باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

خوردن عسل در حالت ناشتا برای معده

خوردن عسل در حالت ناشتا برای معده

در این مقاله مطالعه می‌کنید

در مورد خوردن عسل در حالت ناشتا برای معده، اختلاف نظرهایی وجود دارد. بسیاری از مردم، از فواید بسیار زیاد مصرف عسل، اطلاعی ندارند.

فواید خوردن عسل در حالت ناشتا برای معده

عسل، یک ماده شیرین کننده و غلیظ است که توسط زنبورهای عسل ساخته می شود. عسل، یک ماده پرانرژی و مغذی گیاهی است و فواید زیادی برای سلامتی ما دارد. زنبورها، عسل را از شهد گل ها تولید می کنند. زنبورها، ابتدا شهد را به قندهای ساده ای تبدیل کرده و آن را در داخل کندوهایشان ذخیره می کنند.

طراحی کندوهای عسل و همینطور جریان هوایی که توسط بال زدن مداوم زنبورها ایجاد می شود، باعث ایجاد مایعی شیرین به نام عسل می شود. در صورت نگهداری درست، عسل خالص حتی پس از گذشت صدها سال هم فاسد نمی شود. عسل خالص، بسیار سالم تر از شکر تصفیه شده است.

فواید خوردن عسل در حالت ناشتا برای معده

مصرف عسل در حالت ناشتا چگونه می تواند برای شما مفید باشد؟

عسل خالص اصلی، سرشار از قندهای طبیعی، مواد مغذی گیاهی، مواد معدنی، آنزیم ها و ویتامین ها است، همچنین دارای خواص آنتی بیوتیکی و ضد عفونی کنندگی است که برای بدن بسیار مفید است. همه عسل های خالص، سه جز اصلی دارند که عبارتند از:

فروکتز، گلوکز و آب. هر سه این اجزا، برای تامین انرژی در ساعاتی که ناشتا هستید، بسیار مفید هستند.

✔️ گلوکز موجود در عسل طبیعی، سریع تر از سایر قندها جذب می شود و در نتیجه باعث افزایش سطح انرژی بدن می شود.


✔️ مصرف عسل خالص، به دلیل دارا بودن گلیکوژن که برای حفظ سطح گلوکز در بدن لازم است، به صورت ناشتا و پیش از شروع روز کاری، به حفظ انرژی بدن در طول روز کمک می کند.


✔️ کبد، بخش زیادی از بازسازی متابولیک خود را در طول شب انجام می دهد و در صورتیکه، کبد در طول شب نتواند کار خود را به درستی انجام دهد و گلیکوژن موجود در کبد تمام شود، کبد شروع به تولید هورمون های استرس می کند.

این هورمون ها باعث می شوند که با احساس خستگی از خواب بیدار شوید. بنابراین توصیه می شود، پیش از خواب یک قاشق غذاخوری عسل ارگانیک مصرف کنید. مصرف عسل در شب، به کبد برای تولید گلیکوژن بیشتر و دفع خستگی از بدن کمک می کند.


✔️ عسل، خواص ضدالتهابی دارد و به هضم بهتر غذا کمک می کند. مصرف یک قاشق عسل طبیعی می تواند باعث کاهش مشکلات گوارشی شود.

مصرف عسل در حالت ناشتا

✔️ برخی افراد در حالت ناشتا، دچار نفخ و مشکلات روده می شوند، مصرف عسل طبیعی می تواند به هضم بهتر غذا و کاهش مشکلات روده کمک کند.


✔️ ناشتا بودن، می تواند باعث بهبود کیفیت خواب شود. نوشیدن یک لیوان آب حاوی عسل قبل از خواب، به بهبود کیفیت خواب، بازسازی و سلامت بدن، کمک می کند. عسل طبیعی، به ترشح هورمون ملاتونین در مغز (هورمون خواب)، کمک می کند و خوابی آرام را به ارمغان می آورد.

۴ روش مصرف عسل بعد از ناشتا

  • ترکیبی مقوی با عسل: گرانولا، ماست یا پنیر خامه ای و میوه های دلخواه خود را در ظرفی ریخته، سپس روی آن ها مقداری عسل بریزید و میل کنید.
  • اسموتی عسل و خرما: چند دانه خرما را از شب قبل در یک فنجان شیر خیس کنید. سپس یک قاشق بزرگ ماست یا پنیر خامه ای و کمی یخ به این ترکیب اضافه کرده و با مخلوط کن برقی، خوب میکس کنید.
  • ترکیب انرژی زا: مقداری شیر، ماست تازه یا پنیر خامه ای، جو دو سر پرک خیس شده در شیر، موز یخ زده، کره بادام زمینی و عسل را به خوبی با هم مخلوط کرده و میل کنید.
  • کره و عسل: عسل و کره را به نسبت ۱ به ۴ با همزن خوب به هم بزنید. نسبت کره و عسل به ذائقه شما بستگی دارد. برای طعم بهتر، کمی وانیل یا دارچین به آن اضافه کنید.
    باشگاه ورزشی اسپین

جدید ترین مقالات ما