باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

بهترین حرکات یوگای کودکان برای بهبود تمرکز و دقت

بهترین حرکات یوگای کودکان برای بهبود تمرکز و دقت

در این مقاله مطالعه می‌کنید

حرکات یوگا، می ‌توانند، یک راه‌ حل عالی برای تقویت سیستم تعادلی کودکان باشند. در این مقاله،بهترین حرکات یوگای کودکان برای بهبود تمرکز و دقت، را معرفی می کنیم. آیا شما در حال کار بر روی کودکانی هستید که، دچار مشکلات حرکتی شده اند یا اینکه به دنبال یک فعالیت ایمن برای کودکانی هستید که به محرک های حسی نیاز دارند؟این حرکات یوگا، یک راه حل آسان و قابل دسترس برای تحرک داشتن در سه جهت بالا و پایین، جلو و عقب، راست و چپ، هستند.

حرکت گربه و گاو در یوگا بهترین حرکات یوگای کودکان برای بهبود تمرکز و دقت

حرکت cat-cow

این یک حرکت خیلی خوب، برای معرفی حرکت صفحه ساژیتال است. در صورت نیاز، می توانید آن را به گونه ای تغییر دهید که کودک کف پاهای خود را روی ساق پاها قرار دهد. از کودک خود بخواهید که به صورت چهار دست و پا و در حالیکه زانوها از هم فاصله دارند قرار بگیرد و پشت خود را صاف نگه دارد. 

به آن ها کمک کنید که تا پشت خود را بلند کنند و در حالیکه به ناف خود نگاه می کنند، ستون فقرات خود را به سمت بالا قوس دهند. سپس، از آن ها بخواهید که به آرامی نگاه خود را از نافشان به سمت زمین بیاورند و سر خود را به سمت آسمان برده و به بالا نگاه کنند. در این حالت، کمر آن‌ ها به سمت داخل خم می شود.

حرکت خم شدن به جلو در یوگا

حرکت خم شدن به جلو

در صورتی که کودکان توانایی انجام این حرکت را داشته باشند؛ این حرکت امکان خم شدن کامل را به آن‌ ها می دهد. برای حفظ ثبات کودک، از او بخواهید که در حالیکه پاهایش را کمی باز کرده، بایستد. در این حالت، بازوها در کنار بدن قرار می گیرند.

 از آن ها بخواهید با یک دم عمیق، دست ها را به سمت بالا برده و به نوک انگشتان خود خیره شوند. سپس، به آرامی نفس خود بیرون دهند و کمر خود را از باسن خم کنند و دست ها را به سمت زمین دراز کرده و سر خود را آویزان کنند.

حرکت سگ رو به بالا و پایین یوگا

حرکت سگ رو به بالا و پایین

من این حرکت را خیلی دوست دارم؛ زیرا علاوه بر کالری سوزی بالایی که دارد، باعث تحرک بخش های مختلف سیستم تعادلی نیز می شود. از کودک خود بخواهید که با دست ها و زانوها شروع کند. سپس انگشتان پاها را به زمین فشار داده و با فشار وارد کردن به بازوها، بالاتنه خود را  بالا آورد.

 به یاد داشته باشید که پاها نیازی به قفل شدن ندارند. اگر کودک شما، ماهیچه های همسترینگ، ضعیفی دارد؛ می تواند حرکت را تعدیل کرده و زانوهای خود را خم کند یا اینکه همانند دوچرخه ثابت، پاهای خود را تکان دهد. سپس، از او بخواهید به آرامی شکم خود را به سمت زمین برده و سر خود را بالا آورده و به آسمان نگاه کند..

حرکت گهواره در یوگا

حرکت Egg Roll

این حرکت، قطعا باعث خنده کودک شما خواهد شد و برای کودکانی که نیاز به تقویت سیستم تعادلی دارند، بسیار عالی است. قبل از انجام این تمرین، فضای اطراف کودک را خالی کنید. از کودک بخواهید این حرکت را با یک نشستن طولانی شروع کند. سپس زانوها را در به سمت قفسه سینه خود جمع کند. پس از آن، زانوهای خود را محکم بغل کرده و به سمت عقب خم شده و دوباره به سر جای خود برگردد (مانند گهواره).

حرکت حالت شتردر یوگا

حرکت حالت شتر

این حرکت، ممکن است برای کودکان کمی چالش برانگیز باشد. همانطور که می بینید، از بلوک های یوگا استفاده کرده ام تا کودک بتواند دست های خود را روی آن ها قرار داده و تعادل خود را حفظ کند (معمولا، دست ها از پشت سر، روی قوزک پاها قرار می گیرند). به کودک خود، کمک کنید تا روی زانوهای خود بلند شود. 

در این روش، کودکان می توانند با یک دست حرکت را انجام دهند. در این حالت به جای اینکه همزمان با هر دو دست به عقب بروند، کافیست یک دست را روی مچ پا یا بلوک یوگا قرار داده و با دست دیگر خود حرکت را انجام دهند.

حرکت مثلث

مثلث

به کودک خود کمک کنید تا پاهایش را باز کرده و سرپا بایستد. بازوها را در از دو طرف باز کرده و سپس از او بخواهید به آرامی و بدون خم کردن دست ها، طوری خم شود که دست چپ به مچ پای چپ برسد. سپس، بلند شده و این کار را به دست راست و پای راست نیز تکرار کنید.

حرکت هلال ماه در یوگا

حرکت هلال ماه

این حرکت، برای به چالش کشیدن تعادل کودکان در حالت ایستاده بر روی سطح مقطع کم، عالی است. از کودک خود بخواهید در حالیکه پاها را کنار هم جفت کرده بایستد و در همین حال دست هایش را بالای سر خود ببرد. سپس، تا جایی که می تواند بدون چرخش یا برداشتن حتی یک قدم، به سمت چپ و راست خم شود.

Gate Pose در یوگا

حرکت Gate Pose

این حرکت آنقدر منحصر به فرد است که یک تمرین جدید برای برنامه های تقویت سیستم تعادلی و حرکتی است. از کودک بخواهید با زانو زدن شروع کند. سپس یک پای خود را به سمت پهلو، بیرون بیاورد و دست خود را روی پایی که بیرون آورده قرار دهد. در مرحله بعد، دست دیگر خود را با یک نفس عمیق به سمت بالای سر خود ببرد.

چرخش های ایستاده در یوگا

چرخش های ایستاده

هیچ بچه ای، وجود ندارد که این حرکت را دوست نداشته باشد. از کودک بخواهید که سرپا بایستد و پاها را به اندازه عرض شانه ها باز کند. سپس از او بخواهید دست ها را تا نزدیک شانه ها، بالا آورده و تا جایی که می تواند آن ها را بکشد. در نهایت، همانطور که دست های خود را ثابت نگه می دارد، به آرامی از سمت چپ به راست بچرخد و ستون فقرات خود را بچرخاند. سپس، جهت حرکت خود را عوض کند و از راست به چپ بچرخد.

حرکت Rock the Baby در یوگا

حرکت Rock the Baby

 از کودک خود بخواهید روی کمر خود دراز کشیده  و پاهای خود را بالا آورده و روبروی صورت خود نگه دارد. سپس، از او بخواهید که دست های خود را بالا برده و کف پاهایش را با دست بگیرد. یا اینکه، می تواند دست های خود را پشت ران ها قرار دهد. سپس به آرامی، مانند نوزادی در گهواره به چپ و راست  حرکت کند.

Aerial yoga

اریال یوگا

اگر به حرکت یوگای مورد علاقه ام برای تقویت سیستم تعادلی بدن، اشاره نکنم قطعا کم کاری کرده ام. هاموک اریال یوگا! در این روش، برای تشویق کودکان برای حرکت در تمام جهت ها، از یک هاموک استفاده می کنم. این روش، فضایی را برای کودکان فراهم می کند تا آن ها حرکات و تجربه های حسی مختلفی را تجربه کنند و آن ها را ترغیب می کند تا این فعالیت ها و حرکات را انجام دهند.

جدید ترین مقالات ما