باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

آموزش ایستادن روی دست برای کودکان

آموزش ایستادن روی دست برای کودکان

در این مقاله مطالعه می‌کنید

هر بچه ای دوست دارد هیجان و انرژی خود را با ایستادن روی دستان خود بروز دهد. هند استند یک راه سرگرم کننده برای تخلیه ی انرژی و خودنمایی کردن برای دوستانشان است. هنگام آموزش نحوه ی ایستادن روی دست به کودکان، باید کودک احساس راحتی کرده و به اندازه ی کافی (برای انجام هند استند) قدرت داشته باشد. یار تمرینی بزرگسال او نیز، باید با کار خود راحت باشد.

فرد بزرگسال باید خود انجام حرکت هند استند را به صورت حرفه ای بلد باشد تا کودک بتواند بدون هیچ آسیبی روی دستان خود بایستد. حفظ سلامت و امنیت دو طرف (تمرین کننده و یار تمرینی او) از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه مطلب، آموزش ایستادن روی دست برای کودکان توضیح داده شده است.

آموزش ایستادن روی دست ها

آموزش مبتدی ایستادن روی دست ها

برای شروع آموزش ایستادن روی دست برای کودکان، به عنوان یار تمرینی روی یک زانو (درست کنار کودک و نزدیک سر او) بنشینید. از کودک هم بخواهید در حالی که مچ‌ هایش زیر شانه‌ ها، و زانوهایش زیر باسنش است، روی زانوهایش بنشیند و دست ‌ها را روی زمین بگذارد. گاهی اوقات قرار دادن یک برچسب یا اسباب بازی بین دستانشان مفید خواهد بود؛ این باعث می شود که تمرکز آن ها روی زمین باشد (جایی که برای انجام ایمن و مطمئن هند استند لازم است).

قبل از این که کودک شروع کند، به عنوان یار تمرینی، دست خود را زیر یا روی شانه ی او قرار دهید. این احتمال وجود دارد که آرنج کودک سست شود و روی سر خود فرود آید. قرار گرفتن دست در این وضعیت می تواند به افزایش ساپورت و تکیه گاه کودک کمک کند و در صورت زمین خوردن، از ضربه به سر و گردن جلوگیری نماید.

ایستادن روی دست ها چگونه انجام می شود؟

برای ایستادن روی دست، کودک باید مانند حرکت هد استند (ایستادن روی سر) یک زانو را به سمت سینه ی خود جمع کند و زانوی دیگر را دراز کند. به عنوان یار تمرینی او، دست خود را برای کمک زیر پای دراز کرده قرار دهید، سپس کودک باید با فشار روی پای خم شده، پای دیگرش را بلند کند و بعد پای خم شده را نیز بالا ببرد تا به آن یکی برسد. اگر کودک در صاف و کنار هم نگه داشتن پاهای خود مشکل دارد؛ بدون نگرانی از اینکه پاها را صاف و بالا نگه دارید، فقط روی هل دادن و به هم نزدیک کردن آن ها کار کنید.

ایستادن روی دست ها

آن زمان که هر دو راحت بودید، می توانید ایستادن روی دست ها را با پاهای کاملاً دراز و صاف شده (هند استند کامل) امتحان کنید. مطمئن شوید در هر زمانی که کودک در حال یادگیری ایستادن روی دست ها است، به درستی او را نگه دارید و مراقبش باشید. به خاطر داشته باشید که تضمین ایمنی شما و کودک همیشه مهم است.

ایستادن روی دست ها به صورت کامل

هر زمان که شما و کودک راحت هستید و او روی دست های خود قرار دارد؛ می توانید در حالی که این وضعیت را کنترل می کنید، روی حالت مناسب بدن کودک تمرکز کنید. حتما هم شما و هم کودک شکم خود را تو دهید و منقبض کنید. شما کم کم زانوهای خود را صاف کرده و بایستید، در همان حین با دستتان وضعیت هند استند کودک را بررسی کنید.

حالا در این مرحله می توانید هر کدام از فرم های فیتنسی مورد علاقه ی خود را به حالت هند استند اضافه کنید. آن زمان که کودک در ایستادن روی دست های خود حرفه ای شد، می تواند با استفاده از دو حرکت straddle (پاهای از هم گشوده) و پایک، به هند استند خود فرم دهد.

ایستادن روی دست ها با استفاده از دیوار (برای مبتدیان)

هنگامی که مراحل آموزشی ایستادن روی دست ها را شروع می کنید، دیوار بهترین دوست و ابزار آموزشی شما خواهد بود. حتی افراد حرفه ای نیز همچنان از دیوار برای ایجاد استقامت و تکنیک کار خود استفاده می کنند.

ایستادن روی دست ها با استفاده از دیوار به شرح زیر است:

  • پشت به دیوار بایستید، کف دست های خود را (به اندازه ی عرض شانه) روی زمین قرار دهید و شروع به بالا رفتن از دیوار کنید و وزن خود را روی دست هایتان بیاندازید.
  • در حالی که خود را کم کم به حالت عمودی در می آورید، پوش آپ شانه انجام دهید، عضلات شکم خود را درگیر کرده و ستون فقرات را صاف نگه دارید (قوس نداشته باشد).
  • زمانی که به صورت کامل روی دستانتان ایستادید، پوش آپ را با قدرت بیشتری انجام دهید و هم چنان که عضلات مرکزی بدنتان درگیر است، انگشتان پای خود را محکم جمع کنید و در حالت پوینت (point) قرار دهید.
  • تلاش کنید که هند استند خود را در سه نوبت 60 ثانیه ای نگه دارید.

مورد اختیاری: یک بالش یا مت را زیر سر خود قرار دهید تا ترستان از سقوط کردن را کم کنید.

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی