باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

لوازم پیلاتس

در این مقاله مطالعه می‌کنید

هنگامی که در مورد ورزش پیلاتس(Pilates) صحبت می کنیم، لوازم  پیلاتس متعدد و مختلفی در بازار وجود دارند که می توانند تمرین شما را به شکل ساده و یا پیچیده طراحی کنند. اگر پیلاتس را در باشگاه انجام می دهید ممکن است نیاز به تهیه برخی لوازم پیلاتس شخصی داشته باشید که از جمله آن ها می توان به یک زیر انداز (mat)، توپ فیتنس و یک بند پیلاتس اشاره کرد.

اگر در خانه خود به یک فضای بزرگ دسترسی دارید و بودجه خوبی نیز در اختیارتان است می توانید بعضی از وسایل پیلاتس و امکانات سنگین تر و حرفه ای نظیر یک بشکه، چاهک (بورد اسپرینگ) و یا حتی یک ریفورمر شخصی را تهیه کنید. هر چیزی که قرار است بخرید، بهتر است با بررسی و گشت و گذار کامل در بازار و با مشورت مربی تهیه کنید تا بتوانید با توجه به هزینه ای که پرداخت می کنید بهترین جنس را دریافت کنید.

لوازم ضروری پیلاتس

شاید در  ابتدا پیلاتس، ورزشی ساده به نظر بیاید که به راحتی بتوانید در منزل و بدون نیاز به مراجعه به باشگاه نیز آن را انجام دهید. اما این تصور، اشتباه است. هرچند پیلاتس نیازی به دستگاه های بدنسازی بزرگ ندارد، اما انجام همین تمرینات به ظاهر ساده بدون دانش کافی و استفاده از تجربه مربی، می تواند آسیب های جدی را به اندام های بدن از جمله کمر، شانه ها و کتف، زانو و گردن بزند.

اغلب لوازم پیلاتس کم حجم بوده و به راحتی توسط یک ساک ورزشی قابل حمل است. تهیه این لوازم بسیار ساده است و به شما کمک می کند در حین انجام تمرینات حس خوبی داشته باشید.

 زیر انداز مخصوص پیلاتس

داشتن یک زیر انداز اختصاصی و شخصی یک ایده بسیار خوب است، حتی اگر برای تمرین پیلاتس به استودیو یا باشگاه خاصی می روید. باشگاه ها معمولا زیر انداز و مت های خود را شست و شو داده و خشک می کنند، اما برخی افراد خرید یک مت اختصاصی را به استفاده از زیر انداز هایی که صد ها بار توسط افراد مختلف استفاده شده اند ترجیح می دهند. داشتن یک مت اختصاصی برای تمرین پیلاتس در خانه نیز ضروری است.

زیر انداز پیلاتس یا مت

زمین های چوبی، سرامیکی و برخی از کارپت ها معمولا بسیار محکم هستند و انجام تمرین بر روی آن ها آزاردهنده است. مت های پیلاتس به نسبت مت های یوگا ضخیم تر هستند تا برای تمرینات خاص پیلاتس که نیاز به چرخیدن و یا انجام حرکت بر روی پشت دارند مناسب باشند. ضخامت مت پیلاتس شما باید حدود یک و نیم اینچ باشد، در حالی که مت های یوگا معمولا بین 1.4 تا 1.8 اینچ ضخامت دارند.

شما می توانید مت های ساخته شده برای پیلاتس را در انواع مختلفی تهیه کنید که مواد اولیه هر کدام متفاوت است، از پلی فوم سبک و کم وزن گرفته تا پلاستیک های درختی و کنف های هندی (جوته) مناسب محیط زیست. از آن جایی که قرار است بخش اعظمی از تمرینات خود را بر روی این مت انجام دهید حتما مطمئن شوید که حس و جنس مت خریداری شما را دوست دارید و برخورد آن با پوست دست و پا ها شما را اذیت نمی کند.

درست است که اولویت اصلی در اینجا پشتیبانی و محافظت خوب مت از عضلات و مفاصل شما است، اما باید مطمئن شوید جنس مت به گونه ای نباشد که دست و پای شما مدام لیز بخورند و یا حس کثیف بودن به شما دست دهد.

پوشش و لباس های راحت و مناسب

مطمئن شوید که لباس هایی می پوشید که اجازه تحرک و انعطاف کامل را در دست ها، پا ها و مفاصل به شما می دهند. از طرفی پوشیدن لباس هایی که بسیار گشاد هستند، نظیر تی شرت و یا شوار های راحتی می تواند جلوی حرکت و انعطاف کامل بدن را در حین انجام پیلاتس بگیرد. حتما از لباس های حرفه ای و مخصوص ورزش استفاده کنید که نه خیلی راحتی و گشاد باشند و نه با تنگی خود از حرکت و انعطاف بدن شما جلوگیری کنند. ساق پوش ها، شلوار های مخصوص یوگا و شورت های مخصوص فیتنس برای استفاده در ناحیه پایینی بدن پیشنهاد می شوند.

کامیسول ها، تاپ های بدون آستین فیتنس، تیس های مخصوص عضلات و تنک های تی شرتی از جمله گزینه های مناسب برای ناحیه بالایی بدن هستند. مطمئن شوید که پوشش شما در هر ناحیه از بدنتان مناسب باشد و از پوشیدن لباس هایی که بیش از حد نمایان و کم حجم هستند اجتناب کنید!

 بطری آب

با این که میزان تعریق بدن شما در زمانی که پیلاتس انجام می دهید با کلاس های یوگا و یا کیک بوکسینگ قابل مقایسه نیست اما بالا نگه داشتن سطح آب بدن در این ورزش نیز ضروری است. استودیو های پیلاتس معمولا محلی برای نوشیدن آب در نظر می گیرند و دستگاه هایی برای فروش آب میوه و آب معدنی در اختیار ورزشکاران خود قرار می دهند اما داشتن یک باطری آب اختصاصی هم از لحاظ هزینه برای شما به صرفه بوده و از هدر رفتن آن جلوگیری می کند.

از آنجایی که بطری های مخصوص نوشیدن آب در اکثر مغازه های فروش لوازم ورزشی در دسترس هستند، پیدا کردن یک موردی که مناسب با بودجه و استایل شما باشد کار آن چنان سختی نخواهد بود.

ضرورت نوشیدن آب حین پیلاتس

دی وی دی و کتاب های مربوط به پیلاتس

اگر پیلاتس را در خانه به صورت انفرادی انجام می دهید، داشتن یک سری دستور العمل و راهنمایی ضروری است، حالا یا از یک کتاب و یا از یک ویدیو آموزشی، تا بدانید که کاری که انجام می دهید درست و اصولی است. در زمینه پیلاتس ده ها و یا شاید صد ها دی وی دی در بازار وجود دارد که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید و حتی برخی از آن ها را می توان به صورت آنلاین و به کمک اینترنت استریم کرد. پیشنهاد می کنیم قبل از این که بخواهید کار پیلاتس را به صورت خانگی و تنها انجام دهید، چند جلسه با یک متخصص حرفه ای این رشته بگذرانید تا با اصول اولیه و اساسی آن آشنا شوید. هنگامی که برای تمرین خانگی آماده شدید، مطمئن شوید ویدیوهایی که استفاده می کنید متناسب با سطح تجربه و توانایی بدنی و فیتنس شما باشند.

کتاب های پیلاتس می توانند برای یاد گرفتن اطلاعات جزئی مربوط به هر حرکت این ورزش خاص مفید و کاربردی باشند. تصاویر آماری و جزئیاتی می توانند ایده و دانش عمیق تری به شما در زمینه انجام حرکات صحیح و اصولی بدهند و همچنین این که تاثیر هر حرکت و پوزیشن برای آناتومی بدن شما و بر روی بعد روانی به چه صورت خواهد بود. کتاب هایی بسیاری مربوط به پیلاتسدر کتابخانه ها موجود هستند اما می توانید بخش هایی از این کتاب های چاپی را به صورت آنلاین در اختیار داشته و مطالعه کنید.

درباره فواید پیلاتس بیشتر بخوانید!

لوازم غیر ضروری پیلاتس

حالا که لوازم اصلی و پایه را برای تمرین پیلاتس در خانه تهیه کرده اید و مشکلی در مورد آن ها ندارید، در اینجا آیتم های بیشتری را مطرح می کنیم که ممکن است بنا به دلایل مختلف بخواهید آن ها را نیز در تمرینات خانگی پیلاتس خود در اختیار داشته باشید.

 توپ فیتنس

توپ های فیتنس که برخی افراد به آن ها توپ های تمرینی، توپ های تعادلی یا توپ های فیزیو نیز می گویند می توانند یک تمرین سرگرم کننده و جالب برای برنامه پیلاتس شما در خانه باشند.

این توپ ها تنوع بیشتری به تمرینات شما می دهند که بر روی تعادل، انعطاف پذیری و قدرت شما تمرکز دارند.

دی وی دی های آموزشی و راهنمای پیلاتس متعددی در دسترس هستند که مخصوص آموزش راه های مختلف کار با توپ فیتنس بوده و می توانند شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

کش های تمرینی و رینگ تمرینی

باند های تمرینی که به آن ها کش های مقاومتی نیز می گویند، مواردی باریک و انعطاف پذیر هستند که از جنس پلاستیک می باشند. این بند ها در حین انجام نرمش های مختلف و خاص پیلاتس می توانند مقاومت خوبی ارائه کنند.

مقاومت کش پیلاتس فاکتور اصلی در استاندارد بودن کش است.

حلقه های تمرینی نظیر کش حلقه ای پیلاتس جوزف نیز می توانند تنوع و چالش خوبی را در حین انجام تمرینات قدرتی و انعطافی به ارمغان آورند. امکان خرید کش های پیلاتس انعطاف پذیر و همچنین رینگ های تمرینی در فروشگاه های لوازم ورزشی یا به صورت آنلاین وجود دارد.

 رولر فومی

فوم های رولری در واقع سیلندر هایی محکم از جنس فوم هستند. از آن ها برای ماساژ دادن بدن استفاده می شود تا عضلات گرم بمانند و بتوان عضلات عمقی بدن را نیز فعال کرد. از آن ها همچنین برای تمرینات تعادلی و قدرتی پیلاتس نیز استفاده می شود. بیشتر کلاس های پیلاتس با یک گرم کردن ساده و اولیه آغاز می شوند و در آن از رولر های فومی جهت آماده کردن عضلات برای پیلاتس استفاده می شود. اگر پیلاتس را تنهایی و در خانه انجام می دهید، رولر های فومی می توانند یک گزینه اضافه آرام کننده و مناسب برای تمرین شما باشند.

دیگر آیتم های پیشنهادی

آیتم های در دسترس بیشتری نیز وجود دارند  که تنوع و چالش را به تمرینات پیلاتس می آورند. از جمله آن ها می توان به وزنه های دستی، نوار های وزنه ای، توپ های Bosu، بورد های تعادلی و دیسک های چرخشی اشاره کرد. به خاطر داشته باشید که تمامی این موارد اضافه و پیشنهادی کاملا حاشیه ای هستند. بدون آن ها نیز می توانید تمرینی مناسب و رضایت بخش برای پیلاتس خود را پیگیری کنید. انتخاب و تعیین موارد برای تمرین خانگی کاملا به عهده خودتان است و می توانید از مربی خود نیز مشورت بگیرید.

خرید لوازم پیلاتس

اگر در ورزش پیلاتس تازه کار هستید ممکن است تنوع لوازم پیلاتس و امکانات مربوط به آن کمی برایتان نگران کننده باشد، اما نیازی به این همه استرس نیست. علاقه به یاد گرفتن مهم ترین چیز برای شروع تمرین شماست. کار را ساده آغاز کنید و با عمیق تر شدن تمرینات می توانید آیتم های بیشتری را بیافزایید. انتخاب آیتم و لوازم مناسب و کاربردی در طول زمان می تواند تمرین شما را موثر، بهینه و سرگرم کننده سازد.

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی