باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

ویتامین های مورد نیاز برای افزایش قد نوجوانان

ویتامین های مورد نیاز برای افزایش قد نوجوانان

در این مقاله مطالعه می‌کنید

قد، یک فاکتور مهم در میزان اعتماد به نفس و عزت نفس نوجوانان می باشد. بسیاری از نوجوانان، به دنبال افزایش قد خود هستند تا احساس اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنند. مکمل های افزایش قد یک انتخاب محبوب در میان نوجوانانی می باشند که به دنبال بلندتر شدن قد خود هستند. تولید کنندگان این مکمل ها مدعی هستند که با افزایش تولید هورمون رشد انسانی در بدن، رشد قد را افزایش می دهند. زمانی که می خواهید بهترین مکمل رشد قد را برای نوجوانان انتخاب کنید، چندین عامل مهم را باید در نظر داشته باشید. در ادامه به معرفی ویتامین های افزایش قد نوجوانان می پردازیم.

نوع مکمل، مواد تشکیل دهنده و دوز آن همگی از عوامل مهمی است که روی اثربخشی مکمل ها تأثیر می گذارند. همچنین در نظر گرفتن ایمنی و عوارض جانبی احتمالی مکمل ها نیز بسیار مهم است. ما ساعت ها در مورد مکمل های مختلف رشد قد تحقیق و بررسی کرده ایم، تا بهترین موارد را برای نوجوانان انتخاب کنیم.

ما عواملی مانند اثربخشی، ایمنی و مواد تشکیل دهنده ی مکمل را در نظر گرفته ایم. همچنین تحقیقات علمی پشتیبانی کننده ی مکمل های رشد قد را بررسی و با متخصصان این حوزه مشورت کرده ایم. ما در بخش های زیر، یافته ها و توصیه هایمان را برای بهترین مکمل های افزایش قد برای نوجوان در اختیار شما قرار می دهیم. همچنین می توانید برای اطلاع از روشی برای چاق شدن سریع کودکان با غذاهای مقوی مقاله مربوطه را بخوانید.

ویتامین های مفید برای افزایش قد کدامند؟

ویتامین ها، این ترکیبات ریز ولی قدرتمند، مولکولهای ارگانیک یا گروه های شیمیایی نزدیک به هم هستند که نقش مهمی در حفظ سیستم پیچیده ی متابولیسم بدن ما دارند. این ریز مغذی های ضروری برای عملکرد صحیح بدن ما ضروری هستند و بدن ما قادر به تولید آنها در مقادیر کافی نیست. در نتیجه، ما باید انتخاب های غذایی مناسبی داشته باشیم تا ویتامین های مورد نیاز بدن خود را تأمین کنیم. اهمیت بیولوژیکی ویتامین ها به دلیل طیف وسیعی از عملکردها درون بدن انسان، از عناصر اساسی زندگی تا بهینه سازی سلامت کلی و حتی پتانسیل افزایش قد می باشد.

ویتامین ها در دسته های ویتامین های قابل حل در آب مانند ویتامین  C، انواع مختلف ویتامین  Bو همچنین ویتامین های قابل حل در چربی مانند ویتامین A، D و K قرار می گیرند و هر کدام تأثیر منحصر به فردی روی فیزیولوژی بدن ما دارند. مصرف این ویتامین ها برای همه افراد نباید به یک اندازه باشد، بلکه، این ویتامین ها برای نیازهای خاص بدن ما هستند. دستیابی به سلامت بهینه و حتی افزایش قد مستلزم بررسی هوشمندانه ی تأثیرات متمایز هر یک از این ویتامین ها می باشد. بنابراین، شما چه به دنبال سلامت کلی بدن خود باشید یا در آرزوی رسیدن به قدی بلندتر هستید، نقش این ویتامین ها، راه حلی برای سفر به سوی سلامت عمومی بدن می باشد. در ادامه به بررسی ویتامین های افزایش قد نوجوانان می پردازیم.

ویتامین های افزایش قد کدامند

1. ویتامین D

ویتامین D، مهمترین ویتامینی است که در قوی و بلند کردن استخوانها نقش مهمی دارد. زمانی که فردی ویتامین  D کافی دریافت نکند، استخوانها و دندانهایش ضعیف می شوند. به جز نور خورشید که منبع اصلی ویتامین D می باشد، شما همچنین می توانید با گنجاندن غذاهای غنی از ویتامین D  در برنامه ی غذایی خود مانند شیر غنی شده با ویتامین D و قارچ، مصرف این ویتامین را افزایش دهید. این کار مطمئناً باعث می شود به قد دلخواه خود برسید. ویتامین  D همچنین ممکن است با کمک به بدن برای جذب کلسیم و فسفر بیشتر که برای رشد استخوانها بسیار مهم است، به افزایش قد کمک کند.

2. ویتامین B1

این ویتامین می تواند به طور غیر مستقیم با پشتیبانی در دستیابی به قد مناسب، نقشی حیاتی در رشد بدن داشته باشد. این ویتامین همچنین به تنظیم فرایند هضم غذا و حفظ سلامت قلب و سیستم عصبی کمک می کند. با این که این قابلیت ها ممکن است مستقیماً به افزایش قد کمک نکنند، اما می توانند از سلامت فیزیکی فرد پشتیبانی کنند. برخی از منابع رایج ویتامین  B1 برنج، بادام زمینی، گوشت خوک و سویا هستند.

3. ویتامین های B2(ریبوفلاوین)

ریبوفلاین به عنوان ویتامین  B2 شناخته می شود که به افزایش قد کمک می کند. این ویتامین از رشد قد، پوست، مو و ناخن ها پشتیبانی می کند. غذاهای غنی از ریبوفلاوین شامل تخم مرغ، ماهی، شیر و سبزیجات برگ سبز می شوند.

4.ویتامین C (آسکوربیک اسید)

ویتامین  C نقش مهمی در تقویت استخوان ها و دندانها و پیشرفت رشد دارد. این ویتامین، یک آنتی اکسیدان قوی است که سیستم ایمنی را تقویت می کند و به بدن کمک می کند تا در طول کودکی و نوجوانی رشد کند. گوجه ها، سیب زمینی ها، مرکبات و توت ها، منبع خوبی از ویتامین  C هستند. شما همچنین می توانید مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا پتانسیل رشد خود را به حداکثر برسانید.

ویتامین دی برای افزایش قد

5. ویتامین A (رتینول)

ویتامین  Aبرای قوی و سالم ماندن استخوان ها ضروری ست، زیرا به رشد استخوانها کمک می کند. این ویتامین همچنین باعث تحریک هورمون رشد می شود که برای رشد و افزایش قد مورد نیاز است. لازم به ذکر است هنگامیکه صفحات رشد در اواخر بلوغ به یکدیگر می چسبند، افزایش قد بیشتر بعید به نظر می رسد. بنابراین، یک رژیم غذایی متعادل غنی از مواد غذایی مختلف از جمله ویتامین  A ضروری می شود، زیرا بینایی را بهبود می بخشد و ایمنی بدن را تقویت می کند. غذاهایی غنی از ویتامین  A مانند سبزیجات برگ دار، انبه، گوجه فرنگی، جگر گاو، شیر و تخم مرغ را در برنامه ی غذایی روزانه ی خود بگنجانید تا به تأمین نیازهای روزانه خود کمک کنید.

۶.کلسیم

کلسیم یکی از مهمترین مواد معدنی مورد نیاز بدن برای افزایش و بهینه سازی رشد استخوان می باشد. مصرف منظم کلسیم می تواند از طول عمر و استحکام استخوان های شما پشتیبانی کند. منابع اصلی کلسیم، شیر و لبنیات دیگر هستند. این مواد از منابغ غذایی دیگر مانند کلم برگ، اسفناج، سویای غنی شده و شلغم سبز هستند. در کنار کلسیم، فسفر نیز به تقویت رشد استخوان ها کمک می کند.

دستورالعمل های سنی برای مصرف کلسیم:

1تا 3 سال: 500 میلی گرم کلسیم

4 تا 8 سال: 800 میلی گرم کلسیم

9 تا 18 سال: 1300 میلی گرم کلسیم

19 تا 50 سال به بالا: 1000 تا 1200 میلی گرم کلسیم

۷. ویتامین K

ویتامین  K2 ویتامین های افزایش قد نوجوانان می باشد که  استئوکلسین را فعال می کند که به تشکیل و مراقبت از استخوانها کمک می کند. ویتامین  K  برای رشد استخوانها ضروری ست، زیرا در سنتز پروتئین عملکردی موجود در ماتریکس استخوان، نقش مهمی دارد. این ویتامین نه تنها شکستگی و فرسایش استخوان را به حداقل می رساند، بلکه برای استحکام و تراکم استخوان نیز بسیار مهم است. بنابراین، این ویتامین برای استفاده و متابولیسم کلسیم در بدن، ضرروی است، از اینرو روند افزایش قد کودکان را بیشتر می کند. سبزیجات به ویژه سبزیجات برگ دار، غنی از ویتامین  K هستند. این سبزیجات شامل اسفناج، کلم پیچ، جعفری، کلم برگ و گل کلم می شوند. شما می توانید ویتامین  K را از جگر، ماهی، تخم مرغ و گوشت دریافت کنید.

آیا زینک می تواند شما را قدبلندتر کند؟​

آیا زینک می تواند شما را قدبلندتر کند؟

بله، تحقیقات ثابت کرده اند که مکمل های زینک می توانند قد را در دانش آموزان بدون هیچ گونه عوارض جانبی افزایش دهند.

آیا شیر می تواند قد شما را در 18 سالگی افزایش دهد؟

قد افراد فقط به تغذیه بستگی ندارد. بلکه عوامل دیگری همچون هورمون های رشد و ژنتیک نیز نقش مهمی در اندازه قد افراد دارند. شیر فقط فقدان مواد مغذی مورد نیاز بدن مانند کلسیم و ویتامین  A و  D را تأمین می کند که به رشد استخوانها کمک می کنند. ویتامین  K و منیزیم نیز ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای ساخت استخوانهای سالم و حمایت از رشد خطی بهینه هستند.

باشگاه ورزشی اسپین

منبع :

https://www.stylecraze.com/articles/5-essential-vitamins-which-will-help-you-grow-taller/

 

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی