باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

فواید تکواندو برای کودکان

فواید ورزش تکواندو برای کودکان

در این مقاله مطالعه می‌کنید

از فواید ورزش تکواندو برای کودکان می توان به این موارد اشاره کرد که تکواندو به کودکان کمک می کند تا عزت نفس خود را بالا ببرند، به آنها انضباط و کنترل بهتری می دهد، در موقعیت های اجتماعی به آنها کمک می کند، فعالیت جسمی آن ها را بالا می برد و در سلامت جسمیشان موثر است.

تکواندو کودکان پسر

تکواندو برای پسران نوجوان مفید است. از آنجایی که پسران نوجوان زمان بیشتری را جلوی صفحه نمایش می گذرانند و زمان کمتری را درگیر فعالیت های بدنی و معاشرت می کنند، بین بازی های ویدئویی که آنها بازی می کنند و فیلم هایی که تماشا می کنند، علاقه زیادی به هنرهای رزمی دارند. اگر آنها بتوانند از این علاقه به خوبی استفاده کنند و یک عمر از مزایای آن برخوردار شوند.

تکواندو کودکان پسر

این ورزش رزمی بسیار خوب برای کودکان است زیرا اگر زود شروع کنید، می توانید اصول اولیه را خیلی سریع یاد بگیرید و به ارتقاء کمربند خود برسید. تکواندو برای کودکان بسیار مناسب است زیرا بسیار انعطاف پذیر و سازگار است، بدین معنا که فرزندان شما آموزش حرکات را بدون اجبار و به راحتی آموزش میبینند و مربیان آنها را به آرامی تربیت می کند تا از جلسات آموزشی لذت ببرند.

مزایای تکواندو برای کودکان و نوجوانان

تقویت عزت نفس

هیچ چیز به اندازه شکستن یک تخته با مشت یا پا، عزت نفس کودک را تقویت نمی کند. چهره آنها هنگام شکستن تخته و شنیدن صدای تشویق بزرگترها، باعث می شود که نسبت به تمام زحماتی که تا آن لحظه کشیده اند، احساس غرور داشته باشند.

کودک می آموزد که در برابر دیگران رقابت نمی کند، بلکه تنها با خود در رقابت است. با پیشرفت در تکواندو، بدون شک می دانند که این کمربند ها را با تلاش بدست آورده اند. آنها یاد می گیرند باور داشته باشند که می توانند هر کاری را انجام دهند؛ زیرا قلبا می دانند که می توانند.

تقویت عزت نفس در تکواندو

انضباط و کنترل شخصی

تکواندو با آموزش فرم ها و ضربات دشواری که به تمرکز، تمرین و از خودگذشتگی نیاز دارند، به منظور یادگیری مناسب و تسلط بر خود، انضباط و کنترل شخصی را به فرد می آموزد. تکواندو همچنین از شما می خواهد در حرکات خود، که نیازمند کنترل زیاد است، دقیق باشید.

مهارت های اجتماعی

آشنایی با افراد جدید و دوست یابی برای کودکانی که همیشه در یک محیط اجتماعی قرار ندارند، با قرار گیری در اتاقی پر از کودکان هم سن و سال که علاقه مشترکی دارند، ممکن است راحت تر گردد.

اگر فرزند خجالتی یا ترسویی دارید، کلاس تکواندو کودکان، جایی که همه از یک سطح شروع به فعالیت می کنند، به آنها در یادگیری نحوه تعامل با همسالان خود کمک می کند؛ زیرا همه افراد در این کلاس ها فرایند یادگیری یکسانی را می گذرانند.

تناسب اندام و فعالیت بدنی

3 بخش اصلی ِتناسب اندام، قدرت، انعطاف پذیری و استقامت است. یک کلاس معمولی تکواندو شامل تمرینات مشت زدن و لگد زدن دینامیک، تمرین با مانع، تمرینات تقویت کننده بخش مرکزی بدن مانند دراز نشست، شنا و کشش می باشد.

کودک از طریق چنین حرکاتی فعالیت و قدرت بیشتری بدست می آورد و برای کودکان کوچکتر، یادگیری و تمرین فرم ها (الگوهای خاص دفاع و حمله) به حصول مهارت های حرکتی و کنترل بدنی بهتر منجر می گردد.

نکته مثبت دیگر این است که با کاهش زمانی که کودک در مقابل تلویزیون یا کامپیوتر می گذراند و بیرون کشیدن آن ها از خانه، می توان کودک را به فعالیت بیشتر ترغیب کرد، که همیشه چیز خوبی است.

ثبت نام یک کودک غیرفعال برای یک ورزش رزمی، مانند تکواندو، نه تنها سبک زندگی بی تحرکی را که ممکن است به آن عادت داشته باشد تغییر می دهد، بلکه فعالیت لذت بخشی را برایش ایجاد می کند که آنها را به ادامه حرکت ترغیب می نماید.

تناسب اندام و فعالیت بدنی

ایجاد توانایی شکست خوردن

در جامعه امروزی که به نظر می رسد هرکسی، فارغ از آنکه چه کاری انجام داده یا نداده است، تشویق می شود، یادگیری شکست، (اگرچه این اصطلاح سختگیرانه ای ست، اما بهتر است بگوییم قرار گرفتن در رتبه دوم، به عنوان مثال در مسابقه تکواندو) یک آموزه ارزشمند است. به این ترتیب، کودکان می توانند با مربی خود، در مورد کارهایی که باید انجام داده و مواردی که باید برای دفعه بعدی ارتقا دهند، صحبت نمایند.

آموزش احترام گذاشتن

یکی از اولین مواردی که هنگام شروع تکواندو متوجه خواهید شد، این است که دانش آموز، ضرورت احترام نه تنها به مربی، بلکه به همکلاسی های خود را نیز، صرف نظر از سطح مهارت آنها، یاد می گیرد.

در یک مدرسه تکواندو خوب، به ندرت می بینید که دانش آموزی در حال لاف زدن یا خودنمایی باشد. آنها به جای اینکه مهارت های خود را به رخ بکشند و در دیگران احساس کوچک بودن ایجاد نمایند، رفتار بهتری انجام می دهندو می دانند که هرکسی، نقاط قوت و ضعف خود را دارد و برای تفاوتها ارزش قائلند.

شاید این مقاله هم برایتان جالب باشد:

تقویت روحیه ورزشکاری

اینکه هر تیم ورزشی حرفه ای تمرینات خود را با تکواندو، یا نوعی از هنرهای رزمی تکمیل می کند، دلیلی دارد. به طرز شگفت انگیزی در افزایش هماهنگی عمومی موثر است؛ زیرا از هر قسمت بدن به صورت متعادل استفاده می نماید: بالاتنه، پایین تنه، سمت راست، سمت چپ، حرکات جانبی و حرکات چرخشی، همگی در این ورزش قرار دارند.

هدفگذاری

هدفگذاری یکی از مهمترین چیزهایی است که هرکس می تواند در زندگی یاد بگیرد و در تکواندو این کار، از همان ابتدا، انجام می گیرد. ابتدا با هدف بزرگ به دست آوردن کمربند سیاه و در ادامه هدف های کوچکتر برای دریافت کمربند های دیگر.

این امر، نه تنها عادت مهمی را در کودک ایجاد می کند، بلکه با سخت کوشی و از خودگذشتگی، می تواند به هر هدفی که تعیین می کند، برسد. اگر کودکان فقط یک چیز را از زمان حضور در تکواندو یاد بگیرند، هدفگذاری ست که آموزه بسیار مهمتری از سایر مزایا این ورزش محسوب می شود.

احترام گذاشتن در تکواندو

تمرکز

دنیای امروز پر از حواس پرتی ست، از تلویزیون گرفته تا بازی های ویدیویی، بنابراین با استفاده از یک ورزش رزمی مانند تکواندو، کودک توانایی تمرکز در سنین جوانی را بدست می آورد که نه تنها امروز، بلکه برای کل زندگی اش مهارتی ضروری ست.

برای انتخاب یک باشگاه تکواندو، به دنبال جایی باشید که محیطی بدون حواس پرتی داشته باشد. کودک شما باید بتواند دنیای خارج را فراموش کند و روی آموزشش تمرکز نماید. مدیتیشن، همچنین نقش زیادی در تکواندو دارد؛ بنابراین تعجب نکنید اگر معلم کودکتان در ابتدا یا انتهای کلاس، برای انجام آن وقت بگذارد.

کار گروهی

از اسپارینگ (نوعی حرکت رزمی) تا شکستن تخته و ارتقا سطح با گرفتن کمربند جدید، کودک شما در یک مدرسه تکواندو، کارهای زیادی را به تنهایی انجام نمی دهد.

او دائماً با همکلاسی های خود در حال فعالیت برای یادگیری فرم ها و تکنیک های جدید است؛ تا مهارت مهم کار گروهی، که در طول زندگی از آن استفاده می نماید، در وی شکل گیرد.

تشویق به حل کردن مسائل، بدون خشونت

تصور اینکه آموزش تکواندو رفتار خشونت آمیز را ترویج می کند، اگر تنها از طریق تلویزیون یا فیلم با این ورزش آشنا باشید، می تواند یک فرض منطقی باشد.

اما در واقع، تکواندو و سایر ورزش های رزمی، دارای سبک های دفاعی زیادی هستند که مهارت های صلح آمیز و فاقد خشونتی را برای حل تعارضات به کودکان می آموزند، و بر احتیاط ِاجتناب از یک درگیری فیزیکی، تأکید می کنند.

سرگرمی سالم

کودکانی که با فعالیتی خاص درگیر باشند، بیشتر و سریعتر یاد می گیرند. برنامه تکواندو این مسئله را به خوبی درک کرده و مسئولیت ها و سنت های هنر را با چالش ها، بازی ها و رویدادهای متمرکز اجتماعی متعادل می نماید تا بچه ها را درگیر درس و اجتماع کند.

مضرات تکواندو برای کودکان

اگرچه سوال در مورد تمرین هنرهای رزمی توسط کودکان ممکن است نگرانی هایی را ایجاد کند اما واقعیت این است که اکثر هنرهای رزمی کسانی آموزش میدهند که برنامه مناسبی برای کودکان دارند، در واقع ایمن هستند. تکواندو یکی از ورزش های رزمی و یکی از مناسب ترین هنرهای رزمی برای کودکان است.
از آنجا که تکواندو دارای سه عنصر آموزش است، عناصر اصلی، نبرد و فرم ها. پس برنامه ریزی برای کودکان تا حدی آسان است. آنچه ابتدا باید بدانید این است که بچه ها اسپار نمی کنند، به این معنی که احتمال آسیب به حداقل می رسد. اسپارینگ توسط کارآموزان مسن تر انجام می شود، آنها همچنین زره محافظ می پوشند، به این معنی که تماس بین بچه ها در تکواندو حداقل است.

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی