموختن حرکت عقرب با مشکل مواجه شدند. برای استفاده از این بند، یک حلقه دور پای خود بپیچید. سپس، حرکات بالا را شروع کرده و طرف دیگر بند را با دو دست نگه دارید و آن را تا جایی که حرکت کامل شود از روی سر خود بالا بیاورید.

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی