باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

لباس ژیمناستیک کودکان

لباس ژیمناستیک کودکان

در این مقاله مطالعه می‌کنید

لباس ژیمناستیک کودکان به چه شکل است؟ آیا کنجکاو هستید بدانید که کودک شما باید چه لباسی برای کلاس ژیمناستیک بپوشد؟ لباس ژیمناستیک بسته به سن و جنسیت کودک، متفاوت است.  لباسی که بیشتر دختران برای ژیمناستیک می پوشند، یک لئوتارد (Leotard) است، لئوتارد همان لباس ژیمناستیک است که به لباس شنا شباهت دارد، اما از مواد ضخیم تری ساخته شده است. در این مقاله آنچه را که ژیمناست‌ ها (ورزشکاران ژیمناستیک) در هر سنی می پوشند بررسی خواهیم کرد.

لباس ژیمناستیک «مناسب» برای دختران، لئوتارد است و بیشتر دختران حاضر در ورزشگاه آن را می پوشند. شما می‌توانید این لباس را به راحتی به ‌صورت آنلاین و حضوری، از فروشگاه‌ های تخصصی ژیمناستیک یا حتی فروشگاه‌های لباس ورزشی، خریداری کنید. لئوتاردها عالی هستند زیرا به خاطر نوع طراحی که دارند، به هیچ چیز برخورد نمی کنند و به ژیمناست اجازه می دهند دامنه حرکتی کاملی داشته باشد. ژیمناست های جوان معمولاً فقط به پوشیدن یک لئوتارد اکتفا می‌کنند، اما ژیمناست های بزرگتر معمولاً دوست دارند  روی لئوتارد خود یک شلوارک نیز بپوشند

لباس ژیمناستیک «مناسب» برای دختران

لباس ژیمناستیک کودکان نوپا

دختران 2 تا 5 ساله معمولاً در کلاس های ژیمناستیک، لئوتارد می‌ پوشند و موهایشان را به صورت دم اسبی پشت سرشان می بندند.

لباس ژیمناستیک برای دخترها

✔️ لئوتارد

 دختر بچه های ژیمناست در سنین پایین تر، معمولاً برای کلاس ژیمناستیک فقط یک لئوتارد می‌پوشند. ممکن است شما از قبل، لباس ژیمناستیکی را برای کودک نوپای خود انتخاب کرده باشید اما به شما توصیه می کنیم پیش از انتخاب لباس ژیمناستیک برای کودکتان، به نکاتی که در ادامه این مقاله عنوان کرده ایم دقت کنید.

اگر نمی خواهید لباس زیر یا پوشک کودک ژیمناست نوپای شما مشخص باشد و از لباس لئوتارد او بیرون بیاید، یک یونیتارد (Unitard) (یونیتارد در واقع همان لئوتارد است که قسمت شلوار آن کمی بلندتر است و مثل یک شلوارک کوتاه به آن وصل شده است) برای او خریداری کنید. در غیر این صورت آن‌ ها می‌توانند یک لئوتارد معمولی بپوشند اما ممکن است گهگاهی لباس زیر یا پوشکشان مشخص شود.

✔️ موهای بسته شده پشت سر

باید مطمئن شوید که در حین تمرین، موهای ژیمناست شما روی صورتش نمی آید و مانع از دید او نمی شود، برای اینکار باید موهای فرزندتان را به صورت دم اسبی، بافته شده، یا هر مدل موی دیگری که موها را پشت سر کامل جمع می کند، ببندید.

ورزشکاران ژیمناستیک

لباس ژیمناستیک برای پسرها

✔️ شورت و تی شرت

پسران می توانند در کلاس ژیمناستیک شلوارک راحتی و تی شرت بپوشند، اما باید دقت کنید لباس هایی را برای پسران ژیمناست خود انتخاب کنید که در آن ها از هیچ گونه دکمه، زیپ، سگگ و یا هر جزییات دیگری که احتمال گیر کردنش وجود دارد، استفاده نشده باشد.

در زیر تعدادی از لئوتاردهای ژیمناستیک مناسب برای کودکان نام برده شده است:

لئوتارد ستاره ای GK: این لئوتارد رنگ روشنی دارد و بسیار زیبا است، همانطور که در تصویر مشاهده می کنید چاپ زیبایی هم دارد و برای کودکان با سنین پایین تر گزینه خوبی است.

بایکتارد GK مدل قلب های خوشحال: به علت بلندتر بودن قسمت شلوار این لئوتارد، برای کودکانی که نمی خواهند در زیر لئوتارد خود از لباس زیر استفاده کنند، گزینه خوبی است.

لئوتارد مدل پری دریایی: قسمت شلوار این لئوتارد کوتاهتر از مدل های دیگر است و طرحی شبیه پری دریایی دارد و برای کودکان گزینه عالی است.

ژیمناست های جوان مبتدی در کلاس ژیمناستیک باید چه لباسی بپوشند؟

ژیمناست‌های جوان باید در کلاس از لئوتارد استفاده کنند. مدل‌های مختلفی از لئوتاردها وجود دارد، اگرچه محبوب‌ترین مدل برای ژیمناست‌های جوان، همان مدل لئوتارد معمولی است.

موهای پشت سر بسته شده

ژیمناست های جوان باید موهای خود را پشت سر محکم ببندند طوری که موها روی صورتشان نریزد و باعث بروز مشکلات ایمنی برای آن ها شود. مدل موهای مناسب برای اینکار، مدل موی دم اسبی، موی بافته شده و یا موی بسته شده در دو طرف سر است.

آموزش انواع پرش در ژیمناستیک

بدون جواهرات و گل میخ

همچنین باید مطمئن شوید که در کلاس ژیمناستیک از هیچ جواهراتی به جز گوشواره های میخی استفاده نکنید. باید حواستان باشد که از وسایلی که احتمال گیر کردنشان وجود دارد استفاده نکنید.

در زیر تعدادی از لئوتاردهای مناسب برای ژیمناست های جوان آورده شده است:

✔️ لئوتارد عکس برگردان DIY: در این لئوتارد از ترکیب رنگ صورتی و بنفش به زیبایی استفاده شده است و تعدادی برچسب براق نقره ای فلامینگو، پروانه یا نوشته GYMNAST همراه آن وجود دارد که شما می توانید با سلیقه خود آن ها را به صورت عکس برگردان و با استفاده از اتو به لباس بچسبانید.

✔️ لئوتارد هولوگرامی با رنگ آمیزی به روش تای دای: این لئوتارد زیبا به روش تای دای رنگ آمیزی شده است و با نوشته های انگیزشی بر روی آن، به یکی از محبوب ترین لئوتاردها تبدیل شده است.

✔️ لئوتارد هولوگرامی کیفیت بالا با رنگ آمیزی به روش تای دای: این لئوتارد رنگارنگ برای هر سنی مناسب است و جنسی بسیار نرم و انعطاف پذیر دارد.

✔️ لئوتاردهای راه راه رنگی: این لئوتاردها در سه رنگ زیبا وجود دارند و جنسی بسیار نرم و مناسب برای تمرینات دارند.

نوجوانان ژیمناست برای کلاس ژیمناستیک چه لباسی باید بپوشند؟

ژیمناست‌های بزرگتر و نوجوانان، ممکن است لباسی کمی متفاوت از ژیمناست ‌های با سن کمتر در کلاس بپوشند.

سوتین ورزشی

ممکن است ژیمناست‌ های بزرگتر نیاز به حمایت داشته باشند از این رو می توانند از یک سوتین ورزشی (و یا حتی یک سوتین معمولی) زیر لئوتارد خود استفاده کنند.

شلوارک

ژیمناست ‌های بزرگتر ممکن است ترجیح دهند از شلوارک روی لئوتارد خود استفاده کنند، این مساله به آن ها احساس راحتی بیشتری می دهد و دیگر نگران این نیستند که لباس زیر آن ها از لئوتارد بیرون بزند و مشخص شود.

نوجوانان ژیمناست

موهای  بسته شده پشت سر

ژیمناست‌های بزرگتر نیز باید موهایشان را به سمت پشت سرشان محکم ببندند تا جلوی صورتشان نیایند یا به هیچ یک از وسایل آن ها گیر نکند.

بدون جواهرات و گل میخ

همچنین ژیمناست‌های بزرگتر، باید از استفاده کردن از هر گونه جواهری به جز گوشواره‌های میخی برای کلاس ژیمناستیک خودداری کنند.

در اینجا برخی از لئوتاردهای ژیمناستیک مناسب برای نوجوانان آورده شده است:

 لئوتارد با پرتوهای صورتی رنگ: این لئوتارد زیبا به سبک آمبره و با رنگ های بنفش و سفید، جلوه زیبایی دارد.

لئوتارد مناسب شطرنج بازان: این لئوتارد بسیار نرم و مقاوم است.

کوله پشتی های بزرگ و بسیار با دوام: این کوله پشتی ها فضای زیاد و مجزایی برای وسایل ورزشی دارند از این رو هدیه ای عالی برای ژیمناست ها هستند.

آیا باید زیر لئوتارد خود سوتین بپوشید؟

بسیاری از ژیمناست ها زمانی که احساس می‌کنند نیاز به حمایت بیشتری دارند، زیر لئوتارد خود از یک سوتین ورزشی یا حتی یک سوتین معمولی استفاده می کنند.

سوتین ورزشی

آیا باید زیر لئوتارد خود لباس زیر بپوشید؟

آموزش حرکت ۱۸۰ در ژیمناستیکپوشیدن لباس زیر، در زیر لئوتارد یک انتخاب شخصی است. اگر ژیمناست می خواهد از لباس زیر در زیر لئوتارد خود استفاده کند بهتر از لباس هایی استفاده کند که بهتر زیر لئوتارد قرار می‌ گیرند و مشخص نیستند.

در زیر برخی از لباس زیرهای مناسب برای پوشیدن زیر لئوتارد آورده شده است:

  • لباس زیر با لبه های صاف
  • لباس زیر که برش های پای آن بسیار بالا باشد
  • بیکینی
  • لباس زیر بدون درز

پسران در کلاس ژیمناستیک باید چه بپوشند؟

راهنمای خرید لباس ژیمناستیک دخترانه (لئوتارد)پسران باید برای کلاس ژیمناستیک تی شرت و شورت بدون دکمه، زیپ یا گیره بپوشند.

نکات دیگری که باید در کلاس ژیمناستیک رعایت کنند

  • پای برهنه: همه ژیمناست ها باید با پای برهنه تمرین کنند.  پوشیدن جوراب می تواند باعث لغزش یا زمین خوردن آن ها شود.
  • عینک: ژیمناست هایی که عینک می زنند و می خواهند در حین تمرین هم از عینک خود استفاده کنند، می توانند از عینک هایی که مخصوص ورزش ساخته شده اند، استفاده کنند و یا اینکه می توانند عینک خود را با بند محکم ببندند به طوری که عینک از روی چشمشان نیفتد.
  • مو: دختران یا پسرانی که موهای بلند دارند باید موهای خود را به صورت دم اسبی، یا بافته شده به سمت پشت سر خود محکم ببندند تا موهایشان در چشم و صورتشان نرود، زیرا ممکن است موها در دید آن ها اختلال ایجاد کند و این مساله ممکن است باعث بروز خطراتی حین تمرین برای آن ها شود.

ما امیدواریم که خواندن این مقاله به شما کمک کند تا پاسخ سوالات خود را درباره لباس های ژیمناستیک بیابید.

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی