ورزش مناسب برای پسران زیر 7 سال

متخصصان و کارشناسان توصیه می‌کنند که کودکان بصورت روزانه، حداقل 60 دقیقه فعالیت متعادل تا شدید داشته باشند. چرا؟ چنین فعالیت ‌هایی، برای حفظ سلامت قلبی و عروقی، حیاتی و ضروری هستند؛ ولی اهمیت ورزش کردن و فعالیت بدنی برای کودکان، دلایل دیگری نیز دارد. بنظر می ‌رسد که این امر موجب تحریک رشد مغز می‌شود. ورزش کردن موجب افزایش تمرکز کودک و پایبند بودن وی به برنامه‌ ای خاص شده و همچنین ممکن است یادگیری‌ او را تسهیل بخشد. در ادامه مطلب، ورزش مناسب برای پسران زیر 7 سال را بیان خواهیم کرد.

ورزش مناسب برای پسران

چگونگی مفید بودن ورزش برای بهبود عملکرد مغز پسران زیر 7 سال

کودکان دارای تناسب اندام، با دقت بیشتری آزمون flanker را انجام داده و مغز آن‌ ها نیز واکنش متفاوتی نشان می‌ دهد: کودکانی که آمادگی جسمانی بیشتری دارند، حین انجام آزمون flanker، منابع مغزی و ذهنی بیشتری را صرف توجه کردن و حافظه فعال (کاری) می‌کنند. ورزش منظم، مکرر و نسبتا شدید (برای مثال جلسات 40 دقیقه ‌ای فعالیت فیزیکی شدید، حداقل 3-5 بار در هفته) می ‌تواند موجب بهبود یافتن عملکرد شناختی وی شود.

3 نوع فعالیت فیزیکی ضروری برای پسران زیر 7 سال

کودکان نیز مانند بزرگسالان، برای اجتناب از آسیب دیدگی و حفظ سلامت خود، به انواع مختلفی از فعالیت ‌های فیزیکی نیاز دارند. 3 ورزش مناسب برای پسران زیر 7 سال عبارتند از:

فعالیت ‌های هوازی (ایروبیکی)، یا فعالیت ‌های مشابه که قلب و شش ‌ها را به فعالیت و تپش وادار کند. بیش از 60 دقیقه از روز کودک، باید بدین گونه سپری شود. از جمله روش ‌های مناسب می‌توان به پیاده رفتن به مدرسه، پیاده ‌روی و اسکیت ‌برد سواری اشاره کرد. حداقل 3 روز در هفته نیز کودک باید فعالیت هوازی شدید انجام دهد؛ بدین معنی که تنفسی شدید تر و سنگین‌ تر از حد معمول داشته باشد. آن ‌ها می ‌توانند بدوند، شنا کنند یا به سرعت برقصند.

کشش عضلانی. کودکان باید 3 روز در هفته فعالیت عضلانی داشته باشند. آن‌ ها می‌توانند در هر سنی، از وزن بدن خود بعنوان وزنه استفاده کنند (فعالیت ‌هایی از  قبیل ژیمناستیک، شنا رفتن یا بالا رفتن از صخره‌ ها و درخت‌ ها). با نظارت و آموزش صحیح، کودکان بزرگتر و نوجوانان نیز قادر خواهند بود تا با استفاده از وزن خود یا نوار ‌های مقاومتی، برروی عضلات خود کار کنند.

کشش عضلانی

فعالیت ‌های مبتنی بر وزن (حمل وزن). انجام دادن چنین فعالیت ‌هایی نظیر پریدن، جست و خیز کردن و دویدن، حداقل 3 روز در هفته، موجب استحکام استخوانی کودک می‌شود. فکر می‌کنید زیاد بنظر می ‌رسند؟ نگران نباشید. بسیاری از فعالیت‌ ها در بیش از یکی از این دسته ‌بندی‌ها قرار می‌گیرند؛ در نتیجه قرار دادن آن ‌ها در برنامه‌ی هفتگی کودکان، امر دشواری نخواهد بود.

بهترین فعالیت برای پسران 6 تا 8 سال

کودکان 6 ساله به قدری رشد کرده‌اند که بتوانند بیسبال بازی کنند و با توپ فوتبال و بسکتبال سر و کار داشته باشند. همچنین می‌توانند ژیمناستیک کار کرده و دوچرخه‌ سواری کنند. حال زمان مناسبی است که کودک را با گستره‌ی فعالیت ‌های ورزشی و تناسب اندام آشنا کنیم. فشار ناشی از ورزش ‌های مختلف، انواع متفاوتی از رشد را شامل می‌ شود و این گستره از فعالیت‌ ها، موجب رشد کلی سالم شده و تضمین کننده‌ی آن است.

آسیب‌ های ناشی از انجام بیش ‌از حد این فعالیت‌ ها (نظیر ترک خوردن و شکستگی و درد پاشنه پا در بازیکنان فوتبال) بشدت معمول بوده و در صورتی که کودکان مرتبا و به مدت طولانی، مشغول انجام ورزشی خاص باشند، رخ می‌دهند.

چه مقدار ورزش برای کودکان خردسال مناسب است؟

داشتن فعالیت فیزیکی برای رشد جسمانی، یادگیری بهتر در مدرسه و سلامت روانی کودک مفید است. کودکان 5 تا 12 سال باید حداقل روزانه 60 دقیقه فعالیت فیزیکی شدید داشته باشند. این فعالیت‌ فیزیکی باید شامل گستره‌ای از فعالیت ‌های هوازی و فعالیت ‌های تقویت‌کننده‌ی عضلات و استخوان‌ ها باشد. باید کودک خود را به تحرک داشتن تشویق کرده و مدت زمان نشستن وی را محدود کنید. کودکان نباید روزانه بیش از 2 ساعت بی ‌حرکت، مقابل صفحه نمایش بنشینند.

نشستن کودک جلوی تلویزیون

آیا کودکان می‌توانند بیش ‌از حد ورزش کنند؟

کودکان نیز مانند بزرگسالان، سطوح تناسب اندام و مهارت ‌های متفاوتی دارند. میزان ورزش مناسب برای کودک شما نیز به سن و علایق او بستگی دارد.

برای جلوگیری و اجتناب از آسیب‌ دیدگی:

  • ترکیبی از انواع فعالیت ‌ها (هوازی، تقویت ‌کننده ‌ی عضلات و مبتنی‌ بر وزن بدن) و ورزش ‌ها مختلف را امتحان کنید.
  • مراقب نشانه‌ های فرسودگی و خستگی باشید؛ بخصوص زمانی که کودک شما مشغول انجام ورزش ‌های منظم است (اگر کودک خسته است، آسیب دیده یا در بازیابی پس از اتمام فعالیت، دچار مشکل می ‌باشد، ممکن است بیش از حد مجاز فعالیت داشته است).
  • اطمینان حاصل کنید که یک روز در هفته را استراحت کرده و مشغول ورزش ‌های منظم نباشد (با این‌حال هنوز می‌توانند بازی کنند و از طریق سایر روش ‌ها فعالیت داشته باشند).
  • مراقب باشید که کودک تنها فعالیت ‌ها و ورزش ‌هایی را انجام دهد که در آن‌ها مهارت و قدرت کافی دارد.
  • حتما از وسایل ایمنی مناسب، نظیر محافظ دهان، محافظ ساق پا یا کلاه ایمنی، استفاده کنید.
  • درصورت آسیب ‌دیدگی، روش درمانی مناسب را دریافت کنید.

نتیجه‌گیری

فعالیت داشتن در کلیه سنین، موجب بهبود یافتن کلی سلامت می‌شود. برای اینکه کودک به بزرگسالی سالم تبدیل شود، باید بستری سالم مهیا باشد. کودکان به ‌صورت طبیعی فعال هستند و تشویق آن‌ ها به ‌همراه راهنمایی درست، موجب بوجود آمدن عاداتی دیرپا خواهد شد.

باشگاه ورزشی کودکان اسپین | ژیمناستیک تخصصی | ژیمناستیک ریتمیک | ایروبیک | تغذیه کودکان

 شماره تماس شعبه : 09129171854

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

سایر موضوعات

محبوب ترین مقالات اسپین کلاب

Group 180

باشگاه ورزشی ژیمناستیک و باله اسپین

شما می توانید اسپین را در اینستاگرام با آی دی ESPINCLUB@ دنبال کنید

Group 180

وارد حساب کاربری خود شوید

یا ورود با

حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام

وارد حساب کاربری خود شوید

یا ورود با

تأیید نام‌نویسی به شما ایمیل خواهد شد.

حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام

تماس با ما