باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

مزایای زومبا برای کودکان

مزایای زومبا برای کودکان

در این مقاله مطالعه می‌کنید

زومبای کودکان، یک کلاس ورزشی محبوب بوده که ترکیبی از حرکات رقص و ایروبیک را در خود جای داده است. کودکان در این کلاس با گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود حرکات رقص را یاد گرفته، ورزش کرده و سلامت خود را بهبود می بخشند. زومبا علاوه بر کمک به رشد جسمانی، در برابر مضرات سبک زندگی بی تحرک نیز از کودک محافظت می کند.

رقص زومبا اولین بار 9 سال پیش در کشور کلمبیا و از ترکیب محبوب ترین تمرینات جسمانی و حرکات رقص به وجود آمد. کودکان با شرکت در کلاس رقص زومبا، از هر گونه ورزش حرفه ای یا کلاس رقص دیگر بی نیاز خواهند شد. در ادامه مطلب، مزایای زومبا برای کودکان را توضیح خواهیم داد.

زومبای کودکان

در کلاس های زومبا چه می گذرد؟

کلاس های زومبا یک جو دوستانه دارند که در کسب آرامش و لذت به کودکان کمک می کند. این کلاس، برخلاف کلاس رقص های دیگر، نیازی به نظم و سخت گیری چندانی نداشته و محیط آن راحت و شاد است. کلاس زومبا ابتدا با نرمش شروع شده و کودکان پس از یادگیری حرکات جدید، آن ها را تمرین می کنند. این روند، دقت و حافظه را افزایش خواهد داد.

در این کلاس، کودک چگونگی کار تیمی و داشتن روحیه جمعی را یاد می گیرد. همچنین، کودکان با به اتمام رساندن وظایف خود، با معنای تلاش و کوشش آشنا می شوند. کودکان بسیار فعال و پر انرژی هستند و به همین دلیل هدایت انرژی آن ها در مسیر درست بسیار اهمیت دارد. کلاس زومبا محلی مناسب برای ابراز احساسات و تخلیه انرژی است.

زومبا برای چه سنی مناسب است؟

هیچ محدودیت سنی برای زومبا وجود ندارد. این یک تمرین کم تاثیر است که می تواند برای افراد در هر سنی و سطوح تناسب اندام اصلاح شود. در واقع زومبا اغلب به عنوان شکلی از ورزش برای افراد مسن توصیه می شود زیرا برای مفاصل آسان است و می تواند با توانایی های مختلف سازگار شود.

مزایای زومبا برای کودکان

زومبا، همچون هر ورزش کودکانه دیگر برای رشد هماهنگ اعضای مختلف بدن مفید است. از جمله دیگر مزایای جسمانی زومبا برای کودکان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تمرین و بهبود سیستم قلبی عروقی و اندام های تنفسی
  • پرورش گروه های عضلانی مختلف
  • تنظیم حالت قرار گیری بدن
  • افزایش چالاکی و انعطاف پذیری
  • یادگیری نحوه کنترل بدن: این مزیت در انجام فعالیت های روزمره نیز مفید بوده و به آن ها کمک می کند تا از زمین خوردن یا دیگر رویداد های ناخوشایند دوری کنند.
  • بهبود هماهنگی حرکات بدن
  • تمرین مهارت های حرکتی ظریف
مزایای زومبا

این رقص تنها به مزایای جسمانی محدود نشده و شخصیت کودک را نیز توسعه می بخشد. از جمله مزایای شخصیتی زومبا می توان نمونه های زیر را نام برد:

  • توسعه تفکر خلاقانه و هنرمندانه
  • یادگیری به نمایش گذاشتن تخیلات
  • توسعه مهارت های اجتماعی از طریق ارتباط با کودکان دیگر
  • بهبود مهارت دوست یابی
  • افزایش اعتماد به نفس از طریق کسب موفقیت
  • یادگیری احترام و عشق به خود
  • یادگیری تمرین همگام با ریتم موسیقی

کلاس زومبای کودکان چه ویژگی هایی دارد؟

در حین تمرینات، فشاری زیادی به کودکان وارد نشده و فعالیت های ورزشی، لذت بخش، سالم و دارای شدت ملایم هستند. کلاس زومبا توسط مربیان با تجربه و به گونه ای مدیریت می شود که علاقه کودک حفظ شود. علاوه بر این، نحوه کار گروهی و نمایش خلاقیت خود نیز به کودک آموزش داده می شود. تمامی فعالیت های ورزشی این کلاس رقص بر اساس ویژگی های جسمانی و روانشناسی کودکان برنامه ریزی شده است. هر جلسه به 4 بخش تقسیم شده است که در پایین بیان شده اند:

در بخش اول کودکان نرمش کرده و چندین حرکت کششی را انجام خواهند داد.

در بخش دوم، کودکان با عناصر پایه و مورد نیاز هر تمرین آشنا می شوند.

در بخش سوم، مربی نحوه انجام حرکت را آموزش داده و کودکان با تکرار، مهارت انجام نحوه صحیح آن را به دست می آورند. سپس، فعالیت های یاد شده به همراه موسیقی اجرا می شوند.

در بخش آخر، حرکات کششی دیگری به همراه تکنیک های تنفسی انجام شده تا به سرد شدن بدن و اتمام ورزش کمک شود. تمرینات زومبا به بهبود سلامت، هماهنگی و انعطاف پذیری بدن کمک می کنند. همچنین، این کلاس فرصتی است تا کودکان با افراد هم فکر آشنا شده و دوست های جدیدی پیدا کنند.

ورزش زومبا برای کودکان مناسب است ؟

زومبا یک فعالیت سرگرم کننده عالی و پرانرژی است زیرا به کودک شما اجازه می دهد برقصد و تحرکت داشته باشد. این تمرین مبتنی بر رقص شامل موسیقی و حرکت است و آن را برای کودکان هر سطح مهارتی لذت بخش می کند.زومبا ، فعالیت هوازی را که برای پیشگیری از مشکلات سلامتی ، حفظ وزن سالم و افزایش خلق و خوی ضروری است تقویت می کند و به ایجاد یک سبک زندگی سالم برای کودکان کمک کننده است.

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی