باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

ورزش با کش برای کودکان

ورزش با کش برای کودکان

در این مقاله مطالعه می‌کنید

کش های مقاومتی، وسیله ای عالی برای سرگرم کردن و مشغول نگه داشتن کودکان، به هنگام ورزش هستند. این کش ها، به خطرناکی و گران قیمتی وزنه ها نیستند و می توانند به تمرینات ورزشی کودک، مقاومت بیشتری اضافه کنند. از اینرو، کودکان با استفاده از کش های مقاومتی، می توانند به سطح قدرت بدنی بالاتری دست پیدا کنند. شگفت انگیزترین چیز در مورد کش های مقاومتی، این است که متحرک و کوچک هستند و استفاده از آنها آسان است.

از مزایای ورزش با کش برای کودکان، می توان به یکپارچگی حسی، برنامه ریزی حرکتی، هماهنگی دست و چشم، افزایش حس عمقی و آگاهی جهت یابی اشاره کرد. در ادامه مطلب، حرکات ورزشی با کش پیلاتس را بیشتر توضیح خواهیم داد.

ورزش با کش

مزایای ورزش با کش برای کودکان

کودکان به دلیل وجود نیازهای حسی، به فعالیت های سنگین علاقه مند هستند و بدن و مغز آنها به مقاومت و کشش نیاز دارد تا بتوانند آرام بگیرند و در صندلی خود بی حرکت بنشینند. اگر ما از قبل، موقعیت مناسب برای فعالیت را در اختیار کودکان قرار دهیم، آنها به حرکات غیر طبیعی در کلاس درس تمایل پیدا نمی کنند و می توانند با ذهن باز مشغول یادگیری شوند.

برخی از والدین حتی می توانند کش های مقاومتی را همراه با کودکانشان به مدرسه بفرستند و آن را دور پایه های میز بپیچند. این کار به کودک شما این فرصت را می دهد تا زمانی که پشت میز می نشیند، پاهای خود را بالا و پایین کند، بدون اینکه مزاحم دانش آموزان دیگر شود. همچنین، این کار به کودکان این امکان را می دهد تا روی تدریس معلم و دستورالعمل های تکالیف خود، توجه و تمرکز بیشتری داشته باشند.

مزایای کش های مقاومتی

استفاده از کش ورزشی، حتی باعث می شود کودکان با همکلاسی های خود ارتباط بهتری داشته باشند و مهارت های اجتماعی خود را توسعه دهند. دلیل دیگر اهمیت کش های مقاومتی، کمک به وضعیت بدنی کودک، استقامت دست، استقامت جثه و هسته بدن است. بسیاری از دانش آموزان در زمینه یادداشت برداری از روی تخته مشکل دارند، آنها همچنین ممکن است در زمینه مهارت های حرکتی ظریف مانند نوشتن، دچار مشکل شوند، اغلب اوقات کسل هستند و روی میز دراز می کشند و خسته تر از آن هستند که در کلاس درس فعالانه آموزش ببیند. 

فعالیت با کش بدنسازی می تواند عضلات هسته ی بدن، جثه، دست ها و گردن آنها را تقویت کند. این کش همچنین به کودکان کمک می کند تا سر خود را از عقب به جلو، از بالا به پایین و از راست به چپ حرکت دهند. این حرکات به زبان دریافتی و بیانی، زمینه ی عاطفی، پردازش شنوایی، حفظ، خواندن و نوشتن کودک کمک می کنند.

حرکات ورزشی با کش برای کودکان

کش های پیلاتس و ژیمناستیک انعطاف پذیر هستند و به روش های زیادی می توان از آنها استفاده کرد. در اینجا به چند حرکت ورزشی با کش اشاره شده که برای کودک مفید هستند؛ گرچه، موارد دیگری نیز وجود دارد که شما می توانید در خانه آنها را امتحان کنید.

حرکات کششی دست و پا با کش

با چند حرکت کششی شروع کنید که بازوها و پاهای کودک را به حرکت در می آورد. در ابتدا، کودک باید رو به شکم دراز بکشد و پاهای خود را رو به بالا خم کند. کش مقاومتی را روی کف پای او قرار دهید و به او کمک کنید تا با پای خود، کش را رو به بالا حرکت دهد. برای تقویت پاهای کودکتان، از او بخواهید کش مقاومتی را بگیرد و پاهای خود را در وسط کش قرار دهد. سپس با هر دو دست، کش را تا بالای سر خود بکشد. پس از چند ثانیه نگه داشتن این وضعیت، باید با پای مخالف این حرکت را تکرار کند.

فعالیت دیگر برای تقویت مچ پا و پاها، بستن کش بدنسازی و درست کردن یک دایره است. از کودک خود بخواهید یکی از پاهای خود را درون کش قرار دهد و به او بگویید از یک دست برای کشیدن کش، به طرف خود استفاده کند. او می تواند برای کشش بهتر، حتی پاهای خود را بالا بیاورد.

تمرینات کمر با کش مقاومتی

برای این فعالیت، از کودک خود بخواهید روی کمر دراز بکشد. سپس به او بگویید پاهای خود را در هوا قرار دهد و کش را در کف پاهای خود بگذارد و سپس آن را با هر دو دست، تا بالای سر خود بکشد. کودک هر چه سفت تر کش را بکشد، تمرین، مؤثرتر خواهد بود. سپس از او بخواهید قبل از رها کردن کش، چند ثانیه در این حالت بماند.

تمرینات جلو بازو و پشت بازو

برای تقویت بازوهای کودک و انجام حرکات جلو به عقب، جهت ارتقای سطح مهارت های شنیداری و گفتاری کودکتان، سعی کنید این دو تمرین را با کش مقاومتی انجام دهید. در ابتدا، کش را در انتهای آن ببندید و یک دایره درست کنید. سپس از کودک خود بخواهید کش ورزشی را تا جایی که می تواند با بازوهای خود بکشد. او برای تکمیل این حرکت می تواند بنشیند یا بایستد. از او بخواهید یک بازو را در جلوی بازوی دیگر قرار دهد. کودک در ابتدا می تواند کش را در جلوی بدن خود قرار دهد، سپس آن را بالای سر ببرد و رو به عقب بکشد.

بلند کردن پا

از کودک خود بخواهید کش ورزشی را به صورت یک دایره درآورد. در حالیکه که کودک ایستاده، از او بخواهید یکی از پاهای خود را درون کش قرار دهد و آن را به سمت زمین بکشد. از کودک خود بخواهید تا جایی که می تواند با دستان خود کش را به سمت قفسه سینه یا بالای سر خود بکشد. سپس از او بخواهید پای خود را به آرامی بالا بیاورد، تا جایی که زانویش خم شود. این حرکت را تکرار کنید و سپس از کودک بخواهید با پای مخالف این حرکت را تکرار کند.

ورزش با کش

حرکات کششی برای کمک به تعادل و هماهنگی

برای بهبود تعادل و هماهنگی، از کودک خود بخواهید روی یک توپ تمرینی بنشیند. سپس کش مقاومتی را بردارید و از کودک بخواهید آن را تا جایی که می تواند به پشت سر خود بکشد. این کار به کودک شما فرصت می دهد تا عضلات هسته ی بدن خود را تقویت کند و با کشیدن کش در بالای سر خود، تعادل خود را بهبود بخشد.

کشش پا به صورت مستقیم

برای این فعالیت، از کودک خود بخواهید، کش را باز کند. سپس یک طرف کش را با یکی از دستان خود، و انتهای دیگر آن را با دست مخالف بگیرد. به او کمک کنید در حالیکه کش را با دستان خود گرفته، کف پای خود را روی کش قرار داده و آن را با پاهای خود به طرف زمین فشار دهد. به طوریکه کش تا باسن آنها کشیده شود. سپس به او کمک کنید تا کش را به سر خود نزدیک کند تا به کشش بیشتری دست پیدا کند. 

عبور از خط میانی بدن

برای کمک به کودک جهت عبور از خط وسط بدن، از او بخواهید مانند وضعیت بالا بایستد، اما کش را به باسن او نزدیکتر کنید. سپس از او بخواهید بازوهای خود را به صورت ضربدری روی هم قرار دهد (راست روی چپ). او باید در این حالت چند ثانیه بماند، سپس دستان خود را جا به جا کند.

کشش لانژ

در حالیکه کودک روی کش ایستاده است، از او بخواهید پای راست خود را روی کش قرار دهد و پای چپ را پشت سر خود حرکت دهد و در وضعیت لانژ رو به جلو خم شود. برای اضافه کردن کشش خط میانی با این فعالیت، از کودک بخواهید بازوی چپ خود را روی بازوی راست قرار دهد (پای مخالف با دست مخالف). سپس در این وضعیت چند ثانیه بماند و حرکت را با دست و پای مخالف تکرار کند.

سرد کردن بدن پس ورزش با کش

زمانی که کودک برای پایان دادن به این فعالیت ها آماده است، از او بخواهید این چند تمرین را انجام دهد. در ابتدا، از او بخواهید کش را دور کف پای خود قرار دهد و پای خود را به پشت خم کند. برای کشش بهتر، از او بخواهید پای خود را بیشتر به طرف عقب خم کند و پس از چند ثانیه این حرکت را با پای مخالف تکرار کند. سپس، از کودک بخواهید در حالت ایستاده، کش مقاومتی را بالای سر خود به عقب بکشد. در نهایت، از او بخواهید پای خود را در کش به عقب بکشد و زانوی خود را به سمت قفسه سینه بالا بیاورد (مانند تمرین بالا بردن پا).

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی