باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

پیلاتس ریفورمر و مزایای آن

پیلاتس ریفورمر و مزایای آن

در این مقاله مطالعه می‌کنید

 پیلاتس ریفورمر، نوعی پیلاتس است که به جای ورزش روی مَت ورزشی روی دستگاه دیفورمر انجام می شود. ورزش پیلاتس به دلیل مزایای سلامتی خارق العاده خود از تقویت هسته ی بدن گرفته تا بهبود خلق و خو، از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. اما از کجا مطمئن هستید که پیلاتس می تواند تمام برای بدن و سلامتی شما مفید باشد؟ در حقیقت پیلاتس ریفورمر، حداقل 10 مزیت دارد که مطالعات و تحقیقات علمی از آنها پشتیبانی می کنند. در ادامه به بررسی این ده مزیت پیلاتس ریفورمر میپردازیم.

10 مزیت پیلاتس ریفرمر

پیلاتس ریفورمر، باعث تقویت هسته ی بدن می شود

هسته یا مرکز بدن، میان تنه و تمام عضلات مربوط به آن را دربر می گیرد. عضلات هسته ضعیف، اغلب موجب درد مزمن در سر، گردن، کمر و شانه ها می شود. گرچه، پیلاتس می تواند در تقویت این عضلات به ما کمک کند. تحقیقات انجام شده روی زنان زایمان کرده، زنان مسن و کسانی که از کمر درد مزمن رنج می برند، نشان داده اند که انجام مداوم این ورزش منجر به عضلات قوی تر و کاهش درد مرتبط با هسته ی بدن می شود.

پیلاتس ریفورمر، وضعیت بدنی را بهبود می بخشد

وضعیت بدنی ضعیف منجر به مجموعه ای از مشکلات از سردرد و گردن درد گرفته تا وضعیت بد نشستن و ایستادن می شود. تقویت هسته ی بدن از طریق پیلاتس می تواند پایداری بدن را بهبود بخشد تا در وضعیتی صحیح قرار گیرد. همچنین ورزش پیلاتس، آگاهی ورزشکار از بدن خویش را بیشتر می کند و تأکید آن روی همکاری عضلات بدن با هم می است. در نتیجه، توانایی شناخت و دستیابی به یک وضعیت بدنی صحیح به هنگام نشستن، ایستادن، راه رفتن، خم شدن و … در زندگی روزمره افزایش می یابد.

پیلاتس ریفورمر، تعادل بدن را بهبود می بخشد

تعادل برای بسیاری از فعالیت های روزانه ی زندگی ضروری است. از راه رفتن ساده گرفته تا تکمیل حرکات پیچیده تر، تعادل به کاهش احتمال افتادن و حفظ هماهنگی مناسب در میان تمام اعضای بدن کمک می کند. پیلاتس می تواند تعادل را بهبود بخشد و در میان بزرگسالان مسن تر با کمک به حفظ تعادل باعث پیشگیری از افتادن می شود. پیلاتس به علت تمرکز روی بهبود تقویت هسته ی بدن و همترازی آن، منجر به تعادل بهتر می شود.

تقویت سیستم ایمنی با ورزش

پیلاتس ریفورمر می تواند سیستم ایمنی را بهبود بخشد

پیلاتس عضلات را تقویت می کند و آنها را همتراز می کند. این ورزش همچنین منجر به بهبود گردش خون در بدن می شود و تحقیقات نشان می دهند که این بهبود گردش خون می تواند برای سیستم ایمنی بدن شما مفید باشد. تحقیقاتی که روی مردان مسن تر تمرکز دارند نشان می دهند که پیلاتس می تواند به این افراد کمک کند که با تقویت عملکرد سیستم ایمنی، از بیماری ها دور باشند و اگر این ورزش برای افراد مسن تر عمل کند، پس به احتمال زیاد برای ورزشکاران جوانتر نیز مفید است.

پیلاتس ریفورمر درد را کاهش می دهد

همان طور که در بالا اشاره شد، درد اغلب اوقات بر اثر عضلاتی ست که به درستی تراز نشده و یا ورزش داده نشده اند. برای مثال: عضلات هسته ی ضعیف یا وضعیت بدنی ضعیف می تواند منجر به درد مزمن در سر، گردن، شانه و کمر شود. پیلاتس ریفورمر با بهبود علل زمینه ای این درد ها می تواند وقوع مکرر ناراحتی را بهبود بخشد. تحقیقات همچنین نشان داده اند که شرکت در پیلاتس می تواند درد و ناراحتی ناشی از عادت ماهانه را کاهش دهد.  

پیلاتس ریفورمر انعطاف پذیری را بهبود می بخشد

عضلات انعطاف پذیر باعث می شوند کشش، حرکت کردن، دستیابی به وسایل و عملکرد آسانتر شود. پیلاتس در مقایسه با ورزش های کششی ساده، توانایی عضلات برای کشش را بهبود می بخشد. این انعطاف پذیری باعث مزایای زیادی از جمله تعادل بهتر، بهبود تحرک و راه رفتن می شود.

مزیت های پیلاتس

پیلاتس ریفورمر آسیب ها را کاهش می دهد

عضلاتی که دچار عدم تعادل هستند، چه به خاطر ضعیف بودن یا سفت بودن، بیشتر مستعد آسیب هستند. یکی از مزایای اصلی شرکت منظم در پیلاتس ریفورمر، بازگردانی ماهیچه ها به نقش مناسب خود در بدن می باشد. تمرکز تمرینات پیلاتس روی کار کردن تمام عضلات هسته بدن از جمله عضلاتی ست که اغلب در تمرینات سنتی تر از آنها غفلت می شود. زمانی که عضلات، تمرینات تقویتی مورد نیاز خود را دریافت می کنند، با عضلات دیگر بهتر کار می کنند و ثبات و انعطاف پذیری را به حداکثر می رسانند و در مطالعات متعدد ثابت شده است که احتمال آسیب در زمینه های خاص مانند ورزش کاهش پیدا می کند.

پیلاتس ریفورمر خلق و خو را بهبود می بخشد

پیلاتس فقط برای بدن خوب نیست. این ورزش می تواند برای روحیه نیز مفید باشد و مزایای روحی و احساسی آن ثابت شده است. چگونه پیلاتس می تواند باعث بهبود خلق و خو و روحیه شود؟ پیلاتس مانند هر ورزش دیگری، درون مغز اندورفین آزاد می کند. این مواد شیمیایی به طور طبیعی باعث ایجاد حس شادی و خوشبختی می شود و خلق و خوی افراد را بهبود می بخشد. با اینکه اکثر انواع ورزش ها اندورفین تولید می کنند، اما ثابت شده است که پیلاتس به طور ویژه، خلق و خو را به روش های زیر بهبود می بخشد:

شما با وجود پیلاتس، دیگر افسردگی یا اضطراب را تجربه نخواهید کرد. شرکت منظم در این ورزش می تواند به افراد کمک کند که در زندگی روزمره خود شادی و آرامش بیشتری را احساس کنند.

پیلاتس ریفرمر برای آقایون

پیلاتس ریفورمر عملکرد ذهنی را بهبود می بخشد

خلق و خو، تنها مزایای روحی و احساسی پیلاتس ریفورمر نیست. این ورزش همچنین می تواند به مغز کمک کند تا به صورت مؤثرتر عمل کند. مطالعات بر روی تأثیر پیلاتس روی مغز نشان داده اند که این ورزش مزایای زیر را ارائه می دهد:

پیلاتس ریفورمر انگیزه و تمرکز را بهتر می کند

به نظر می رسد که این مزایای تقویت کننده ی مغز باعث می شوند لذت بردن از ویژگی های کمتر ملموس برای شرکت کنندگان پیلاتس آسان تر شود و منجر به بهبود عملکرد، یادگیری، انگیزه و تمرکز در زندگی روزمره می شود. برای مثال، پژوهشی که به طور ویژه دانش آموزان را مورد بررسی قرار داده بود دریافت   افرادی که در پیلاتس شرکت کرده بودند، دامنه توجه قوی تر و انگیزه بهتری داشتند.

باشگاه ورزشی اسپین

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی