باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

ورزش رزمی کودکان

بهترین ورزش رزمی مناسب دختر بچه ها

در این مقاله مطالعه می‌کنید

در این مقاله از سری مقالات باشگاه اسپین، قصد داریم در خصوص موضوع بهترین ورزش رزمی مناسب دختر بچه ها و فواید این ورزش برای کودکان، بپردازیم. ورزش رزمی مناسب دختر بچه ها، تاثیر ویژه ای بر حفظ سلامتی و تناسب اندام آن ها می گذارد. همچنین این ورزش به دختر بچه ها خود کنترلی، خود انضباطی و نحوه دفاع از خود را نیز آموزش می دهد. البته ناگفته نماند هنرهای رزمی زیادی برای دختر بچه ها وجود دارد. اما انتخاب یک رشته رزمی مناسب کمی برای والدین سخت است. بنابراین ممکن است برای شما والدین عزیز این سوال پیش آید که بهترین ورزش رزمی مناسب دختر بچه ها چیست؟

به بیان مربی متخصص ورزش رزمی اسپین، انتخاب رشته ورزش رزمی برای دختر بچه ها، به علایق، شخصیت و انتظارات او بستگی دارد. این موضوع را هم در نظر بگیرد که انجام ورزش رزمی، قوی تر شدن، نظم، تناسب اندام و از همه مهمتر دفاع از خود، به کودک شما می آموزد. در ادامه با باشگاه اسپین همراه باشید تا بیشتر با رشته ورزش رزمی مناسب دخترها مانند: تکواندو، جودو، کاراته و تای چی آشنا شویم.

ورزش رزمی کودکان

ورزش رزمی برای دختر بچه ها چه اهمیتی دارد؟

همانطور که پیش تر بیان کردیم، ورزش رزمی برای دختر بچه ها، علاوه بر تقویت قدرت بدنی، به دلیل نظم و انظباتی که دارد، می تواند بر روی رفتار کودک شما نیز تاثیر مثبتی بگذارد. همانگونه که می دانید بچه ها انرژی بالایی دارند، بنابراین یکی از راه های تخلیه انرژی، انتخاب ورزش ژیمناستیک و گروه ورزش های رزمی می باشد. ورزش های ژیمناستیک، هنرهای رزمی مانند: کونگ فو، دفاع شخصی، تکواندو و کاراته، نه تنها سرگرم کننده است، بلکه به قوای جسمی بسیار کمک می کند.

هدف از آموختن ورزش و هنر رزمی در باشگاه اسپین، آمادگی بدن، ذهن  و روح کودک برای یک عملکرد هماهنگ می باشد. طبق تحقیقات علمی در زمینه ورزش های رزمی و ژیمناستیک کودکان، ۶ سالگی مناسب ترین سن برای شروع ورزش های رزمی و ژیمناستیک کودکان می باشد.

به بیان مربی مجموعه باشگاه های اسپین، در سن ۶ سالگی، یک کودک می تواند به خوبی، کنترل عضلانی و قدرت کافی برای استفاده از تکنیک های مختلف رزمی مانند: مشت و لگد زدن را داشته باشد. بر خلاف باورهای  برخی از خانواده ها که تصور می کنند انجام ورزش رزمی برای کودک خشونت ایجاد می کند. باید گفت که این باور کاملا اشتباه است و نه تنها قدرت جسمانی را قوی کرده، بلکه نظم، احترام و اجتماعی شدن کودک را نیز بیشتر می کند.

تمرین ورزش رزمی دختران

انواع ورزش های رزمی برای دختر بچه ها

تکواندو یکی از محبوترین و پرطرفدارترین سبک های ورزش رزمی در دختران و کودکان است. تمرکز در ورزش تکواندو بیشتر بر روی ضربات مشت و لگد است. کونگ فو نیز یکی از ورزش های رزمی در کودکان است که بیشتر بر روی تعادل و تمرکز روی حرکات بالا تنه کار می کند. این ورزش برای دختر بچه هایی است که با لگد زدن زیاد مشکل دارند، مناسب است.

اما در خصوص ورزش جودو باید گفت که این ورزش رزمی بیشتر بر روی پرتاب تمرکز دارد و شامل زمانبندی و توانایی کنترل وزن بدن حریف می باشد. توصیه کارشناس ورزش اسپین این است که جودو برای دختر بچه هایی که به فنون و دفاع علاقمند هستند، بسیار مناسب است. تمامی رشته ورزشی که گفته شد برای دختر بچه ها و نوجوانان مناسب است.

اما بهترین انتخاب برای ورزش رزمی مناسب دختر، جوجیتسوی برزیلی است. جوجیتسوی برزیلی ورزش رزمی است که بر روی تقویت مهارت فیزیکی، انعطاف پذیری، سرعت عمل و چالاکی در کودکان تمرکز می کند. همچنین این نوع ورزش احساس ضعف را از کودک شما می گیرد. تقریبا عملکرد این ورزش به مانند ورزش ژیمناستیک است. توصیه کارشناس ورزش های رزمی اسپین این است که مقاله ی ” ژیمناستیک ” را مطالعه کنید.

تمرین ورزش رزمی یه دختر خارجی

بهترین رشته ورزش رزمی برای دختر بچه ها چیست؟

بهترین ورزش رزمی مناسب برای دختر بچه ها و نوجوانان، ورزشی است که به آن گرایش داشته باشند. چرا که هر رشته ورزشی روش های تمرینی و تکنیک های خاص خودش را دارد. والدین عزیز باید به این موضوع توجه کنید که هنرهای رزمی، برای بچه هایی که علاقه به ورزش های تنیس و یا والیبال ندارند، انتخاب هوشمندانه ایی است. برخی از بهترین رشته ورزش رزمی مناسب دختر بچه ها، به شرح زیر است.

  • تکواندو: تکواندو یک ورزش رزمی سریع و پویا است ( ایجاد قدرت، انعطاف پذیری وافزایش قدرت تعادل)
  • جوجیتسو برزیلی: ورزشی برای یادگیری دفاع شخصی، کم خطر، افزایش تحرک و چربی سوز
  • کاراته: ورزش رزمی کاملا ایمن برای دختر بچه ها، افزایش اعتماد بنفس و افزایش قدرت جسمانی در دختر بچه ها و نوجوانان
  • جودو: این ورزش تمرکز زیادی بر احترام، انظباط، افزایش قدرت و تعادل، ملایم بودن و کاهش آسیب در حین تمرین
  • تای چی: ورزش نمایشی برای کودکان از نوع انفرادی ( کودک تحت تاثیر ضربه قرار نمی گیرد) افزایش تمرکز و افزایش تعادل
  • آی کیدو: ورزش رزمی سبک، افزایش قدرت جسمانی، یادگیری کنترل خشم و افزایش مهارت دفاع شخصی
  • کیک بوکسینگ: ورزشی قدرتی، تناسب اندام عمومی، ایجاد انگیزه برای رقابت و دفاع شخصی
  • موی تای: ورزش تایلندی، یادگیری آسان، افزایش سرعت عمل و چابکی و ایمنی بالاتر نسبت به ورزش رزمی کراو ماگا
بوکس ورزش رزمی دختران

مهمترین خدمات باشگاه برای دخترها و بانوان

هدف مجموعه باشگاه های اسپین، ارائه ورزش های سرگرم کننده، شاد و خلاق که همه بر پایه ساختار منسجم قرار می گیرد، می باشد. این مجموعه دارای مربیان متخصص در زمینه های انواع ورزش های رزمی، ژیمیناستیک و یوگا برای دختران هستند. مربیان اسپین دارای مدرک تخصصی مربی گری بین المللی می باشند. در باشگاه اسپین ورزش های رزمی برای بچه ها کاملا به صورت اصولی و ترمیک ارائه می شود.

علاوه بر موارد ذکر شدن در این مقاله، باشگاه اسپین ثابت کرده که ورزش های رزمی، ژیمناستیک کودکان، نقش بسیار مهمی در افزایش اعتماد به نفس بچه ها دارد. به طوری که این مجموعه شاهد ورود کودکی کاملا خجالتی و منزوی بوده است. اما در پایان آموزش جدا از فعالیت های گروهی، توانسته در مسابقات بین باشگاهی نیز شرکت کند. استفاده از تجهیزات باکیفیت، داشتن مربیان با تجربه و آموزش دیده، رعایت اصول بهداشتی در محیط باشگاه و در نهایت محیط ایمن و آرام از مهمترین ویژگی های باشگاه اسپین می باشد.

جدول جمع بندی مطالب فوق

موضوع توضیحات
اهمیت ورزش رزمی برای دختر بچه‌ها تقویت قدرت بدنی، نظم، انضباط، افزایش تمرکز، دفاع شخصی
سن مناسب شروع ورزش رزمی ۶ سالگی، برای کنترل عضلانی و استفاده از تکنیک‌های رزمی
مزایای ورزش رزمی قوی‌تر شدن، نظم، احترام، اجتماعی شدن، تخلیه انرژی
ورزش‌های مناسب – تکواندو: ضربات مشت و لگد، قدرت و تعادل- کونگ فو: تعادل و حرکات بالاتنه- جودو: پرتاب، دفاع شخصی – جوجیتسوی برزیلی: چالاکی، انعطاف‌پذیری، دفاع شخصی
بهترین ورزش‌ها – تکواندو: قدرت و انعطاف- جوجیتسوی برزیلی: کم‌خطر و دفاع شخصی- کاراته: افزایش اعتماد به نفس – جودو: احترام و انضباط- تای چی: تمرکز و تعادل- آی‌کیدو: کنترل خشم و دفاع شخصی – کیک بوکسینگ: قدرت و رقابت- موی تای: سرعت و ایمنی بالا
خدمات باشگاه اسپین ارائه ورزش‌های اصولی با مربیان متخصص، تجهیزات باکیفیت و محیط ایمن برای کودکان

جدید ترین مقالات ما