باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

نحوه اصلاح حالت بدن در باله

نحوه اصلاح حالت بدن در باله

در این مقاله مطالعه می‌کنید

یکی از اولین نکاتی که یک رقصنده ی باله باید بداند، نحوه نگه داشتن صحیح بدن است و یکی از عوامل متمایز کننده ی رقص یک بالرین، وضعیت بدنی برجسته او در حین رقص یا غیر از آن است. شما می توانید با تصور یک خط صاف در امتداد پشت ستون فقرات خود، مرکز تعادل بدن خود را پیدا کنید.

داشتن وضعیت بدنی خوب به عنوان یک بالرین، لازمه ی بهبود عملکرد صحیح و تعادل در رقص است. علاوه بر این، برخورداری از انعطاف پذیری و استقامت کافی به رقصنده اجازه می دهد تا حرکات اوج را اجرا کند.

مزایای حالت بدن صحیح در باله

وضعیت بدنی خوب به شما کمک می کند تا یک نقش خاص را در باله داستان سرایی اجرا کنید. مطابق با نظر محققان، تمرکز بر قفسه سینه در زمان ابراز احساسات، راه حل خوبی است. برجسته کردن این ناحیه با استفاده از وضعیت بدنی درست به شما کمک می کند تا به طور صحیح نقش ها را به تصویر بکشید.

تغییر وضعیت حرکت کردن و راه رفتن، به طور مستقیم حالات و احساسات شما را تحت تأثیر قرار می دهد. احساس ناراحتی یا خوشحالی شما می تواند سبک حرکاتتان را تغییر دهد (مانند خمیده بودن در مقابل راست ایستادن). بالا نگه داشتن سر به سوی آسمان، مثال سریعی است که نشان می دهد وضعیت بدنی چه تأثیری بر افزایش سطح انرژی دارد.

از آنجا که باله می تواند تعادل و وضعیت بدنی را بهتر کند، همچنین می تواند به تناسب اندام و شکل گیری بدن شما کمک می کند. داشتن یک وضعیت بدنی خوب این اطمینان را به وجود می آورد که بدن تحت فشار جدی قرار نمی گیرد و می تواند از آسیب جلوگیری کند. رقصنده های باله می توانند درکنار یک وضعیت بدنی خوب، تکنیک هایی مانند تمرینات تنفس، تعادل و عضلات مرکزی پایدار را تمرین کنند.

حالت بدن صحیح در باله

باله چطور می تواند حالت بدن را اصلاح کند؟

تمرین های باله برای داشتن تعادل و وضعیت بدنی پایدار در طول حرکات، به قدرت هسته ی بدن زیادی نیاز دارند. فقط در مواردی که هسته ی بدن استقامت کافی ندارد، در پایان کلاس و قبل از آخرین حرکات کششی، چند حرکت شکم اضافی باید به تمرینات اضافه شوند.

برای اصلاح وضعیت بدن، داشتن یک هسته ی مرکزی قوی ضروری است و احتمال آسیب به ویژه در پایین کمر را کاهش می دهد. استفاده از بالاتنه در باله، ‘Port de Bras’ نامیده می شود و عضلات کمر را درگیر می کند و تثبیت کتف را بهبود می بخشد. همچنین این حرکت، منجر به صاف شدن کمر و وضعیت بدنی قفسه سینه باز (مربوط به رقصنده ها) می شود.

تمرینات Releves در باله

Releve ها حرکات کوچکی هستند که شامل بلند کردن پاشنه پا و ایستادن روی پنجه های پا می شود. این حرکات، یکی از بهترین تمرین های رقص برای کمک به وضعیت بدنی هستند زیرا شما را وادار می کنند که در حین بالا و پایین رفتن، روی صاف نگه داشتن کمر تمرکز کنید.

نحوه انجام دادن حرکت  Releve:

تمرینات Releves در باله

تمرین بال های قو در باله

تمرین بالهای قو نه تنها شانه ها را قوی می کند، بلکه به تقویت هسته ی بدن کمک می کند و به شما این امکان را می دهد که بدون فشار آوردن به عضلات خود، روی صاف نگه داشتن کمر تمرکز کنید.

نحوه انجام تمرین بالهای قو:

تمرین بالهای قو

تمرین Port de Bras

این تمرین رقص نه تنها به شما کمک می کند وضعیت بدنی خود را بهبود بخشید، بلکه روی پاها و دستهای شما کار می کند و کمر و هسته ی بدنتان را قوی می کند.

نحوه انجام حرکت  Port de Bras:

تمرین مداوم برای اصلاح حالت بدن

به منظور دستیابی به یک وضعیت ایستادن مناسب، رقصنده ی باله باید روزانه حتی به مدت چند دقیقه تمرین کند. قبل از تمرین، چه یک رقصنده ی جدید هستید یا یک رقصنده ی قدیمی، لباس های کهنه ی خود را در بیاورید و حتماً لباس رقص راحت بپوشید. همچنین کفش باله خوب بپوشید.

علاوه بر این، توصیه می شود که تازه کارها برای تعادل از یک میله بار استفاده کنند. مراحل زیر به شما کمک می کند که مانند یک بالرین بایستید و نکته ی مثبت آن این است که انجام آن بسیار ساده است.

شاید این مقاله هم برای شما مفید باشد:

مراحل اصولی برای بهبود وضعیت بدنی

شما می توانید در زندگی روزمره خود یک الگوی وضعیت بدنی خوب را شروع کنید و آن را به یک عادت تبدیل کنید.


باشگاه ورزشی اسپین

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی