باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

شیر و زردچوبه برای سرفه کودکان

شیر و زردچوبه برای سرفه کودکان

در این مقاله مطالعه می‌کنید

زردچوبه یکی از محبوب ترین گیاهان دارویی برای مبارزه با بیماری های رایج کودکان است. در این مقاله، تاثیر شیر و زردچوبه برای سرفه کودکان را بررسی خواهیم کرد.

زردچوبه چیست؟

وعده های غذایی تابستانی برای بچه ها (وعده ناهار، عصرانه، نوشیدنی)زردچوبه یک گیاه دارویی است که از گذشته های دور در غذا های مردمان هندوستان به کار رفته است. زردچوبه صرف نظر از رنگ زیبایی که در غذا ها ایجاد می کند، دارای مزایای متعددی نیز برای سلامت کودکان است. مصرف این گیاه شگفت انگیز در انواع طب های سنتی همچون آیورودا و طب چینی توصیه شده است.

خواص زردچوبه

شیر زردچوبه برای کودکان

شیر زردچوبه دارای ویژگی های متعددی از جمله تقویت سیستم ایمنی، بهبود حافظه، افزایش عملکرد مغز و کمک به دستگاه گوارش می باشد. این ترکیب، یک درمان خانگی سنتی برای پیشگیری از بیماری هایی همچون سرماخوردگی، گلو درد و سرفه در کودکان و نوپایان است. خواص درمانی زردچوبه در رهایش علائم آسم و حساسیت نیز موثر هستند.

دستور تهیه شیر زردچوبه برای کودکان و نوپایان به شرح زیر است:

مواد لازم

  • یک فنجان شیر
  • نصف قاشق غذا خوری پودر زردچوبه
  • 1 قاشق غذا خوری شکر یا عسل

نحوه آماده سازی شیر زردچوبه برای کودکان

تهیه شیر زردچوبه آسان است. ابتدا یک شیرجوش برداشته و یک فنجان شیر در آن بریزید. یک قاشق چای خوری زردچوبه را به شیر اضافه کنید. سپس، یک قاشق غذا خوری شکر یا عسل نیز افزوده و به خوبی هم بزنید. شیر را با شعله کم تا متوسط حرارت داده تا به جوش آید.

ترکیب را در یک لیوان ریخته و قبل از سرد شدن میل کنید. کودک با نوشیدن روزانه یک لیوان شیر زردچوبه، سلامت خود را حفظ کرده و به طور متداول بیمار نمی شود.

عملکرد زردچوبه چگونه است؟

کورکومین ماده اصلی زردچوبه است که ویژگی های سالم و رنگ طلایی آن را به وجود می آورد. این ترکیب شیمیایی همچون یک ماده ضد اکسیدان، ضد التهاب، ضد باکتری و ضد ویروس عمل می کند. نوشیدن یک لیوان شیر گرم به همراه نصف قاشق زردچوبه، می تواند در درمان سرما خوردگی، آنفلو آنزا، سو هاضمه، گرفتگی سینه و تب مفید باشد.

زردچوبه برای درمان سرماحوردگی

یک مطالعه در مرکز ملی بیوتکنولوژی آمریکا بیان داشت، افراد مایل به ترکیب طب سنتی و مدرن، می توانند از کورکومین به عنوان یک درمان تکمیلی استفاده کنند. در هر 2 تا 2.5 گرم زردچوبه حدود 60 تا 100 میلی گرم کورکومین وجود دارد.

مزایای زردچوبه برای سلامت کودکان

از جمله مزایای زردچوبه برای سلامت کودکان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- التیام زخم ها و سوختگی ها

کبودی ها، زخم ها و سوختگی های خفیف در کودکان رایج هستند. خمیری از زردچوبه، روغن، شیر یا آلوئه ورا را می توان بر روی این نواحی مبتلا اعمال کرد. ویژگی های ضد باکتریایی و ضد میکروبی آن به عنوان یک عامل ضد عفونی کننده عمل خواهند کرد.

این ترکیب، فرایند التیام و تشکیل بافت های جدید پوست را سرعت می بخشد. زردچوبه همچنین به عنوان یک مسکن طبیعی عمل کرده و می توان آن را بر نواحی متورم و پیچ خوردگی اعمال کرد.

2- درمان حساسیت و آسم

همه کودکان به برخی موارد از جمله خوراکی ها، دارو ها، حشرات، دود سیگار، خاک و حتی حیوانات خانگی حساسیت دارند. حساسیت ها می توانند به بروز عفونت پوستی، گرفتگی سینه، مشکلات ریوی، آسم و اسهال منجر شوند. زردچوبه شامل منیزیم و پتاسیم بوده که حفظ آب و تعادل مایعات را در بدن آسان تر می کند.

کورکومین موجود در زردچوبه به عنوان یک ضد احتقان عمل کرده و در درمان آسم نیز مفید است. مطالعات انجام شده بیان می کنند، ویژگی ضد التهاب کورکومین بدون ایجاد عوارض جانبی ناخوشایند، به بهبود عملکرد ریوی کمک خواهد کرد. استفاده از زردچوبه به عنوان یک درمان تکمیلی برای آسم موثر و ایمن خواهد بود.

زردچوبه برای درمان حساسیت و آسم

3- کمک به گوارش

یکی از مهم ترین عملکرد های بدن گوارش و هضم غذا است. گوارش نامناسب می تواند به یبوست، درد شکمی، ایجاد گاز و نفخ منجر شود. برخی تحقیقات اثبات کرده اند که زردچوبه با تحریک کیسه صفرا در تولید ترشحات، به هضم بهتر غذا ها کمک می کند.

این ترشحات اثرات آرامش بخشی بر دستگاه گوارش داشته و خروج آسان گاز ها را فراهم می کنند. خواص ضد التهاب زردچوبه، در درمان سندرم التهابی روده نیز موثر هستند.

4- تقویت سیستم ایمنی

کودکان به دلیل داشتن سیستم ایمنی در حال توسعه، آسیب پذیر ترین افراد در برابر ویروس های فصلی هستند. از سوی دیگر، افزایش روز افزون آلاینده ها در هوا، سبب بروز بیماری های متعددی می شود. به همین دلیل بهترین اقدام، تقویت سیستم ایمنی از همان سنین اولیه است.

زردچوبه به کمک خواص خود، می تواند نوعی از گلبول های سفید را افزایش دهد که در مقابله با باکتری و ویروس ها نقش اصلی را بر عهده دارند. کورکومین عملکرد و هماهنگی بین این سلول ها و عناصر بدن را تنظیم کرده و یک سیستم ایمنی مفید را به فرد هدیه می دهد.

5- مدیریت دیابت جوانی

با تغییر سبک زندگی، دیابت به یکی از بیماری های اکتسابی رایج در میان کودکان تبدیل شده است. این بیماری با افزایش میزان گلوکوز (قند) خون ارتباط دارد. یک مطالعه پزشکی بیان می کند که زردچوبه با بهبود تولید انسولین، به کاهش میزان قند خون کمک می کند.

ویژگی های آنتی اکسیدانی این گیاه از تبدیل شدن دیابت جوانی به دیابت نوع 2 جلوگیری می کنند. زردچوبه به دلیل ویژگی های ضد میکروبی خود، در التیام سریع تر زخم ها در کودکان دیابتی بسیار مفید است.

6- پیشگیری از سرطان خون (لوکمی)

لوکمی یکی از رایج ترین انواع سرطان در میان کودکان است. در این سرطان، انواع ناسالم سلول های سفید یا مغز استخوان، با رشد سریع و بی رویه خود به سلول های سالم آسیب وارد می کنند. کورکومین با ویژگی های مفیدی که دارد، از آسیب دیدن کروموزوم ها در فرایند پرتو درمانی پیشگیری می کند.

مرکز تحقیقات سرطان در انگلستان عنوان می کند که تعدادی از مطالعات، وجود ویژگی های ضد سرطان در زردچوبه را تایید می کنند. زردچوبه می تواند سلول های سرطان هایی از جمله پستان، روده، معده و پوست را از بین برده و از رشد آن ها جلوگیری کند.

یک مطالعه آزمایشگاهی در سال 2013 بیان داشت که انجام شیمی درمانی به همراه مصرف زردچوبه، نتایج بهتری را برای بیمار به همراه خواهد داشت. با وجود این توضیحات می توان دریافت که زردچوبه یک ادویه فوق العاده بوده و می تواند به پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها کمک کند. جای دادن این ادویه مفید در رژیم غذایی اقدامی در جهت داشتن سلامت هر چه بیشتر خواهد بود.

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی