باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

قد و وزن نرمال کودک 7 ساله

قد و وزن نرمال کودک 7 ساله

در این مقاله مطالعه می‌کنید

این مقاله میانگین قد و وزن نرمال کودک 7 ساله را ارائه می دهد تا افراد بتوانند رشد جسمانی پسر یا دختر هفت ساله ی خود را ارزیابی کنند.

میانگین قد یک پسر 7 ساله چند سانتی متر است؟

بر اساس داده های قدی پیکرسنجی که در آن ۱۹۳ پسر هفت ساله مورد بررسی قرار گرفته اند، میانگین قد یک پسر هفت ساله حدود 126.1 سانتی متر است که به نزدیکترین واحد گرد شده است. قد یک پسر بین سنین 7 تا 8 سالگی، معمولاً حدود 6 سانتی متر افزایش می یابد.

بعضی از پسران هفت ساله به دلیل ژنتیکی که دارند، به طور طبیعی قد بلندتر از دیگران هستند اما خواب، ورزش روزانه و تغذیه ی کافی نیز برای رشد در حد مطلوب، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

میانگین قد یک پسر 7 ساله

میانگین قد یک دختر 7 ساله چقدر است؟

بر اساس داده های اندازه گیری 190 دختر هفت ساله، میانگین قد یک دختر 7 ساله حدود 124.1 سانتی متر است. بنابراین در سن ۷ سالگی، دختران تقریباً دو سانت کوتاه تر از پسران هستند. نکته ی جالب این است که این اختلاف قد در واقع مدتی پس از شروع بلوغ دختران (که معمولاً زودتر از پسران است) از بین می رود.

از سنین 9 تا 12 سالگی، دختران و پسران تقریباً قد یکسانی دارند و تعداد کمی از دختران در این سن از همسالان مذکر خود بلندتر هستند.

میانگین وزن یک پسر 7 ساله چقدر است؟

بر اساس داده هایی که وزن بدن ۱۹۳ پسر هفت ساله را اندازه گیری کرده، میانگین وزن یک پسر هفت ساله 27.5 کیلوگرم است. پسران معمولاً بین سنین 7 تا 8 سالگی با ادامه ی رشد و تکامل خود، حدود 4 کیلوگرم وزن اضافه می کنند.

داده های همین تحقیق در مورد شاخص توده ی بدنی نشان می دهند که میانگین BMI برای یک پسر ۷ ساله ۱۷.۳ است که طبیعی و سالم در نظر گرفته می شود. البته ژنتیک هر کودک نیز روی قد او تأثیر خواهد داشت. بنابراین در صورتی که یک کودک در این سن به طور چشمگیری تحت این اندازه قرار ندارد، جای هیچ نگرانی ای نیست.

با این حال، بسیاری از والدین به درستی اهمیت زیادی برای رشد جسمانی فرزند خود قائل هستند، به همین دلیل است که دانستن میانگین قد و وزن نرمال کودک 7 ساله می تواند بسیار مفید باشد.

میانگین وزن یک دختر 7 ساله چقدر است؟

بر اساس تحقیقات، میانگین وزن یک دختر 7 ساله 27.3 کیلوگرم است. همانطور که مشخص است، دختران و پسران در سن هفت سالگی دارای وزن و قد مشابهی هستند؛ بنابراین تعجبی ندارد که دختران نیز مانند پسران همسن خود، بین سنین ۷ تا ۸ سالگی حدود 4 کیلوگرم وزن اضافه کنند.

از نظر شاخص توده ی بدنی، میانگین BMI برای یک دختر 7 ساله 17.5 است و با این که کمی بالاتر از حد طبیعی قرار دارد، اما همچنان سالم تلقی می شود. نکته ی جالب این است که تحقیقات نشان می دهند کودکانی که در کشورهای اروپای جنوبی زندگی می کنند، نسبت به کودکانی که در اروپای شمالی و شرقی زندگی می کنند BMI بسیار بالاتری دارند.

کودکان قد بلندتر استخوان های بلندتری نیز دارند و به همین دلیل ممکن است نسبت به همسالان کوتاه تر خود، وزن بیشتری داشته باشند. همچنین، کودکان فعال ممکن است اندام لاغرتر و چربی بدنی کمتری داشته باشند که در عوض می تواند باعث شود وزن آن ها کم تر از میانگین کودکان ۷ ساله ی دیگر باشد.

چاقی کودکان

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی