باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

فعالیت های زمستانه برای کودکان

فعالیت های زمستانه برای کودکان

در این مقاله مطالعه می‌کنید

روز های کوتاه، هوای سرد و خانه نشینی بیشتر در کنار اعضای خانواده، از جمله مواردی هستند که فصل زمستان با خود به همراه می آورد. با این حال، این موارد به معنای کاهش فعالیت و اوقات خوش کودکانه نیست. والدین با اندکی برنامه ریزی و خلاقیت، می توانند در تمام طول سال و صرف نظر از وضعیت آب و هوا از نظر جسمانی فعالیت داشته باشند. در ادامه مطلب، انواع فعالیت های زمستانه برای کودکان را توضیح خواهیم داد.

فعالیت های زمستانه

چرا داشتن فعالیت در فصل زمستان برای کودکان مهم است؟

ورزش کردن و داشتن فعالیت صرف نظر از فصل های سال اهمیت دارد. محققان، داشتن حداقل یک ساعت فعالیت جسمانی را در روز به خانواده ها توصیه می کنند. داشتن فعالیت به حفظ عضلات و استخوان های قوی، تقویت دستگاه قلبی عروقی، بهبود سلامت روان و کاهش خطر ابتلا به چاقی و دیابت نوع 2 کمک می کند. داشتن تصور مثبت نسبت به ورزش کردن مخصوصا در طول روز های سرد و خاکستری زمستان، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

خانواده ها چگونه می توانند انگیزه خود را برای ورزش کردن در فصل زمستان حفظ کنند؟

با توجه به برنامه های زمانی شلوغ خانواده ها، اختصاص روزانه یک ساعت کامل به ورزش و فعالیت جسمانی می تواند مقداری استرس آور و دشوار باشد. در این موارد بهتر است این مدت را به چندین بازه 15 تا 20 دقیقه ای از فعالیت های شاد و سرگرم کننده تبدیل کرد تا تداخلی با برنامه زمانی نیز نداشته باشد.

باید به خاطر داشت که کودکان ورزش کردن را در قالب بازی بیشتر دوست خواهند داشت. فعال نگه داشتن کودکان به معنای انجام حرکات شنا و کرانچ نیست. بلکه می توان با انجام بازی هایی همچون قایم باشک یا دزد و پلیس، کودکان را نسبت به فعالیت داشتن ترغیب کرد.

بازی قایم باشک

چه فعالیت های زمستانه مناسبی برای کودکان وجود دارد؟

والدین می توانند برای کاهش بی حرکتی و زمان تماشای تلویزیون در فصول سرد سال، از تکنیک هایی ساده و پر نشاط استفاده کنند. فعالیت های یاد شده می توانند در محیط خانه یا با پوشیدن لباس های گرم در بیرون از خانه انجام شوند. کودکان در فصل زمستان تمامی بازی ها و فعالیت های تابستانه را می توانند انجام دهند اما به شرطی که لباس مناسب و گرم بر تن داشته باشند.

فعالیت های کودکانه و زمستانی در محیط خانه

ورزش در زمان تبلیغات

والدین می توانند از کودکان خود بخواهند تا در طول تبلیغات تلویزیونی، فعالیت و ورزش کنند. در صورت نبود تبلیغ، می توان با استفاده از یک زمان سنج، کودک را پس از مدتی تماشا کردن به فعالیت جسمانی تشویق کرد.

بازی های ویدیویی و دارای فعالیت جسمانی

برخی بازی های ویدیویی و کنسول های بازی، دارای قابلیت هایی هستند که شخصیت بازی همگام با حرکت کودک، بازی خواهد کرد. این گونه بازی ها می توانند فعالیت جسمانی کودکان را افزایش دهند.

بازی های ویدیویی و دارای فعالیت جسمانی

اجرای یک جشن رقص کوچک به همراه موسیقی

 در این مورد، می توان آهنگ مورد علاقه کودک را اجرا کرده و به همراه او شروع به رقصیدن کرد.

مسابقه تمیز کاری

 کودکان را تشویق کنید تا در مدت 5 تا 10 دقیقه، اتاق یا وسایل هر چه بیشتری را تمیز و مرتب کنند.

بازی موانع در خانه

از جمله فعالیت های زمستانه برای کودکان، بازی موانع در خانه است. با استفاده از وسایل خانه یا گاراژ، یک زمین پر از مانع ایجاد کنید و از کودک بخواهید تا از آن ها بالا رفته، پایین آمده یا آن ها را پشت سر بگذارد.

بازی جستجو

 به هر کدام از کودکان یک لیست متفاوت از وسایل مختلف داده و بخواهید تا در زمان کمتر، موارد بیشتری را پیدا کنند.

بازی جستجو برای کودکان

فعالیت های کودکانه و زمستانی در محیط بیرون از خانه

همه اعضای خانواده به پیاده روی یا دوچرخه سواری بروید: افراد با پوشیدن لباس مناسب می توانند از تمامی فعالیت های بیرون از خانه لذت ببرند.

یک مجموعه از طبیعت تهیه کنید: از کودکان بخواهید تا سنگ ها، برگ ها و شاخه های مختلف را جمع آوری کرده و موارد مشابه را در کنار هم قرار دهد.

بسکتبال، بیس بال، طناب زنی یا اسکوتر سواری: لیستی از فعالیت های بیرونی و مورد علاقه کودک خود تهیه کرده و به او اجازه دهید تا آن ها را برای مدتی انجام دهد.

بازی در حیاط خانه: فوتبال بازی، طناب زنی یا لی لی بازی در حیاط خانه، می تواند فعالیت جسمانی مناسبی برای کودک باشد.

از برف لذت ببرید: در صورت بارش برف می توان با ساختن آدم برفی، گلوله های برف یا رنگ کردن برف با اسپری، نهایت لذت را در کنار خانواده تجربه کرد. در صورت عدم بارش برف نیز با استفاده از وسایل خانگی یا چندین توپ مختلف، می توان یک آدم برفی ساخت.

در هنگام انجام فعالیت های زمستانه در بیرون از خانه، چگونه می توان از سالم بودن کودکان اطمینان یافت؟

کودکان حتی در فصل زمستان نیز باید به مقدار کافی آب نوشیده و از محصولات ضد آفتاب استفاده کنند. همچنین پوشیدن لباس های چند لایه در هنگام بازی در دما های پایین ضروری است. تشویق کودکان به پوشیدن کلاه و دستکش از دیگر وظایفی است که بر عهده والدین قرار دارد. در هنگام بازی در محیط های یخی، برفی یا مرطوب، کودکان باید به طور مرتب خود را گرم کرده و لباس های خیس خود مخصوصا جوراب ها را عوض کنند.

در حالی که ساعت های اوج دما در روز های تابستانی برای بازی کردن در محیط بیرون مناسب نیستند، در فصل زمستان این ساعت ها بهترین زمان به شمار می روند. نور خورشید حتی در روز های سرد نیز می تواند به گرم ماندن و همچنین افزایش قدرت دید کمک کند. در صورتی که کودکان در ساعت های تاریکی به بیرون از خانه می روند، باید لباس هایی به تن کنند که براق بوده و نور را بازتاب می دهد.

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی