باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

شیرینی های کتویی مخصوص بزرگسالان

شیرینی های کتویی مخصوص بزرگسالان

در این مقاله مطالعه می‌کنید

در این مقاله قصد ما معرفی انواع شیرینی های  رژیمی و شیرینی های کتویی مخصوص بزرگسالان است. میتوان گفت بالغ بر نود درصد از آدم ها به خوردن شیرینی جات علاقه دارند، اما همزمان نگران مضرات شیرینی و قند آن هستند. پس بهترین راه حل مصرف شیرینی های کتویی است. شما میتوانید این شیرینی ها را در باشگاه ورزشی اسپین تهیه کنید.

کوکی نوتلا

کوکی نوتلا یکی از خوشمزه‌ترین کوکی‌ها است که بافتی نرم و ترد دارد. مواد اصلی که برای پخت کوکی نوتلا  به کار می‌رود شامل آرد، بیکینگ پودر، تخم‌مرغ، نوتلا است. البته می‌توان کمی شکلات یا مغز آجیل نیز به ترکیبات آن اضافه کرد؛ مغز گردوی خردشده طعم بی‌نظیری به این کوکی می‌دهد. به خاطر نوتلای به کار رفته در پخت، این نوع کوکی طعم فوق العاده‌‌ای دارد مخصوصا از نظر کسانی که به نوتلا علاقه دارند.

فندق موجود در نوتلا یکی از مغزهایی است که ارزش تغذیه‌ای بالایی دارد و حاوی ویتامین و آنتی‌اکسیدان است. اگرچه کوکی نوتلا به دلیل مغزهای مغذی و سالمی مانند: فندق می‌تواند مفید باشد اما وجود چربی بالا و پالم در ترکیبات نوتلا از نقاط منفی کوکی‌های نوتلا است. بنابراین اگر رژیم غذایی خاصی را دنبال می‌کنید یا از نظر مصرف چربی محدودیت دارید بهتر است که قبل از مصرف این کوکی‌ها با متخصص تغذیه یا پزشک‌تان مشورت کنید.

کوکی های باشگاه اسپین

کوکی رژیمی

اگر به دنبال یک میان وعده سالم و خوشمزه هستید که در طی فعالیت‌های روزانه احساس گرسنگی را برطرف کند و کالری زیادی هم نداشته باشد، کوکی‌های رژیمی مناسب شما هستند. معمولا کوکی‌های رژیمی با شکر کمتری تهیه می‌شوند و حاوی انواع آجیل و مغزهای مقوی مانند گردو، فندق، پسته و بادام هستند. انواع کوکی‌های رژیمی در بازار موجود هستند به طور مثال کوکی رژیمی جو دوسر و کوکی‌های تهیه شده با آرد بادام که طعم و مزه خوبی دارند. البته قبل از خرید به جدول ارزش غذای محصول توجه کنید و میزان چربی، قند و کالری درج شده روی بسته‌بندی را با دقت مطالعه کنید.

کوکی کتویی

کوکی کتویی از آرد بادام درختی تهیه می‌شود. این  نوع کوکی‌ها در عین حال که بافت نرمی دارند، بسیار ترد و لذیذ نیز هستند. به طور کلی برای تهیه کوکی و شیرینی‌های کتویی از مواد اولیه‌ای استفاده می‌شود که کربوهیدارت کمتری دارند یعنی به جای آرد گندم از آرد بادام استفاده می‌شود.

اگر رژیم غذایی کتوژنیک را دنبال می‌کنید کوکی و شیرینی‌های کتویی انتخاب مناسبی برای شما هستند زیرا حاوی کربوهیدرات کمتری هستند. با انتخاب کوکی کتویی نیاز شما به یک میان وعده خوشمزه تامین می‌شود و هم اینکه کالری اضافه دریافت نمی‌کنید؛ کوکی نارگیلی کتویی یکی از لذیذترین کوکی‌های رژیمی است که می‌توانید به عنوان میان‌ وعده میل کنید.

کوکی رزیمی

کوکی نسکافه‌ای

کوکی نسکافه‌ای نیز طعم بی‌نظیری دارد و از آرد و بیکینگ پودر، کمی وانیل و کره، پودر قند، پودر نسکافه و تخم‌مرغ تهیه می‌شود. کوکی نسکافه ای همراه با یک نوشیدنی گرم یک عصرانه لذیذ و دلچسب خواهد بود.

کوکی لوتوس

یکی دیگر از انواع کوکی که بین کودکان و بزرگسالان طرفداران زیادی دارد، کوکی لوتوس است. برای طبخ این نوع کلوچه علاوه بر مواد اولیه اصلی کوکی‌‌ها مانند آرد و بیکینگ پودر و … از کرم بیسکویت لوتوس و تکه‌های بیسکویت لوتوس استفاده می‌شود. کرم بیسکویت لوتوس و بیسکویت خردشده لوتوس باعث می‌شودکه این نوع کوکی ، طعم منحصربه‌‌‌‌‌فرد داشته باشد.

کوکی شکلاتی برای بزرگسالان

کوکی شکلاتی

وجه تمایز کوکی شکلاتی با سایر کوکی‌ها وجود شکلات در مواد اولیه آنها است. به دلیل استفاده از شکلات در تهیه این نوع کوکی، طعم آنها متفاوت و خاص است به طوری که کوکی شکلاتی را به یکی از محبوب‌ترین شیرینی‌ها تبدیل کرده است. کوکی شکلاتی به دلیل محبوبیتی که دارد یک انتخاب مناسب برای پذیرایی از مهمان‌ها در موقعیت‌ها و مناسبت‌های مختلف است. به طور کلی می‌توان گفت که شکلات از خوراکی‌های موردعلاقه همه افراد است و کمتر کسی را می‌توان یافت که به شکلات علاقه نداشته باشد مخصوصا بچه‌ها که شیرینی و کوکی شکلاتی را بر انواع دیگر ترجیح می‌دهند.

برای تهیه کوکی شکلاتی علاوه بر مواد اولیه اصلی برای تهیه کوکی‌ها از شکلات شیری و شکلات چیپسی استفاده می‌شود البته برای مغزی شدن کوکی‌ها می‌توان از اواع مغزها و دانه‌ها نیز استفاده کرد. کوکی شکلاتی معمولا همراه با نوشیدنی‌های گرم مانند چای و قهوه سرو می‌شود.

 کوکی شکلات تلخ

کوکی شکلات تلخ یکی دیگر از شیرینی‌های محبوب است که طرفداران خاص خودش را دارد. مواد اولیه اصلی آن مانند سایر کوکی‌ها است با این تفاوت که در تهیه ‌آن از شکلات تلخ و شکلات چیپسی استفاده می‌شود. به طور کلی شکلات تلخ نسبت به شکلات نیمه شیرین و شکلات شیری ارزش غذایی بیشتری دارد، همچنین نسبت به دو نوع دیگر، کمترین میزان قند را دارد. شکلات تلخ با بیشترین درصد کاکائو تهیه می‌شود و طعم تلخ آن به همین دلیل است.

 اگر از دوستداران شکلات تلخ هستید کوکی شکلات تلخ را حتما امتحان کنید. مانند کوکی شکلاتی، کوکی شکلات تلخ نیز یک گزینه مناسب برای پذیرایی از مهمانان است و با نوشیدنی‌های گرم، طعم و مزه بی‌نظیری خواهد داشت.

شیرینی ماکارون برای بزرگسالان

شیرینی ماکارون

شیرینی ماکارون یک نوع شیرینی فرانسوی است که به دلیل ظاهر و طعم خاص، طرفداران زیادی دارد. شیرینی ماکارون از دو تکه کوکی پفکی و یک لایه میانی تشکیل شده است. شیرینی ماکارون، شیرینی‌های کوچک، گرد و بسیار خوشمزه هستند که شکل پفکی دارند. یکی از ویژگی‌های منحصربه فرد شیرینی ماکارون حالت پفکی و رنگ‌های متنوع و جذاب آن است که باعث شده است این نوع شیرینی، طرفداران زیادی داشته باشد.

 شیرینی ماکارون علاوه بر اینکه به عنوان میان وعده مصرف می‌شود، به خاطر ظاهر جذابش، برای تزئین انواع کیک‌ها و دسرها مورد استفاده قرار می‌گیرد. شیرینی پرطرفدار ماکارون به خاطر ظاهر جذاب و رنگارنگ به عنوان هدیه نیز خریداری می‌شود.برای تهیه شیرینی ماکارون از آرد بادام درختی، سفیده تخم مرغ و پودر قند استفاده می‌شود. برای پرکردن لایه میانی‌ کوکی‌های ماکارون از شکلات سفید، شکلات تلخ، مربا و مارمالاد، خامه و… استفاده می‌شود.

علاوه بر شیرینی‌های ماکارون رنگی، ماکارون شکلاتی نیز طعم فوق‌العاده‌ای دارد. برای تهیه شیرینی ماکارون شکلاتی از آرد بادام، تخم مرغ، پودر قند، وانیل و پودر کاکائو استفاده می‌شود. لایه میانی شیرینی از شکلات و خامه غلیظ تهیه می‌شود. بعد از پخت کوکی‌ها و تهیه کرم غلیظی از خامه و شکلات، روی یکی از کوکی‌ها مقداری کرم شکلاتی می‌ریزند سپس کوکی دوم را روی آن قرار می دهند.

سخن پایانی

اگرچه کوکی‌ها به عنوان میان وعده و برای پذیرایی از مهمان بسیار کاربردی هستند و طعم و مزه بی‌نظیری دارند اما در صورت زیاده‌رویی در مصرف، می‌توانند برای سلامتی ما مشکل‌ساز باشند.

به خاطر داشته باشیم که این کوکی های خوشمزه را در حد اعتدال مصرف کنیم.

باشگاه ورزشی اسپین

جدید ترین مقالات ما