باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

شیرینی های رژیمی برای کودکان

شیرینی های رژیمی برای کودکان

در این مقاله مطالعه می‌کنید

میتوان گفت: امروزه هیچ کودکی نیست، که عاشق شیرینی نباشد. اما مصرف بیش از حد شیرینی برای هیچ کس حتی کودکان، مفید نیست. پس چگونه می توانیم میل به شیرینی را در کودک خود کنترل کنیم؟ بهترین کار استفاده از شیرینی های رژیمی و در عین حال خوشمزه است. در ادامه به معرفی این شیرینی های رژیمی برای کودکان می پردازیم.

مرنگ رژیمی برای کودکان

شیرینی رژیمی مرنگ برای کودکان

اگر به دنبال یک کوکی رژیمی و بدون کربوهیدرات برای کودکان خود هستید، کوکی های «مرنگ کتو» بهترین گزینه هستند! شما تنها با 3/0 گرم کربوهیدرات می توانید کمتر از سقف کربوهیدرات مصرفی روزانه خود شیرینی بخورید!

مرنگ های کتو هیچ شباهتی به کوکی های رایج ندارند. در واقع، این شیرینی های خوشمزه مانند سایر شیرینی ها مقادیر زیادی آرد و شکر نداشته و تنها با سفیده تخم مرغ درست می شوند!

پختن مرنگ ساده است. شما فقط به سفیده تخم مرغ، شیرین کننده و کرم تارتار نیاز دارید. در کنار این مواد پایه شما می توانید با طعم دهنده هایی مثل عصاره وانیل یا لیمو، رنگ های خوراکی و قالب های مختلف، کوکی های خود را جذاب و خواستنی کنید.

شیرینی رژیمی پاپسیکل برای کودکان

بستنی ها یکی از خوراکی های موردعلاقه ی کودکان هستند که به دلیل قند زیاد و شکلاتی که در تهیه ی آن به کار برده شده، مصرف آن برای کودکان مناسب نیست. شما میتوانید پاپسیکل را جایگزین بستنی بکنید. این امر به سلامت کودک شما کمک می کند. پاپسیکل یک شیرینی رژیمی خوشمزه با ظاهری جذاب است.

پاپسیکل رژیمی برای کودکان

شیرینی رژیی مارشملو برای کودکان

اگر کودک شما میل زیادی به شیرینی دارد میتوانید به اون مارشملو بدهید. به عنوان مثال، مارشملو یک غذای کم کالری و تقریباً بدون چربی است. اگر رژیم هستید خوردن مارشملو می تواند با کمترین آسیب به رژیمتان، میل به شیرینی را در شما ارضا کند. علاوه بر این، افزودن مارشملو به برخی از غذاها ممکن است شما را ترغیب به خوردن سبزیجات سالم کند.

به همین دلیل برخی از آشپزهای باهوش در روز شکرگزاری مارشملو را به سیب زمینی شیرین اضافه می کنند. در آخر باید بگوییم مارشملو یک خوراکی فاقد گلوتن است. بنابراین اگر به گلوتن حساسیت دارید، مارشملو یک خوراکی بی خطر برای شماست.

شیرینی رژیمی برای بچه ها

نقش قند در تغذیه کودکان

قند نوعی کربوهیدرات است که به عنوان شیرین کننده در غذاها و نوشیدنی ها به کار می رود. شکر سفید، شکر قهوه ای، شکر خام، عسل، شربت افرا، آگاو و ذرت همگی از اشکال مختلف قند محسوب می شوند. قند و شکر معمولاً در غذاها و نوشیدنی هایی مانند دسر، آبنبات، برخی از غلات صبحانه، ماست، نوشیدنی های انرژی زا، آبمیوه ها و شیرکاکائو وجود دارد. همچنین قند به طور طبیعی در میوه ها، سبزیجات و شیر نیز یافت می شود.

آیا تمام قندها یکسان هستند؟

بله، برای مثال شکر خام و عسل مفیدتر از شکر سفید نیستند! نحوه هضم تمامی قندها (چه آنهایی که به طور طبیعی در غذا وجود دارند و چه آنهایی که به عنوان افزودنی به غذاها اضافه می شوند) به یک صورت است. با این وجود بهتر است قندهای طبیعی را انتخاب کنید. میوه ها، سبزیجات و شیر غذاهای سالمی هستند که در کنار قند، سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی می باشند.

شیرینی جات و مصرف آن

مصرف بی رویه قند برای کودکان مضر است؟

بله؛ غذاها و نوشیدنی های حاوی شکرهای افزودنی زیاد معمولاً دارای کالری بالا و مواد مغذی اندک هستند. مصرف زیاد غذاها و نوشیدنی های قندی می تواند باعث احساس سیری کاذب در کودکان شده و آنها را از خوردن غذاهای سالم بازدارد. همچنین، اگر کودکانتان مرتب مسواک نزنند، مصرف زیاد قند منجر به پوسیدگی دندان هایشان می شود.

 در برخی موارد، شکر به عنوان یکی از محرک های مشکلات رفتاری و بیش فعالی در کودکان شناخته می شود. مطالعات نشان داده اند که مصرف بی رویه قند و شکر می تواند تشدید علائم کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD) را در پی داشته باشد.

آیا باید مصرف قند و شکر فرزندانم را محدود کنم؟

بله، به توصیه راهنمایی غذایی کانادا،  مصرف قند و شکر در کودکان باید محدود شود. خوردن مقدار کمی نوشیدنی و خوراکی های شیرین مشکلی ندارد؛ اما مصرف کافی غذاهای سالم کودکان در روز از اهمیت بالایی برخوردار است.

باشگاه ورزشی اسپین

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی